Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvää pääsiäisviikkoa MARRASMURUT!

Kommentit (81)

41/81 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin ajatus keskenmenon kohdanneille sekä myös Mealle, jonka ylläri liikutti minut ihan kyyneliin. Se ei niinkään ihmeellistä, tuo minun liikuttuminen meinaan. On itku aika herkässä.

Ja pahoinvointi ihan kamala. En tiennyt, että se paha olo voi olla näin paha! Tänään aloitin myös oksentamisen. En keksi mitään, mikä helpottaisi. Töihin lähdin kuitenkin, työnantajalle jouduin sanomaan, jotta voin välillä mennä taukotilaan sohvalle pitkälleni. Tosin mieltä vähän madalsi työnantajan tokaisu, ettei raskaus kuitenkaan mikään sairaus ole. Totesin itse, ettei toki olekaan, en vain ole tiennyt, että siitä voi tulla näin sairas olo!:)

Ollaan kerrottu raskaudesta lähipiirille, ja nyt siis kerroin työnantajallenikin. Toisaalta vähän hirvittää, sillä tämä on niin alussa. No, ainakin todelliselta tuntuu, kun pahoinvointi on niin todellista.

Nyt on rv 6+5 ja neuvola on kahden viikon päästä eli 9.viikolla. Kuunnelaanko siellä jo silloin sydänääniä? Olisi niin ihanaa saada jokin oikea tieto, että minussa on uutta elämää.

Paljon tsemppiä kaikille, mukava lukea teidän vaiheista ja ajtuksista.

-M

Vierailija
42/81 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisestä ylläristä iloisena tässä mietin että miten yleistä tälläinen "kaksosen sinnittely" on...

Olen yrittänyt tutkailla netistä itselleni tukea tälle asialle, mutta eipä sitä tietoa ole juuri saatavissa.

Sairaalasta sanoivat tänään kontrolliaikaa varatessa, että jos toinen "vauvoista" on ollut vakavammin sairas ja sen takia ei ole kehittynyt loppuun asti, toinen voi hyvinkin selvitä kyydissä jollei keskenmenon kohdun supistelu sitä provosoi myös keskeytymään.

On tämä erikoista tämä elo, kumpa tuo vuoto nyt lakkaisi kokonaan, selkeästi se on vähentynyt ja vaalentunut.

Ehkä ihana poikani saa sittenkin sisaruksen.

Mitenköhän kauan tässä saa elää jännityksessä ennen kuin saa huokaista syvään?

Olen ollut niin omaan napaani kääriytyneenä etten ole huomannut kysellä sen suuremmin kuulumisia...anteeksi. Toivottavasti pahoinvoivilla pahoinvoinnit hellittävät. Onko joku kokeillut jo mun pakastemansikkavinkkiäni? :D Siitä oli tosiaan ykköstä odottaessa minulle suuri apu, olisi hauska tietää että auttaako se muitakin vai onko mulla ollut vain henkinen kova mansikantarve... Nythän mä oon syöny jäisiä mustikoita :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kohtalaisen yleistä taitaa olla. Viimeodotuspinossanikin oli yksi samanlainen tapaus, ja muusta elämästä tiedän myös yhden. Onneksi kävi noin! Pidän kovasti sinnua ajatuksissa täällä. :)

mulla huomenna varhaisultra, jee.

Vierailija
44/81 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mealle hurjasti peukkuja että pikkuinen pysyy kyydissä!

Selja kyseli onko muita joilla samanlaisia mietteitä tulevan lapsen terveydestä. Niin, me miehen kanssa kyllä keskusteltiin juuri samasta aiheesta että uskalletaanko kokeilla kolmatta. Mies oli kyllä sitä mieltä että eikö 2 hyvin mennyttä raskautta ja synnytystä ja tervettä lasta riitä, miksi ottaa riski että kolmas ei olisikaan terve, jaksaisimmeko sellaista. Mies pelkää eniten että mulle sattuu jotain ja se jäisi kenties yksin lasten kanssa. Riski on nyt otettu ja kummallinen pelko pyörii mielessä silloin tällöin vaikkei toistaiseksi sellaiseen olisi syytä...

Eipä muuten mitään erikoista. Aion vasta huomenna varata neuvola-ajan. Vähän mietin tuota alkuraskauden ultraa, jos satun saamaan omalle gynelle sopivan ajan niin menen, muuten en asiasta panikoi. Rinnat on edelleen tosi kipeet ja pientä pahoinvointia. Pahoinvointi tulee koska vaan ja silloin pitäis äkkiä saada syödä jotain, mieluummin suolaista, muuten tulee tosi äklö olo ja rupee hikoiluttaan ja sydän hakkaa hurjasti ja pyörryttää. Sekin on jännä että nää "kohtaukset" tulee aina yllättäen vaikka olis hiljankin syönyt. Pieni purtava helpottaa äkkiä mutta töissä tätä on aika vaikea toteuttaa.

Onneksi huomenna onkin vapaapäivä niin ei ole syömisongelmaa.

jennyriina rv 6+2

Vierailija
45/81 |
06.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko vielä tulla kertomaan ennen unille menoa. Olen nyt pitänyt niitä pahoinvointi rannekkeita iltapäivästä. En tiiä kuvittelenko vain mutta eiliseen verrattuna(oksensin monta kertaa illalla)on ihan huippuolo!! Tuntuu siltä kuin pahoinvointi olis verhon takana ja varon sitä raottamasta.. Saas nähä mut aion kyllä pitää näitä yönkin ja katon sit aamulla pitääkö oksentaa. Kaikki keinot on sallittuja ja voi elämä mä olen onnellinen jos nämä auttais:)

Jennyriina:tosiaan mullakin riskit on nyt otettu ja väliin tulee hyvä varma tunne et hyvin tää menee. Taas välillä se pelko nostelee päätään,mut niin mä taisin ajatella kolmannen kohdallakin. Ja ajattelen kyllä niinkin et jos kolmas olis ollu sairas lapsi olisin taatusti rakastanut häntä niinkuin nytkin. Enkä katunut vaikka raskastahan se varmasti olisi. Sun pahoinvointi kuulostaa niin tutulta,mäkin oon ihan hikimärkä ja kädet tärisee kun olen oksentanut..ei kivaa.

Nyt on varmaan pakko mennä nukkuun. Onnistuin muuten peseen hampaat ilman suurempia yökkäyksiä,haluan ajatella et näistä rannekoruista olis jotain apua:)

46/81 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mea: nyt on pakastemansikkavinkki testattu. Aamulla menin suihkuun lähteäkseni töihin, mutta ei siitä tullut mitään. Olo oli niin huono, että oli pakko palata sänkyyn ja tuntui, että maailma ei asetu millään. Mies toi pakastemansikoita sänkyyn ja niitä jonkin aikaa imeskeltyäni olo helpotti ja sain unen päästä kiinni.

Kävin lääkärissä ja sain loppuviikon sairauslomaa. Sain myös Primperan 10mg-reseptin. Onko jollakulla kokemusta pahoinvointilääkkeen käytöstä alkuraskaudessa? Lääkäri sanoi, että alussa voi käyttää, muttei enää loppuvaiheessa. Mitä ne pahoinvointirannekkeet on, joista täällä on keskusteltu ja mistä niitä saa?

Nyt palaan petin pohjalle ja yritän nukkua. Nukkuminen on ainoa, mikä helpottaa oloa.

Tsemppiä ja mukavaa päivää kaikille!

-M

Vierailija
47/81 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille! Ja mealle onnea ja toivotaan että pieni pysyy mukana. Itse ajattelin että voiko je huokasta helpotuksesta kun on viikko 10 ja eikö kohta se keskenmenon riski vähene?!

Nyt sain postissa np-ultra ajan, vielä pitäisi siis 2viikkoa jaksaa odottaa sinne pääsyä. Edelleen epätodellinen olo, että onko siellä masussa elämää? ainakaan olo ei ole kehuttava...

Jokos on jollakin muullakin kuin mulla alkanut vaatteet kiristään? taitaa olla turvotusta, olo kuin ilmapallolla:(

Vierailija
48/81 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkanpa eilistä hehkutustani. Olen nyt pitänyt näitä pahoinvointi rannekkeita eilisetä iltapäivästä. Yönkin pidin paikallaan. Tähän astihan on ollut tosi huono olo kokoajan. Niinkuin maikki83 sanoit että lepo olis ainoa mikä helpottais. Mäkään en oo oikeen jaksanu toimia normaalilla teholla. En oo viittiny lähteä edes lasten kanssa puistoon yms.kun pelkään että oksennan siellä eikä yksinkertaisesti ole jaksanut.

Mutta kappas vaan tänään on ollut mitä mainioin olo koko raskauden aikana. Aamulla oltiin lasten kanssa avoimessa päiväkodissa ja jaksoin odotella ruokaan asti ilman mitään tuntemuksia. Aamulla vähän kuvotti mutta ei tarvinnut oksentaa sappinesteitä pihalle. Iltapäivällä käytiin miehehn kanssa autokaupoilla eikä tehnyt tiukkaa:: Mä oon ihan haltioissaan tästä.En tiedä onko syy rannekkeissa vai mikä on mutta jos näin jatkuu en voi olla tyytyväisempi.

Kovasti epäilin näitä mut olo on ollu niin huono ja tehoton että ajattelin et on pakko koittaa. Siis apteekkiin vaan ja kysy pahoinvointi rannekkeita jos haluat kokeilla,maikki83. Mä suosittelen mut joku muu ehkä ei. Kun tais täälläkin olla joku joka turhaan odottelee tehoamista,ikävä kyllä.

Mites teillä muilla onko teillä neuvolakäyntejä ja lääkärikäyntejä kuinka paljon? Täältäkin paljon lukenut että monissa kaupungeissa paljon vähennetty. Meillä vielä kaks ultraa ja kolme lääkäriä plus neuvolat tietty päälle.

Nyt taidan keittää teetä ja kaivaa jotai herkkua tuolta pakastimen pohjalta:)

selja9+5

Vierailija
49/81 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin jo tänne mielestäni, mutta eipä näy sitä (?) niin kirjoita uudestaan.

Kävin sittenkin varhaisultrassa, mutta sykettä ei näkynyt. Sanoin ajanvaraukseen olevani seitsemännellä viikolla, olivat kai ymmärtäneet sen tarkoittavan 7+ tai jotain, lääkäri kun marmatti vähän että aikaista on. Kohtu oli oikeanlainen, samoin sikiöpussi ja alkio oli 4mm kokoinen, sykettä vaan ei näkynyt. Lääkäri sanoi olevansa optimisti, muta kyllä esikoisesta tuonkokoisena jo näkyi syke.. tai taisi olla jo lähempänä 5mm kokoa se. Silti.

Olen itsekin aika optimisti vielä, mutta hirvittäähän tuo. Saan samaan hintaan uuden ultran viikon päähän, sitten nähdään. huhhui.

virva, 6+jotain

Vierailija
50/81 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa

Aattelin uskaltautua mukaan. Oon 27v (mies 26), esikoista odotan la ois 9.11. Toistaseks keravalla, luultavammin synnyttämään savon suuntaan.

26. pvä vasta eka ultra et saa tietää mitä tuolla masussa on. Kovasti ainakin turvottaa ja ei voi ees aatella mitään normihousuja jalassa kun tekee pahaa kaikki puristus mahalla.

Saikulla oon 3vuorotyöstä vielä reilun viikon kun ei o simmut pysyny auki mitenkään päin ilta/yövuoroissa ja öisin iskee heti pahoinvointi jos syö/juo mitään. Nyt on tosin pääsiäisen jälkeen jo toinen päivä etten o nukkunu päikkäreitä enkä sammu kuin saunalyhty heti kaheksan jälkeen. Josko tää jo helpottais et pääsis takasin töihinkin. Hauvakin ollut vallan iloinen pidentyneistä lenkeistä kun jaksaa jopa liikkuakkin enempi kuin pakollisen :)

rv 9+2

51/81 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Minä lähdin heti apteekkin, kun älysin, että rannekkeita saa sieltä. Äsken asettelin rannekkeet, vielä ei vaikutusta.:) Kyselin apteekkarilta Primperanin käytöstä. Hän vastasi, että viimeisellä kolmanneksella ja imetyksen aikana ei saa käyttää. Toivon nyt kuitenkin, että nämä rannekkeet auttaisi, ettei tarvitsis käyttää ollenkaan.

Onneksi pakastimessa on vielä paljon mansikoita, Mean vihje on osoittautunut helpottavaksi, kiitos!

-M

Vierailija
52/81 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän munkin käydä hankkimassa se ranneke, oliko kalliskin ??

Kurjia noi keskenmenot isot halit !

Kuten tekstin alusta voi päätellä niin pahoin voidaan täälläkin, ihan karmea olo noin 12 tuntia päivässä, päivisin pitää vaan tsempata kun on noi pikkuiset tuossa pyörimässä, aika paljon tulee sohvalla makoiltua yökkäiltyä tulee monasti päivässä onneksi joka kerta ei tule tavaraa ylös.

Maha pullottaa aika paljon, iltaisin vielä enemmän kuin päivisin, joten turvotusta voi syyttää aika pitkälle.

Sukulaisille on kerrottu nyt tapahtumasta, perhekerhossa huomasivat mun mahan ja pakko oli sitten kertoa suvullekkin ettei mene tieto muuta kautta.

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville, onneksi tämä kohta pitäis loppua, alkaa jo täälläkin vaikuttamaan mielialaan aikalailla !!

piparilla 9+6

Vierailija
53/81 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh..siinä taas päällimmäiset mietteet ;DD same shit different day!! Voi sissus mä niin toivon, että alkais jo helpottaa..Huomenna alkaa vihdoin rv 10 eli pakko tämän on jo olla voiton puolella.. ihan pian helpottaa *toivoo varpaat ristissä*. Rannekkeista ei mulle ollu apua, eikä myöskään B6-vitamiinista :(. Mukava kuulla, että jollekin sentään on! Lisäks mä liekitän ihan just jonkun!!!! Tää närästys on ihan tappoa!! Ei mulla kyllä viimeks näin aikaisin se vaiva alkanut :PP siksi oonkin ihan ihmeissäni (ja kauhuissani) mihin tämä johtaakaan?!!

Sori siskot tämä valitus, mutta jonnekin on pakko purkaa ;). Onneksi en mitä ilmeisimmin ole yksin näiden vaivojen kanssa.. ;D

Mea: Aivan ihanaa, että toinen vaavi selviytyi rytäkästä :) paljon haleja ja tarrasukkia sinne päin!!!!

Virva: Tsemppiä!! Jospa pieni sydän sykkii ensi viikolla..nyt oli kenties vain liian aikaista.

Saikulla oon 3vuorotyöstä vielä reilun viikon kun ei o simmut pysyny auki mitenkään päin ilta/yövuoroissa ja öisin iskee heti pahoinvointi jos syö/juo mitään. Nyt on tosin pääsiäisen jälkeen jo toinen päivä etten o nukkunu päikkäreitä enkä sammu kuin saunalyhty heti kaheksan jälkeen. Josko tää jo helpottais et pääsis takasin töihinkin.

rv 9+2

Onyxi: Tervetuloa! Heh...kiva kun joku muukin tekee 3-vuoroa ;)). Ajattelitko yötyöskennellä loppuun asti? Kuinka pitkiä yöputkia sulla on? Mä varmaan harvennan noita öitä. Yleensä teen 3-5 yötä putkeen, mutta yritän saada jatkossa vaan 2-3 yötä. MinäKIN olen ollut saikulla nyt 3 viikkoa.. Ennen tätä pahaa oloa tein muutaman yön ja silloin tuli hirveitä vatsakramppeja. Pikkuisen pelottaa, josko toi valvominen aiheuttaa myöhemmin esim supisteluita.. Ainakin mun kohtu oli herkkä supistelemaan/ 'kovettumaan' edellisessä raskaudessa. Sitten kyllä lopetan yövuorot jos alkaa liikaa rassaamaan. Vauvan hyvinvointia en riskeeraa.

Sain muuten kutsun ultraan, joka olis ti 20.4. :))) jeejee!!! Ainut mutka matkassa: mulla olis silloin 12,5t työpäivä!! Voi hanuri..mä niin tiesin tän... Täytyy jotenkin koittaa saada sumplittua toinen vuoro tai sitten vaan pyydän lupaa saada poistua työmaalta hetkeksi. Arg.. tyypillistä!! Aijuu ja samassa kutsussa oli jo rakenneultra-aikakin :) se olis kesäkuun 16. päivä.

Jebs,näin meillä ;)

Adelaide 9+6

54/81 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannekkeet maksoi 18 egee. Varovasti yritän ajatella, että niistä olisi ollut jotain hyötyä. Tänään en ole oksentanut, mutta kuvotusta on kyllä ollut. Olen makoillut oikeastaan koko päivän ja yrittänyt nukkua.

Onyxille ja Adelaidelle tsemppiä vuorotyöhön, tein itsekin aiemmin 3-vuoroa ja tällä voinnilla se vaatisi kyllä melkoisen paljon. Oon tosi iloinen, että olen nyt päivätyössä.

-M 7+0

Vierailija
55/81 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä miten tarrat sukissa riittää... :( Tänään vuoto on ollut runsaampaa. Jos vointi pysyy tälläisenä tai muuttuu yhtään paremmaksi, tilaan ensi viikolle yksityisen ultran.

Vaikka keskussairaalan erikoislääkäri sanoi että viikon päästä kontrolli, ei oman synnytyssairaalani lääkärin mukaan ollut tarvetta ultralle ennen kuin toukokuun 10. Näin ne eri sairaanhoitopiireissä menee.

Iltaisin olen ollut sangen huonovointinen, varsinkin jos en ole muistanut syödä tarpeeksi. Tänään nukuin päiväunia kun esikoinen otti omansa... mutta jotenkin on halju olo.

Minusta on huonoa pilaa, jos tämäkin otetaan minulta pois...

Vierailija
56/81 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime odotusketjussa oli siis tosiaan eräs joka odotti alussa kaksosia tietämättään mutta sitten toinen meni kesken. Hänellä tuli aika runsaitakin vuotoja aika pitkään, mutta se toinen porskutti ihan tyytyväisenä siellä silti! Toivotaan, että sinulla on sama juttu.

Minä itse huolin sitä ultraa kun ei ne sykkeet näkyneet. Ensi keskiviikkoon oottelen sitten uutta ultraa.

Vierailija
57/81 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon nyt vähän ihmeissäni kun väittäisin näin kolmen edellisen raskauden kokemuksella että taitaa vähän supistella. Mulla alkoi ekassa supistelut noin 18viikolla rankan ja pitkän työpäivän jälkeen. Silloin siis tuli ensimmäinen ja siitä lähtien mun raskaudet on ollu kutakuinkin yhtä supistusta:) Tokassa raskaudessa kävin eka lääkärintarkastuksessa ja kysyin että voinko jo tuntea supistuksia,oli sitä mieltä ettei. Viikkoja siis tuolloin jotain 13. Mutta nyt mulla tulee huomenna 10 täyteen vasta.

Tänään olen ollut oikeastaan koko päivän jalkeilla ja yhessä välissä oikeasti tuntui et silmät ei pysy auki kun niin väsyttää. Vähän kuvottaa myös välillä(siis rannekkeista huolimatta:) Ajattelin vain et onko kellään kokemusta samasta? Mulla alavatsaa kihelmöi ja tunnen ihan pienen kovemman kohouman aivan bikinirajalla.

Ei kai tässä aihetta huoleen,mulla aika supistusherkkä kohtu taitaa olla. Viimeks totuin siihen supisteluun et en edes muistanut lääkärille siitä mainita ennen ,kun kysyi että onko supistanut, kun teki sisätutkimuksen. Mutta ei siis ole aiheuttanut mitään ennenaikaisuuden vaaraa ainakaan aikasemmissa raskauksissa.

Tuli taas vain omaa napaa,sori.. Mahtaako kellään olla kokemusta?

selja 9+6( meneee kattoon flashforwardia)

Vierailija
58/81 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adelaide: Teen säännöllisesti rytmillä aaiiyy+4 vapaata. Toisilta linjastoilta odottajat ovat saaneet siirtyä päivätöihin kun alkanu vuorot olemaan hankalia, itsellä tätä onnea ei tule olemaan kun pienemmät piirit ja pari vakkaripäivätyöläistä jo valmiiksi...Teen sen aikaa kun jaksan/masussa ei ala tapahtumaan mitään ihmeempiä, työ ei ole sen arvosta että hirveesti riskeeraisin masuasukin hyvinvointia. Onhan tuossa onneks kesälomat ja kaikki vielä et elättelen toiveita jos alkusyksyyn jaksais - tosin koskaan ei voi tietää mitä tässä vielä käy.

Nyt vaan ilmeisesti jo toista päivää heittää verenpaineet häränpyllyä tjn kun siintä hetkestä kun aamulla sängystä nousee niin huimaa enempi tai vähempi, koko päivän. Normaalistikkin alhaset verenpaineet ja paksu veri et liekö nyt sit romahtanu vähän lisää... väsymyksestä kun pääs niin nyt sitten huippaa, olikin yksi hyvä päivä välissä.

Mea:lle tsemppiä!

Vierailija
59/81 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin myös ilmoittautua mukaan. Olen 26 v. Nyt on 7+2 vko menossa. Kävin tänään ultrassa selvittämässä, kun ei tämän säännöllisen epäsäännöllisyyden vuoksi ole aina itse oikein kartalla kierroistansa. Tällä hetkellä kaikki vaikuttais olevan kunnossa.

Kuvottava olo alkoi viime viikolla. Kyseessä ei sitten ollutkaan mahatauti ;) En pysty syömään kuin hedelmiä, vihanneksia ja hapankorppuja. Pakolla vähän jotain kotiruokaa. Paha olo kestää oikeestaan 24/7. Nukkuminen tai syöminen saattaa helpottaa oloa vähäks aikaa. Mitään herkkuja tai rasvaista ei voi kuvitellakaan laittavansa suuhun (mikä on hyvin epätavanomaista minulle :) Töissä olen ollut normaalisti ja yhtenä aamuna oli pakko käydä laattaamassakin.

Mutta taitaa olla vielä silti pientä tämä verrattuna moneen muuhun. Täytyy vaan yrittää ajatella positiivisesti :)

Vierailija
60/81 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksuja Mealle! Ja kaikille, jotka sitä tarvitsee. Tervetuloa uudet! Ja pöntönhalailijoille kans voimahalit ;) Loppuu raskauspahoinvoinnit kaikilla viimeistään marraskuussa :)

Mulla ei taida tämä salailu onnistuakkaan ihan niin kuin olin kuvitellu. Kaverille kärähdin heti, mahan takia. Äiti oli vielä siinä vieressä, kun kaveri asiasta sanoi ja nyt vaan toivon että asia meni ohi. Ei äiti ainakaan mitään puhunu. Jos asiasta kysyy, niin sitten kai ei auta kun myöntää...

Olo edelleenkin huolestuttavan normaali. Kovasti on jaloissa ihottumaa ja kutinaa, esikoisen atopiarasvoilla olen yrittäny hoitaa mutta aika laihoin tuloksin. Mulla oli tätä edellisessäkin raskaudessa. Kortisooni auttais, muttei sitä saa käyttää. Kärsittävä siis on. Ja paino mulla on noussu jo monta kiloa! Ihan hirvittää ja ahistaa, kun päätin ettei saa nousta. Syömätottumuksia en omasta mielestä ole muuttanut, mutta kait tuo istumatyö vetää veronsa kun ei tule niin leikittyä ja könyttyä. Yllättävän kuluttavaa sekin :)

En taaskaan muista mitään kommentoida, yritän ryhdistäytyä...

Hömppä ja nuppu rv 10+