Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

esikoisen jälkeen toinen - kuinka pian?

Vierailija
29.03.2010 |

Voiko olla totta, lapsi kohta 3kk ja vauvakuume alkaa nostaa päätään? olisiko ihan järjetöntä alkaa yrittää jo toista lasta? Itse opiskelen vielä pari vuotta, mies kunnon töissä. Asumme samalla paikkakunnalla kummankin vanhempien kanssa, joten verkostoa on. Nyt ekan synnyttyä olen ollut kotona, vähän opiskellutkin tässä, "omaa aikaa." Alun perin oli tosiaankin tämän lapsen jälkeen opiskella loppuun ennen toista :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos molemmat sitä oikeasti haluavat, niin tehkää kuten sydän sanoo. Ei siinä kannata yleisön mielipidettä kysyä.. :) Kyllä ne opiskelut siinä sivussa menee, jos se sua huolettaa.

Vierailija
2/11 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskeluiden luulis menevän kun nytkin on mennyt vaikka toinen vielä niin pieni:) jäi pois, mutta tarkoius oli tiedustellakin,miten muilla mennyt asian suhteen..? onhan siinä hulinaa sitten kerrakseen, jos ois jo kaks, ja pienellä ikäerolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen ja toisen väli on 1v1kk ja toisen ja kuopuksen väli 1v6kk. Ovat tosin nyt jo alakoululaisia kaikki. Ekat pari vuotta oli raskaita kun koko kööri oli vaipoissa, nykyään tuntuu että jokainen päivä on edellistä helpompi; ovat toistensa parhaat kaverit, pitävät toistensa puolta. Auttavat läksyissä ja puuhaavat yhdessä muutenkin. Ja oma etunsa sekin oli, että vaippa-aika oli yhdellä rykäsyllä valvomisineen ohi...

Vierailija
4/11 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kait jotenkin poikkeuksellinen mutta en halunut että esikoinen joutuisi liian aikaisin olemaan iso.

Halusin että esikoinen saa olla kaikessa rauhassa pieni, saa nauttia molempien vanhempiensa jakamattomasta huomiosta.

Lisäksi en voinut kuvitella miten selviydyn rankasta raskaudesta pienen uhmaikäisen kanssa. Eikä ajatus kahdesta vaipatettavasta oikeen houkutellut.

Halusin antaa aikani ensin kaikessa rauhassa esikoiselle.

Lisäksi opinnot sujuivat ihan hyvin yhden lapsen kanssa, kaksi en olisi voinut kuvitella siihen.

Kun opinnot olivat pulkassa ja työpaikka taskussa, sai toinen tulla.

Vierailija
5/11 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vasta yksi vuosi opintoja amk:ssa takana, mutta mies jo työelämässä.

Meillä on tulossa esikoisen ja toisen lapsen välille ikäeroa 5 vuotta ja 10 kuukautta! Ehdin välissä valmistua ja päästä leivän syrjään kiinni, saada hyvät äitiyspäivärahat ja työkokemusta tulevaisuutta varten kun taas palaan työelämään.

Vierailija
6/11 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen sai aikaa sen 3 vuotta kun olin kotona. Kun toinen syntyi, panin esikoisen hoitoon ja näin kakkonen sai olla vauva rauhassa ja omaa aikaa äidin kanssa. Kolmannen kanssa teen samoin, että seuraava hoitoon ja kolmaskin saa näppärästi olla ainokainen 3 vuotta.

Jokainen tavallaan.

Vierailija
7/11 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

odota että esikoinen täyttää vuoden niin sitten sun pää on jo tarpeeksi selvä :) kaikki kamut kenen kanssa olen aiheesta jutellut, kun itsekkin koin samaa vauvan ollessa parin kolmen kuukauden ikänen...niin totesivat kokeneensa saman. massu vaan tuntui liian tyhjältä ilman vauvan liikkeitä jne...

nyt poika on 1v 3kk ja olen raskaana rv.32. ja "vahingossa", koska mun ei pitänyt ilman lapsettomuushoitoja raskautua...

niin tai näin, asioilla on tapana järjestyä :)

Vierailija
8/11 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäerolla. Mulla opiskelut kesken ja haluan ne suorittaa loppuun sitten rauhassa kun lapset on tehty ja sen ikäisiä että voi viedä päiväkotiin. Meidän suunnitelmien mukaan sitten kun nuorempi on vähintään 2v. Olen ajatellut että valmistumisen jälkeen voisin hakea työpaikkaa joka saattaisi olla jopa vakituinen ja uskoisin että helpommin vakituiseen paikkaan otettaisiin nainen joka on jo lapset tehnyt ja itse mieluiten menisin koulun penkiltä suoraan työelämään ilman äitiyslomia siinä välissä.

Nyt viimeisillään raskaana on kyllä todella raskasta ja tulossa varmasti raskas vuosi tästä eteenpäinkin, mutta tää oli meille se oikeimman tuntuinen ratkaisu. Saavat lapset toisistaan seuraa kun ikäero ei ole kovin suuri ja valvomiset, vaipatukset ja kuivaksioppimiset yms on sitten melkolailla kerralla selvitetty. Niin ja vauvatavarat saa kiertoon pois nurkista myös.

Vierailija
9/11 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kauaa...

Vierailija
10/11 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö olis reilu 2 kk, ja itse olemme vakavissamme ruvenneet miettimään seuraavaa. Meillä suurin syy on pian muuttuva elämäntilanne, joka tekisi nyt oivan kohdan tehdä neidille sisaruksen. Hyvin mahdollista että pian rupeammekin asiaa yrittämään, ehkä hetken vielä maltamme odottaa, että ehdin edellisestäkin raskaudesta vielä kilot pudottaa. ;)

Onnea päätöksellenne ja yrityksellenne, tehkää siltä miltä itsestä tuntuu, muiden puheista ei kannata välittää! :)

Vierailija
11/11 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan tätä. Kaikki haluaa ekan 4kk aikana heti uuden vauvan, mutta sitten kun vauva vähän kasvaa niin eipäs enää halutakaan toista ihan samantien...

odota että esikoinen täyttää vuoden niin sitten sun pää on jo tarpeeksi selvä :) kaikki kamut kenen kanssa olen aiheesta jutellut, kun itsekkin koin samaa vauvan ollessa parin kolmen kuukauden ikänen...niin totesivat kokeneensa saman. massu vaan tuntui liian tyhjältä ilman vauvan liikkeitä jne...

nyt poika on 1v 3kk ja olen raskaana rv.32. ja "vahingossa", koska mun ei pitänyt ilman lapsettomuushoitoja raskautua...

niin tai näin, asioilla on tapana järjestyä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi