Heinähattuset vk 4
Kommentit (35)
Kiva, kun tulee uusia mukaan pinoon! Itsekkin esikon aikaan seurailin aktiivisesti taustalta maalismasuja 07. Silloin olin töissä, eikä muka ollut aikaa kirjoitella. Taisin muutaman kerran laittaa jotain viestiä, mutta lyhyeen jäi...höh. Nyt yritän olla aktiivisempi =)
Nyt oon noita masukoruja vertaillut ja päädyin tuonne siniperhon tarjontaan. Sieltä löysin mieleisen ja postituskulut sopi kukkarolle. Eli kiitti vinkistä ;) Siitä en sitten tiedä kuinka "järkevä" ostos tuo koru on, mutta on kai sitä turhempiakin turhakkeita tullut hankittua ;)
Tänään on tullut tarvottua tuolla hangessa ja nautittu tytön kanssa lumesta. Iltapäivästä ei sitten jaksettukaan enää lähteä. Lumitöitäkin tuli tehtyä, kyllä päiväunet sitten maistuivatkin.
Nyt lapsi alkoi terrorisoimaan...äiti luukku kiinni...=) Mentävä on
hepe rv 15+3
ja esikoinen tykkää kun pääsee pulkkamäkeen joka päivä.. Tosin äiteellä meinaa henki loppua aina hetken ylös. alas, ylös ravaamisen jälkeen.
karseeta tää miten hengitys alkaa taas olla raskasta jo tässä vaiheessa, tosin mahakin on iso viikkoihin nähden ja samat fiilikset oli esikoisestakin.
Neuvolakin oli alkuviikosta ja kaikki normi kondiksessa.
Ja veriseulan tuloksetkin sain, 1:4000 jotain mikä on ok. (esikoisestahan kärähdin sillon suhde oli vain 1:90)
paino on nyt lähtenyt nousuun, mut vieläkin ollaan aloituspainon alapuolella, hyvä niin.
Onkos kuinka monella sokerirasitus testi edessä? Tai kenties paikalla odottajia jotka tietävät noista raja arvoista? neuvolan täti vaan sanoi että niitä arvoja on taas kiristetty....
Huoh, minähän oon vastaan koko sitä hiivatin testiä. Okei painoa on liikaa himpun verran, mut lähinnä sukurasituksen vuoks mua sinne taas ollaan pistämässä.
Ei siinä muuten mitään, mut kun multa ei saa verta ja piikkikammoiselle se koko operaatio on yhtä helvettiä.
Saa nähä kuinka käy. Toistaiseksi sovittiin niin et asiasta keskustellaan uudestaan rv24, jos vaikka silloin lämpeäisin testille.
Tottakai jos selkeesti alkaa tulla merkkejä, et sokereissa on oikeasti häikkää menen kiireen vilkkaa siihen testiin, mutta ellei syitä ilmene niin jaa-a.
Esikoiselle povattiin syntymä painoks 4500g ja rv37 leikkauksen jälkeen painoa oli 3400g. Tiedä sit jos ois tullu normi synnytys mikä ois ollu lopullinen paino?
lasten isä on ollu potra poika aikoinaan 4,5kiloinen jössikkä. Ja eikös ne vauvat yleensä ota syntymäpainonsa isänsä mukaan....
Synnytys tavasta, oliko täällä monia sektio äitejä??
Oletteko keskustelleet neuvolassa tulevasta synnytystavasta?
Voin tunnustaa suoraan, et oon aivan paskajäykkänä pelkästä ajatuksesta synnyttää normaalisti... Salaa mielessäni toivon että tämäkin tulokas haluaisi pyllynsä asettaa perätilaan.
Oonko ainoo, joka kammoaa alatie synnytystä?
Yleisestä olotilasta, vihdoin ja viimein se keskiraskauden energisyys on löytäny tiensä myös tänne! Ihanaa kun jaksaa tehdä taas kotihommia, ruokaa ja muutenkin puuhastella esikoisen kera.
T Helga & Plikka 1,6kk & Sintti rv 16+5
pitkästä aikaa kirjoittelen...
Minkäänlaista toimintaa en kyllä vatsassa tunne. Ei muljahteluja eikä tömähtelyjä... rv 16+4 menossa, ja ensimmäinen lapsi, joten en voi verrata edellisiin.
Painoa on edelleen tullut aika vähän, vain pari kiloa. Ja ultraan on vielä kuukausi aikaa. Ja seuraava neuvola on vasta ultran jälkeen.
Ja ilman muuta haluamme tietää vauvan sukupuolen, jos se vaan ultrassa selviää.
Mistä te olette niitä kotidopplereita hommanneet, ja mitä sellainen maksaa?
Tuskin tulee ostettua, mutta ihan mielenkiinosta...
Ihan jostain lastentavikeliikkeistä vai?
En myöskään aio hommata mitään helisevää korua vatsan päälle, mieluummin soitan lapselle musiikkia, jorataan kunnon rokkenrollin tahtiin ennen ja jälkeen syntymän. =)
Tuntuu että sellainen jatkuva helinä vaan "ärsyttää" lasta, minua ainakin ärsyttäisi...
Enpä ole vielä hommannut mitään muutakaan vauvanvarusteita, sänky ja vaunut ja sitterit ja kaikki vielä ostamatta. Ehtiihän tässä vielä.
Pari söpöä vaatetta olen jo "sortunut" ostamaan.
keskustelupasta käyttäytymistä tiedustella että mistä päin suomea tämän vuoden heinähatut on?
Tai vaikka missä sairaalassa synnytätte?
Itse synnytän Hämeenlinnassa, ja laskettu aika on 7.7.09
On laiskottanut kirjoitella, mutta lueskellut olen ahkerasti muiden kuulumisia..
Muilla taitaakin olla neuvolakäyntejä suht tiheään, itellä nyt taukoa peräti 10 viikkoa! Eli ennen joulua oli neuvolalääkäri ja vasta helmikuun lopussa seuraava käynti. Näin julkisella säästetään..
No, onneksi kaikki on mennyt hyvin ja ainahan voi neuvolaan soitella jos tulee ongelmia.
La80ku: kyselit kotidopplerista, me ostettiin huuto.netistä, on ihan uusi ja maksoi 45 e + postikulut. Merkki Angelsounds Doppler. Ollaan oltu TOSI tyytyväisiä ja sydänääniä kuunneltu lähes päivittäin viikosta 10 alkaen. Ei ole kyllä mitään ihanampaa kuin kuulla pikkuisen sydämen jumpsutus! Syke on 140-155 paikkeilla ja tosi hyvin kuuluu joka kerta kun vaan malttaa etsiä. On liikkuvaa sorttia tämä kaveri...
Liikkeitäkin olen ollut tuntevinanani, mut en tietty varma voi olla kun on esikoinen. Mut semmosta muljahdusta ja "kutitusta" on nyt tuntunut viikon verran. Ehkä parin viikon sisään jo voimistuu tuntemukset.
Rakenneultran ajankohdasta joku kyseli, meillä 19+6 ja meille lääkäri suositteli että pitäis olla 20+, jotta sydän voidaan tutkia kunnolla. Ei saatu ite aikaa tuon pidemmälle sille lääkärille kelle halutaan, joten mennään sit ehkä pari päivää liian aikaisin, mut tuskin sillä vaikutusta.
Kahdet mammahousut olen käynyt myös ostamassa ja toisia jo pitänyt, mut valuvat vielä.. Mut ei varmaan kauaa! Painoa ei ole tullut kuin kilon verran, joten ihan maltillisesti vielä paisuttu.. Vielä ehtii..
Ootteko muuten tehneet jo paljon hankintoja vauvaa varten? (Lähinnä esikoista odottavat) Me käyty kattelemassa mm. vaunuja ja Ikeaan pitäis tehdä reissu hoitopöytää ja sänkyä varten. Vaunuista ei vielä oikein mitään hajua, pää meni ihan pyörälle myyyjän esittelyistä.. Mistä ihmeestä sitä voi tietää mitä haluaa?? : )
Oikein hyvää viikonloppua kaikille!
t. Suzan 15+4
Meillä on heinähattujen esittelypino sieltä näät meidän tietoja.. oli tippunu tonne hornan tuuttiin nostin etusivulle..
is 15+3
Olin aktiivisempi silloin rv 4-8, mutta nyt on loma/työkiireet vieneet minut mennessään!
Välillä ollut tietoinenkin poissaolo, ettei yhteiset iltahetket kulu siihen, kun äiti surffaa netissä! Jään nimittäin tosi herkästi koukkuun kaikkiiin nettijuttuihin, että saisitte minusta helposti ihan häirikön!:) Joku ehkä minut muistaakin alkuajoista!;) eli nyt voin kysellä sellaisia, mistä olettekin täällä jo keskustelleet, mutta yrittäkää kestää!;)
Täällä menee kaikki ihan hyvin. Painoa oli tullut suklaan ja karkin mussutuksen myötä tosi nolosti jo 2,5 kg!!! Esikoisesta ei ollut tässä vaiheessa tullut vielä mitään! Ja siis meidän laskettuaika on esikoisen synttäripäivä, joten on helppo verrata omaa oloaan ja muutoksiaan siihen aikaan. Ja sitten tulevaisuudessa myös vauvan kehitystäkin....
Meille terkkari antoi veriseula paperit ja käski säilyttää rakenneultraan, jossa niitä tarvitaan jostakin syystä... Esikoisesta ei veriseulaa otettu, mutta tällä vauvalla on kuulema harvinaisen pieni suhde, eli suhdeluku on 1: 100 000. Mutta eihän tuo testi vielä tervettä lasta takaa, mutta huojentava tieto tuolta osalta.
Jollakin muullakin oli etuistukka?!?
En ole vielä tuntenut potkuja, vaikka esikoisesta näistä viikoista alkaen ne tunsinkin. Mutta ehkä se istukka tosiaan vaimentaa liikkeitä. Kiva, että moni on tuntenut jo liikkeet! On ne niin ihania!!!:) Ja jännä, että teillä on terkkaritkin kyselleet liikkeistä jo melko aikaisilla viikoilla. Minun edellinen terkkari ei uskonut minun tuntemuksia liikkeiksi edes rv 17!!! Mutta itse varmasti ne kyllä liikkeiksi tunsin!
Äitiyspakkauksesta...
Toista tai useampaa odottavat, otatteko äitiyspakkauksen vai rahat? Itsellä on nyt mietinnässä.
Rakenneultra on 18.2, jolloin on jo viikkoja reilu 20. Kiva mennä katsomaan taas vauvaa!!!:) Yritetään tirkistellä ja kysellä josko sieltä jo näkisi sukupuolenkin!;)
Mutta mukavaa lauantai-illan jatkoa! Kasvatelkaahan isot mahat!;) nim. "rv28 mahan perusteella!;) "
T:Amanda rv 17+1
Mies on sählyporukan saunaillassa joten tytön kanssa kaksin kotona, tai no oltiin alakerrassa kylässä neidin "poikaystävän" luona. :)
La80ku, mä löysin dopplerini kun kirjoitin googleen myydään kotidoppler tai jotain vastaavaa. Muistaakseni keltaisen pörssin kautta sit ostin sen. :) Mä en vaan ole nyt hetkeen koittanu kuunnella ääniä, kun neuvolassakaan rv 13+1 ei ne kuulunu mut näky. On tuota äänieristettä omasta takaa niin paljon. ;)
Ja saako La80ku kysyä mistä päin Kanta-Hämettä tarkemmin olet? Me asustellaan Riihimäellä neljättä vuotta. Ja esittelyssä oli myös Satu Kanta-Hämeestä, vielä käyt palstalla?
Äh, pitää viedä neiti nukkumaan.. Palaan huomenna pulkkamäen jälkeen. :)
Bejpi, Tiuhti 14+4 ja väsy neiti 2v
siitä kotidopplerista, niin postiluukusta tipahti kuponkiuutiset, jossa myydään angelsounds-kotidobbler hintaan 39 euroa.
No mutta, enköhän silti malta odottaa niitä neuvolakäyntejä.
Bejpi, asun Tervakoskella, mutta käyn riksussa töissä, tiedä vaikka oltais nähtykkin... =) Aika moni riksulainen asioi mun työpaikalla.
Mä ajattelin vasta keväämmällä alkaa katseleen niitä vauvan tavaroita.
En oo vielä edes ajatellut minkälaiset vaunujen pitäisi olla. Puuduttavaa kun niissä on niin paljon valinnanvaraa. Ehkä sellaset sporttiset kolmipyöräset ois kätsät. Tai en tiedä...
Sänky saadaan onneksi sukulaisilta.
mutta aina välillä lekenut teidän muiden kuulumisia. Minulla on kahdessa aikaisemmassa raskaudessa ollut raskausdiabetes ja niin myös tässä raskaudessa. Kävin keskiviikkona sokerirasituksessa ja paastosokeri oli korkealla. iltainsuliinit otettiin nyt sit heti käyttöön. Paino on laskenut varmaan useamman kilon. Tarkkaan en tiedä, kun ei ole neuvolaa nyt ollut. Rakenne ultra on 2.3 ja rv silloin 20+5. Liikkeitä en oikein ole vielä tuntenut, aikaisemmissa raskauksissa olen tuntenut liikket vasta rv 20 paikkeilla.
Mulla on tullut painoa kai 2kg, ne oli tullut jo ekaan neuvolaan mennessä. Tosin, mä oli rv 5-7 aikoihin lomamatkalla, luulen että toi paino tuli jo siellä mässäilystä;)
Liikkeitä en ole tuntenut, kovasti odotan että jo jotain rupeisi tuntumaan, Esikoisesta tunsin liikeet jotain rv 21 paikkeilla.
Millaisia hemoglobiinilukemia teillä on? Mulla oli ekassa neuvolassa rv 9 hemppa vaan 113... esikoista odottaessa mulla oli hemppa ekassa neuvolassa 136, ja alimmillaan se oli 101. Mietityttää vaan, että miten alas mahtaa tällä kertaa mennä kun lähtötilanne on noin kehno...
NapNap rv 16+4
En lainkaan riemuitse gestaatiodiabeteksesi johdosta mutta meinas mennä sormet sekasin sisäänkirjautuessa kun hokasin viestisi. Siis joku muukin heinis elää raskauttaan sormet reijillä mittari kainalossa. Todella monilla odottajilla on jonkinsortin sokeripulmia mutta lievänä. Saattaa olla,että olet narinoihini jo törmännyt mutta minulla oli myös ensimmäisessä raskaudessa sokeriongelmat kera insuliinien. Tässä raskaudessa sokerit nousi jo joskus12 viikolla. Ihan suuresta mielenkiinnosta kyselen miten kaksi ensimmäistä lastasi syntyi ? Millaisia arvoja paastoista ja aterioista tipahtelee ?
Diettasin ja aloin liikkumaan niin sain jopa paaston alas.Liikunta jatkuu mutta ruokavalio meinaa repsahdella niinpä taas ollaan nousussa. Mitään sokereita en vetele mutta aterioissa on ollut hiilareita liikaa. Täytyy taas tsempata. Yrittävät pitää minut ilman insuliineja ainakin rakenneultraan asti.
rv15+0
Täällä ollaan flunssassa :( kuumetta, yskää ja lihaskipuja. Päätä särki äsken niin kovasti, että panadol oli otettava. Nyt vähän helpotti. No huomenna ei töihin mitään asiaa. Onneksi ei sentään influenssa taida olla. Pitää vaan toivoa, että poika (4,5v) pysyisi terveenä.
Onko muuten muita hoitoalalla työskenteleviä? Miten olette jaksaneet, onko työ raskasta ja joudutteko välttämään jotain hommia? Itse vältän raskaita nostoja ja muutenkin yritän pitää nyt erityisen hyvät työasennot. Välillä kyllä huomaa, että jalat on päiväjälkeen paljon kipeämmät kuin ennen. MRSA asukkaita meillä ei ainankaan pitäisi olla.
Maha on kasvanut jo ihan mukavasti. Mammahousut otin jo käyttöön kun ne on niin mukavat :)
Äitiyspakkauksen ottamista mietin minäkin, meillä esikoisen pakkauksesta monet vaatteet tallessa samoin makuupussi ja toppapuku. Ja kaverilta saadaan lisää vaatteita. Joten taidetaan päätyä rahaan, sijoitetaan se sitten luultavasti vauvan sänkyyn.
Neuvola olis parin viikon päästä ja rakenneultra joskus sen jälkeen.
Nyt on mentävä lepäämään ja parantelemaan oloa.
Vivi rv16
Johan täällä ehdittiin vetästä hiki otsalle ja olla huolesta mykkyrällä. En ollu muutamaan päivään tuntenut liikkeitä, vaikka noin viikon verran oon niitä tuntenut. En kylläkään joka päivä,mut yleensä muutama muljahdus, kun oon oikein kuulostellu. Kaks km takana, niin johan tästäkin on saanut vaikka minkälaisia mielikuvia maalailtua =( . Onnex nyt äskettäin tuntu jälleen pieni töytäisy =)
On tää kanssa, johan tässä ehtii tulla hermoheikoksi ennen heinäkuuta....toisaalta kyl ne liikkeetkin varmaan tästä voimistuu, kunhan viikkoja tulee lisää. Odottavan aika on todistetusti pitkä.
Äitiyspakkauksesta oli ollut puhetta. Meillä esikon pakkaus kokonaisuudessaan tallella, samoin kaikki vaatteet. Mutta silti mun tekis mieli ottaa se pakkaus uudestaan. On niin ihana päästä hiplaamaan niitä uusia vaatteita. Kaikki muutkin tarvikkeet on vielä esikolta valmiina, joten suurempia hankintoja ei ole. Kyllähän sillä rahalla vois ostaa vaik vaippoja ja muuta, mut tarttee siis vielä miettiä.
Niin vaunuista oli myös puhetta. Mitenkäs muut, joilla esikko/sisarus vielä pieni? Meinasitteko kaksosten rattaita, vai miten ootte aatelleet? Meillä tyttö sitten kesällä 2v4kk ja mietin pärjättäiskö ihan seisomalaudalla. Toisaalta kauppaan aika pitkä matka, et miten sitten jaksaa seistä paikallaan ja jaksaako ylipäänsä seistä kuin pitkiä matkoja? Tämä siis myös mietinnässä.
Jokohan sitä uskaltais käydä nukkumaan, kun on päivän "molskaus" saatu rekisteröityä....
Hepe rv 15+4
mutta pakko todeta tuosta bolasta, että jos haluatte tuollaisen pyöreä kilisevän tuulikellon mahan päälle killumaan, niin kannattaa ostaa, muuten ei. Minulla sellainen on ostettuna esikoiseln ajalta ja ehkä yksi "turhake"-ostos, mitä on tullut aikoinaan hankittua. Saman asian ajaa taatusti vaikka hyvän musiikin kuuntelu tai juttelu mahalle. Mutta en minä bolaani viitsisi myydäkään, kun isommat lapset pukevat sen aina nukeilleen jne.
Ja eipä tässä ihmeempiä kuulu, kun viimeksi neuvola ollut ennen joulua ja seuraava vasta melkein helmikuun puolessa välissä... Rv:t 14+2.