Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies väittää ettei verikokeissa tarkkaa se 12h syömättä

Vierailija
29.03.2010 |

kun otetaan esim. sokeriarvot.

Miehellä on hankalasti työvuorojen kanssa verikokeet työterveyshuollossa ja ajatteli ettei se mitään vaikka ½ tuntia heittoa. eli ravinnotta on 11 ja ½ tuntia, ei 12 mikä yleensä sanotaan.

Itse olen sitä mieltä että tuloksen kannalta tuo 12 tuntia syömättä, mitä muut mieltä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömättä 11,5 h vai 12 h.

Vierailija
2/9 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

½ tunnilla ole merkitystä! Ei sitä kukaan nyt kellon kanssa niin tarkkaan katso. Äly hoi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 tuntia olen sitten ollut syömättä.

Vierailija
4/9 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vain mieleen että kun minä istun labratuoliin, niin aina kysyy että oenko nyt varmasti ollut syömättä 12 h.

Vierailija
5/9 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa otettiin kerran sokeriarvot, niin olin vielä aamuyöstä unenpöpperössä vauvan kanssa mennyt syömään muutaman karkin. Sokeriarvot olivat silti ok, toki mainitsin tästä näytteenotossa.

Vierailija
6/9 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottiin viimeksi että vähintään 10 tuntia, mieluiten 12 tuntia syömättä

Vierailija
7/9 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin syömättä sen 12 h, mutta 12,5 tuntia ennen söin tosi ison ja rasvaisen aterian - arvot koholla -> raskausajan diabetes-ruokavalio. Tunnustin tutulle terkalle tuon syömiseni ja menin uudelleen kokeisiin: söin edellisenä päivänä normaalisti, ja vain pari voileipää ennen 12 h -> arvot ihanteelliset.

Vierailija
8/9 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertaakaan yksikään lääkäri ei ole puhunut mistään syömättömyydestä tai juomattomuudesta ennen koetta. Olen sitten noudattanut suomalaista systeemiä, mutta mietittyttää että onko ne kiellot kuitenkaan niin tärkeitä.

Vierailija
9/9 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertaakaan yksikään lääkäri ei ole puhunut mistään syömättömyydestä tai juomattomuudesta ennen koetta. Olen sitten noudattanut suomalaista systeemiä, mutta mietittyttää että onko ne kiellot kuitenkaan niin tärkeitä.

esim. noissa sokeriarvoissa se ON tosi tärkeää, myös ulkomailla ;-). Mutta on paljon verikokeita joissa ei syömättömyydellä ole mitään merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme