Heinähattuset vk 4
Kommentit (35)
Neidin kanssa odotellaan että mies kotiutuisi kaupungilta ja päästäisiin kauppaan koko huushollin voimin =)
Täällä on alkanut olemaan jonkinmoista eloa vatsassa. Parhaiten huomaa,kun illalla käy makuulle,niin silloin alkaa liikehdintä. Vatsakin on aika reippaasti kasvanut ja nyt kun huono olo on alkanut hiukan hellittämään on kaveriksi tullut närästys. Aika tarkkaan saa katsoa mitä suuhun laittaa. Tänään taidetaan poiketa tuolla apteekissa Rennietä ostamassa=)
Rakenneultraan tarttis aika varata tällä viikolla. Mielenkiinnolla odotan,näkyykö sukupuoli tästä lapsesta jo rakenneultrassa,neiti kun oli kaikissa ultrissa sopivasti peppu päin,että ei saatu mitään tietoa sukupuolesta ennen syntymistä.
En ole jaksanu tänne kirjotella ku ei oo oikeestaan mitään ihmeellistä ollu....liikkeet olen tuntenu varmaan jo joltai 12 viikolta,ultrassakin sanottiin et hyvin mahollista et tuntee.Sillon tuntu semmosia muljahduksia,nyt tuntuu enemmän semmosia tömähdyksiä.Tai no,nyt on ollu parin päivän ajan niin hiljasta masussa et välillä pitää oikeen keskittyä et onko siel enää eloa ollenkaa,mut välillä tuntuu pikkusen liikehdintää.Torstaina on onneksi neuvola ja siel voi vaik ultralla kahtoa et vauvalla on kaikki hyvin.Isukki on masun päältä kuunnellu ku vauva liikkuu....kait ne on vauvan liikkeenääniä joita kuulee,ettei mun suoliston murinoita:).Vanhin isosisko kuuli pari viikkoa sit et meille tulee vauva,onnessaan katteli ultrakuvaa ja sit hieroskeli äitin massua et siel on vauva.Nyt on sit parin päivän ajan hehkuttanu pikkusiskolle ja velulle et meille tulee vauva.velu ei oikeen viel ymmärrä asiasta mitään,on vasta 2v9kk,mut isosiskot(6v10kk ja 5v6kk) on jo kovasti mukana jutussa.Pitäis varmaan kohta kertoilla tutuille ku on jo toi massu hiukkasen ruvennu näkymään:)no onko tuo ny ihmekkään ku viikkoja alkaa oleen iha mukavasti kasassa.Tai sit me vaan ollaan hiljaa niin pitkään et joku uskaltautuu kysymään et onko tulossa perheenlisäystä=)ja eihän kukaan uskalla kysyä ku pelkää et jos olenki vaan lihonu niin loukkaannuun kysymyksestä=)=)
Jospa tässä ois nyt vähäks ajaks tätä tarinaa.....tuun vaik torstaina taas kertoileen et mitä neuvolassa sanottiin,ja oliko paino mukavastikki noussu,sitä ku nykyään syynätään niin tarkasti...ÄRSYTTÄVÄÄ =/
Hyvää illanjatkoa -Näppis84&möhkis 15+5 (ultrasta16)
Niin ja tervetuloa mukaan uudet=)
olipahan migreeni! Iski pitkästä aikaa nyt alkuillasta ja oli taas pahinta laatua, näkö meni toisesta silmästä, toinen puoli kropasta puutui ja olin aivan taju kankaalla, hourailin miehelle jotain kummallista. Se oli jo miettinyt ambulanssin soittamista kun olin vielä alkanut valittaa alavatsan kipuja. Sitten tulin sen verran tolkkuihin, että pystyin jo vastaamaan kysyttäessä ja vatsakivut hellitti. Pääkipu on jotain niin helvetillistä,että muistan esikoista synnyttäessäni ajatelleeni, että mieluummin synnytän kuin kärsin migreenistä. Mulla on nykyään migreeni kerran-pari vuodessa, mutta sitten kun se on, niin on usein tota luokkaa, että osittain saattaa mennä jopa muisti... Yritä tosta sitten selviytyä Panadolin voimalla!
Neuvolakuulumisia: paino oli laskenut 200 g, verenpaine ok, pissa puhdas. Vaavin sydänääniä kuunneltiin nyt ekan kerran, keskimäärin oli 155. On se vaan ihanan kuuloista se tömpsytys :) Terveydenhoitaja piti ihan mahdollisena,e ttä tunnen jo jotain liikkeitä, kun esikoisestakin tuntui jo rv 15+. Seuraava neuvola onkin vasta reilun kk:n päästä. Eipäs tänne kummempia kuulukaan, migreenin jälkimainingeissa jatkuu ilta...
Nasqu 14+4 ja tyttö -06
Jospa pitkästä aikaa minäkin kirjoittelisin.
Nyt tästä raskaudesta varmaan täytyy ruveta täysin sydämin nauttimaan kun paha olo alkaa olla harvemmin ja masu näkyy jo selvästi. Äiti mulle ainakin sanoi että raskauden toisella kolmanneksella hän tunsi olevansa elämänsä vedossa ja hehkeimmillään. Nuo noin kymmenen finniä naamassa ehkä pikkasen syö tuota hehkeyttä=).
Tänään kävin ostamassa parit mammahousut henkkamaukalta; tuntui että normaalifarkuissa sai aina olla ainakin nappi auki, ainakin jos istui, joten miksipä ei siirtyä mukavampiin housuihin. Mammamaailmaan liityin viime viikolla myös mammajumpan muodossa. Oli ihan mukavaa leppoisaa jumppailua ja oli helpottavaa kun tiesi että kaikki liikkeet suunniteltu raskaana oleville eikä näin varmastikaan vahingoita sikiötä. Kyllä silti ajattelin stepissä vielä jonkun aikaa jatkaa, jotta saa hien välillä kunnolla pintaan.
Reilun kuukauden päästä on ultra, jossa me kyllä halutaan kuulla onko tulossa tyttö vai poika. Tyttönä me vauvaa on alusta asti pidetty, en tiiä miksi, joku tunne kai vain. Aivan yhtä paljon nimittäin toivotaan poikaa.
Noista hormoneista; kyllä niiden vaikutuksen vain huomaa; itse räjähtelen välillä aivan pikkuasioista ja välillä vain tulee kamala kiukkuolo. Mies onneksi suurimmaksi osaksi ymmärtää ja tiedän sille jo aina sanoakin että nyt mulla on kyllä kiukkuolo niin sit se keksii kaikkea pöhköä jotta kiukku unohtuisi=). Ja toisaalta kyllä myös liikutun millon mistäkin ihan oudoista jutuista.
Mäkin jo odottelen kovasti ensituntemuksia vauvasta, mutta vielä en ole niitä mahan muilta kuplimisita ja murinoilta erottanut. Nyt viikkoja 15+4 joten eiköhän ne ensiliikkeet lähiviikkoina tunnu.
Alkuvuodesta mua järkytti uutinen siitä että Tays lopettaa synnytysvalmennuksen kokonaan nyt helmikuusta alkaen. Mun mielestä aika hurjaa. Mua ei synnytys sinänsä pelota, mutta kyllä tuo nyt lisää epävarmuutta jos siihen ei minkäänlaista valmentautumista saa. Luulis että kätilöitäkin auttaisi jos synnyttäjä edes vähän tietäisi mitä tehdä synnytyksen edetessä. Ja paitsi äidille niin myös miehelle olisi aika tärkeää tietää miten voi olla avuksi ettei sitten tositilanteessa ihan lamaannu kun on epävarma mitä voi tehdä. Neuvolassa tuosta keskustelin ja sanoivat että aikovat kyllä neuvolassa ainakin jonkun verran kertoa asioita mitä synnytysvalmennuksessa käytäisiin läpi kuten synnytyksen kulku, kivun lievitys yms. mutta olisihan se nyt aivan eri asia päästä sinne paikanpäälle katsomaan. Mutta näinhän se on että eiköhän se vauva sieltä synny onpa sitten käyty valmennuksessa tai ei, mutta omaa turvallisuudentunnetta valmennus kyllä lisäisi.
Mutta joo, tällaista tää ihana elämä raskaana on=); tulipahan tässä vain kirjoiteltua "hieman" ajatuksia.
Liikkeistä ollu puhetta, mä tunsin esikosta liikkeet vasta joskus rv21+.. Ja silloin äitini kertoi että hänelle oli sanottu esikoista odottaessa, että ekoista liikkeitstä menee 20 viikkoa synnytykseen. Näin oli käyny äidilläni, veljeni syntyi kaksi viikkoa ennen LA:ta kuten äitini oli laskenut. Samoin kävi mulla, neiti syntyi rv41+4. :)
Eli en nyttenkään odota liikkeitä kovin aikaisin, kunhan alkaisi nyt äänet kuulemaan tuolla kotidopplerilla..
Tatar, meillä oli esikosta synnärillä vaan sellainen tutustumiskäynti, esitteli kyllä välineitä esim. kivunlievitykseen ja paikkoja. Mut varsinainen perhevalmennuksen piti neuvolassa terkkari. Yksi ilta oli kokonaan synnytystä, sitten oli hammashoitaja, vauvaperheen vierailu ja sit oli joku muukin. Me ainakin tykättiin tuosta. :)
Omaan napaan ei uutta, seuraava neuvola vasta ystävänpäivänä. Rakenneultra pitäisi varata että saa sen edes ajallaan. Siihen olis joku 6 viikkoa aikaa.. Vissiin sitä ennen tai jälkeen pitäis mennä taas sokerirasitukseen, blääh.. Toisaalta olis kiva jos joku arvo olisi korkealla, pääsis taas ylimääräiseen ultraan.. :)
Bejpi ja Tiuhti rv 14+0 (14+4)
Tänne ei mitään uutta eikä mitään kummempaa. Nyt alkaa olokin jo olla pirteämpi ja jos ens viikolla sit piristäis lisää kun vihdoin sain varattua ajan kampaajalle. Jos sais vähän uutta ilmettä.
Liikkeitä odotan innolla minäkin. Viime raskaudessa tunsin viikolla 17 jolloin istukka oli takana. Nyt alkuraskauden ultrassa kerrottiin että istukka on edessä. Jos tuo mm. vaikuttais tuohon liikkeiden tuntemiseen. Neuvolassa minulta viimeksi viikolla 14 kyseltiinkin että tunnenko liikkeet ja terkka sanoi et ne voi jo tuossa vaiheessa tuntuakin. Odottavalla mielellä :)
Tähän asti aika ja viikot on mennyt todella nopeasti, mut nyt tuntuu et aika alkaa pysähtymään kun odotan rakenneultraa joka vasta kuukauden päästä. Tuntuu et siihen on aivan liian kauan aikaa. Mut eiköhän sekin sieltä nopeasti vastaan tule.
Meilläpäin on neuvolakäynnit kerran kuukaudessa riippumatta onko ultria vai ei. Mun mielestä ihan kiva käydä joka kuukaus vaikkei siellä mitään ihmeellistä olekaan. Saa ainakin kuulla vauvan sydänäänet :)
Ajattelin tilata netistä tuollaisen raskaus/imetys korun. Sanottiin että vauva kuulee suunnilleen raskausviikosta 20 alkaen sen helinän mikä korusta tulee.
Onko jollain kenellä raskauksia jo ennestään ollut tätä korua käytössä?
Mille viikoille teillä muilla osuu rakenneultra? Mulla se on rvko 21+3.
Olisin mielellään mennyt jo reilu viikkoa aikasemmin kun käsittääkseni sen voi tehdä jo viikosta 19 alkaen (vai olisko peräti 18). No ei auta muutakuin odottaa.
Terveisin,
Jeevi rv 16+3
Ihanaa, kun tänne eteläänkin saatiin vähän lunta. Nyt tuntuu taas tammikuulta=) Tosin aamutuimaan ei ollu ihan niin mukavaa, kun tytön kanssa lähdettiin tarpomaan muskariin. Huh, sanon minä. Osaks oli aurattu, osaks ei. Hiki tuli ja masukin kovettu, kivuttomasti, muutaman kerran, hui! Onneks helpotti, ku lepuuteltiin siellä kinosten keskelle hetken aikaa.
Liikkeistä vielä minäkin, kun joku sitä ihmetteli... Niin eihän ne vielä ihan selviä potkuja tms. ole, ainakaan mulla. Enemmänkin sellasia muljahduksia, jotka nyt ainakin tokakerralla osaa yhdistää vauvaan. Eikä niitä välttämättä tunnu edes joka päivä. Tarvii ihan kunnolla keskittyä esim just nukkumaan käydessä ja jos sattuu otollinen asunto, niin molkse ja muljahdukset tuntuu =)
Muokin kiinnostais se koru, jota Jeevi oli miettinyt. Oliks se joku bola? tai vastaava? Esikosta ei tullut hankittua, mut josko nyt sais aikaseks. Mistä olit aatellu sen tilata ja paljonko tuli korulle hintaa?
Migreenistä oli myös joku kärsinyt ja oikein kunnon kohtauksesta Nahqu? (tai jotain sinnepäin) anteeksi dementia.. Täällä myös viime viikolla, justa kesken tehiksen alko silmäoireet. Teksti katos kokonaan. Ekaks aattelin, et tulis vaan pelkkä aura. Koska nyt raskauden aikana useimmiten on mennyt pelkällä auralla ohi mun migreenitkohtaukset. Mut, ei...pukkas sitten kunnon kohtauksen. Ei kyllä läheskään yhtä kauheesta kohtauksesta ollut kyse kun sulla. Enemmänkin perinteinen kaamea hedari, joka antoi jälkimaininkeja pari päivää. Mulla joskus teininä ollut useamminkin noita kohtauksia, mut sitten helpottaneet. Esikkoa odottaessa migreeni paheni myös ekalla kolmanneksella ja niin näyttää käyneen taas. Onneks ja toivottavasti kohta helpottaa.
Rakenneultrasta vielä, olen menossa helmikuun lopulla. Viikot silloin 19+6. Meillä neuvolassa käydään viiden viikon välein tässä alussa, kun toinen raskaus kyseessä. Ekassa kävin neljän viikon välein. Lääkärikäynnit lasketaan tosiaan mukaan ja näin tulee välillä th:n käynneille väliä se kaks kuukautta. Ultria ei kuitenkaan lasketa mukaan neuvolakäynteihin.
Palaillaan - Hepe ja möttönen rv 15+1.
...joku kyseli imetyskorusta. Minulla kuopuksen aikana oli se ja kyllä sen nytkin ajatelin tosta parin viikon päästä kaulaan ripustaa.
Tiiä sitte häntä onko siitä mittään "iloa", mutta imettäessä sitten ainakin vauva tykkäsi sitä näprätä..jos sitä ei ollut niin tosin näpräsi jotain muuta kuten esim. rintaa niin mielummin tuon korun laittoin käteen hypisteltäväksi.
...joku kyseli imetyskorusta. Minulla kuopuksen aikana oli se ja kyllä sen nytkin ajatelin tosta parin viikon päästä kaulaan ripustaa.
Tiiä sitte häntä onko siitä mittään "iloa", mutta imettäessä sitten ainakin vauva tykkäsi sitä näprätä..jos sitä ei ollut niin tosin näpräsi jotain muuta kuten esim. rintaa niin mielummin tuon korun laittoin käteen hypisteltäväksi.
Athina 15+0
Täällä on käyty taas lääkärissä, kaikki hyvin ja kohtu on kuulemma nyt noin hunajamelonin kokoinen! Edellisellä kerralla joulukuussa se oli vasta appelsiinin luokkaa..Hauska tapa kertoa kohdun koon kehityksestä, kauhulla odotan vaan jättiläismäinen vesimeloni-aikaa... hehheh!
Multa otettiin kans se verikoeseula tänään ja viime viikolla oli nt-ultra, jossa kaikki hyvin. Lisäks piti antaa virtsanäyte mut en kyllä hokannut, et minkä takia. Kuulemma kerran kuukaudessa kuuluu antaa. Jaa. Mitähän varten?
Kamalan kuulosia noi teidän migreenit, huh huh! Koittakaahan kestää. Mä oon ollu vuorostani flunssan kourissa, vaikka tänään onkin jo vähän parempi olo.
Ostettiin jo Maxi Cosin turvaistuin autoon, kun sen sai niin halvalla alesta. Vaunutkin on nyt varattu, samoin alehintaan. Äitiys- ja vauvanvaatteita on tarttunut alennusmyynneistä mukaan ihan kiitollisesti, on se vaan niin ihanaa elää tätä aikaa ja haaveilla tulevasta!
RR 14+3
mulla on rakenneultra varattu 21+1, eli odottaa saan vielä minäkin...
Ja niistä liikkeistä kans: lääkärikin kysyi, että oonko tuntenut jotain ja vastasin, että jotain kummallista joo mutta ei todellakaan mitenkään säännöllisesti enkä oikein tiedä, pitäiskö niitä tuntemuksia ottaa todesta, kun odotan vasta ensimmäistäni ja viikkoja näin "vähän". Mut jos te muutkin, niin kai se on mahdollista. Pitääpä alkaa bongaileen keskittyneemmin.
RR 14+3
Tänään oli käytiin neuvolassa. Kaikki ok. Pissa puhdas, veriseulan tulos normi (olisko ollu 1:27 000 tai jottai?!) painoa oli tullut 220g :) Aika lyhyt käynti oli ja seuraavalla kerralla saadaan sitten kelaan paperit kuulemma.
Sydänääniä kuunnellessa tuli kyllä tippa linssiin´... ja hymykin kyllä, kun kaveri velmus karkuun minkä kerkes, mutta hyvät sykkeet oli kuitennii!
Meillä on nyt puhetta vauvan sukupuolen selvittämisestä, kun mies ei halua tietää, ja mie taas kuitenkii haluaisin, jos vaan näkyy sitten ultrassa... Onko muilla tästä erimielisyyksiä? Ens viikolla meillä on taas ultra, mutta tuskin siinä vielä näkyy tuo poikuus tai tyttöys.
Jännittää kuitenkin mennä ultraan, jos kaikki ei sit oliskaan kunnossa... :O No mutta toivon parasta! Ja ilimottelen sitten...
Miulla on muuten niin huono muisti, etten muista mitä muut ootte tuolla kyselly, vaikka ajattelin et vastailen tähän samaan :)
meriimus ja 15+2
Itse kattelin niitä tuommoisista paikoista kun www.hattentatti.fi ja www.taikapilvi.com ja muutaman euron eroja oli korujen välillä. Se mitä ite kattelin johon en vielä päätynyt tulisi maksamaan postikulujen kanssa 21€.
Mahdetaanko niitä myydä lastentarvikeliikkeissä, en muista nähneeni. Tosin ei oo tullut vähään aikaan käytyäkään.
Äitiyshousuja saa alkaa kohta ostamaan. Tähän asti oon pärjänny vielä vanhoilla mitkä on ollut löysemmät ja käytössä myös edellisessä odotuksessa.
Tuntuvat "uusilta" kun ollut kaapissa pari vuotta eikä käytössä. Onko tuo H&M sit ainoo mikä niitä myy näiden erikoisliikkeiden lisäksi. Missään ei tunnu äitiysvaatteita muualta löytyvän.
Jeevi 16+4
Jos nytte oon oikein ymmärtäny niin täällä kirjoittelevat heinäkuussa vauvansa saavat äipät?
Ajattelin hypätä juttuun mukaan. =D Olen kahden tytön (5v, 2v) äiti ja kolmosta odotellaan syntyväksi heinäkuussa. Nytte rv 14+6.
Mutta mukavaa odotusta ja loppuviikkoa!
Niina
Bolakorusta sen verran että hommasin sen jo kuukausi sitten ja kaulassa killuttelee nytten jo. Ostin semmosesta paikasta kun www.siniperho.fi/net/com(en muista mikä noista :) )
Valikoimaa oli hyvin ja korulle tuli hintaa semmone reilu 20e.
Liikkeistä sen verta, että en ole minäkään niitä vielä tuntenut ja kuitenkin "jo" viikolla 18 mennään, mutta olenkin esikoisen odottaja :) Luulin kyllä pari päivää sitten tuntevani "kuplintaa" hetken ajan masussa..(ei siis tuntunu samalta ku ilmavaivakuplat). Kyllä ne sieltä tulee.
Aloitin viime viikolla myös vesijumpan(en ole ikinä kokeillut) ja oli todella kivaa! Suosittelen kyllä lämpimästi kaikille! Käyn kahdessa eri paikassa ja toisessa kesto on 30min ja toisessa 45min. Ihan sopivat ajat minun mielestä. Ja itse saa määrätä kuinka kovasti liikkeet tekee.
-tanni- rv 17+4
... en ole ehtinyt kirjoittelemaan vähään aikaan =)
Minä olen tuntenut pienet hipaisuliikkeet jo rv 14+1 eteenpäin. Nyt tuntuu hieman selvemmin, mutta ei vieläkään varsinaisina potkuina vaan ennemminkin muljahteluina. Mutta ihanaa kun tuntuu!
Minulla rakenneultra on 13.2. silloin viikkoja on 19+5. Oli juttua että halutaanko tietää sukupuoli jos näkyy... minä haluaisin, mutta mieheni ei halua! Ei haluttu pojiltakaan aikaisemmissa. Mutta jotenkin on nyt sellanen tunne että olis kiva tietää, vaikkakin jotenkin on poikamainen olo (taas) ja salaa tietenkin toivotaan tyttöä...
Seuraava neuvola on vasta 20.2. ja silloin on viikot 20+5, mutta kaikki oli hyvin kun kävin viime viikolla niin terkkari sanoi että ei haittaa vaikka menee 5vkoa seuraavaan käyntiin. Painoa oli silloin viime käyntiin mennessä tullu 100g että ei paha =) Kunhan pysyisikin aisoissa painonnousu. Tokihan se tulee nousemaan, tiedän sen.
Mukavaa loppuviikkoa ja vatsan kasvattamisia!
mp73 ja Sissi rv 16+4
Kylläpä tämä aika kuitenkin menee melko nopeesti, kohta ekat meistä heiniksistä on jo raskauden puolivälissä! ja vastahan me täällä vähän aikaa siteen uskallettiin alkaa iloitsemaa plussaviivoista :)
Rakenneultran ajankohdasta ollut puhetta, mulla on sillon viikkoja 20+0. ja silloin myös vasta seuraava neuvola. Veriseulajutusta vielä, mistä olette saaneet tietää ne riskin suhdeluvut? Mulle tuli kotiin kirje, jossa ainoastaan luki ettei kohonnutta riskiä ole. Eihän sillä sinänsä kai mitään väliä, mutta olisi se kuitenkin kiva tietää onko se riski ennemmin 1:300 vai 1:10000...
Se muutaman päivän takainen migreeni taisi (toivottavsti vihdoin!) viedä pahoinvoinnit mennessään, nyt ei ole tarvinnut enää oksennella. Tosin on näitä parin päivän taukoja ollut aiemminkin...
Liikkeistä vielä: mähän tunsin jo muutama viikko sitten jotain tömähdyksiä ja muljahduksia pari kertaa, mutta enää ei ole tuntunut mitään. Pelkäsin jo pahinta, mutta niin ne sydänäänet vaan hyvin sieltä kuului maanantaina :) Kohta varmaan alkaa jo kunnolla likkeet tuntumaan mikäli "vanhat merkit paikkaansa pitää". Sitä odotellessa :)
Nasqu 14+6 ja tyttö -06
Omaan napaan ei uutta, piti tulla vain jotain kirjoittelemaan. :)
Bolasta ollut keskustelua. Mulla ei ollu sitä esikoista odottaessa, mutta muistelisin silloin -06 nähneeni niitä ainakin Variston Lastentarvikkeen tiskillä. Vuosi sitten tilasin veljen vaimolle sen joululahjaksi, nyt en muista yhtään että mistä. Pitää nyt rueta vertailemaan hintoja ja postareita, haluan sen nimittäin nyt ostaa. :)
Mä aattelin tänään soittaa rakenneultra ajan, tässä olis joku 6 viikkoa vielä aikaa niin sais sen oikeaan aikaan varattua. :)
Sukupuolen selvittämisestä, mä en nyt tiedä mikä on tapana tuolla Hämeenlinnassa ultrassa, mutta kun esikosta kysyin täällä omalla paikkakunnalla, ei suostunut edes katsomaan..
Mä toisaalta haluaisin tietää, niin voisin ostella poikavaatteita jos niin olisi, mutta toisaalta en halua tietää. :D
Nyt yksi takiainen roikkuu kädessä, mennää puol kymppiin hammashoitolaan. Ja päästäänkin hienosti pulkalla kun lunta on tullut niin paljon!
Bejpi, Tiuhti 14+3 ja Neiti -06
Ilmoittautuisin mukaan, eli meille odotellaan toista lasta syntyväksi 8.7.2009. Esikoistyttö on syntynyt maaliskuussa 2006, eli eikäeroksi olisi tulossa reilut kolme vuotta.
Eka ultra oli ennen joulua ja siinä kaikki hyvin. Rakenneultra on ensi kuun puolivälissä.
Yritän tästä aktivoitua kirjoittelemaan enemmän, jonkin verran olen teidän juttuja jo taustalla seuraillut:) Oikein hyvää viikonloppua kaikille!
NapNap rv16+2
Tuossa on yllä viimeviikkoiset jutut. Eivät pääse häviämään, harvemmin mukaan ehtivät löytävät helposti, ja mielenkiintoiset keskustelun alkujuuret löytyvät helposti, ja meidän viikot ketjuttuu. Siksi minä näitä linkkejä laittelen.
Ai, että voi kiukuttaa, itkettää, hermostuttaa, kiihtyä nollasta sataan sekunnissa:) Ihan kuin olisi raskaana oleva nainen;) Kylläpä helpottaa, että talossa on koira ja 1v 10kk ikäinen mukula. Jahtaavat toisiaan takaa, mukula pöllii ruokaa koiralle ja ..krrr
hei näitä lisää.
Onneksi huono-olo ei vaivaa enää kuin satunnaisesti iltaisin. Sokerit nousivat ja tekivät olosta ja elosta aika kurjaa. Olen dietannut ja uinut ja kävellyt..ja ja saanut sokerit aisoihin. Liikkuminen on muuten helpompaa kuin asian suunnittelu ilman toteutusta kotisohvalla. Tämä touhu aiheuttaa laihtumista ja se ei kyllä miellytä. Rasvakudoksesta vaupautuu kaikkea kakkaa verenkiertoon ja muutenkin..mitä siitä jos raskaana tulee painoa. Laihduin edellisenkin jälkeen alle lähtötilanteen..siihen kyllä meni yli vuosi mutta laihduin kuitenkin. Jospa se olisi ollut nestettä mikä nyt on lähtenyt. Kihlasormuskin lensi kaaressa kädestä ..niin ei ole käynyt ikinä.. ei se sormus ole ollut minulle mitenkään väljä.
Niin..aika pienen ilmakuplasenkin sitä voi vatsassa tuntea..miksei vauvan alkuakin. Olen kuullostellut vatsaa jo reilun viikon. Yhden masuasunkin touhut kokeneena tiedän tuntevani jotain jo nyt..mutta se on niin pientä. Luin juuri, että tässä vaiheessa voi tuntea höyhenenkevyet liikkeet..eipä ne isommilta kyllä tunnukkaan. Jostain syystä viikko 17 on jäänyt mieleen sellaisena ensihavainto viikkona noille liikkeille..olisinko viimeksi ensikertalaisena tuntenut sen kuplinnan silloin :)
Mies lähti reissuhommiin joten nyt alkaa yh-viikot kasvavan masun kanssa.Alamme raahautumaan kauppaan ..tosi edullista syödä lihaa ja kasviksia..NOT.
Hyvää ja nopeasti ohikiitävää viikkoa kaikille.