Minua kiinnostaa yksi asia! Jossain ketjuissa esim 500 lukijaa ,mutta vain 30 vastaa? miksi?ov
Onko suurin osa "palstalla"olijoista vaan siis lukemassa juttuja,mutta eivät vaivaannu kommentoimaan mitään?
ja onko ne kommentoijat sitten sitä vakioporukkaa,eli samat tyypi vastaavat eri viesteihin??
mietin vaan...
Kommentit (12)
Tai osa lukijoista on sellaisia, jotka käy katsomassa, mitä uutta ko. kirjoitukseen on tullut sitten edellisen kerran. Mitä väliä sillä on, vaikka osa vain lukisi. Sehän se on ideakin. Ne kommentoi, joilla on joku ajatus asiasta. Ois rasittavaa lukea ne viisisataa kommenttia, ku sisältönä olisi pääasiassa "joo samaa mieltä olen". Ja vain joka kahdeskymmenes kommentti toisi uutta sisältöä asiaan.
Mieti vielä, miten monta kertaa yksi ja sama henkilö avaa saman ketjun...
ei mitään sanottavaa.
Meniskö hommasta hiukan maku jos joka viestiketju täyttyis näinkin järkevistä kommenteista. Asia katoais aika nopeesti. Ai nii, ei unohdeta kielioppi/kirjoitus virheitä.
mutta sitähän tässä kysyttiin :)
eli mulle käy usein niin et jos otsikossa jotain kysytään ja luen ketjun niin siellä on jo vastattu mitä olisin vastannut. ja mulla ei ole niin pakottavaa tarvetta olla joka ketjuun kommentoimassa että pitäisi toistaa sama vastaus.
ja sitten taas ketju johon olen kommentoinut niin saatan käydä montakin kertaa lukemassa mitä sinne on sen jälkeen kirjoitettu.
että mitenköhän tuo laskuri huomioi sen, että jos käyn lukemassa saman avauksen monta kertaa? Tuleeko jokainen lukukerta siihen erikseen vaiko älyääkö laskuri, että jos samasta osoitteesta joku lukee saman viestin monta kertaa, se olisi siinä laskurissa vain kerran luettuna?
Tajuskohan kukaan?
että mitenköhän tuo laskuri huomioi sen, että jos käyn lukemassa saman avauksen monta kertaa? Tuleeko jokainen lukukerta siihen erikseen vaiko älyääkö laskuri, että jos samasta osoitteesta joku lukee saman viestin monta kertaa, se olisi siinä laskurissa vain kerran luettuna? Tajuskohan kukaan?
kyl se lasluri laskee kaikki ne kerrat kun viesti on avattu. oli sen tehnyt sitten sinä 10 kertaa ta i 10 eri henkilöä. eikä se avaaminenkaan tarkoita, ettäkö se oltaisiin edes luettu.
itse saatan avata ja jos on ihan pöhlöä tekstiä, tai liian pitkä ja epäselvä sepustus, niin en ees lue.
käyn toki kattomassa, et joko viestiketjussa on tappelu provosta alkanut
niin vastausprosentti on korkeampi. Jos taas otsikko johtaa harhaan, ja sisältö ei olekaan ihan sitä mitä otsikosta olisi luullut, niin niitä pelkkiä lukijoita on paljon enemmän ja vastauksia vähemmän.
niin vastausprosentti on korkeampi. Jos taas otsikko johtaa harhaan, ja sisältö ei olekaan ihan sitä mitä otsikosta olisi luullut, niin niitä pelkkiä lukijoita on paljon enemmän ja vastauksia vähemmän.
Lisäksi myös tuo pätee, että jos viisi vastaajaa on ennen mua vastannut liki identtisesti sen, mitä itsekin aioin, en käytä (yleensä ;) ) aikaani saman toistamiseen.
yleensä vastaa kaikkiin aloituksiin, vaikka käyn lukemassa tekstiä tarkemmin. Enhän muuten tiedä, mitä viestissä oikeasti on, jos ei sitä käy lukemassa, kun täällä ei osata kirjoittaa järjellisiä otsikoita.
Siis juuri päinvastoin kuin tämän ketjun aloittaja, otsikoinnista voisivat muutkin ottaa oppia.
Osa avaa ja toteaa, ettei ole mitään sanottavaa. Ja varmaan on niitäkin, joita ollenkaan kiinnosta edes vastailla, käyvät lukemssa vaan.