Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teen? Äitini komentaa lapsiani eikä usko, vaikka sanon hänelle asiasta.

Vierailija
31.03.2010 |

Toki minun lapsiani saa komentaa, jos en esim. itse ole paikalla ja he tekevät tuhmuuksia. Mutta äitini kohdalla kyse on siitä, ettei hän vain osaa pitää suutaan kiinni, vaan joka asiassa pitää päästä päsmäröimään ja kertomaan mielipiteensä.

Hyvin tyypillinen esimerkki on tilanne, jossa olemme lähdössä kylästä ja lapset pukevat eteisessä. Kuopus unohtuu usein noissa tilanteissa haaveilemaan ja häntä pitää hoputtaa. Äitini ei millään anna minun ja mieheni hoitaa tilannetta, vaan rupeaa aina höösäämään ja komentamaan.

Muut tilanteet liittyvät esim. leikkeihin ja syömiseen. Äidillä on vahvat mielipiteet siitä, millä tavaroilla saa leikkiä ja millä ei, kuinka kovaa meteliä saa pitää leikkiessä jne. Syömistilanteet taas ovat yhtä huomauttelua: älä ota noin paljon voita veitseen, älä käänny sinne päin, älä pidä mukia tuossa, älä puraise tomaatista noin vaan näin, älä kaada maitoa noin...

Sen vielä hyväksyisin, jos komentelu rajoittuisi äidin kotiin. Toki hänellä on siellä oikeus määritellä, miten asiat hoidetaan. Mutta kun komentelu jatkuu MEIDÄN kodissamme!! Oikeasti, mitä hittoa äidilleni kuuluu, rakentavatko lapseni omassa kodissaan tyynyistä majan, juoksevatko sisällä tai voitelevatko näkkileivästä väärän puolen?!?!

Olen useita kertoja puhunut äidilleni tästä - kauniisti ja vähemmän kauniisti. Äiti myöntää "puutteensa" tässä asiassa, mutta ei muuta käytöstään mitenkään.

Mitä ihmettä teen seuraavaksi? Viime aikoina olen tyytynyt nielemään kiukkuani, koska en halua koko ajan marmattaa. Mutta kohta alkaa taas tulla savu korvista. :(

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne lapset ole aikuisia, kun aloitus on 11vuotta vanha.

Nää on ihan älyttömiä. Nostetaan vanha ketju ja annetaan hitsin hyviä neuvoja. Paras oli kun jonkun muksut oli 10v sitten jäänyt puuhun jumiin, niin nyt neuvotaan miten ne saa alas.

Vierailija
22/23 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ristus että jo pelkkä syömisneuvomisesta lukeminen otti pattiin!!! :D :D :D

Molemmat, sekä äitini ETTÄ isäni on tuollaisia, enkä pysty istumaan samassa pöydässä kun sisarukseni lapset ovat siinä. En oikeasti saa palaakaan alas kun kuuntelen sitä miten vanhempani neuvovat jopa pureskelussa kouluikäisiä lapsia. 

Jos lapsia ei ole pöydässä neuvottavana, alkaa 40 vuotta kestänyt papatus siitä miksi en vieläkään syö silliä vaikka minua varten on ostettu, ja miksi en syö lihhasklöntistä niitä nitkuvia läskisiä rustoisia paljona kun ne on ne parhaat palat, ja minulle vartavasten jätetty kun muut söivät fileet, ne surkeimmat osat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ottanut vähän hajurakoa eräisiin komenteleviin ja päsmäröiviin sukulaisiin. Nähdään lähinnä juhlissa, koska en jaksa kuunnella sitä älytöntä marmatusta ihan kaikesta.