Hyvää pääsiäisviikkoa MARRASMURUT!
Kommentit (81)
Hih,en meinannut löytää ensin tätä pinoa (juu,tiedän kakkulat tarttis hankkia,vanhuus ei tule yksin). Onneksi en laittanut kuitenkaan uutta, vaan otin silmän käteen ja kas,täällähän oli tuliterä pinon alku :)).
Virva kysyit edellisessä pinossa koska tämä pahoinvointi alkoi.. no sanoisinko aika tasan 2 vkoa sitten eli rv 6-7 välillä. Sitä ennen oli jo semmoista lievempää kuvo-oloa kyllä. Tajusin just että mä oon siis likipitäen 2 vkoa maannut kotona kuin mätä lahna ja mieliala alkaa olla sen mukainen :/. veetuttaa suomeks sanottuna jo!!! Kyllästyttää!! Haluan jo takas töihin, mutta en tiiä pystynkö. Perjantaina olis seuraava työpäivä.. ja ens viikolla ois 4 yövuoroa, mutta niihin tuskin menen!! Suoraan sanottuna mulla on aikamoinen dilemma, että mitä mä teen?? Kehtaanko jo nyt soittaa, etten tule vai yrittäiskö kuitenki niitä päivävuoroja? Vai ootanko pari päivää ja meen vasta to hakee lisää saikkua vai ääääääh...??!! On tääki taas mallissaan! Kunhan ihmettelen 'ääneen', never mind!
Huomenna olis eka neuvola :))) jeiii!! Onneks ei kuulemma tarvi vielä pissiä purkkiin..inhosin sitä pidättelyä ja ruikkimista viime raskaudessa :P.
Mietiskelin myös, että millonkohan tämä masu pullahtaa esille?! Nyt jo turvottelee, mutta taitaa olla jotain paljon arkisempaa kuin kohtu ja vauva ;). Toivon myös ettei kiloja tulis kymmentä enempää, koska edellisen raskauden saldo on edelleen reippaasti plussalla! Täytyy vaan koittaa liikkua mahd. pitkään kunhan nyt ensin tokenis tästä kuvottavasta olotilasta.
Bläh, taidan oikaista korteni takaisin sohvanpohjalle ja jatkaa hömppäohjelmien tuijottelua ;).
Mukavaa pässiäisviikkoa!!
Adelaide 8+3
ps.vaikkakin tämän vuoden muna-kiintiö on selkeästi saavutettu, taidan silti herkutella muutamalla suklaamunalla ;D
tämä öklötys ja väsytys. Kun en tiedä vielä tarkkaa viikkoakaan (epäsäännöllinen kierto) niin en uskalla toivoa että menisi tällä "raatoudella" ohi.
Adelaide: Miettisin oman hyvinvointini (ensisijainen) lisäksi sitä onko työnantajan helpompi saada työllesi tekijä jos olet reilusti sairaslomalla, vai onko töiden sujumisen kannalta oleellista että olet ainakin piipahtamassa. Jos olet paikalla hetkiä silloin tällöin ja joudut lähtemään kesken päivän pois, ainakaan tiimillä tehtävään vuorotyöhön se ei kovin hyvin sovi. Muu sakki saa tehdä vuorossa sinunkin työsi kun sijaista ei ehdi saada. Reilulla sairaslomalla (siis jos koet ettet ole työkuntoinen) saa työmaakin työrauhan.
Mutta edelleenkin ensisijaisesti ajattelisin vauvaa ja hyvinvointiasi.
Mulla on kans pelko että jämähdän syömään pääsiäissuklaita. :p Ollaan yritetty tosin pitää kiinni siitä että suklaamunia saa vasta pääsiäisenä, ettei lapsi paralle jäisi sellaista oloa että kaikki virpomisnamit saa vetää kerralla. Sai siis tutuilta paljon namia... Ite ostettiin aivan törkeän hyvät pääsiäissuklaat Tukholmasta Södermalmilta "Brittikaupasta". Cadburyä ja Thorntonia. Muistojen tuulahdus aikaisemmasta elämästä. Mutta siinä on siis tarpeeksi syytä etten vedä kerralla kaikkea. Suklaa on kyllä paha koukku mulle...
Mutta ah sitä autuutta kun saa popsia ne herkut.
Kun teillä on selkäkipuja niin mistä juilii?? Mulla molempien pakaroiden yläpuolelta.. tavallaan alaselkää, miten sen sanoisi. Onko ollut alkuraskaudessa jo vai vasta myöhemmin?? Mietin vaan että onko raskauteen liittyvää vaiko ihan omaa vanhaa vammaa... :(
Voikaahan hyvin! :)
saim-i (kirjoitinkohan oikein) kiitos ketjun avaamisesta! Joko olet hakenut testin? Kyllähän kovatkin kivut voi kuulua raskauteen, itse olin plussan aikoihin tosi kipeä varsinkin ekassa raskaudessa. Nyt kyllä vähemmän. Ja lumet tosiaan sais saada kyytiä nopeamminkin: en pääse kotoa oikein mihinkään kun rattaiden pyörät uppoaa loskaan.. ärh.
Piparilla Mäkin olen päätynyt neljään pyörään vaikka Helsingissä asutaankin. Meillä on kilometri kauppaan ja on pakko olla iso tavaratila. Lisäksi talvella tätä meidän tietä ei aurata kuin ehkä joskus tuurilla, eli ollaan aivan saarroksissa lumen takana.
Adelaide, kiva kun silti löysit pinon, kaikki ei niin heti ole tainneet tehdä .:) Kiitos sulle (ja muillekin) tosta pahoinvointivastauksesta, oottelen nyt rauhassa koska kunnon oksut alkaa.
Mun mielestä mene hakeen sitten torstaina saikkua. Tai miten vaan. :D Hyvä oon neuvomaan. :D Ja noista kiloista: elä stressaa, se on mun mielestä hyvä ohje.
Mea,mulla on alaselkä kipeä, niinkuin oli viimeksikin tässä alussa. Mulla se meni viimeksi sitten ohi, toivottavasti nytkin. Sillon meinasin jo alkaa jotain mammafysioterapiaa, mutta sit se menikin ohi. Mun mielestä liittyy silti raskauteen.
Me käytiin tytön kanssa 6kk neuvolassa. Siellä kaikki hyvin. Varasin samalla ajan 19.4. ekaan raskausneuvolaan. Jee. Ei muuta, kovaa pahoinvoitia oottelen, tämä huono maku suussa kyllä on jo.
virva 5+jotain
Ja hyvää pääsiäisviikkoa kaikille!Onneks mulla toi suklaamunien syönti jää pois kun on tota pahaa närästysvaivaa koska muutenhan niitä tulis syötyy liiankin paljon :)
Meillä olis toi auton vaihto kanssa aiheelista sitten kun sinne asti päästään,ei tommoseen normi farmariin oikeen mahu kolmea istinta takapenkille.Kai se joku tila-auto ois hommattava et mahtuu sitten kaikki kamatkin mukaan.
Mullakin toi perskutin pahoinvointi on alkannu mut ei ihan niin pahana mitä sillon ku poikia ootin,onneks.En oo oksentannu viel ku yhten päivän mut ällö olo on ihan koko ajan,ainoo hyvä hetki on sillon ku nukkuu :) Pahinta mul on se et aina ku syö jotain ni on pakko pestä hampaat tai muuten suuhun tulee niin paha maku et meinaa oksu tulla ihan väkisten. Eli pesen hampaita nykyään tollaset 6-7 kertaa päivässä :)
Pitäis yrittää huomenna muistaa soittaa ja varaa aika sinne ekaan neuvolakäyntiin...jospa vaikka pääsis kuunteleen sydänääniä.Ei olla vielä noille pojille uudesta tulokkaasta kerrottu mut sellai oon vanhemman kaa vähän jutustellu et oisko kivaa saada pikkusisko tai pikkuveikka...pikkuveljen kuulemma ennemmin ottais mut siskokin kelpais sillä ehdolla et se ei saa olla ruma ;)
Yritetään kaikki jaksaa nää ällötykset ja muut vaivat ja nauttia näistä ihanista pääsiäispyhistä! :)
Johis28 6+4
Tehän olette ahkerana äänestelleet kivan pinonimen ja kaikkee! Mukavaa! Mä en oo ehtiny yhtään nyt pinoutuun tänne ku kaikkee tohinaa ollut ja yritän tän öklötyksen ja väsymyksen kans elää.
Mun piti kai kertoo lisää itsestäni.
Olen siis kohta 32v ja mies on 37v.
Lapset on -96 alkuvuosi,-97loppuvuosi,-02alkuvuosi, -04 alkuvuosi, -06 alkuvuosi ja -07 ihan loppuvuosi.
Synnytyssairaala on ehkä LKS
Olen tosin 2 lasta tehnyt matkalla sinne. (matkaa on noin 300km) 2 on saanut syntyä paikallisessa tk:ssa, ja 2 on LKS:ssa. Ja nyt sitten jännätään että miten tällä kertaa ehditään :)
Minulla ollut onnea matkassa jokaisessa synnytyksessä ja niistä on ihanat muistot! Ja luottavaisin mielin lähden tähänkin, mutta samalla kihelmöivällä jännityksellä ;D
saim_i kyseli tilavaa perheautoa.
No mun suosikki on ehdottomasti pikku-bussi! Sen tilavampaa ei oo. Mikään tila-auto ei tunnu niin tilavalta ku bussi. Ja ajettavuus on hyvä! Vaikka meillä aika vanha tuo oma bussi. Tuttavilla on joillain 7hlön tila-autoja ja kun olen niihin istunut ja kuvitellut meidän kauppakassit ja muut, niin en tiedä miten mahduttaisiin kun peräkonttiakaan ei kunnolla ole.
Meilläkin on lasten lisäksi 2 koiraa, ja niillä on niin hyvä olla tilavassa autossa, eikä vain jalkatilassa. Ruokatavarat mahtuu heittämällä sisään, ja mummon potkuriakin on tullut kuskattua lasten lisäksi :D joten sitä tilaa on paljon. Mutta riippuu tietenkin siitä tilan tarpeesta että paljonko sitä tilaa sitten lopulta tarvii. Ja miten tohtii isolla autolla ajaa, joka on ihan erilainen kuin henkilöauto. 1+8 hlö saa ajaa b-kortilla pikku-bussia, joten korttikaan ei oo ongelma.
Meillä on lunta tullut ihan kiitettävästi ja nyt kyllä sais piisata! Ei jaksas enää kolata yhtään.
Huono olo on alkanut hälvetä. En tiedä mistä johtuu mutta itse olen nauttinut vain.
Eka neuvolareissu on edessä 12.pv. Ja sit kuulen jo sykettäkin varmaan. Ultrassa on syke näkynyt jo, ja silleen on hyvä mieli kun tietää että tuolla masussa on matkassa jotain ihanaa! Vielä piilossa mutta moni tästä ilosta jo tietää.
Vanhimmille lapsille tosin kerrottiinkin jo, mutta nuorimmat saavat odottaa vielä hetken. Isot otti tosi hyvin ja ovat nyt hyvin auttavaisia kun näkevät että olen välillä aika huonovointinen. Ihania kun ymmärtävät, vaikka koetan piilotella huonoa oloa, niin kyllä ne huomaa. :)
Mökkeilemään ois pääsiäisenä tarkoitus lähtee. Ihanaa kelkkailua ja makkaran paistoa ja pulkkailua tiedossa!
Voikaa hyvin ja nauttikaa mämmistä! Se on aivan ihanaa minusta nyt :D ja suklaamunat ja rahkapullat :D Sitruunakanaa .... tulee nälkä. Parempi kai lähtee nukkumaan ennen ku hyökkään jääkaapille! :D Kauhee turvotus masussa muutenki. Heh, kivaa viikkoa vaan kaikille! Ja kivaa kun uutta pinoa pukkaatte välillä. :)
t:biita-78 (7+5)
moikka!
kirjoitit, että sulla on koviakin kipuja välillä...toki kipuja voi olla raskauden aikanakin, mutta ystäväni joka on myös raskaana ja kärsi kovista vatsakivuista, meni lääkäriin ja ne todettiin kystiksi, jotka voivat sitten vaikeuttaa raskauden etenemistä...sinuna kävisin lääkärissä, mikäli et ole varma, vaikka en halua ketään pelotellakaan.
itse olen nyt rv7 ja tuntuu, että kaikki ruoat kuvottaa ihan sikana. sit on koko ajan joko kuuma tai kylmä =) ja vatsakin on löysänä koko ajan ja oksettaa. tänään ois ollut eka neuvola, mutta jouduin perumaan sen ja seuraava aika onkin sitten 2viikon päästä.
hyvää pääsiäistä kaikille ja mahtavaa odotusta!
ps. kait tässä joutuu kaikki autot myymään ja miettimään sellaista ratkaisua, että kärrytkin mahtuu tulevaisuudessa kyytiin =) ei sitä lasta viitsis ihan hiacen takanakaan kuljettaa :D
Nimimerkki:
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset):
Paikkakunta ja Synnäri:
1.11
Nimimerkki: Herbina
Ikä (+miehen ikä): 33 v (mies 32 v)
Monesko lapsi (edelliset): ensimmäinen
Paikkakunta ja Synnäri: Helsinki Kättäri
Nimimerkki: Kaybay
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Suhina
Ikä (+miehen ikä): 29v (28v)
Monesko lapsi (edelliset): neljäs (kaksostytöt -06 ja tyttö -07)
Paikkakunta ja Synnäri: TYKS
2.11
Nimimerkki: Hömppä27
Ikä (+miehen ikä): 27v/31v
Monesko lapsi (edelliset): toinen (t01/09)
Paikkakunta ja Synnäri: OYS
3.11
Nimimerkki: MamaBlackBird
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset): kolmas
Paikkakunta ja Synnäri:
4.11
Nimimerkki: Sofia 82
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset):kolmas (tytöt 1v6kk ja 3v)
Paikkakunta ja Synnäri:
5.11
Nimimerkki: Adelaide
Ikä (+miehen ikä): 28v (27v)
Monesko lapsi (edelliset): toinen (tyttö 11/05)
Paikkakunta ja Synnäri: Hki, Klöopisto
Nimimerkki: Marrasvauva
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Mette
Ikä (+miehen ikä):itse 25, (mies 31v)
Monesko lapsi (edelliset): toinen (1/2009 poika)
Paikkakunta ja Synnäri: TAYS
Nimimerkki: Selja
Ikä (+miehen ikä): 34-v. ja mies 37-v
Monesko lapsi (edelliset): neljäs (pojat -03 ja 06 ja tyttö -08)
Paikkakunta ja Synnäri:
6.11
Nimimerkki: Piparilla
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset): kolmas (tytöt 12/06 ja 12/08)
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Omppuli
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki:Emmuli81
Ikä (+miehen ikä): 28v
Monesko lapsi (edelliset): kolmas (pojat -05 ja -09)
Paikkakunta ja Synnäri: tays
7.11
8.11
Nimimerkki: Bri
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Ka_tariina
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset): toinen
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Maamamma
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset): kolmas (kaks poikaa -08 ja-06)
Paikkakunta ja Synnäri:
9.11
Nimimerkki: tirlittan-75
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset): kuudes
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Onyxi
Ikä (+miehen ikä): 27v (mies 26v)
Paikkakunta ja Synnäri:
10.11
Nimimerkki: Biita-78
Ikä (+miehen ikä): kohta 32v ja mies on 37v
Monesko lapsi (edelliset): seitsemäs (-96 alkuvuosi,-97loppuvuosi,-02alkuvuosi, -04 alkuvuosi, -06 alkuvuosi ja -07 ihan loppuvuosi)
Paikkakunta ja Synnäri: LKS
Nimimerkki: Janet
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Aamu
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Maanantai2
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Koralli
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
11.11
12.11
13.11
Nimimerkki: Minsku81
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
14.11
Nimimerkki: Juuhanna
Ikä (+miehen ikä): 27 (28)
Monesko lapsi (edelliset): viides (9, 6, 4 ja pian 2 vuotta)
Paikkakunta ja Synnäri: E-PKS/SEKS
Nimimerkki: Silli
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset): kolmas
Paikkakunta ja Synnäri:
15.11
Nimimerkki: Tsinnia
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset): toinen
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Sisko29
Ikä (+miehen ikä): 29v (mies 36)
Monesko lapsi (edelliset): toinen (04/05 tyttö)
Paikkakunta ja Synnäri: TAYS
Nimimerkki: Villasukka75
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi: toinen (7-vuotias)
Paikkakunta ja Synnäri:
16.11
17.11
Nimimerkki: Pmv78
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset): kolmas (4v10kk ja 1v9kk)
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Milleriina
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
18.11
Nimimerkki: Johis28
Ikä (+miehen ikä): 29v (mies 33v)
Monesko lapsi (edelliset): kolmas (pojat 2v ja 4v)
Paikkakunta ja Synnäri: Lohjan sairaala
Nimimerkki: Anspa
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset): toinen (08/09)
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: MyLove
Ikä (+miehen ikä): 33-v
Monesko lapsi (edelliset): neljäs (tyttö -00, poika-03 ja tyttö -08)
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Mide
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
19.11
Nimimerkki: Puolukkainen 86
Ikä (+miehen ikä): minä23/mies25v
Monesko lapsi (edelliset): esikoinen
Paikkakunta ja Synnäri: KOKS
Nimimerkki: Odottavan_aika_on_pitkä
Ikä (+miehen ikä): 27v (miehen 32v)
Paikkakunta ja Synnäri: Helsinki, Kätilöopisto
20.11
Nimimerkki: Pikkupapu75
Ikä (+miehen ikä): Minä olen 34-vuotias (-75) ja mieheni on 34-vuotias (-76)
Monesko lapsi (edelliset): kolmas (kaksi poikaa -06 ja -08 syntyneet)
Paikkakunta ja Synnäri:
21.11
Nimimerkki: Pööh
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset): viides
Paikkakunta ja Synnäri:
22.11
Nimimerkki: Uneliini
Ikä (+miehen ikä): ikä 29v (mies 30v)
Monesko lapsi (edelliset): neljäs
Paikkakunta ja Synnäri: KYS
Nimimerkki: Nani76
Ikä (+miehen ikä): 34v ja 36v
Monesko lapsi (edelliset): neljäs (p02/95,p08/99,p08/07)
Paikkakunta ja Synnäri: Lahti ja PHKS
23.11
Nimimerkki: Yllätysmasu
Ikä (+miehen ikä): 29 /30
Monesko lapsi (edelliset): kolmas (p06/01 ja p04/05)
Paikkakunta ja Synnäri: VKS
Nimimerkki: Riina_
Ikä (+miehen ikä): 26v
Paikkakunta ja Synnäri:
24.11
Nimimerkki: Sohvi
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset): neljäs
Paikkakunta ja Synnäri:
25.11
Nimimerkki: Onnellinen mamma :)
Ikä (+miehen ikä): 26 (ja 27)
Paikkakunta ja Synnäri: Tammisaari ja Jorvi
26.11
27.11
Nimimerkki: Sassui
Ikä (+miehen ikä): 39(41)
Monesko lapsi (edelliset): kolmas (poika-99 tyttö-09)
Paikkakunta ja Synnäri: OYS
Nimimerkki: Virva
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset): toinen(09/09)
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Juliaana82
Ikä (+miehen ikä): minä 27v, mies 31v
Monesko lapsi (edelliset): toinen (juuri 2v täyttänyt esikoistytär)
Paikkakunta ja Synnäri:
28.11
Nimimerkki: Jennyriina
Ikä (+miehen ikä):
Monesko lapsi (edelliset): kolmas (tyttö 10/03 ja poika 4/06)
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Maikki83
Ikä (+miehen ikä): 26v (27v)
Paikkakunta ja Synnäri:
29.11
Nimimerkki: Anemwa
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Romy07
Ikä (+miehen ikä):
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Mirkula87
Ikä (+miehen ikä): 22v (mies 26v)
Monesko lapsi (edelliset):toinen (tytär 01.-07)
Paikkakunta ja Synnäri:
Nimimerkki: Snusmumriken
Ikä (+miehen ikä): vuosimallia -78, mies -79
Monesko lapsi (edelliset):toinen (vm -07)
Paikkakunta ja Synnäri: Helsinki
30.11
En lähde kulumallakaan :D. Eipä tässä oikein muutakaan tekemistä ole kuin surffailla tai töllöttää :P.
Niin,pikaisesti tulin neuvolakuulumisia latelemaan. Tosin eipä siellä hirmuisesti mitään tutkittu tms..kunhan rupateltiin ja täyteltiin paperit kuntoon. Nyt sitten oottelen kättäriltä kutsua ultraan. Vielä pitää käydä verikokeissa tietysti ja sitä rataa.. Hämmästyin kyllä suuresti kun kuulin, että seuraava käynti on vasta joskus viikolla 20+++ :O ??? whaaaat? Ja viime odotuksessa (2005) oli 3 lääkärikäyntiäkin raskauden aikana! Ovat siis karsineet yhden lri kontrollin (alkuraskaudesta) sekä terveydenhoitajan käynnin!! Ohhoh..että voi viidessä vuodessa homma kusahtaa näin :(. Olen kyllä pettynyt!
Kysymys:Onko kukaan kokeillut sellasta pahoinvointiranneketta?? Ajattelin piipahtaa apteekkiin köyhtymään..kaikki keinot on otettava käyttöön, haluaisin edes jotain helpotusta tälle jatkuvalle kuvotukselle! Pikkuisen epäillyttää.. ;)
Huoh, tässähän tämä taas etenee samaa rataa huonovointisena. Pian on taas syötävä jotain pientä.. auttaiskohan jäätelö? :DD ;))
Adelaide 8+4
Täälläkään olo ei kovin hääppönen ole. 24 h ällö olo ja kuvotus, oksennukselta olen toistaiseksi säästynyt. Ja tämä väsymys on jotain ihan mahdotonta. Ilman päiväunia ei enää päivistä selviä :) Jouduin jo sairaslomaa hakemaan kun ei työnteosta tule mitään. Listan pitäjälle tiedoksi, että omien laskujeni mukaan laskettu aika olisi 22.11. Toki se tarkentuu ensimmäisessä ultrassa , joka on 3 vkon päästä.
Muita tietoja minusta; ikä 29, mies 30, 4. tulossa ja synnäri on KYS ja se la siis 22.11 :)
Uneliini rv 6+2
Johis28: Sullakin sit pahoinvointi alkoi, itse yhä (huolissani) oottelen sitä. Eli vaikka se on kurjaa, niin iloitse. :)
biita-78: juu me oltiin nopeita ja nimikin valittiin ihan kato demokraattisesti! :D Ei sen vähempi kelpaa kas. Sullahan on ensinnä monta lasta ja toisekseen jänniä synnytyksiä! Ja arvaas mun omassa perheessä oli seitsemän lasta (minä kuudes) ja meillä oli juuri tuommoinen pikkubussi, semmoinen ruskee vanha toyota.
Adelaide: kiva kun kirjoittelet ja pidät listaa elävänä. Noita käyntejä vähennetään kyllä, meilläkin on van ekassa raskaudessa enemmän käyntejä. Pahoinvointirannekkeesta en osaa kertoa, en ole kokeillut.
Uneliini: Pahoittelut sinnekin kuvotuksesta - ja silti onnittelut myös. :)
Minusta taas semmoista, että vieläkään ei sitä jatkuvaa oksuoloa tosiaan ole ja oottelen sitä toiveikkaana. Alavatsan särkyjä on välillä, ja rintoja särkyy kyllä välillä myös. Aamuisin ehtii eniten tunnustella kun loikoo vielä sängyssä ja tuo puolivuotias kailottaa juttujaan vieressä. Silloin huomaa oireita, muuten päivänmittaan ei juurikaan. Lämmöt on 37.3° eli ihan riittävästi paljon pitämään minut hyvällä mielellä. Saa nähdä vaikka tämä olisi kuvotukseton raskaus - vaan niin taisin uumoilla viimeksikin. :) Eiköhän se sieltä viikon-parin sisällä putkahda taas minuakin ilahduttamaan!
Neuvola varattu, sanoinko sen jo? taisin sanoa. no toistan: neuvola varattu 19.4.
virva, 5+3
Hei, täällä yksi onnellinen viikko sitten positiivisen testin tehnyt! LA laskureiden mukaan about 28.11.. Soitin heti neuvolaan, kun en oikein tiennyt, mitä pitäisi tehdä:).
Olen 26v. ja mies vuoden vanhempi. Oli kivaa löytää tällainen viestikenttä!
Oireita itsellä ollut lähinnä rintojen turvotus ja nyt muutamana päivänä inhottava kuvotus. Mieheni tosin epäili sen olevan psyykkistä, heh.
Onnellista odotusta kaikille! Tämä on kyllä jännittävää ja outoa, voi miten toivonkaan, että kaikki menisi hyvin!
-M
Äsken kirjoitin pitkän rimpsun ja lähettäessä se tietenkin hävisi taivaan tuuliin. Koitan siis pikaisesti näin aluksi. Eli neljättä odotellaan 8+3 viikoilla. Olen jo "vanha" 34-v. ja mies 37-v. Ennestään löytyy ihanaiset pojan pallerot -03 ja 06 ja topakka tytön tylleröinen -08.
Onnea kaikilla plussanneille ja nanille erityismaininta:) Vähän valaisen että olen käynyt neliapiloissa kuumepuolella ja kirjoitinkin joskus,mutta laiskuus iski ja se jäi.
Mä olen ollut myös aika huonovointinen niin kuin moni muukin täällä,välillä tekee tosi tiukkaa kun keräilee ittensä vessanpöntöstä:) Ajattelin kokeilla niitä rannekkeita,onkos kellään kokemuksia niistä?
Nyt kokeilen onneani toistamiseen,toivottavasti tulee perille. Hyvät yöt marrasmuruille:)
selja 8+3
Laitanpa vähän juttua tässä unen rajamailla.. Siis mitään oireita ei vieläkään ole, kun vaan tuo väsytys ja sekään ei niin paha kun edellisestä. Pahaa oloa mulla ei pahemmin ole ollu edellisissäkää,onneksi. Jotenki vähä epäilyttää nyt kyllä onko kaikki ok. No ei auta ku odotella. Niin joku tuossa tais siittä ultrasta jotai kysyä(niin onhan tää raskausajandementia kyllä tullu :))meillä TK:ssa ultrataan melkee joka kerta kun käydään. Ainaski vielä edellistä odottaessani. Tiedä sit onko niitäki karsittu.
Toivotan kaikille tarrasukkia matkaa, että loppuun päästäis kaikki.
Nyt nukkuun, ei enää ajatus juokse..
T: Sassuli 5+4
keikkatöissä. Teen satunnaisesti (n.35h/kk) töitä silloin kun mies voi hoitaa lasta. Pikkuisen oli pitkä kahdeksantuntinen. Väsymys on melkoinen.
Huvittaa, mutta alan olla kiitollinen siitä että saan olla isomman kanssa kotona, eikä tarvitse nuokkua työmaalla. Mitenköhän sitä ekan raskauden jaksoikin... :D Toisaalta muistelisin että tämä väsymys ja öklötys kyllä muuttuu tästä vielä riemuksi jos samaan tapaan jatkuu ja siinä kohtaa tunsin olevani elämäni voimissa...
Huomenna taas vuoroon, joten on syytä painua petiin... :)
Voikaahan hyvin mammat! :)
Eipä oo sen esittelyviestin jälkeen tullut kirjoiteltua, vaikka olinki niin iloinen, et tämmönen palsta löytyy. No eipä sitä aina oo hirveästi mitään sanomistakaan.. Mukava kuitenkin, että meitä yhtä aikaa odottavia on täällä ryhmässä, kun ei voi vielä ihan läheisille kertoa (yksi ystävä tietää) niin voi täällä sitten pakertaa pahoinvoinnista ynnä muusta.. :)
Itse asiassa tuo pahoinvointinikin on vain pientä ällötystä, ei mitään sellaista että oikeasti oksentaa pitäisi.. Tosin en tiedä, olisiko sellaista vielä tässä vaiheessa muutenkaan... Jännittää, miksikä tämä kurkussa tuntuva äklötys vielä päivien ja viikkojen kuluessa muuttuukaan.. Olikos se niin, että viikoilla 5-7 näkee, millaiseksi pahoinvointi muodostuu? Että sillon joko sitä on tai ei, ja sitten voisi päätellä, miten loppuraskaus sujuu? Vai ymmärsinköhän jostain ihan väärin...
Ittestä tuntuu niin kummalliselta käydä töissä, kirjastossa, kaupungilla, yleensäkään missään ihmisten ilmoilla, kun kukaan ei vielä tiedä.. :) Jotenkin jatkuvasti pelkää tekevänsä jonku eleen / sanovansa jotain josta joku tajuaa.. Tai sitten kuvittelen, että onhan tämän onnen nyt paistettava kasvoistani.. :) Mutta jos nyt ainakin tuonne toukokuuhun asti saisi pidettyä pienen piirin tietona, sitten aateltiin kertoa kun on 12 viikkoa ja eka ultra takana... Saas nähdä kuinka käy.. :)
Miten teillä lähipiiri tietää, tai koska ootte aatellu kertoa? Mitenkä muuten töissä kertominen? Tällasia asioita aina välillä pyörähtää päässä, mutta koitan olla ajattelematta niitä kovin vakavasti. Tärkeintähän on, että masussani kasvaa ihana pieni rakkauspallero, toissijaista kaikki muu. :)
Romy07 5+3
...miten ihmeessä onnistuin kadottamaan kokonaisen kappaleen tekstiä tuosta edellisestä viestistä!? :O Ainakin luulin kirjoittaneeni siihen myös alkuraskaudesta ja töistä.. :D
Semmoisia ajatuksia, kun mietin sijaisena töissä kertomista.. Voi olla, että joudun kertomaan ennenkuin saan uuden työsopimuksen.. (En siis aio väen vängällä pidättää kertomista niin kauan, jokseenkin riskialtis työ) Satun myös tietämään, että tuolla ei oo yhen sijaisen työsuhdetta jatkettu raskauden takia.. Joten mietin miten itelle käy.. (Tosin nykyisin tälläki ex-sijaisella on vakkaripaikka tuolla) Onneks on hyvä ammattijärjestö takana, ei tartte luulla et vähällä ainakaan pääsevät.. Eikä ny tietenkään pitäis miettiä näitä asioita etukäteen, mutku a.k.:lla huonot välit lähiesimiehen kanssa, niin minkäs teet.. (Kaikilla tuolla kyllä on, pomo on täys maalaisjärjetön vanhapiika-idiootti.)
Tällaiset ajatukset välillä käväsee mieles, mut koitan olla ajattelamatta niitä liikaa ja annan asioiden mennä omalla painollaan. Kyllä tää masun valoittaja on pistänyt asiat uuteen tärkeysjärjestykseen.. Nämä asiat menee niin kuin menee, töitä on aina jossain, ja eukko jää parin vuoden sisään eläkkeelle kuitenkin.. Mut olis silti kiva kuulla teidän muidenkin ajatuksia.. :)
Ensimmäinen neuvolakäynti takana, vaikka ei siellä nyt mitään kummallista tapahtunut. nyt odotan kuumeisesti aikaa ultraan. 2viikon päähän sain 15min ajan neuvolaan, että voidaan kuunnella sydänääniä. nyt oli vielä liian aikaista. Toivon kyllä saavani sen ultrankin n.2viikon päähän.
Töissä oon vaan sinnikkäästä ollut, vaikka olo ei mikään hyvä. Ollut kaiken lisäksi turvotusta ja ilmavaivoja, joten olo aika tukala. Nyt olen yrittänyt välttää tiettyjä ruokalajeja, että jos alkais helpottaa.
Pääasiäisenä lähdössä kavereiden kanssa matkalle. hieman mietityttää, että ollako kertomatta raskaudesta, kun ei oel vielä ultraa takana...toki joku saattaa arvata...hmm...
Unohdin eilen kiittää niitä jotka kommentoitte aiemmin mun sairausloma-töihinmeno-pohdintaa. Niinhän siinä kävi, että kipasin hakemassa armonaikaa lisää :P eli 10.4. asti oon saikulla. Turha tässä on 'urheilla' mitään, eipä tämä olo tästä miksikään muutu :/. En tykkää yhtään olla poissa, mutta pakko mikä pakko!
Romy07:lle en oikein pysty sanomaan mitä sun pitäis tehdä.. Tavallaan, mun mielestä, ennen rv 12 ei oo mikään pakko sanoa mitään (paitsi jos työstä aiheutuu vaaraa sikiölle/raskaudelle). Koska sun soppari loppuu/uusi alkaa, mitkä viikot silloin on? Tosi monipiipponen juttu.. toivottavasti hommat lutviutuu! Itsellä on sikäli onnellinen tilanne, että sain syksyllä vakituisen toimen, eikä sitä horjuta lamat tms.. Vähän kyllä mietin, että eivät taida tykätä hyvää töissä kun jään näinkin pian jo äippälomalle ja joutuvat perehdyttämään (taas) uuden tyypin.. ;)
Työasiat sikseen! Kävin eilen ostamassa noi pahoinvointirannekkeet ja toistaiseksi en koe niistä olevan (vielä) mitään apua, vaikka ohjeen mukaan vaikutus pitäis alkaa muutamasssa minuutissa :P. Ostin lisäks vielä B6-vitamiinia, josko se jeesais (?). Näinköhän törsäsin ihan turhuuksiin taas euroset :O. Isäntä kyllä nauroi, kun sanoin menenväni ostamaan 'pahoinvointirannekkeen' ja kieltämättä itseäkin huvitti, että kaikkeen sitä hupsu nainen uskookin ;) tietämättä edes mihin sen teho perustuu. Vaikkakin uskon kyllä akupunktioon yms.. Toivottavasti nää nyt rupeis jossain vaiheessa VÄHÄN auttamaan!!
Hrrr...paleltaa taas ihan vimmatusti! Vällyjen väliin siis torkkumaan käypi tieni :).
Päivänjatkoja!!
Adelaide 8+5
ps.tervetuloa uudet marrasmurut!!! :D
ulkona tosiaan aivan ihana keväinen auringonpaiste. Linnut laulaa ja vesi tippuu räystäiltä. Mun lemppari vuodenaika:)
Unohtui eilen sanoa et la on joko 6.11 tai 7.11 tai 8.11 muistaakseni noin ilmoitti vauvan laskuri. Mä taidan valita ton ekan:) Ens tiistaina on eka neuvola joten kai se siellä tarkentuu.
Adelaide oli ostanut ne rannekkeet joihin mäkin aion pennoseni törsätä. Meilläkin mies on aika skeptinen niiden suhteen,enkä tiiä uskonko itekään mutta pakko on kokeilla. Tänään on ollut aika huono päivä tän pahoinvoinnin kanssa. Selvästi useammin oon oksentanut,vähän väliä käyn pöntöllä. Aika kamalalta tuntuu kun mua etoo ajatuksena se pönttökin. Kokoajan sais olla syömässä jotain,eikä sekään kyl auta. No mä oon onneks hoitovapaalla ettei ainakaan töihin tarvi raahautua.
Ollaan tosiaan ajateltu niin että tämä on se meidän viimeinen vauva. Vähän harmittaa ja olen pettynytkin itteni kun olen välillä aika epätoivoinen tän olon suhteen. Vaikka niin haaveilin että vielä saan olla raskaana:) Höh,ainako se ruoho on aidan takana vihreämpää..
Nyt taas syömään,paistoin juuri patonkia. Jospa taas menis hetki eteenpäin:)
selja 8+4
saim_i toivottavasti kaikki on kuten pitääkin eikä kivut enää lisäänny.
tuohon yhdistelmävaunujuttuun en osaa vastata, täällä maalla kun on pakko olla 4 pyörää jotta pääsee eteenpäin.
Meillä on kaksi autoa, minulla pikkuinen golffi johon vielä mahdutaan hyvin, takaluukkuun mahtuu tuplatkin. Miehellä on voyager, joka jää minulle kun vaihdetaan autoa ennen kuin pikkuinen syntyy.
on ihan huippu auto istumatilaa 7:lle tällähetkellä ollaan otettu 1 penkkirivi pois.
sivuovet aukeavat sivulle mikä on ihan älyttömän hyvä kun ollaan kauppakeskuksissa tai muissa paikoissa joissa ovia on hankala avata.
Takatilaan menee vaunut ja koirat ( joita meillä myös 2 )
Kallishan tuo on ylläpitää, ja ostaessa on myös hintava.
vakuutukset melkein tonnin vuodessa ja ajoneuvovero melkein 800 per vuosi....mutta on kuin sohvalla ajaisi !
Täällä voidaan edelleen todella pahoin, aamulla tuli taas kaikki aamupalat ylös....eilen illalla itkeskelin jo miehelle että on aika tylsää aamulla nousta ja toivoa että taas tulis äkkiä ilta ja pääsis nukkumaan...silloin ei ole paha olo.
Mä olen päättänyt että meidän lapset on sitten tässä ! ja tämä muuten pitää !!!
mukavaa viikkoa
piparilla ja uppis 8+2