Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvää pääsiäisviikkoa MARRASMURUT!

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vointi muuten jo ihan ok, mutta ihan järkyttävää tää väsymys! Tuntuu ettei millään jaksas pysyä hereillä koko päivää! Eilen menin tosi aikasin nukkumaan, ja sain nukuttua 10h! Se on luksusta jo mulle!

Mea:Minulla oli sama tilanne tuossa joitain viikkoja sitten. Minulla vain tulla lorahti verestävää vettä, ja oli selvää että minulla oli kaksosraskaus, taas kerran, ja se toinen tuli pois. Minulle on käynyt näin 3 kertaa aiemminkin. Eli olen kai aika hedellmällistä sorttia mutta kohtu sitten hylkää sen toisen. Se on aika yleistä. Nainen voi saada keskenmenoja jo ennen kuin tiettä olevansa raskaanakaan, ja nämä kaksosraskauksina alkaneet raskaudet on myös aika yleisiä. Ja minulla ainakin harmittaa kauheesti kun taas saan miettiä että miten tää tästä edistyy. Minulla oli se toinen pussi vuotanut sisälle, ja mulla on ilmeisesti hematooma sisällä, joka alkaa vuotamaan jossain vaiheessa, tai tulee sitten synnytysen aikana/ennen pois.

Ensimmäisillä kahdella kerralla ajattelin että voi ei, tää on tulossa kesken. Supisteli ja sattui, vuosin paljon, ja ultra yllätti todella kun sielä näkyikin elämää :)

Voi, mä tiedän tuon tunteen mitä sulla nyt on! Se on niin ihanaa! Kun sen pelon jälkeen saat tavallaan raskautesi takaisin. :)

Minulla lopahti pahoinvoinnit siihen paikkaan kun se toinen tuli pois. Nyt ei ole tullut kuin se vesi pois, mutta muu aines jäi sisään. Joten näin alussa jännittää että miten käy, pysyykö pikkuinen mukana niin kauan että on vahvemmin kiinni eikä irtoa vaikka sen toisen pussin jämät tulisikin pois.

Meillä on metsämökki-viikonloppu edessä. Ja väsyttää hirveesti valmiiksi. Ja kun tietää että siellä sitä puuhaa riittää aamusta iltaan niin ei hirveesti innosta koko reissu. Mutta, jospa sitä iltaisin sitten sais ottaa rennosti.Lapset ja mies niin haluaa reissuun, että kai sitä on vain jaksettava. Kivaa viikonloppua kaikille!

T: biita-78 (rvko 9+2)

Vierailija
62/81 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mun pieni kakkonen tuli sitten eilen pois. Kaksi keskenmenoa viikon sisällä.

Kävin tänään ihan mielenterveyteni takia ultrassa, lääkäri oli aivan ihana, mutta vahvisti jo arvaamani tosiasian.

Kuulun siis siihen 10 %:iin jolla käy näin.

Voikaahan hyvin kaikki mammat, yritän pitää teitä sivusilmällä ja siirryn tuonne haikailevien joukkoon jos sieltä paikkani löydän.

Nyt sattuu ja on tyhjä olo. Itkettää.

-Mea

PS. Kiitos kaikista ihanista kannustuksista! Lämmittävät mieltä enempi kuin arvaattekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani. Muistan kun ennen esikoista olleessa raskaudessa jouduin siirtymään keskenmenon takia takaisin kuumeilijoihin, se tuntui todella raskaalta pettymykseltä kestää. Tuntui kuin olisin sisältä kuivista lehdistä tehty. Lämpimiä ajatuksia koko perheelle sinne, ota aikaa toipumiselle.

virva, jolla 1 keskenmeno ja yksi tuulimuna tai joku vastaava ennen esikoisen syntymää. Ja joka nytkin jännittää miten tässä raskaudessa käy.

Vierailija
64/81 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mealle iso hali, olen sydämestäni pahoillani puolestasi, olisin niin toivonut että toinen olisi pysynyt kyydissä mukana niin väärin menee nää jutut joskus.

Tämän jälkeen tuntuu aika kohtuuttomalta valittaa huonoa oloansa mutta alkais jo pikkuhiljaa riittämään tämä kuvotus ja oksentaminen....

Maanantaina on eka neuvola, np-ulraan aikaa reilu viikko, toivottavasti terkkariharjoittelija saa sydänäänet kuuluviin neuvolassa, vaikka aika heikkoa se vielä taitaa olla. Meillä on vielä tuolla neuvolassa ihan aataminaikaiset doblerit.

Ihana auringonpaiste on ulkona, nautittiin siitä melkein kaksi tuntia aamulla, nyt kuopus päikkäreillä ja isompi isi kanssa autonpesussa ja kaupassa.

Jaksuja kaikille !

Piparilla ja uppis 10 tasan

Vierailija
65/81 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mealle isot pahoittelut :((

Ja tyhmästi perään toivotan uusille Tervetuloa!

Mullakin jo kaksnumeroiset rv:t, ihanaa ja nyt kait ei oo enää alkio vaan sikiö :) Mutta vielä varovaisin mielin pari viikkoa, kun ultra. Kavereille on tullut nyt kerrottua, kun on ollu vähän semmosii tilanteita, et on ollu pakko tai ei pakko, mut... kuiteskii.

Huono olo ja heikotus vaan vaivaa, oon joutunu syömään siis ihan oikeesti 1,5-2 h välein ja sillä olo parempi, mutta eipä oo onneks tehnyt tuolla syömisellä mitään herkkujakaan mieli, joka on siis tosi hyvä, et mieluummin sitä kunnollista ruokaa tai välipalaa!

Väsy vaan ois, mut tuntuu etten kerkee ikinä nukkuun... ja yöt on mitä on... No josko tää tästä.

Emmuli rv 10+1

Vierailija
66/81 |
11.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä edelleenkään ymmärrä miks kävi näin, ja itku tulee aina säännöllisen satunnaisesti. Mut oikeasti naiset nauttikaa ja iloitkaa te omasta tilastanne.

Se että mulle (tai jollekin toiselle) kävi näin kurjasti, en osaa edes mieltää kuinka kurjasti, niin ei poista sitä että teillä on oikeus nauttia omasta raskaudestanne... Ymmärrätte varmasti mitä yritän kömpelösti teitä rohkaista tuntemaan... :)

Kiitos haleista ja kannustuksesta. Mä toivon mukaan pääsen tässä ennen marrasmurujen saapumista kertomaan oman/omien murun/jeni saapumisajankohdan. Pitäkäähän peukkuja !! :)

Virvalle: Hyvää vointia sinullekin. Luin runosi nimimerkkikuvauksesta. Pidän kovasti sen tunnelmasta. Antaa sataa vaan... :)

Vierailija
67/81 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni huomenna aika sikiön sydänäänten kuunteluun ensimmäisen kerran. Olis sitten viikkoja 10+4. Mietin kyllä että kuuluuko vielä varmasti noilla viikoilla. Onko teiltä muilta jo kuunneltu sydänääniä ja onko kuulunut?

Heikottaa ja heikottaa...mutta nyt on ehkä vähän helpottanut tuo syömisen tarve...onneksi...sillä omat housut kiristää!!

68/81 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ois tänään sitten ensimmäinen neuvola edessä,jospa niitä sydänääniä vaikka pääsis kuuntelemaan :) Ollaan aateltu että jos ne äänet nyt kuuluu ni vois sitten noille pojillekki pikkuhiljaa kertoa tästä masuvauvasta :)

Mulla taitaa tää oksetus ja muu jo pikkuhiljaa rupee hellittämään,jee!! Ihan pikkusen semmosta heikkoa oloa tulee sillon jos ei oo muistanu syyä mut muuten on jo ihan suht hyvä olo :) Jospa sitä nyt rupeis taas pitää jonkunlaista siivoa täs kämpässäkin ku viime viikkoina on pystynny tekeen vaan just ne pakolliset jutut ja kaikki muu on jäänny ihan rempalleen.

Pahoittelut mealle ja muille keskenmenon saaneille...

Johis28 8+4

Vierailija
69/81 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli eka nauvola, aikapaljon minulle tuhaa lätinää...tai entuudestaan tuttua juttua.

Pyysin että koitetaan jos kuuluis doblerilla ääniä ja ihan pari sekuntia onnistuimmekin nappaamaan pikkuisen sydänäänet, aika huisia !

Monestihan ne ei vielä neuvolassa tee näillä viikolla sitä ettei mammat saa paniikkia kun ääniä on tässä vaiheessa aika vaikea vielä saada esiin.

Viikko ultraan !!!!!!

Haleja ja vointeja kaikille

piparilla 10+2

Vierailija
70/81 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käytiin myös tänään ensimmäisellä neuvola käynnillä. Kyllä tuli niin helpottava olo kun sydänäänet saatiin myös kuulumaan muutamaksi sekunniksi. Mulla oikeastaan jätettiin kaikki lätinä pois ruokavaliosta ym. mitä yleensä ensimmäisellä kerralla käydään läpi, koska olen kaikki samat kuullut jo viime kesänä niin turha kerrata uudestaan.

Olo on täällä edelleen oikeastaa mainio, ainoa mikä kiusaa niin on turvotus ja sitäkin esiintyy vain öisin kun olen töissä.

Nyt siten vaan odotellaan innolla ensiviikon np-ultraa että pääsee kurkistamaan paljonko kaveri on kasvanut.

Bri 10+0

Vierailija
71/81 |
12.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin toivottelen Mealle kovasti jaksamista. Tosi surullista ettei toinen pikkuinen jaksanutkaan mukana:( Elämänmyönteinen fiilis jäi silti sun viimeisimmästä viestistä,tuuhan ilmoittamaan sit positiivisia uutisia.

Lupaavan alun jälkeen täällä on hieman laskeuduttu maan pinnalle takaisin,meinaan näitä rannekkeita. Tosi pahaa on tehny iltaisin ja eilen oksensin monta kertaa.Plääh! Ehkä se ero on että aamuoksentamisen jälkeen on aika ok olo ruokaan asti. Siitä se alamäki sit alkaa,pissattaa,oksettaa ja TURVOTTAA, aivan älytön pötsi joka ei kuitenkaan aamuisin näy..Onko teillä muilla maha jo selvästi kasvanut?

Tänään ei oo oikein tehny edes mieli syödä kun tulee aina niin huono olo sen jälkeen. Lämpimästä ruuasta etenkin. Salaattia ja jugurttia ja piltti soseita oon aamuleipien jälkeen vaan syöny. Parina iltana oon syöny sit kaks isoa lakritsituuttia ja sen jälkeen jotenkin tää vellominen on vähän rauhoittunut. Heh,hyvä syy kammeta ittensä taas kohta pakastimelle:)

Mäkin odottelen aikaa np-ultraan,pitäis tulla alkuviikosta. Ei tainnu olla kukaan vielä käynyt? Pitäis nähä muiden tekstit kun kirjoittaa niin vois kommentoidakin jotain.Oli kai siihen joku systeemi mut mä oon aika onneton näiden koneiden kanssa:)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

selja 10+3

Vierailija
72/81 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10+4 ja sain kuulla pikkuisen sydänäänet, 170 olivat. Tuntui kyllä hienolta. Nyt on hyvä fiilis odottaa vielä viikko ultraa.

Mun maha ei ole selvästi kasvanut, mutta housut kiristää jo niin, että olen jo siirtynyt osittain äitiyshousuihin. Mutta kuvittelen että johtuu turvotuksesta, ja olen lihonutkin kilon...tai sitten vauvamahaa..?! ehkä pientä...

Hyviä vointeja kaikille!

Vierailija
73/81 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mea:lle iso rutistus!! Ja onnea uuteen yritykseen. Tulehan kertomaan kun plussa tulee ;)).

Tiedättekö...mä pääsin eilen jo takas töihin :DD jihuu! Ja tänään oon myös menossa iltaan. Olo ei ole todellakaan normaali tai edes hyvä..en tiedä onko kovin siedettäväkään, mutta pääasia että pääsin ulos tästä kämpästä, takaisin arkirutiineihin. Niska, hartiat ja selkä aivan jumissa monen viikon makoilusta :/. Täytyy varata hierojalle aika. Selvisin työpäivästä syömällä tiuhaan ;). Joka ei kyllä ole mitään nautintoa, kun mitään ei oikeastaan tee mieli, kaikki kuvottaa! Väkisin joutuu lappaamaan ruokaa naamariin. Lisäksi mun soppaputki (=ruuansulatus) on jotenkin jumahtanut :P Meinaa ummelle vetää, jos ei vettä latki koko ajan (joka taas aiheuttaa tiedätte kyllä mitä..). Ihanaa tämä raskaus ;P. Tänään tuntuisi olevan astetta heikompi happi taas, että katsotaan nyt kuinka selviän :O.

Viikon päästä on ultra :)) Jeee!! Sen jälkeen voikin sitten alkaa tätä haikarauutista levittämään ;).

Jaahas, pakko mennä suorittamaan pient kasvomaalausta ennen töihin lähtöä..luulevat vielä sairaaksi, kun lakanatkin näyttää pirteiltä mun rinnalla.......

Adelaide & Vintiö rv 10+4

Vierailija
74/81 |
13.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään ultrassa. Kaikki ok, vastaa viikkoja tasan 11. Seulontoihin ei osallistuttu, kun niiden idea ei ole mulle vielä selvinny. Otetaan jotain kokeita, joilla ei saa mitään varmaa tietoa mistään paitsi ehkä panikointia ja lisää turhia tutkimuksia. No thanks! Lääkäri anto vähän palautetta, kun en ole käyny kilpparikokeissa. Sanoin, että arvot ei ole kunnossa. Pulssikin liki 100.

Mies UNOHTI tuon ultran, niin olen tosi vihanen. En saanu sitten enää puhelimella kiinni ja ihan hyvä vaan. Ei taas ole tänään ollu tuolle mitään positiivista sanottavaa. Ehkä tämä tästä helpottaa...

Pomolle kai huomenna pakko kertoa, vaikkei yhtään haluttais. Työkaverille kerroin ja hänen ensireaktio oli että "TAAS, etkö tiedä että synnytyksen jälkeen voi tulla raskaaksi?" :D Joo, jos olisin tuon uskonu että niin tiheällä imetyksellä tulee, niin todellakaan en tässä tilanteessa olis... Totesi vielä, että varmaan sitten jään vielä hoitovapaallekkin. Mulla oli nytkin vaikeaa olla 1v vaan kotona, niin todennäkösesti en kauaa jaksa seuraavallakaan kerralla...

Tulipa taas niin positiivinen viesti, että parempi lopettaa. Ei aina voi olla onnensa kukkuloilla.

Hömppä ja nuppu rv 11

Vierailija
75/81 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ilmottaudun mukaan joukkoon, täällä LA 29.11.2010 omien laskujen mukaan... neuvolaan ei olla vielä ehditty, aika olisi 27.4...

Kovasti jännittää, että onko tämä tottakaan, kun mulle ei endometrioosin takia ole kauheasti toivoa annettu lapsensaantiasioissa, esikoinenkin tuli vähän puun takaa, mutta on ollut sitäkin rakkaampi... eli tavallaan yllätyksenä tämäkin tuli, mutta nyt toivon ihan valtavasti, että olisi totta... ja joo, tiedän kyllä ettei aikuisen pitäisi yllättyä, jos ei käytä ehkäisyä ja huomaa olevansa raskaana... xD

oireita kyllä riittää, huimaus, väsymys, pahoinvointi, mielihalut... niin ja itken joka asiasta, jos näen jotain söpöä, tai kun luen tätä viestiketjua... :)

Itse oon vuosimallia -78, mies -79 ja esikoinen edellisestä suhteesta vm -07. Helsinki tämänhetkinen kotikaupunki.

Vierailija
76/81 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut paljoa kirjoitella kuulumisia tänne, lueskellut sitäkin ahkerammin :) Tervetuloa kaikille uusille ensiksi... meitä alkaa jo olla mukava joukko kasassa.

Huomenna ois eka neuvola, mut tiedän ettei siellä ihmeitä tapahdu. Ihan kiva silti mennä. Olisin halunnut jatkaa saman neuvolatädin kanssa joka oli edellisissä raskauksissakin mukana, mutta jouduin vaihtamaan :(

Vointi vaihtelee kovasti, mutta saikullla olen vielä tämän vkon. Maanantaina koitan raahautua töihin, kun alkaa jo pää hajoomaan. 3 vkoa olen nyt ollut kotona, kun ei töihin oikeesti kykene :( Jospa se tästä helpottais? Pelottaa vaan kun on vuorotyö et miten sitä jaksaa aikaiset aamuherätykset ja pitkät illat töissä? Meilläkin kohta vauvauutinen paljastuu kun maha on niin julmetun iso :) Ei jää enää arvailun varaa mikä se mahaa kasvattaa.. Lapsille ei vielä kerrottu kun päätettiin odottaa ultraan asti.

Kaikille oikein ihanaa viikon jatkoa ja hyviä vointeja!!!

Uneliini rv 8+3

Vierailija
77/81 |
14.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oli eilen ja mulla jäi neuvolatädistä todella paska kuva. Voin sanoa, että terveydenhoitajaksi opiskelevaa tyttö joka oli mukana, oli fiksumpi kun neuvolan täti...

paljon oli löpinää kaikesta ja minun pyydettiinkin hankkimaan lisäkalkkia. Sydänäänistä ei puhuttu mitään, taikka kuunneltu niitä...neuvolan täti sanoi, että postissa tulee sitten aika ultraan! Että sitä odottelemaan...

rv 9+2

Vierailija
78/81 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä näin aikasessa vaiheessa lähdetty sydänääniä kuuntelemaan, ei kuunneltu itselläkään vaik oli neuvolas ti 8+5, vaikka eroa ei ole kuin muutama päivä. Enkä usko että ilkeyttään se neuvolatäti niitä kalkkeja sulle tyrkyttää, onhan sulla ihan uusi ihmisenalku kasvamassa sisälläs :) Sehän on sen työ ohjata asiakasta ruokavalioiden ja muiden suhteen raskauden aikana, jotta tuleva lapsi saa mahdollisimman riittävästi rakennusaineita sekä samaten tuleva äiti. Ensikäynti neuvolassa on enimmäkseen pelkkää "löpinää", ohjausta ja neuvoja ja mitä kaikkea, mutta raskauden edetessä ne käynnitkin on hieman erilaisia.

Vierailija
79/81 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin ensimmäistä kertaa neuvolassa tälle erää... Ihan varma olin, ettei siellä ketään ole sisällä, mutta niin vaan löytyi pikkuinen ja syke, ja terkan mukaan vähän isompi kuin oli odottanut!!

Kyllä helpotti, keskenmenon kokeneena aina vaan on ollut takaraivossa epämääräistä pelkoa. Silloin ehdin jo käydä neuvolassa viikolla 8 ja kaikki oli hyvin, seuraavalla kerralla sykettä ei löytynyt. Nyt joka tapauksessa keskityn siihen, että syke oli ja vauva liikkui!!

Alkuraskauden ultraan tulee sitten aika, niin viikot tarkentuu. En aio tälläkään kertaa mitään niskaturvokkeita tai seerumiseulontoja ottaa, en ikinä voisi tehdä aborttia ja jotenkin uskon siihen, että luonto nämä hommat hoitaa tavallaan!!

Olo on ollut ihan ok, varauduin nimittäin pahimpaan, joten en nyt osaa valittaa. Vaikka nälkä on jatkuvasti ja se on tuonut ihanan mahamakkaran!! Yäk. Ja liikkuessa huomaa, ettei jaksa. Hengästyn nopeammin ja palautuminen kestää kauemmin. Pian joutuu alkaa hiljentää tahtia...

Selja: mulla on myös ollut supistuksen kaltaisia tuntemuksia. Ne tuntuvat alkavan kerta kerralta aikaisemmin, vaikka synnytys siirtyykin vastaavasti eteenpäin :)

Jaksamista kaikille, varsinkin teille siskot kalliit, jotka olette tosi huonossa voinnissa!!

Juuhanna 9+4

Vierailija
80/81 |
15.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tuossa tekstejä ylöspäin, kiitos kannustuksesta. Tunteet menee ylös alas vuoristoradan tavoin, nyt pohdin että oliko tämänpäiväinen ovisplussa oikea ovisplussa vaiko vielä raskauden aikainen hormonihäiriö...

Mutta miten voi Virva? Oletko käynyt neuvolassa?