*****MAALISMASUT VK 4*****
Esittelyt ja linkitys jälleen =)
sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS
AnniHelena---1.3.---2.---Tampere---34/33---TAYS
kolmekamua---1.3.---3.---Pääkaupunkiseutu---26/28---Joku Helsingin sairaala =)
maikku80---2.3.---3.---Joensuu---28/28---P-KKS
mammutter---3.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS
minni74---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL
Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS
Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS
sohvero---5.3.---1. ja 2. =) ---Joensuu---24/24---P-KKS
ansku85---6.3.---1.---Pohjois-Pohjanmaa---23/23---OYS
Tuleva_09---6.3.---1.---Pirkanmaa---22/26---TAYS
Kumkwatti---6.3.---2.---Lounais-Suomi---35/??---???
Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---P-KKS
hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS
Onsku76---9.3.---2.---Helsinki---32/31---NKL
Alfiina---9.3.---6.---Pääkaupunkiseutu---31/32---NKL
keyes---9.3.---2.---Rovaniemi---27/28---LKS
Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS
Woodbecker---12.3.---Pääkaupunkiseutu---29/32---Jorvi
eveys---14.3.---2.---Muurame---26/25---K-SKS
Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS
Mirabella---15.3.---3.---Vantaa---31/33---KOS
kotilo---18.3.---3.---Pohjois-Uusimaa---29/33---Hysa
kaaka---18.3.---3.---Espoo---32/31---Jorvi
Vacsuli75---18.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---33/29---Jorvi
veksuli---18.3.---2.---Lounais-Suomi---34/35---TYKS
inkeli---18.3.---3.---Outokumpu---22/26---P-KKS
Katzy75---20.3.---2.---Keski-Suomi---33/35---K-SKS
Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS
Särki1---21.3.---2.---Mikkeli---29/32---MKS
LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS
Nasse75---22.3.---2.---Pirkanmaa---33/34---TAYS
Kinde71---23.3.---5.---Joensuun lähistö---34/46---P-KKS
Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS
Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---P-KKS
Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---K-SKS
annika73---24.3.---3.---Pohjanmaa---35/38---MTHA
Daim---25.3.---2.---Tampere---26/30---TAYS
iiiik---25.3.---3.---Keski-Suomi---30/32---K-SKS
kupla3---25.3.---3.---Pori---30/38---SatKS
jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi
Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS
Milli75---28.3.---2.---Rovaniemi---33/35---LKS
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Kommentit (36)
Kyllä tuntuu näin maanantaiaamuna, että olis niiin kiva olla jo äitiyslomalla!!! Varmasti olisinkin saikulla, jos olisin ollu koko ajan töissä. Mut ku tuli se katko, pitää nyt yrittää täällä painaa vaan, että sais rahaa. On tää pätkätyöläisen elämä aikamoista. Ensi viikon torstaihin asti mulla nyt on työsopimus. Sit olis vielä 4-13.2 toinen pätkä, jos haluan tehdä. Siinäpä onkin miettimistä.. Kyllä on pylly kovilla.. Lantio on siis tosi kipeä. Ja nyt on alkanu vähän jomottelee jalkoja. Pohkeet on aivan jumissa. Pitäs varmaan hierojalla käydä.
Voi että mä odotan, et tää vauva syntyy ja pääsee liikkumaan normaalisti! Katottiin vanhoja videoita muutaman vuoden takaa ja rouva näytti aika simpsakalta. Nyt ei oo kyl kovin simpsakka olo!! Huhhuh! Joka raskaudessa oon oottanu et pääsen juoksemaan!
Mä tilasin sellaset kevyemmät kuomurattaat matkarattaiden tilalle netistä. En halunnu matkarattaita, ku ne on monesti niin rimpuloita.. Toivottavasti nää nyt sit olis hyvät. Oli hyvä tarjous.
Nyt tarttee tehdä töitä, joten jatkan toisen kerran.. Asiakas tulee..
Mukavaa viikkoa!
t. iiik ja pikkuinen 30+5
Unohdin vielä kirjottaa et tein ton sormustestin.. Ultrassa näkynyt sukupuoli sieltä tuli.. Mä oon kans tehny sitä käden päällä.. Mulle ja mun miehelle tulee sama tulos sillä ja tähän asti pitää paikkansa. Samoin meidän äidillä ja isällä. En oo kovin taikauskoinen, mut tossa on jotain taikaa..
Jäi äsken vähän jutut kesken ,kun työt keskeytti.
Naapuri lupasi meille lainaan rottinki-ensisängyn ja pinnasängyn. En oo niitä edes käyny katsomassa. Oon vaan luottanu et ne on hyvät. Pitäs varmaan käydä katsomassa. Ajattelin et alan laittelee vauvan juttuja enempi sit ku äitiysloma alkaa. On tehty kaappien siivouksia.. Eilen siivoiltiin kodinhoitohuoneessa ja raivattiin tilaa vauvan tavaroille. Olen siis ajatellut laittaa vauvan hoitopisteen kodinhoitohuoneeseen. Siellä on pitkä pöytä, joten siinä mahtuu hoitamaan.
Ensi viikonloppuna viimeistään olis tarkoitus niitä kestovaippoja alkaa tehtailemaan. Tarvikkeet on ollu valmiina vaikka kuin kauan, mut on ollu niin paljon kaikkea muuta hommaa. Ehkäpä ne vielä ehtii. Työpäivien jälkeen en kyl jaksa mitään tehdä. vähän ehkä neuloa, ku siinä ei tartte ku istua paikallaan..
Eilen vaihtelin keväisempiä verhoja ja kylläpä koti muuttui taas mukavan näköiseksi. Ihanaa, kun oon saanu siivoiltua kerrankin vähän syvemmältä. On kiva olla kotona, kun on siistiä ja puhdasta.
Nytpä taidan lähteä käymään kahvilla ennen seuraavaa asiakasta.
Heips taas! t. IIIk
sormustesti tehty ja poikaahan se näytti=)
niinku pitikin...jos on ultraan uskomista.Aika karuhan se ois jos siel kuitenkin tulis tyttö,kun nyt oon kerinny tottua siihen ajatukseen et poika se on,ja ihan sellanen tunnekkin on=)Vähän aikaa siinä menikin sulatellessa kun sillon alussa vähän kuitenkin tyttöä toivoin.
Vaivat:Taas häpyliitos kipee,ei kärsi mitenkään "levitellä" jalkojaan,muuten tuntuu et jollain puukolla tai vastaavalla sinne iskettäisiin.AiAi!Ja kääntyminen sängyssä ja kävely tuntuu tosi inhalta alamahaan.
Toissa yönä tuli kolme napakampaa supparia,jotka oikein säteili reiteen.Mut siihen ne sit jäi.Paljon on kyllä nyt päivittäin supistellu,ja varsinkin jos mä joudun karjahtamaan vaikka koirille tai tyttöä komentamaan niin heti supistaa.Ei pitäis menettää hermojaan ilmeisesti...
Huomenna neuvolaan.Onkin TAAS uusi täti,tämän pitäisi kyllä nyt pysyä sitten loppuun asti samana.Saa nähä vieläkö verenpaine on nousussa,viimeksi oli 124/86,ja tuosta alapaineesta se terkka sano et ei tarviis enää tuosta hirveemmin nousta.Oudon korkeet muutenkin nuo paineet,kun normisti on tosi alhaalla.
Sunny 33+3
Kuka ei vielä halua vauvan syntyvän? Muistan että kahdessa aiemmassa raskaudessa on ollu jo näillä viikoilla kovakin tarve saada vauva jo ulos mutta nyt tuntuu siltä että vois mennä mielummin vaikka yliaikaiseks. Olenkohan mä katsonut vähän liikaa Faktalta synnytyssairaala-sarjaa ja ennenaikaisesti syntyneitä vauvoja.. Hmm.. Toisaalta elin la-su yönä kauhunhetkiä kun alkoi aivan tajuttoman kipeät supistukset joita kellotin yli tunnin ajan 3min välein. Ajattelin jo että helvetti, kohta pitää lähteä laitokselle koska hirveän kauaa mä en voi kotona odotella tai syntyy tänne. Sitten ajattelin kauhuissani miten pieni se vielä on ja joutuu jäädä laitokselle jne. Mut onneks ne supistukset sit hiipui.. Sais nyt vielä AINAKIN 4 vkoa pysyä mun kyydissä, sitten voin alkaa henkisesti valmistautumaan siihen että vauva voi kohta syntyä.
Onko muilla tullut vielä hirveää pesänrakennus tarvetta? Mulla on aivan älytön kodin järjestely menossa. Mies sanoikin että sitoo mut kohta patteriin kiinni, että johan se vauva syntyy ennenaikaisesti jo ihan sen takia että mä hullunkiilto silmissä järjestän kotia joka päivä.
Keskiviikkona on neuvola, sit pitäis varmaan alkaa tiiviimpi seuranta.. Täytyy vähän kovistella neuvolatätiä että laittavat mun neuvolakortin ajantasalle.. Täällä tuntuvat vähän huolimattomasti täyttävän sitä.. Ois kuitenkin ihan kiva että kaikki tutkimukset jne merkittäis siihen,jos tulee vaik yllätyslähtö eikä mennäkään sinne sairaalaan minne ovat mun tietoni faksanneet, niin ei tarvii niiden tahdä samoja tutkimuksia toistamiseen vain sen takia ettei kukaan o merkannu mitään ylös..
Nyt pitänee lähteä hakemaan esikkoa eskarista. On tää kyl vähän rasittavaa kun matkaa eskariin on 200 metriä eikä yhtään autotietä tai sen ylitystä matkalla eikä siltikään saa laittaa lasta yksin kulkemaan. Kuitenkin hän käy vapaa-ajalla joskus päiväkodin pihassa leikkimässä.. Ja kouluun pitäis osata syksyllä itse kulkea. Että näin niitä lapsia valmistetaan koulua varten..
kolmekamua & Käpy rv 34 tasan
Miten voi ihmistä väsyttää näin kamalasti! En jaksais enää yhtään asiakasta.. Ja vielä olis neljään asti jaksettava.. Illan kyllä makaan sohvalla!
Vaikka mä näiden kipujen takia toisaalta toivon, et tää aika menis äkkiä, toisaalta mä toivon et ei menis. Yritän nauttia täysin siemauksin siitä et saa suurinpiirtein nukkua yöt ja muutenkin pääsee kotona aika helpolla.
Se kodinjärjestely on mulla ollu käynnissä jo reilun kuukauden. Ihan hulluna oon siivonnu.. Eli taitaa kuulua taudinkuvaan..
Iloista iltapäivää!
iiiik
Ja onko maaliskuiset (ainakin täällä pinoutuvat) olleet niin onnekkaita ettei kenenkään vauva ole ollut niin hätäinen että olis ainakaan ennen rv 30 syntynyt? Eikös kohta kaikki ala olemaan siellä rv 30+ puolella?
Ensimmäistä kertaa eksyin tänne vauva-lehden sivuille ja keskustelupalstalle ja bongasin tällaisen maaliskuussa vauvan saavien ryhmän. Vieläkös tässä vaiheessa saisi mukaan tulla?
Meillä on laskettu aika 24.3. Ja toinen vauva on tulossa. Esikoinen on nyt 9kk. Eli aika pienellä ikäerolla tulevat ja se jänskättää meitä vanhempia aika paljon. Ja esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla, haava tulehtui pahasti ja jouduttiin uudestaan availee. Lääkäriltä tuli kielto tulla raskaaksi heti, mutta tämä masuasukki päätti toisin.
On oma mieli ja ajatukset tästä vauvasta myllertänyt kovasti. Aluksi jännitti ja pelotti jo pelkkä raskaus, nyt synnytys mietityttää paljon kun edellinen oli niin huono kokemus ja siitä on vielä liian lyhyt aika, niin aika ei todellakaan ole kullannut mitään. Ja ihan jo tämä vauva mietityttää, esikoinen on niin kovin rakas ja pieni vielä että olisin toivonut hänen saavan nauttia huomion keskipisteenä olemisesta pidempään, mutta en todellakaan tätä raskautta ja tulevaa pientä vaihtaisi mihinkään. Vaikkakin myös oma jaksaminen kahden pienen kanssa mietityttää.
Raskaus on mennyt hyvin tähän asti, ainoa riesa on lantion löystymisestä johtuvat välillä todella kovatkin kivut. Samasta ongelmasta kärsin viime raskaudessakin, mutta muuten on mennyt hyvin. Mitään kovempia kiinnikkeistä johtuvia kipuja edellisen sektion takia ei ole ollut, vaikka niitä kovasti lupailtiin, mutta hyvä niin.
Hirveän nopeasti vaan tämä raskaus on mennyt. Tietysti toi pieni poika pitää äitin kiireisenä niin ei ehdi odottaa niin täysillä niin kuin esikoista.
Nyt on liikkeet mahassa vähentyneet ihan huomattavasti, kun tämä kaveri on ollut niin vilkas, paljon vilkkaampi kuin isoveli. Tänään mennään sit neuvolaan kuuntelee sydänääniä, toivottavasti kaikki ihan ok ja huoli turhaa.
Mutta toivottavasti joukkoonne vielä yksi mamma mahtuu. Onnea kaikille vauvan saaville! :)
T: Salla
Laittaisitko kaikki tiedot mitä tuossa alun esittelyssä on niin voin sut pinoon lisätä! Tervetuloa vaan kovasti mukaan! Eli siis nimimerkki-la-monesko lapsi-asuinseutu-oma/miehen ikä-synnytyssairaala. Lisään sut siihen sitten ensi viikolla kun taas uutta pinoa aloittelen!
Hei kiva kun olette tehneet noita sormustestejä! Todella hauska nähdä miten paikkaansa pitää! Tein tänään toisellekin kaverille, jolla tänään la ja niillä tiedossa ultrasta, että poika tulisi, ja poikaahan tuokin näytti. =)
Mulla ollut tänään tosi kipeä päivä...pääsen eteenpäin vain sen ansioista, että on laminaattilattia ja villasukat, ettei tarvii jalkoja nostella juurikaan...voi vaan laahustaa varovasti...hain mä äsken takkaan puut, vaikka mies nostikin metelin etten sais, mutta kun alkoi niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kylmä olemaan sisällä, etten vaan millään voinut odottaa että se tulee kotiin, enkä halunnut pattereita laittaa päälle, kun muutenkin sähkö on niin kamalan hintaista!
No, eipä tässä taas muuta...
Äiti1983 ja Alma 32+6
Ja tervetuloa mukaan uusi tulokas :) Unohdin jo nimimerkkisi... sitä on ollu liikkeellä ;) Toivotaan että kaikki menee hyvin. Onneks lääkäreillä on keinonsa.
*Kolmekamua* puheli siitä, ettei olisi vielä mikään kiire saada vauvaa maailmaan... Se on kyllä ihan totta. Itse odotan kovasti, että syntyisi jo, ja varmaan käynnistetäänkin etukäteen, mutta välillä poden huonoa omaatuntoa asiasta. Koska tottahan se on, että vauvan paras vaihtoehto on vielä köllötellä piilossa kylmältä maailmalta. Synnytykseen liittyvä pelko kuitenkin on niin voimakas, että välillä itsekkäästi miettii, että kunpa se vaan nyt jo pian olisi ohi...ja mielummin pienen vauvan synnyttäisi...
No, eiköhän tässä kuitenkin vähintään sinne 38 viikolle mennä...
:) Piiperö-78 & tytsi 31+2
En ole täällä kerinny kuulumisia vaihtamaan sitte alkuraskauden...
Minulla siis laskettuaika 8.3
Minulla on kyllä olo aika täyteläinen, tuntuu että miten tätä mahaa voi olla näin paljon! Täällä vaivaa alapään kivut,tuntuu että koko kantoteline on niin arka kun kävelee ja yöllä vaihtaa asentoa!
Onkos muuten kellään muulla näin loppu ajasta sellaista "vaivaa" et maha napsuu... Minulla toissa iltana napsahti ensimmäisen kerran ja edellisessä raskaudessa napsu tosi paljon...
Jospa minä nyt loppu ajan saisin vähän aktiivisemmin käytyä näilläkin sivuilla...
ihan mahtavaa oli taas käydä läpi noita uuden vauvan vermeitä. Mieskin sanoi, että kiva nähdä minua pitkästä aikaa iloisena :) Meillä kolmas lapsi ja kolmas pakkaus, tykkään niistä äp-vaatteista kovasti.
Muuten olo on aika kehveli, koko porukka ollaan flunssassa ja nyt mullakin alkoi kunnon räkis ja lämpö nousi. Onneksi lapsilla (3- ja 4-vuotiaat) on leikit sujuneet ja nytkin on kovat touhut meneillään. Mutta ois se kiva päästä vähän jonnekin ulos tai reissuunkin välillä.
kaaka ja Heinä 31+5
Kyllä mua on väsyttänyt! Nytkin nukuin lastenohjelmien ajan ja olin yhdeksän maissa valmis sänkyyn, jonne sitten meninkin. Mies herätti mut kymmeneltä niin hölmön asian takia, etten viitti edes kertoa, ja nyt sitä sitten ollaan tässä... Ja huomenna on työpäivä!
Tervetuloa mukaan uusi palstalainen!
Kolmekamua valittelit, ettei eskarilainen saa tulla 200 metrin matkaa yksin kotiin. Minun käsittääkseni kyllä saa, mikäli annatte siihen vanhempina luvan. Näin minulle kertoi paikallinen päiväkodin johtaja. Jos matka on noin (kahdehdittavan) lyhyt ja turvallinen, voisi tosiaan kovasti helpottaa sinun elämääsi vauvan kanssa, kun ei tarvitsisi olla minuuttiaikataulun kanssa eskarilaista hakemassa joka päivä. Meillä vanhin aloittaa eskarin syksyllä ja matkaa vajaa kaksi kilometriä. Koska 4-vuotiaskin on menossa (toivottavasti) puolipäivähoitoon juuri tuon eskarin ajaksi, joudun joka päivä hakea pojat kotiin. Toivottavasti syksyllä on jo vauvallakin jonkinlaista rytmiä elämässään.
Täällä oli joku muukin pätkätyöläinen. Minä olen saanut olla tosi hyvin töissä, mutta monesti töihin on hälytetty aamulla ja siitä se kiire on sitten alkanutkin toden teolla. Nyt mulla on viimeinen työviikko ennen äitiyslomaa. Tiedän olevani töissä perjantaihin saakka (maanantain olen virallisesti työtön ja sitten ti alkaakin tuo loma) ja kyllä mua helpottaa ajatus siitä, että enää ei tarvitse elää työn suhteen sellaista "jos mulla on töitä" -elämää. Töitä tulee olemaan 24/7 ja voihan se olla että päivät eivät mene lainkaan suunnitelmien mukaan, mutta mitä siitä!
Kyllä mullakin on alkanut synnytys kovasti mielessä olla. Ja eihän tässä enää montaa viikkoa ole armon aikaa. Yliaikaiseksi en toivoisi sentään tämän menevän, mutta ei mullakaan vielä mikään kiire ole - on niin paljon tekemistä (odotan kovasti niitä lomapäiviä, jolloin isommat ovat hoidossa ja saan tehdä rauhassa kotitöitä ja valmistella vauva-juttuja). Itse en katsele kaiholla vanhoja farkkujani, minua suorastaan rassaa ajatus siitä, että kohta pitäisi alkaa laihtumaan ehkä laihduttamaankin. Nautin myös kovasti vauvan liikkeistä ja mietinkin, kuinka voisin ne tallettaa mieleni muistiin. Elän täysín siinä ajatuksessa, että tämä on minun viimeinen raskauteni.
Nyt lähden yrittämään sitä unta. Tässä kun vuorokausikin vaihtui, saan jo laittaa uudet raskausviikotkin. Eli:
mammutter rv 34+0
Täällä on voimat aika vähissä. Eilen sain kunnon migreenikohtauksen. Aivot oli hetken poissa pelistä.. Muuten ei migreeni vaivaa, mut näin raskaana ollessa sekin vaiva näyttää tulevan. Tänään on sit ollu tosi väsynyt olo eikä jaksais töissä olla. PAkkohan se vaan on. Oon kyl miettiny et en taida jatkaa enää ens viikon jälkeen sopimusta. Raha vaan kyl houkuttelis, ku siinä ei olis enää ku reilu viikko sitten.. En tiedä, pitää miettiä.
Parempaa päivää teille muille!
t. iiiik ja pikkuinen 30+6
Jäin sitten suosiolla saikulle. Ei oikein ole meikäläisestä enää hoitamaan muita työkseen. Tänään palautin avaimet ja henkilökortin ja melkein pukkaa identiteettikriisiä kun työ on ollut niin keskeinen osa elämää viimeiset reilut puolitoista vuotta.
Tuurilla sain tytölle leikkitoiminnasta kahdeksi päiväksi paikan niin voin irtisanoa päivähoidon samantien. Yhtään ei haittaisi jos olisi vielä 1 päivä enemmän siinä mutta eiköhän se näinkin mene. On kuitenkin samassa paikassa kun esikoisen eskari ja samaan aikaan. tän viikon saan siis luumuilla kotosalla rauhassa ja ensi viikosta kotimamman arki alkaa kunnolla. Tuntuu aika oudolta.
Mulla ei myöskään ole kiire vauvan syntymään, jotenkin yritää nyt nauttia tästä kun voipi hyvin olla että vikaa kertaa joku masussa pyörii. Ja toisaalta tietää että taas menee pakka sekaisin kun tähän yhtälöön laittaa mukaan yhden vauvan. Yritän nautiskella nyt kun on mahdollisuus. Nyt kosahdan tuohon sohvan nurkkaan ja otan tirsat. Koska se on mahdollista ; )
Meillä laskettu on 24.3. Toinen lapsi tulossa, asustelemme Nurmijärvellä. Itse olen 24v ja mies 27v ja Hyvinkään sairaalaan olemme synnyttämään menossa.
En tiedä miten toi sairaalan lyhenne menee, mut jos tän tohon samaan muotoon pistän ku tossa muutkin niin...
sallap84---24.3.---2.---Nurmijärvi---24/27---Hysa
Tuolla oli joku muu lyhentänyt jonkun sairaalan näin, niin voisin kuvitella että kyseessä on sama sairaala. :)
Me kävimme eilen niitä sydänääniä kuuntelemassa ja hyvät äänet oli, eli turhaa huolehdin. Sen jälkeen on vauvakin myllännyt taas tuttuun tapaansa, et en tiedä mistä muutaman päivän hiljaiselo johtui. Huomenna on sitten neuvola ja terveydenhoitaja vähän eilen puheli jos katottais ultralla vauvaa keskiviikkona kun on nyt ollu niin hiljainen. Se olis kyllä ihan kiva. :)
T: Salla rv 31+0
Olipas tullut monta viestiä heti alkuviikosta, kun jäi eilen koneellakäynti väliin. Sainkin pienen tovin lueskella noita läpi... :)
Sallap84:lle tervetulotoivotus!
Eilen oli neuvola 5 vk:n tauon jälkeen. Erityisesti painonnousu näin joulun ja päälle jääneen herkutteluvaihteen jälkeen hirvitti, mutta eipä huolta ollutkaan. Reilu 500g lisäystä per vk, yhteensä 6,5kg ennen raskautta olleeseen painoon. Kohdunpohjankorkeus 28 cm kulki ihan keskikäyrällä. Hb oli noussut 127:ään rautalääkkeen voimin (viimeksi 121). Verenpaineen alapaine oli neuvolatädin mielestä vähän korkeanpuoleinen (129/85), kuten mulla lähes aina neuvolassa mitatessa, mutta ei siitäkään sen enempää huomautettavaa, kun takan oli vähän huonosti nukuttu tö ja kotimittarilla noi paineet on olleet aina alhaiset.. Vauvan pää kuulemma tuntuu alhaalla, että olisi nyt raivotarjonnassa, mutta tilaa on kuulemma varmasti vielä heittää toisinpäinkin, jos sille päälle sattuu. Olo on ollut oikein hyvä, vaikkakin jo tuhdinpuoleinen, joten kaikki siltäosin hienosti.
Mä kokeilin sormustestiä, ja jos idean oikein ymmärsin niin poikaa se ennustais. Jospa pitäisi paikkaansa... Itsellä on ollut välillä liiankin vahva poikaolo, ja oon yrittänyt muistuttaa itselleni että voi se tyttökin olla... Meillä ei siis sukupuolesta tietoa.
Täälläkään ei vielä ole hirveää hinkua saada vauvaa pihalle masusta, sillä just eilen tein vähän listaa hommista, mitä ois hyvä toteuttaa ennen synnytystä, ja aika paljon olisi vielä tehtävää. Kaappeja on meilläkin raivattu pikkuhiljaa jo pari viikkoa oikein urakalla ja siirretty huonekaluja paikasta toiseen, jotta saatiin pinnasänky mahtumaan makuuhuoneeseen sänkyrivin jatkoksi (nukumme siis koko perhe samassa huoneessa), ja vauvanvaatteet ja muut tarvikkeet mahtumaan yhteen komeroon. Pinniksen tosiaan kokosin viikonloppuna, ja hoitopöydänkin taidan tuoda jo lähipäivinä paikalleen, että saan vaipat ym. vermeet paikoilleen pois jaloista pyörimästä. Pieniä vaatteita oon pessyt ja järjestellyt valmiiksi kaappiin. Olenkohan vähän ajoissa liikkeellä...;) No, vau-kirjan odotusvihkosessakin luki tämän viikon kohdalla isälle-osiossa, että miehen täytyy suostutella vaimoa pakkaamaan sairaalakassi. Et kai tässä pikkuhiljaa voi alkaa paikkoja kuntoon laittamaankiin, jos kerran kassikin saisi jo olla valmiina.
Nyt ei tule muuta kirjoitettavaa mieleen. Ja johan tässä tuli aika pitkä romaani rustattuakin.
Hyviä vointeja!
Nasuliini ja Skepi 31+0
Jännä, kuinka usein tämä vauva.fi sivusto onkin epäkunnossa, ainakin täällä meidän suunnassa. Melkein alkaa ärsyttämään, kun muuta elämää ei tunnu olevan sen ulkopuolella :D.
No ei vais.
Tervetuloa sallap84 palstailemaan! Kiva, kiva kun löysit tiesi tänne.
Synnytys lähenee ja mä odotan sitä jo kauhun sekaisin tuntein. En oikeastaan sillä, että synnytys varsinaisesti pelottaa, vaikka on sekin aika kauhistuttavaa, vaan kaikki muu vauvaan liittyvä. Mulla on taipumus murehtia kaukana tulevaisuudessa olevia asioita. No mutta tänään ja eilen olen keskittynyt pesemään äitiyspakkauksen vaatteita ja ompelemaan muutamia kestovaippoja. Mulla alkaa olla s-koon arsenaali hankittuna tai tehtynä oikeastaan. Laskin tuossa, että mulla on reippaat 20 s-koon vaippaa, vaikka suositellaan, että yhtä koko olisi sellaiset 12 kpl. Eipä ainakaan lopu sisävaipat kesken.
Lisäksi mun kaverini tekee mulle muutamia vaippahousuja ja ilmoitti eilen, että niitä on tulossa mulle 7 kpl. Vaikka mulla on itsetehtyjä jo 7 kpl myös. Eli ei pitäisi vaipat loppua meidän pieneltä. Pesukone vain pitäisi vielä hankkia.
Se pesukoneen hankkiminen aiheuttaa kamalaa stressiä. Kun pitää miettiä pitäisikö se ostaa nyt (esimerkiksi gigantissa oli tosi hyvä tarjous LG:n pesukoneesta), vai sitten uuteen asuntoon. Ongelma on vain se, ettei uudesta asunnosta ole vielä tietoakaan. Tarkoitan siis, etten mä tiedä saadaanko me uusi asunto ennen vauvan syntymää vai vasta jälkeen. Tämän asuntoasian takia ei olla voitu hankkia lisää säilytystilaa vauvantavaroille ja vaatteille, kun ei kamalia kalustevuoria viitsi ostaa ja koota, jos ne kohta pitää jo muuttaa.
Sen takia meillä ei vieläkään ole niitä pinnasänkyä ja hoitopöytää yms yms. täällä meillä vaan ne on noin 160 km päässä.
Olenkin leikitellyt ajatuksella, että jos vauva syntyisikin etuajassa, niin mihin me laitettaisiin se, kun ei meillä ole täällä tarvikkeita sille. No onneksi merkkejä ennenaikaiseen syntymään ei ole.
Äh, kyllä asiat varmaan selkenee ajan kanssa. Mä olen jo luopunut toivosta, että saatais isompi asunto ja alkanut suunnitella, miten saataisiin kaikki mahtumaan tänne pieneen 45 neliön kaksioomme.
Meillä on seuraava neuvola maanantaina ja siellä saadaan ehkä nähdä pikkunen ultralla. Neukkutäti sanoi viime kerralla, että saattaa olla mahdollista, että se olisi käymässä se ultralaite tuolla meidän neuvolassa. Olisi ihanaa. Näin loppuvaiheessa mua on alkanut ihan kamalasti kiinnostamaan lapsen sukupuoli. Ei mua alkuraskaudessa juurikaan kiinnostanut, mutta nyt tuntuu, että mun pitäisi saada tietää.
Sormustesti kertoi, että poika meille on tulossa, mutta muut asiat viittaavat tyttöön. Mä olen sieluni silmin nähnyt itseni pojan äitinä, mutta en ala totuttelemaan poika-ajatukseen, sillä jos se sitten onkin tyttö, niin saattaa olla aikamoinen järkytys sitten synnärillä. Ensimmäiset päivät menee tottua ajatukseen, että kyseessä onkin tyttö. Mun miehen siskon tytölle kävi niin, että he olettivat tytön syntyvän, mutta saivatkin pojan. Vaikka tietenkin parasta oli saada terve vauva, niin kyllä heillä silti meni monta päivää tottua ajatukseen pojasta, kun tyttöön oli varauduttu.
Mun oloni on loistava. En oikeastaan ole pitkään aikaan voinut näin hyvin. Vaikka mua edelleen väsyttää, niin mua ei juurikaan kolota mistään ja muutenkin elämä hymyilee. Vauva liikkuu ihan normaalisti ja joitain harjoitussupistuksiakin olen muka tunnistanut. En osaa olla varma, mutta voin aina luulotella asialla :D.
Mä olen miettinyt sitä sairaalakassia ja tahtoisinkin tietää mitä kaikkea te olette jo sinne pakannut ja oletteko jo pakannut sen valmiiksi? Mä olen leikitellyt ajatuksella, mutta kieltänyt itseäni pakkaamasta mitään kassia. Tuntuu, että toisaalta aikaa on vielä ihan liikaa siihen synnytykseen. Olen mä vauvan kotiintulovaatteita miettinyt ja pitäisikin hankkia muutamia sellaisia pieniä bodeja ja potkareita. Meillä ei oikeastaan ole kuin äp:n vaatteet ja muutama muu vaatekappale.
Mutta tässäpä tärkeimmät. Mahavauva ja äiti voivat siis hyvin ja sekavasti :D.
Hauskaa keskiviikkopäivää teille kaikille ja voikaa tekin hyvin!
Terveisin
Kaisa_kissa ja Reijo rv 31+1
Vai pukkaa useimmilla pesänrakennusviettiä olemaan. Itsellä on jonkunlaista mutta mitään en ole vielä vauvalle valmiiksi laittanut. Tällä viikolla pitäisi saada makkariin elfan säilytysjärjestelmän osat niin saadaan vähän vaatehuonettakin tyhjemmäksi. Ollut nyt vuoden makkarista kaapit pois kun purettiin muuttaessa. Jos sitten laittais vauvan vaatteita ja tarvikkeita pikkuhiljaa paikalleen. Ajattelin odotella äippäloman alkuun kun siihen on enää reilu kaksi viikkoa. Ihan mielelläni jäisin kyllä jo kotiin, mutta ei ole saikkua herunut vaikka kovasti supistelee. Ei ole kyllä mitään saanut aikaiseksi joten täytyy vaan kärsiä :-)
Maanantaina oli mulla taas kontrolli äitipolilla ja kaikki oli ihan ok vaikka sokerit olleetkin vähän kohollaan kokoajan. Painoarvio tällä hetkellä 1,9 kg ja ihan keskikäyrällä ollaan, syntymäpainosta ei arviota sanonut. Sukupuolta utelin ja lääkäri sanoi että kyllä se aika todennäköisesti tyttö on. No en uskalla siihen ihan 100% luottaa joten jännään kuitenkin vielä loppuun asti :-) Mutta siis ainakaan sitä paljastavaa elintä ei näkynyt...
Sallap84 - Tervetuloa munkin puolesta
En ole vielä sairaalakassia pakannut, jos kiire lähtö tulee (niin kuin esikoisen kanssa) niin kyllä ne tärkeimmät mukaan tulee ja mies voi tuoda sitten myöhemmin loput.
Mullakin on tosi väsynyt olo kokoajan ja päätä särkee joka päivä. Toisaalta raskauden suhteen ei muita oireita kuin supistelua ja sekin vielä ihan siedettävää joten täytyy olla tyytyväinen. Kakkosta kun odotti oli liitoskipuja ja selkäsärkyä ja vaikka mitä :-/
Aatelkaapas että ensi kuussa jo voi ekat maalisvauvat olla maailmassa... Tai siis voihan niitä jo tulla mutta sit on jo turvallisempaa. Vastahan me ruvettiin tänne raapustelemaan :-). Voikaahan hyvin!
t. Mirabella ja Hilma 32+3
Ihan pöllö olen kun täällä heräilen samaan aikaan kun mies lähtee töihin, enkä sit osaa nukkua enää uudestaan...illalla taas ihan tööt!
Koko yö muutenkin taas mennyt pyöriessä tuon selkäsäryn takia...tai ehkä vähän väärin sanoa pyöriessä, se on kyllä ihan jotain muuta, lähinnä kiroilua ja ähkimistä ja asennonvaihdon yrittämistä..! =/
Vauveli on ollut erittäin aktiivinen, ja jatkaa samaa mallia. Sen puolesta onneksi kaikki ok.
Satuitteko muuten katsomaan Pieni Talo Preerialla tuossa, olikohan se eilen vai lauantaina, kun siinä sellainen ennustajaeukko katsoin perheenäidille että kumpaa sukupuolta tuleva lapsi on. Käytti siinä raskaanaolevan sormusta ja jotain ketjua. Mä kokeilin hiuksella ja langalla ja molemmilla sama tulos=>tyttö. Eli siis pujotetaan lanka/hius sormuksen läpi, otetaan päistä kiinni ja lasketaan se tuohon vatsankummun eteen. Jos sormus heijaa edestakaisin tarkoittaa se poikaa ja jos se lähtee tekemään ympyrää niin tyttöä. (ympyrä ei siis tarkoita sitä että se sormus pyörii narun päässä, vaan että se lähtee "piirtämään" sitä ympyrää!) Kokeilkaa vielä kun voitte, olis aika hauska gallup sitten katsella kun kääröt alkaa tulemaan maailmaan, että kenellä on paikkaansa pitänyt!!!
Mä olen tehnyt samaisen testin joskus siinä muodossa että laitetaan ranteen tai kämmenen päälle sormus hiuksessa ja nähdään montako lasta tulee ja mitä sukupuolta, mutta tällaista versioita en ollut ennen nähnyt. Enkä ole todellakaan mikään taikauskoinen (ainakaan normaalia enempää =) ) mutta musta on hauksa tehdä kaikkea tuollaista..! Kaverillekin jo testailtiin, la on sillä 2 viikon päästä.
Nyt on todella tylsä viikko edessä, en tiedä yhtään mitään tekemistä itselleni. Neuvolakin on vasta taas ensi viikolla niin ei sekään katkaise tätä tylsyyttä! Mä olen vähän sellainen tekemisriippuvainen ihminen, että aina pitäs olla tiedossa jotain, varsinkin silloin kun olen yksin kotona...todella harvoin osaan vaan oikeasti olla.
No, eiköhän se tämäkin viikko tästä kulu kuitenkin loppujen lopuksi. Jospa vaikka tulis postista jo kutsu äitipolille synytystapa-arvioon, niin tulis taas yksi päivä mitä odottaa... Mies sanoi haluavansa olla mukana kuulemassa, mitä mieltä tuosta mun selästä ja synnytyksestä sanovat. Neuvolassa kun meinasi että tää käynnistettäisiin/leikattaisiin jo ensi kuun lopussa.No sitten tuo nähdään, että mitä sanovat.
Mukavaa viikonalkua kaikille! Ollaan muuten selkeästi aktivoiduttu kun viikkoja kertyy! Jännitys tiivistyy! Kohta jo meillä on kääröt kainalossa!
Äiti1983 rv 32+6