Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvää pääsiäisviikkoa MARRASMURUT!

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös uusi tulokas joukkoonne pahoinvoivaan :) Olen 23 mies 26, minulla myös tytär 01.-07 (hän tosin on asuu joka toisen viikon isänsä luona)

Vajaa viikko sitten plussasin ja laskureiden mukaan LA 29.11. Huomenna soitan neuvolaan, en töissä ollessa viitsinyt soitella, tänään oli viimeinen työpäivä.

Nyt sitten peinehkönä probleemana tässä onkin se, että olisi kuukauden-parin päästä tarkoitus aloittaa uusi työ joten sinne olisi varmaan mahd pian ilmoitettava raskaudesta, mutta kerran jo tuulimuna raskauden kokeneena en kauhean aikaisin asiasta haluaisi puhua. Meilläpäin vieläpä eka neuvolakin minusta aika myöhään..samalla eka ja vika ultra (vissiin säästetään). Saisikohan jonkin extra varmistus käynnin aikaisemmin?!

Tänään juuri mietin töissä kahvia keittäessä kuinka ihanaa pahaolo voikaan joskus olla, viimeksi kahvin haju oli oikeastaan ainut mikä sai kunnolla huonon olon aikaan. Nyt vain toivon hartaasti että tosi kova rintojen arkuus, pienet alavatsa kivut (aikaisemmin) ja pienehkö pahoinvointi olisi ihan oikeita oireita.

Johan tuli juttua.. Noh, ei muuta ku onnea kaikille odotukseen ja rutkasti kevät mieltä!

Vierailija
22/81 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin dementia iskenyt kun ei omaa ikäänsä muista olen siis oikeasti 22, vielä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapi nähdä kuinka tässä käy. Vois sanoo että ahdistaa. Vähäistä vielä, mutta mieli on maassa...

Voisko tää olla vaan ohimenevää??

Vierailija
24/81 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oikeastaan ole vieläkään muita oireita kuin väsymys ja satunnainen pahoinvointi, ei kuitenkaan oksentamiseen asti vaan ennemmin sellaista harmittomampaa krapulaoloa.

Ensimmäinen neuvolakäynti oli viikko sitten, seuraavasta ei ole tietoa (paitsi kahteen ultraan tuli eilen juuri kutsu, np-ultra on 15.4.). Kai ne sitten kutsuvat. Verikoe otettiin jo, virtsanäyte pitäisi käydä labraan viemässä kun jossain välissä ehtisi.

Molempien vanhemmille ja sisaruksille ollaan kerrottu, samoin lähimmille kollegoille ja esimiehille töissä. Ei sitä malttanut olla sanomattakaan kun sykekin on jo nähty, kai sitä näin ekan kanssa on vielä niin malttamaton. Tosin äkkiäkös sitä tuleekin jo syyskuu ja äitiysloma, viime vuonna projektina oli häiden suunnittelu (aikaa sellainen 7 kk) joka meni aikamoisessa hujauksessa sekin.

Ehdottaisin ettei kuitenkaan joka viikolle tehtäisi omaa pinoa, noita keskusteluja tuolla odotus-osiossa on muutenkin niin älyttömän monta että uuden threadin aloittaminen kerran viikossa kuulostaa aika älyttömältä, ei meillä nyt niin suurta tämä kirjoittelutrafiikki alkuinnostuksen ja -ilmoittautumisten jälkeen tule olemaan. Muillakin tuntuu olevan kuukausipinot käytössä, ja pääseehän sitä helposti hyppäämään aina viimeiselle sivulle viimeisimpiin kirjoituksiin.

Vierailija
25/81 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputtelu voi ihan tosi hyvin olla ihan harmitonta! Mulla oli viimeraskaudessa pariin vai kolmeenkin kertaan tiputtelua, ja tiedän tuolta haahupinosta (jossa silloin odottelin) useammankin joilla oli runsaampaakin vuotoa eikä silti tarkoittanut keskenmenoa. Yhdessä tapauksessa se oli hematooma joka vuoti itsekseen pois ja kaikki meni hyvin, toisessa se oli keskenmennyt kaksonen, toinen kaksosista silti selvisi. Pientä vuotoahan tekee helposti esimerkiksi kuivat limakalvot tai seksi, tai ihan voi olla jotain vanhaa kuukautisvuotoakin kuulemma jos on ruskeaa vuotoa.

Itsestä semmoista, että hullu raskaustestinainen kävi kylässä taas tekemässä lisää raskaustestejä: digitaaliseen viikkotestiin tuli 3+, eli ihan oikeat viikkolukemat (siis yli viisi viikkoa raskaana). Jee! Järkyttävä väsymys vaivaa, huonoa oloa ei niinkään ole. Toivottavasti ei myös tule. Tässä väsymyksessäkin on kestämistä.

virva

Vierailija
26/81 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se olisi vanhaa kuukautisverta... ruskeaa kun on. Pelkään silti ja olen pyhät anoppilassa.... :P

Ultraan pääsen vasta 9.4.... pitkä viikko sano...

Kumpa muuttuisi edes olo helpommaksi, jaksaisi pitää ilmettä iloisena yli Pääsiäisen.

En halua kertoa vielä kenellekään.

Vierailija
27/81 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina tuli haalea viiva testiin, eilen alkoi vuoto. Kesken tämä menee :(

Vierailija
28/81 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut keskenmenoista, todella todella kurjaa :(

Nanille kiitokset listan tekemisestä!

Täällä eka neuvola takana ja siellä menikin yllättävän kauan, kun terkka valisti mua ruokavaliosta.. Mulla taas todettiin jo heti raskausdiabetes :( Että nyt sit vaan ois tärkeetä kattoo mitä syö ja kiva, kun nyt tää muna-aikakin ;)

Mitäs muuta, ei kait ihmeitä.. olo on aikas kaamee aina välillä päivällä ja pitäis se syöminen muistaa tasaisin väliajoin, huomaa jos siitä lipsuu niin heikottaa.

Ultra kolmisen viikon päästä ja jos sit kertois tästä jo enemmäkin, kun muutama kaveri nyt tietää ja oma äite, joka väänsi itkua ja oli NIIN onnellinen, odottaa prinsessaa, kun noi kaks poikaa kun on :) Mulle ihan sama, kunhan kaikki menis hyvin!!!!

Happy easter!

Emmuli 9+0

Vierailija
29/81 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mea, vieläkö vuoto jatkuu? Minulla oli viimeraskaudessa ne vuodot semmoisia, että jonkun kerran vuotoa tuli pari päivää vähäsen, jonkun kerran yhellä hulauksella vähän enemmän. Ruskea vuoto on vielä kirkasta vuotoa yleisemmin vaaratonta, eli älä heitä kirvastä kaivoon! Johan sulla oli hyvät huonovointisuudetkin!

Sai_mi, haalea plussa kyllä tässä vaiheessa kuulostaa minun korviin vähän pelottavalta, ellei sitten voi raskaus olla oletettua myöhäisempi?

Emmuli81, miten ne sulle nyt jo rd-diagnoosin antoi? Kävitkö nyt jo rasituksessa? Mulla siis oli viimeraskaudessa ruokavaliohoitoinen rd, ja se todettiin joskus silloin 20viikon tietämillä. Se tulee varmasti nytkin, mutta ymmärtääkseni ne tekee rasituksen joskus 12-16 viikoilla? Mittasiko terkka sulla siellä sokerit vai mitä? Kuinka aikaisin sen oikein voi edes todeta? Mietin vaan että koska alkais tarkkaan syömiseen. Mua ei niin haittaa olla ilman herkkuja, mutta se muun syömisen tarkka annostelu kävi lopussa tosi ärsyttäväksi kun millään ei meinannut sokerit pysyä kasassa ja aina ne vaan sanoi et syö tarkemmin. Ja kun olin tosi tarkka.

Mulle on pahoinvointi lisääntynyt täällä, huimaus on myös vähän pelottavaa välillä. Menee silmät mustaksi, ja jos on tyttö sylissä niin hirvittää. Täytyy muistaa nousta varovasti. Mut nyt tää lähes-aina-kasvissyöjä menee syömään kanakeittoa, iik! :D

Ai juu sitä piti kysyä, että onko jollain kokemusta kaksos/sisarusrattaista? Meille pitää semmoiset hankkia, ja emmin perinteisten emmojen ja sitten semmoisten missä lapset on päällekkäin välillä. Emmoihin sais kauppatavarat, mutta ne toiset (phil and teds?) olis julkisissa näppärämmät..

virva, 6+0

Vierailija
30/81 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonolta tällä erää. Vuoto lisääntyy ja on jo melkein kuin kuukautisvuotoni. Ja viimeisen tunnin on juilinut taas alavatsaa...

En haluaisi vielä luovuttaa, mutta vaihtoehdot on kyllä aika vähissä... :(

Vierailija
31/81 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhäkin tiedän aiemmasta raskauspinosta ihan kunnon veristä vuotoa kärsineitä äitejä, joilla sitten oli kaikki hyvin. Eli kaikki voi olla hyvinkin, mutta kyllähän tuo pelottaa! Itse ennen esikoistani koin yhden keskenmenon noin viikolla 7 ja yhden tosi varhaisen (jota en olisi keskenmenoksi tunnistanut ilman herkillä testeillä testaamista). Kyllä se oli minulle tosi vaikea paikka ekaa yrittäessä! Nyt pärjäisin keskenmenonkin kanssa paremmin, kun on jo elävä lapsi, mutta surettaisi se silti vietävästi.

Toivon kovasti parasta sinulle ja Saim_ille (jonka nimeä en osaa kirjoittaa oikein kovinkaan usein). Voimia viikkoon! Tiedän hyvin miten pitkä se voi olla.

Vierailija
32/81 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adelaide: Sopimuksen lopussa/uuden alussa olis n. 27 viikkoa. Kuitenkin kesäloma olis n. viikot 19-23.. Eli tarkotan, haluaisin tietää työsuhteen jatkon ennen kesälomaa, koska sen jälkee töitä olis enää 4:n viikkoa.. (Tiedän että tuolla kyllä tarvitaan kaikkia käsipareja..) Eli jos kysyisin työsuhteen jatkosta noin kuukauden ennen kesälomaa, niin viikkoja olis tuolloin n. 14... Sillon jos sais suullisen lupauksen, niin senhän _pitäis_ riittää.. Vähän vaan on semmonen tunne, että oli tietoa raskaudesta tai ei, niin taas on joku muutaman kuukauden tyhmä pätkä tulossa... Alkaa kyllä pikkuhiljaa nappaamaan ku kohta kolmatta vuotta on tuolla töissä, mut nyt on onneks ihania tärkeämpiäkin asioita mietittävänä.. :) Mut mietin kyllä jonkun verran, välillä paljonkin, et kuinkahan tuota työsuhdetta sitten jatketaan.....

Tästä raskaudesta tietää vain me, neuvolan täti, suuhygienisti ja kaksi kaveria.. :) Tosin toisella kaverille oli vähän pakko kertoa, ei kyl ollu tarkotus... Mielellään pitäis tän omana pikku salaisuutena vielä jonkin aikaa, siihen ekaan ultraan ainakin.. :) Mut töissä ny varmaan kerron siinä piakkoin 12 viikon jälkeen, koska en halua mitään työstä liittyvää riskiä raskauteen.. Pomohan viiään vaikka oikeuteen jos kieltäytyy sopparia uusimasta/laittaa vaan mitättömän pätkän.. Tiedän yhden työntekijän tuolla vaatineen itelleen sopparin uusimista, vaikka oli äitiyslomalla sen keskeytyessä, ja SAI SEN!! Että niin....

Tänään tulee kyllä reissu apteekkiin, tää närästys on välillä ihan järkyttävää! Miten se nyt voi jo olla?? Ymmärsin et se alkais sit, ku kasvava kohtu loppuraskaudesta painaa vatsalaukkua.. En ees uskalla ajatella, miltä se sitten tuntuis... :O Ihan todellakin kiitettävissä määrissä jo nyt, jatkuvasti olo, niinku ois justiin oksentanu eikä saa sitä polttavaa tunnetta kurkusta millään pois... :/ Ihunaa! :P

Näissä aatoksissa,

Romy 6+0 :)

Vierailija
33/81 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kirjoitellut enemmän toisella foorumilla, mutta ajattelin tulla teitäkin moikkaan, taustaillut kyllä olen. :) Mulla on nyt rv 9+6, joten huomenna tuleeki sit ekaa kertaa 2-numeroisia viikkoja! Hurjaa. Ar-ultrassa kävin 7+0 ja sieltä löytyi pikkutyyppi oikealta paikaltaan, syke oli vahva ja koko vastasi viikkoja.

Semmoista tänne. :)

Vierailija
34/81 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki: Yllätysmasu

Ikä (+miehen ikä): 29 /30

Monesko lapsi (edelliset): kolmas (p06/01 ja p04/05)

Paikkakunta ja Synnäri: VKS

Kävin ultrassa ja näyttäis, että nyt mennään vasta viikolla 6+5?

Pari päivää olen oksentanut ja jatkuvasti on huono olo. En pysty syömään paljon mitään. Jos jatkuu näin, en pysty töis salaamaan tätä.

Vierailija
35/81 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..muutaman päivän tauon jälkeen taas tänne kirjoittelemaan. Ajoittain on ollut niin väsy, että töistä tullestani on saanut kaatua suoraan sänkyyn ja päikkäritkin hieman vaan auttanut. Nyt onneksi alkaa tuo aurinkokin pilkahdella, niin piristää vielä enempi ku on valoisaa :) Onneksi nyt on ollut muutama parempi päivä pahanolon suhteen, viikolla 6 se oli pahimmillaan mut nyt on alknaut helpottaa, ei tee läheskään niin pahaa. Nyt siis rv 7+4. Välillä vielä itellääkin jomottelee mahaa mut onneks on hyvin vähäistä, tuskin tarvii huolestua.

Vierailija
36/81 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi: Suuret pahoittelut keskenmenoista :'( todella kurjia uutisia!!! Voimia!!

Täällä pääsiäinen on mennyt kalpeena ja väsyneenä. Lähinnä oon koomaillu kotosalla, mitä nyt lauantaina pääsin onneksi moikkaamaan kavereita, jotka olivat illanvietossa. Heistä muutama tietää raskaudesta ja olivat onneksi hiljaa...toisille sanoin vaan että on töitä, en voi juoda ;). Ja täydestä meni, koska tietävät mun työajat.. :P. Tuntui silti hölmöltä valehdella, mutta en ihan vielä halua kaikille paljastaa.

Olo on edelleen kamala :PPP kuvotus vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu.... iltaisin närästää ihan hillittömästi ja välillä alkaa tulla taas 'levottomat jalat' -oireistoakin, joka on tuttua edellisestä raskaudesta ;P. Vielä puuttuvat suonenvedot ja liitoskivut niin homma olisi ..ööh, jokseenkin täydellistä!! Eiköhän nekin vaivat vielä tavoita meikäläisen seuraavan 30:n vkon sisällä ;). Tajusin tänään, että mullahan on tuota pikaa 1/4 raskautta jo takana! :DD voi äly mikä väläys!! Toivottavasti tällä viikolla tulis kutsu ultraan. Ja toivottavasti pääsis ensi vkolla TÖIHIN! Pois täältä mökistä!!

Emmuli81, tylsää että sait heti rd-diagnoosin :(. Toivottavasti kaikki menee hyvin siitä huolimatta.

Huokaisin helpotuksesta neuvolassa, kun terkka sanoi ettei mun tartte mennä sokerirasitukseen ;). BMI oli sentään alle sen rajan (?). Viimeks jouduin aika loppuvaiheessa (viikolla 30++) koska pissassa oli sokeria ja se rasitus oli ehkä kamalinta ikinä :PP yäks en todellakaan halua siihen!!!!

Eipä tässä siis kurjuutta kummempaa.. ;D

Koittakaa jaksella kaikki hyvin- ja pahoinvoivat ;)!!

Adelaide 9+3

Vierailija
37/81 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään lääkärissä, menin ihan keskenmenon jälkeistä tyhjennystä varten... Lääkäri poisti synnytyskanavasta "raskauskudosta " ja totesi että ultrataan nyt vielä. Kohdussa oli pieni ihme 6+3, ja aavistus sydämen sykkeestä. Koska pieni on vielä niin pieni niin sain komennuksen uuteen ultraan viikon päästä.

Voitte uskoa että olo on jotenkin kummallisen ristiriitainen. Vuoto jatkuu vielä ja sisässäni on toistaiseksi kahdesta alusta se toinen. Vielä on riski että vuoto voimistuu ja toinenkin pikkukaveri tulee pois, mutta jotenkin sydän on kevyempi.

Olen tänään menettänyt yhden pienen, saanut yhden pienen ja joutunut vastaanottamaan pelon sen toisen pienen poistumisesta...

Aamun tunnelmiin nähden olen leijunut jalat 10 maasta koko alkuillan.

Tämän pikkuisen pikkuisen marrasmurun puolesta saa pitää peukkuja ja rukoilla jos kokee sen sopivaksi.

Vierailija
38/81 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukkuja Mean marrasmurulle! Toivottavasti viikko menisi äkkiä... Ja jaksamista kaikille sitä tarvitseville!

Täällä ei edelleenkään mitään oireita. Toisaalta pelottaakin, kun ei missään mitään tunnu, mutta yritän luottaa siihen mitä neuvolassa näkyi. Toisaalta on kyllä ihana, kun ei mitään ole. :)

Tuntuu, että viikot hujahtaa ohi ja raskaus etenee huomaamatta. Esikoisesta sitä laski päiviä, kun nyt hyvä että ehtii viikkoihin mukaan :) Mies ihmetteli samaa. On tässä muutenkin hirveästi kaikkea muuta mietittävää ja tekemistä... Ihania pikku salaisuuksia... ;)

Kukaan ei vielä tiedä, hyvä niin. Päätettiin ettei kerrota kenellekkään. Ihmiset huomaa sitten kun huomaa. Jos joku kysyy, ei kielletä. Tämä on niitä asioita, mitkä ei kuulu kenellekään muille kuin meidän perheelle. Esikoinen tietää, muttei paljon taida asiasta ymmärtää ;) Tai pomolle on kai pakko kertoa, kun ens viikolla ultra ja joudun sen takia olemaan puoli päivää pois. En halua valehdellakaan, joten ei vaihtoehtoja. Voi sitten jo alkaa sijaistakin miettimään, kun edellisellä kerralla sitä ei tahtonut löytyä sitten millään.

Pakko kai jatkaa töitä...

Hömppä ja nuppu rv 10

edit. Tuli tässä mieleen, että suositelkaa hyviä tuplarattaita! Esikoinen on kakkosen syntyessä 1v9kk, joten tarttee vielä jonkinlaista kuljetusta. Varmaan kävelen niinkin, että toinen on liinassa tai manducassa, mutta kai ne rattaatkin on hommattava... Tai mitenköhän tuon ikäselle onnistuis seisomalauta?

Vierailija
39/81 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

virva: Rd:stä eli kävin jo ajois rasituksessa, kun oli tarkotus mennä vuoden kuluttua synnytyksestä, kun oli kuopuksestakin se ja piti mennä ettei ois tullu siis 2 tyypin diabetestä. Ja olin jo ajan varannut, joten tulikin sit pari kärpästä yhdellä iskulla ;) Ja paastoarvo siis siinä koholla ja nyt ruokavaliolla hoidan.

kaybay ja hömppäkin on jo 2-nuomeroisissa raskausviikoissa :) Niitä odotellessa!! :)

Hömppä: Joo ei nyt kerkee niin laskeen päiviä, kun on noita pieniä touhuamassa ympärillä ;) Hyvä niin, laskin niin tarkkaan noista pojista aina ja tuntu, et meni aika hitaasti.

Ja noista rattaista.. Mä oon aatellu hommata, kun kuitenkin tulee jonkun verran käveltyä lasten kaa ja lauta kuitenkin pitkillä matkoilla alle 2 veelle ehkä vähän rankka ja se, kun ei ehkä paras talvella lumessa oo.. Mut riippuu kuin paljon kävelee ja lapsestakin kuin pysyis laudassa ;)

Mea: Mieletön ylläri ja pidän peukkuja, että kaikki jatkuu hyvin!!!

Täällä heikko olo edelleen ja VÄSY! Ja muutenkin olo vieläkin NIIN epäuskonen, no tasan kolme viikkoo ultraan, jee! Ruoan laittoon, kun se äklötys sit äkkiä iskee aamupalan jälkeen. Muksaa viikkoo!

Emmuli rv 9+3

Vierailija
40/81 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun pahoittelut keskenmenon saaneille ja hurjasti tsemppiä mealle:)) Mahtavaa että olikin vielä toinen kyydissä. Toivottavasti muistin nimimerkin oikein..

Tänään oli mulla eka neuvola ja laskettu aika varmistui 5.11,rv siis nyt 9+4. Kaikki oli ok,pissassa vähän proteiinia ja käytäntö on sit et vien labraan näytteen ennen seuraavaa kertaa. Sydänääniä etsittiin tovi,mä ajattelin jo et no se oli siinä.Kun maha ei ole vielä kasvanut(mitä nyt illalla on järkyttävän turvoksissa) eikä painokaan noussut tällä syömisellä olen vähän ollut epäileväinen onko siellä ollenkaan ketään...

Mutta sieltä se penen pieni jumputus sitten löytyi ja kyllä vierähti kivi sydämeltä:)) Olen ollut vähän ristiriitaisin miettein,välillä tuntuu niin ihanalta että saadaan vielä yksi pieni tuhisija ja välillä taas epäilen olenkohan ihan miettinyt kaiken loppuun asti. Kun on jo kolme tervettä lasta jotenkin pelkään ihan hirveästi että voiko tämä vielä mennä hyvin. Onko kellään samanlaisia mietteitä?

Pahoinvointi jatkuu myös täällä,jos ei syö,ei hyvä ,jos syö ei hyvä sekään. Oksentaa saa takuuvarmasti. Jossain välissä päivää iskee aina kamala ähky vaikka ei hirveästi olis syönytkään. Olo on kuin olis norsun jotenkin vatsaansa tunkenut:)) Ja pystyasento tekee tiukkaa. Olenkin aika onnistuneesti kuluttanut tuota sohvaa:)

Me ollaan kerrottu jo lähisuvulle raskaudesta. Kukaan ei ainakaan ole ääneen kauhistellut mitä vähän pelkäsin. Mun äiti sanoi että onkin jo odotellut ilmoitusta,kun kuulemma olen nykinyt paitaa siihen tyyliin:) Mä hermoilin niin mitä kaikki sanoo (vaikka tiedän ettei se muille kuulu)että pistin kaikille tekstiviestin ja jäin odottamaan tuomiota:)

Ehkä tässä ajan kanssa oppii vähän tuntemaan teitä muita niin vois vähän kommentoida muidenkin juttuja eikä vain omaa napaa niin kuin nyt taisi tulla. Kirjoitelkaahan!

selja 9+4

ps.mua oikeesti vähän tekee pahaa jopa nämä vauva sivut mut aion kyl sinnikkäästi täällä silti vierailla. On kyl kaikista erikoisin pahoinvoinnin lähde mulla ikinä:)