Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

STREPTOKOKKI raskausaikana...

Vierailija
31.03.2010 |

onko kellää ollu streptokokkia raskaus aikana,sain juuri tietää asiasta ja nyt pelottaa kauheesti viikkoja on 30+2,eikä ne tee sille nyt edes mitään..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sille tehdäkään mitään. Synnytyksessä antavat sinulle suoraan suoneen antibiootteja. Homma hoituu sillä.

Vierailija
2/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikolla 20, ja sano synnärillä ettei sille tehdä mitään niin kauan kun se on oireeton. antibiootin siihen voi antaa mutta noin 2-7pvää kuurin loputtua sama bakteeri löytyisi sinusta taas. nyt viikolla 32 ja tosiaan mullekki sano että kuurin saat jos tulee oireinen jos ei niin synnytyksessä saat tipan ku lapsivesi on mennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en saanut vaikka papereissa luki ja ite unohdin koska keskityin siihen että kerkenkö sairaalaan asti.. noh tarkkaile vauvaa eli jos on tosi uninen ja haluton ni sano että ottavan tulehdusarvot..meillä ne oli sit korkeat siksi vauva ei jaksanut syödä..meinas joutua osastolle..muuten kait ei mitään haittaa..

Vierailija
4/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sairaalassa ohjeistivat, että kun synnytys käynnistyy täytyy heti lähteä sairaalaan. Laittavat sulle antibioottitipan, joka estää ettei bakteeri tartu vauvaan.

omat lapset on syntyneet sektiolla. silloin antibioottitippaa ei tarvita, koska bakteeri ei tartu sektiossa.

Vierailija
5/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarttui toiseen kaksosista sektiosta huolimatta. Oli jo 2 kk kun kuume kipaisi ylös ja sitten mentiinkin suoraan sairaalaan, selvisi vaurioitta onneksi. Bakteeriin on kuolleisuus edelleen jopa 10-15% ja monille jää neurologisia oireita sepsiksen/aivokalvontulehduksen seurauksena.

Mä en edes tiennyt koko bakteerista mitään ennenkuin oma lapsi sairastui eikä raskausaikana mitään testattu vaikka pyysin kun oli outoja vuotoja.

Vierailija
6/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs sit jos synnytys on niin nopea että tipasta ei ole mitään hyötyä, mulla on 5 tulossa ja edellinenkin tuli tosi nopeasti...ja nyt on viel ennenaikaisen synnytyksen vaara..

Vierailija
7/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakteeri on lähes jokaisella naisella mutta harvoin aiheuttaa oireita. Vauvaan tarttuu jos se on" pinnalla" kun synnytys käynnistyy.

Mulla on ollu se jokaisessa 3 synnytyksessä mutta vain viimeisimmässä aiheutti oireita vauvalle. Kun antiobiootti ei kerinnyt tippumaan ennen syntymää. Kätilö sanoi että n.1h menee kun antibiootti tippuu ja läpäisee istukan.Mulla ei riittämyt tuo tunti.

Vauvalla nousi tulehdusarvot ja joutui lasten osastolle 1.pvänä synnytyksestä.antibiootit annettiin ja sanottiin että vauvalle EI tule muita oireita.Kun se on kerran hoidettu. se Bakteeri aiheuttaa vauvalle yleistulehduksen.

Näinsiis TAYS:sissa sanottiin.

Mä ootan 4.ja viimeisimmän testauksen mukaan sen bakteerin ei pitäisi olla nyt pinnalla. Aijon siitä huolimatta ilmoittaa synnärillä että se on ollut.

Turha huolehtia etukäteen ( helpommin sanottu kuin tehty.. )

Jos asia kovasti mietityttää puhu neuvolassa.

Mutta kun asia on tiedossa ei ole ongelmia kun vain muistat ilmoittaa että sulla on se.

Vierailija
8/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli viikon lasteosastolla antibioottitipassa, tosi kipeä oli.

Vierailija
9/9 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva lisäksi laitettiin varoiksi tippaan synnyttyään, sillä synnytys käynnistettiin ja vesien menosta oli yli 24h. Vauva ei onneksi saanut mitään tautia.