Ai että mua ärsyttää!! tietyt äidit...
Facebookissa on nyt monella äidillä päivitys:
Olen kokki, taloudenhoitaja, vanhempi, tuomari, opettaja, lastenhoitaja, sairaanhoitaja, "remontti-reiska", piika, turvanantaja ja lohduttaja.Minulla ei ole lomaa, ei vapaapäiviä eikä sairaslomaa. Työskentelen koko päivän ja joskus läpi yönkin. Olen alipalkattu ja ylityöllistetty. Kerro jos SINUN työsi on rankempa...a... kuin minun! Kopioi tämä jos olet ÄITI
Minä en tunne olevani oikeastaan yksikään noista. Siivous ja kaikki menee siinä sivussa.
Eräs äiti-ihminen nostaa itsensä jalustalle kuinka hänellä on rankkaa kotona kun pitää KOKOAJAN siivota, laittaa ruokaa jne
Siivoaa aamusta iltaan ja kaikki päivityksetkin on täynnä valitusta kuinka kukaan ei arvosta hänen työtään...
Esim: viikkasin 2h pyykkejä ja en saa arvostusta TYÖLLENI kun tuo 3v lapsi meni ja kaatoi pinot..
Halooooo, ihan kuin 3v lapsen pitäisi ylistää äitiään kuin tämä olisi tehnyt jonkin urotyön!
Kuulema tuon päivityksen idea on siinä kun isät ovat muka niin loppu työpäivän jälkeen (8h) ja äideillä on työt 24/7.
Jokaisen omavalinta on jäädä kotiin lasten kanssa, ja kotityöt nyt kuuluu kyllä siihen.
Ärsyttää kun nostaa itsens jalustalle kun hän SIIVOAA aamusta iltaan. Mitään muuta elämää ei tunnu olevan.
tuskin kukaan ymmärtää mitä ajan takaa, mutta kiitos kun sain murpettaa asiasta.
Kommentit (45)
Ne työssäkäyvät puolisot ovat sitä mieltä että heidän työnsä on raskasta ja arvokasta, ja unohtavat kiittää sitä kotona olevaa siitä mitä hän tekee. Olemme varmaan yhtä mieltä siitä että jokaisella on oikeus odottaa saavansa jotain kiitosta työstään? Se että äiti saa arvostusta ole keneltäkään muulta pois. Mutta täällä taas huomaa kuinka nainen on toiselle susi, äitien osa on edelleen olla se katkera, näkymätön raataja mikä hän on aina ollut. Miestä sen sijaan tulee muistaa kiitellä ja hyvitellä.
Käännät ihan tahallaan sanani ympäri. En tarkoittanut, että vain sitä miestä pitäisi kiittää vaan sitä, että marttyyrimaista ihmistä, oli se sitten se kotonaoleva tai työssäkävijä, ei ihan oikeasti tee mieli kiittää ja arvostuskin on vähän niin ja näin. Arvostusta ei saa osakseen vaatimalla ja laatimalla listoja siitä mitä MINÄ olen tehnyt ja näkemällä vain se oma osuus, vaan antamalla arvostusta ja kiitosta myös sille toiselle osapuolelle.
Enkä todellakaan ole kiistämässä sitä, etteikö kotiäitiys olisi arvokasta, mutta hieman ihmetyttää se miksi osa äideistä kokee tarpeellisesksi yrittää nostaa itseään ylemmäksi kehumalla kotitöillä ja kaikella mitä "joutuu" perheen eteen tekemään. On minusta aika surullista jos lasten kasvattaminen ja omien lasten hoitaminen mielletään pakoksi ja joutumiseksi.
Mä en ymmärrä muutenkaan näitä valituksia fb päivityksistä, niitä ei ole pakko lukea ja jos tosissaan ärsyttää niin pakkoko siellä on käydä ollenkaan : D
Väärä foorumi hakea vain kaltaisiaan ihmisiä.
Töissä on vaan helpompaa kuin kotona, ei siitä pääse mihinkään. Olen vastuullisessa työssä, liike-elämässä ja paljon isoja päätöksiä koko ajan pöydällä, mutta silti kotiäitinä oleminen oli rankempaa.
Vaikka nykyisin työasiat pyörii kotona mielessä ja joudunkin tekemään usein töitä kotona, 5 vuoden kokemus kotiäitiydestä ilman martyyrin roolia ja leppoisallakin asenteella oli kuluttavampaa kuin nykytilanne. Silti se oli arvokasta aikaa, en kadu.
terv. 4 lapsen äiti
viikkasin pyykit,tiskasin,imuroin jne jne
Voi helvata, saan raivarit jos mies ei kiitä vuolaasti niin kyllä kuulee kunniansa!!!
ettei ole ruvennut nykymaailman itsekkääksi laiskaksi pakastimeksi.