mitä järkeä neuvolan soittoajasta, jos sieltä ei kukaan vastaa, aikaa tunti soittaa?!
eli kehtaako sinne kokoajan soittaa, kun ne painaa hetken päästä varatun? olna jo puoli tuntia soitelut.
Kommentit (14)
eli sit vaan seuraavana päivänä jos tänään ei tärpää? entä jos täytyy peruttaa joku aika ettei pääsekkään ja kukaan ei vastaa?
Mulle oli ekan puoli vuotta vauvan kanssa käyntiaikakin aina tuona soittoaikana ja sit siinä vaan lyötiin luuria korvaan niille, jotka koittivat tavoittaa.
Aina täälläkin saa neuvoja että "soita neuvolaan" mutta meidän neuvoloihin ei ainakaan ikinä pääse puhelinaikaan läpi.
vain poisteta, koska useimmiten päällä on vastaaja, johon saa sit sanella viestin kiireellisissä tapauksissa. Tai sitten vastaaja ilmoittaa terkan avustavan lääkärineuvolassa tai olevan paikalla seuraavan kerran seuraavana päivänä ja sit kun yrität seuraavana päivänä soittaa, niin vastaajan kuulet taas...
No, kai se terkka kiireellisissä tapauksissa soittaa takaisin, mutta silti mietityttää, miksi terkalle laitetaan muuta hommaa puhelinajan päälle. Olisi kiva saada vastauksia niihin kiireettömiinkin asioihin.
onko se ok että soittaa sinne koko päivän? jos kova hätä jostain olisi niin soittaisn terveyskeskukseen, mun nyt pitäis tuloksia kysellä, eli meneekö se huomiseen jos nyt ne ei vastaa?
ensinnäkin jos soitat muuna aikana niin voit jättää vastaajan viestin ja soittavat takaisin. Minä olen niin tehnyt ja alle puoli tuntia ja soittavat takaisin.
Meillä on ollut joskus soittoaikana rokotusaika eli on laittanu silloin vapaaehtoisen rokotuksen vauvalle, kun ei ole ollut muita aikoja.
Lisäksi jos on kiire niin kotikäyntejä joskus tekevät soittoajalla.
Ei nillä ole todellakaan ylimääräistä aikaa ja joskus saattaa olla tosi kiireisiä päiviä heilläkin.
Tällä palstalla usein haukutaan neuvoloita ja en ymmärrä miksi, koska minullakin ainakin on mukava hoitaja ja tullaan hyvin juttuun keskenämme.
ei riitä, jos soittaa seuraavana päivänä uudelleen.
Meidän kunnassamme siis suositaan terveyskeskuksen ruuhkauttamisen sijaan sitä, että päivän-parin sairaslomat soitettaisiin neuvolan terkalta. Soittoaika sinne on puolilta päivin ja jos haluaisi terveyskeskuksesta pelkän saikkulapun, sinne pitää soittaa ja mennä ennen aamukymmentä. Melkoisen riskin siinä ottaa, jos jättää tonne nlan soittoajalle saikun hakemisen
ensinnäkin jos soitat muuna aikana niin voit jättää vastaajan viestin ja soittavat takaisin. Minä olen niin tehnyt ja alle puoli tuntia ja soittavat takaisin.
Meillä on ollut joskus soittoaikana rokotusaika eli on laittanu silloin vapaaehtoisen rokotuksen vauvalle, kun ei ole ollut muita aikoja.
Lisäksi jos on kiire niin kotikäyntejä joskus tekevät soittoajalla.
Ei nillä ole todellakaan ylimääräistä aikaa ja joskus saattaa olla tosi kiireisiä päiviä heilläkin.
Tällä palstalla usein haukutaan neuvoloita ja en ymmärrä miksi, koska minullakin ainakin on mukava hoitaja ja tullaan hyvin juttuun keskenämme.
muuuten kyllä tykkään meidän neuvolasta ja "omasta tädistä".
Kerran oli kiireellinen asia, niin kun lastennla:sta ei kukaan muka vastannut soittoaikana, niin soitin viereiseen huoneeseen ä-nlaan (tyhmää ehkä?) jättääkseni viestin, niin tämä terkka sanoi, että lastennla:ssa on kyllä th vastaamassa puhelimeen, mutta on koko ajan varattu. Viestin jättö onnistui silti..
Sit mä laitan ei-kiireellisiä asioita myös sähköpostilla, nimi ja puh.nro viestiin mukaan. Ja aina on homma hoitunut ihan s-postilla, ei ne koskaan ole soittaneet. Mm. ajanvarausasiat jne..
meidänkään neuvolassa ei yleensä vastata sillä soittoajalla, eikä ole vastaajaa, mutta useimmiten neuvolantäti kyllä sitten soittaa takaisin kun ehtii. Numero siis jää muistiin. Mutta siihen ei voi luottaa ikinä, että sillä soittoajalla saisi ketään kiinni. Ja äitiysneuvolassa oli vielä ainakin viime kuussa heinäkuinen vastaajaviesti päällä, tyyliin nyt koulutuksessa, mutta olen tavoitettavissa taas heinäkuun 12. päivä :). Tosin tämäkin täti soittelee takaisin päin ehtiessään.
oletko varma ettei soittoaika ole muuttunut?
vastataan aina. Jos tuuttaa varattua ja soittaa parin min päästä uudestaan, nii sitten vastataan. Täällä ainakin soittoaika toimii hyvin!
mieluusti kyllä menen ovesta sisään jos jotain asiaa tarvii hoitaa, mutta ei siellä ole mitään ilmottautumis luukua tms. mutta tuossa soittoajassa ei siis mitään järkeä jos ei ketään saa kiinni..