Kuvaile tuntemaasi äitä, joka ei sovi ollenkaan äidiksi?
Huomioon ei nyt oteta päihteitä tai väkivaltaa!
Kommentit (49)
Yksi aloitti nyt tammikuussa lapsen ollessa alle vuoden koulun ja työt. Muuten ei mitään pahaa sanottavaa, mutta aika kummallista minusta, jos pienen lapsen äiti on päivät koulussa ja illat ja viikonloput töissä ja vapaaviikonloppuina sitten baarissa.
Toinen on sanonut itsekin, että halusi lapsen liian nuorena. Nyt ei meinaa sitten millään jaksaa olla lapsensa kanssa. Poika on 3v. Äitikin kuitenkin 25v, eli ei mikään teini. Äiti käy töissä ja poika päiväkodissa, mikä on ihan normaalia siis.
Mutta iltaisin ei meinaa sitten jaksaa millään olla lapsensa kanssa. Ei tee tälle lämmintä ruokaa, vaan ajattelee tuon ikäisen pärjäävän päiväkodin sapuskoilla ja illan vaan jollain leivällä ja kekseillä. Juu, koskaan ei ole pojalla ollut oikein ruokailuaikoja ja saa sitten kaikkia herkkuja ja välipaloja, kunhan pyytää. Ei kai sitten olekaan nälkä, jos joskus sen lämpimän ruuan jaksaa illalla laittaa. Äidin pitää päästä joka viikonloppu ryyppäämään. Reissut saattavat venyä pidemmiksikin kuin se yksi ilta. Ja puhelin kiinni, yhteyttä ei saa. Äidin ystävät ovat "vähän" epämääräistä sakkia, mutta saavat silti kyläillä lapsenkin läsnäollessa. Jotkut juovatkin vierailullaan. Äiti ei sentään ikinä juo lapsesta vastuussa ollessaan! Mutta lapsi onkin paljon isovanhemmillaan, tädeillään ja äidin kavereilla jopa.
Onkohan alaikäisen kuvien nettiin laittaminen tuollaisin kuvtekstein edes ihan laillista.....
ettei lapsi enää tykkää heistä. Toinen hiukan yrittää, mutta huonolla menestyksellä valitettavasti.
Vai eikö nekään viitsi?
ja nyt kun sai lapsen, on lapsen kanssa hoitovapaalla, mutta ei hoida itse lasta yhtään. Mummot hoitavat lasta aamusta iltaan vähintään 5 pv/vko. Mummot ovat liian kilttejä sanomaan riittävän tiukastai ei (vihjailu ei auta,) ja kärsivät kovasta väsymyksestä vilkkaan lapsen kanssa, jota kukaan ei viitsi kasvattaa.
Onkohan alaikäisen kuvien nettiin laittaminen tuollaisin kuvtekstein edes ihan laillista.....
Voisin näyttääkin, mutten tohi. En kumminkaan tahdo henkilön naamaa näyttää enkä varsinkaan lisätä lapsen julkisuutta. Mutta ei voi kuin ihmetellä.
16
-lapsia tulee aika säännöllisin väliajoin, kun ei käytä ehkäisyä (se on niin hankalaa)
-lapsia tulee vähän kenelle sattuu (vain yksi isistä lapsensa elämässä mukana ja on ainoa jonka kanssa on ollut oikea parisuhde, yksi paennut ulkomaille, muilta karhutaan elareita jne.)
-tehnyt parikin aborttia
-paha pöpökammo, siis oikeasti menee jo neuroosin puolelle ja vaikuttaa lapsiinkin
-läimii ja tukistaa lapsia ainakin satunnaisesti
-ei saa isompiin lapsiin kuria
-isommat lapset ei kiinnosta, vaan vauvat (kun ne on niin ihania)
-ei koulutusta kun jatkuvasti raskaana/äitiyslomalla
- ei osaa laittaa ruokaa - ei osaa siivoota = lapset eivät kehtaa pyytää kavereita niille koska on niin paskaista, ovat itse sanoneet - ei laita lapsia pihalle ikinä - pitää eskarilaista vauvana, nukuttaa vieressä, pukee sille (likaiset) vaatteet - ei koskaan osta lapsilleen vaatteita yms, nettoaa kyllä lapsilisät - ei osaa kasvattaa niitä ollenkaan, lapset vievät äitiään 6-0 - muutenkin tyhmä kun saapas ja vuttomin ihminen kenet tiedän. terkkuja vaan, kasvatan, ruokin ja vaatetan SINUN lapsesi.
tuskin nyt ihan noin. ottaako sua päähän et miehes on kerenny tekee lapset jonkun muun kanssa? ja sitä paitsi tuskin näiden lasten asiat sulle kuuluu,ne kun eivät ole sun, onneksi.
On töissä joka päivä iltaan asti kellon ympäri.
Vei lapsensa tarhaan 1-vuotiaana kun ei viitsinyt tätä hoitaa. Roikkuu aina netissä herjaamassa muita. Ei ulkoile lastensa kanssa.
niin, että äiti on huono äiti jos ei ole naimisissa, on sulla arvot kohdallaan kun luettelon aloitat oikein otsikoimalla noin. Onnea vaan sun lapsilles kun kasvatat ne tähän vuostuhanteen
siellä taas joku katkera nyxä tilittää
- ei osaa laittaa ruokaa - ei osaa siivoota = lapset eivät kehtaa pyytää kavereita niille koska on niin paskaista, ovat itse sanoneet - ei laita lapsia pihalle ikinä - pitää eskarilaista vauvana, nukuttaa vieressä, pukee sille (likaiset) vaatteet - ei koskaan osta lapsilleen vaatteita yms, nettoaa kyllä lapsilisät - ei osaa kasvattaa niitä ollenkaan, lapset vievät äitiään 6-0 - muutenkin tyhmä kun saapas ja vuttomin ihminen kenet tiedän. terkkuja vaan, kasvatan, ruokin ja vaatetan SINUN lapsesi.
tuskin nyt ihan noin. ottaako sua päähän et miehes on kerenny tekee lapset jonkun muun kanssa? ja sitä paitsi tuskin näiden lasten asiat sulle kuuluu,ne kun eivät ole sun, onneksi.
kiroilee lapsilleen "voi perkele, etkö sinä nyt usko.." ym. eronnut lasten isästä ehkä vuosi sitten, nyt jo muuttamassa lasten kanssa uuden miehen luo, eikä oo kertonut tästä lasten isälle.. lapset oikeita kauhukakaroita, johtuen äidin kasvatustavoista..
* Huutaa pienelle kiltille taaperolle välillä ihan turhasta
* Ei aina jaksa laittaa lapsille kunnollista päivällistä, voi olla että monta kertaa viikossa lapset saavat päivälliseksi keitettyä makaronia ja paistettuja pakastevihanneksia
* Ei leiki päivittäin lasten kanssa, kotityöt muka vievät kaiken ajan, totuus on se että tämä äiti kokee lasten (1v ja 3v) kanssa leikkimisen tylsäksi
* Ei ulkoile kuin pari kertaa viikossa, koska ei itse halua olla ulkona jos on loskakeli/kylmä/sataa
* Puhuu tosi rumasti 3-vuotiaalleen, tajuaa itsekin että tällä menolla lapsen itsetunto ei kehity normaaliksi
* Huutaa (ei siis korota ääntään vaan HUUTAA) ihan liian pienistä asioista, tosin vain huonoina päivinä mutta niitä on kyllä vähintäin kerran viikossa
Ja kyllä, tämä huono äiti olen minä itse. En tunne ketään näin huonoa äitiä kuin minä. Jotenkin haluaisin olla parempi mutten osaa. :(
kun haluaa koko ajan omaa aikaa. Voi vaikka viedä lapset päiväkotiin ja ottaa itse töistä lomapäivän. Tarvitsee mukamas päivän ilman lapsia jotta saa ladata akkuja. Joskus on varannut itselleen kampaajan ja muita hemmotteluhoitoja :-( Lapsiparat joutuvat kärsimään hoidossa kun mamma ottaa omaa aikaa!! Lapset pois tuollaiselta!
-äiti päätti jo raskausaikana ettei imetä, koska se sitoo liiaksi vauvaan
-vauva oli alle 1 kk kun antoi isovanhemmille hoitoon pariksi viikoksi, jotta pääsi itse lomalle uuden miesystävän kanssa
-vauva oli 5 kk kun antoi isovanhemmille kolmeksi kuukaudeksi hoitoon kun muutti ulkomaille miesystävän perässä (tässä välillä vauva oli jo satunnaisesti isovanhemmilla hoidossa)
-lapsi on nyt kouluikäinen ja ollut isovanhemmillaan hoidossa enemmän kuin oman äitinsä luona
-isovanhemmat asuvat nykyään lapsen luona kouluajat ja koulun loma-aikoina lapsi menee isovanhemmilleen heidän kotiinsa
-lasta ei ole kasvatettu laisinkaan ja kyseessä on pieni tyranni, joka komentelee kaikkia ja äiti ylpeilee tästä "kasvatussaavutuksesta"
-äidin ja lapsen yhteinen aika on lähinnä hauskanpitoa & matkustelua, ei juuri lainkaan normaaliarkea
-joka juottaa lapsille maitoa, vain kaakaon muodossa
-lapset juo mehua janojuomana ja ruokajuomana
Onko sitten lähes kaikki äidit Keski-Euroopassa tosi huonoja äitejä??
oletko ihan tosissas, että kampaajalla ja hoidoissa joku käy... ou nou
-lapsen ollessa pieni oli vaikeasti alkoholisoitunut joten antoi lapsen sukulaisen kasvatettavaksi (muuten huostaanotto)
-vuosien päästä sai antabuksen, mutta ei päihteettömänäkään ottanut lastaan takaisin eikä elättänyt tätä
-nykyään on vain lapsensa kaveri eikä pahemmin osoita kiinnostusta tämän elämään
tämä on minusta todella rasittavaa. Hoidan kyllä lapset ihan hyvin ja näyttävät normaaleilta onnellisilta lapsilta, mutta en taida olla äitityyppiä. Haaveilen siitä, että ne olisivat tälläkin hetkellä päiväkodissa ja minä hemmotteluhoidossa. Rakastan lapsiani, mutta kaipaan omaa aikaa tosi paljon.
kun haluaa koko ajan omaa aikaa. Voi vaikka viedä lapset päiväkotiin ja ottaa itse töistä lomapäivän. Tarvitsee mukamas päivän ilman lapsia jotta saa ladata akkuja. Joskus on varannut itselleen kampaajan ja muita hemmotteluhoitoja :-( Lapsiparat joutuvat kärsimään hoidossa kun mamma ottaa omaa aikaa!! Lapset pois tuollaiselta!
Tuo kuulostaa minusta päinvastoin hyvältä äidiltä!!! Lapset on onnellisia kun äitikin on onnellinen, ja jos akkujenlatauspäivä auttaa äitiä olemaan paremmalla tuulella niin se on hienoa! Hyvä äiti osaa ottaa aikaa itselleen!!! Ei ne lapset varmastikaan siellä hoidossa kärsi jos normaali, hyvä hoitopaikka!
että eihän tuo nyt kauhealle vaikuta. Olitkin se itse :) Jos haluat tehdä jotain toisin, yritä keksiä tekemistä josta itsekin innostut. Mitä teillä leikitään? Innostaisiko sinua enemmän vaikka majanrakennus, piiloleikki, askartelu, kutittelu sängyllä? Meillä 2,5 v. poika ja tämäkin äiti myöntää, ettei jaksais aina niillä samoilla autoilla ajella...
Suht terveellisiä eineksiä on mm. pakastekeitot ja perunasipulisekoitus (sekaan pakastekasviksia ja vaikka jauhelihaa), vähän vaihtelua makaronille :)
* Huutaa pienelle kiltille taaperolle välillä ihan turhasta * Ei aina jaksa laittaa lapsille kunnollista päivällistä, voi olla että monta kertaa viikossa lapset saavat päivälliseksi keitettyä makaronia ja paistettuja pakastevihanneksia * Ei leiki päivittäin lasten kanssa, kotityöt muka vievät kaiken ajan, totuus on se että tämä äiti kokee lasten (1v ja 3v) kanssa leikkimisen tylsäksi * Ei ulkoile kuin pari kertaa viikossa, koska ei itse halua olla ulkona jos on loskakeli/kylmä/sataa * Puhuu tosi rumasti 3-vuotiaalleen, tajuaa itsekin että tällä menolla lapsen itsetunto ei kehity normaaliksi * Huutaa (ei siis korota ääntään vaan HUUTAA) ihan liian pienistä asioista, tosin vain huonoina päivinä mutta niitä on kyllä vähintäin kerran viikossa Ja kyllä, tämä huono äiti olen minä itse. En tunne ketään näin huonoa äitiä kuin minä. Jotenkin haluaisin olla parempi mutten osaa. :(
* Huutaa pienelle kiltille taaperolle välillä ihan turhasta
* Ei aina jaksa laittaa lapsille kunnollista päivällistä, voi olla että monta kertaa viikossa lapset saavat päivälliseksi keitettyä makaronia ja paistettuja pakastevihanneksia
* Ei leiki päivittäin lasten kanssa, kotityöt muka vievät kaiken ajan, totuus on se että tämä äiti kokee lasten (1v ja 3v) kanssa leikkimisen tylsäksi
* Ei ulkoile kuin pari kertaa viikossa, koska ei itse halua olla ulkona jos on loskakeli/kylmä/sataa
* Puhuu tosi rumasti 3-vuotiaalleen, tajuaa itsekin että tällä menolla lapsen itsetunto ei kehity normaaliksi
* Huutaa (ei siis korota ääntään vaan HUUTAA) ihan liian pienistä asioista, tosin vain huonoina päivinä mutta niitä on kyllä vähintäin kerran viikossaJa kyllä, tämä huono äiti olen minä itse. En tunne ketään näin huonoa äitiä kuin minä. Jotenkin haluaisin olla parempi mutten osaa. :(
Meitä on ainakin sitten kaksi.
Jo kolmelle miehelle tehnyt tämän: avioliitto suht. hyvin toimeentulevan miehen kanssa ja heti perään lapsi. Tämän jälkeen lukkojen vaihto ja avioero. Nainen elää elatusmaksuilla ja sossun tuella. Hän ei ole aikuisena ollut töissä lainkaan ja sen takia miehille määrätään suht. korkeat elatusavut kun äidin elatuskyky on 0.
Lapsille tämä tarkoittaa nopeaa eroa isästä, sillä äiti jostakin syystä myös aina eristää lapset isästä eikä anna heitä tapaamisiin. Kasvatusperiaatteensa nainen on omaksunut koirankasvatuksesta ja olen kuullut hänen mm. sanovan lapselleen, että olet minulle täysin samalla viivalla kuin koira. Tosin koiratkaan eivät hänen hoidossaan viihdy.