Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäiset lapset suoriutuvat itsenäisesti vessareissuista?

Vierailija
28.03.2010 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta isommat tarpeet käy aikuinen pyyhkimässä. En luota, että osaisi vielä tarpeeksi hyvin pyyhkiä, mutta ehkä sitäkin voisi opetella.

Vierailija
2/16 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi suoriutumaan 6-vuotiaana. Ennemmin lähinnä juuri pesut ja/tai kakan pyyhkiminen aiheutti ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaasta lähtien ei ole poika huolinut aikuista mukaan. Ja hyvin on selvinnyt.

Vierailija
4/16 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osaa pissalla käytyään itse pyyhkiä. Laittaa sen pöntön pienentimen myös ja ottaa pois, on oikein touhukas neiti. Kauhea parku jos joku aikuinen menee auttamaan. Usein tuleekin sanomaan, että kävi jo pissalla ja pyyhki itse ja veti vessan. Kakkoja ei edes yritä vielä pyyhkiä, ne pyyhkii äiti tai isä.

Vierailija
5/16 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitti 3,5v, että hän haluaa itse hoitaa vessahommat, myös pyyhkimisen molempien tarpeiden jälkeen :).

Ensin katsoin päältä, mutta ilmeisesti oli oppi mennyt niin hyvin perille, että kaikki sujui erittäin hyvin heti alusta alkaen.

Vierailija
6/16 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5v käy itse potalla, pissat pyyhkii itse ja kaataa potasta pönttöön. Kakalle mennessään ilmoittaa, kun saa tulla pesemään.

Vierailija
7/16 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pissalla käynnin. Kakka täytyy vielä käydä pyyhkimässä.

Vierailija
8/16 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Englannissa, jossa koulu alkaa tuossa iässä. Ei siellä opettajat kakkapyllyjä lähde pyykimään, joten se on opettettava lapselle ennen koulun aloitusta.

Eli jokainen normaalisti kehittynyt lapsi pystyy hoitamaan vessareissut täysin itsenäisesti 5-vuotiaana.

Vierailija
9/16 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pissareissuista itse,mutta kakkosen jälkeen ei halua/viitsi/osaa pyyhkiä.

Meillä on pyllyt aina pesty kakan jälkeen kun pienempänä jäi muuten kirvelemään mutta pakkohan se olisi pyyhkiminenkin opetella,enhän minä voi ensi syksynä kouluun lähtä pyllyä pesemään..

Millä ihmeellä saisi lapsen motivoitua hommaan?

Vierailija
10/16 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta haluaa kakan jälkeen vesipesun bideellä, eikä osaa tehdä sitä itse ilman että koko vessa lainehtii. Eli autan kakkojen jälkeen. Muuten tekee kaiken itse, menee yksin vessaan jne ja huutelee sieltä sitten kakattuaan.

Vierailija
11/16 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli eskarilaisella kakkosen kanssa sama ongelma, ettei suostunut/viitsinyt pyyhkiä. Vihdoin saatiin sovittua että yrittää itse ja meidän piti olla vieressä "tarkistamassa" että tulee puhdasta jälkea.

Homma meni jo siihen että panttasi eskaripäivän asiaansa ja teki vasta kotona.

Vierailija
12/16 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollain vinkkejä millä tyylillä lapsi voisi tehdä vesipesun itse jos bideellä on vielä liian vaikea? Joku kuppi tai pullosysteemi?

Vierailija
13/16 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein ruikulia on, niin mielelläni tarkastan kyllä että tuli hyvin pyyhittyä.

Vierailija
14/16 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä noin 3-4v alkanut pyyhkiä itse pissan ja 5-6v alkanut pyyhkiä myös kakan jälkeen.

ja esikoiselta on alettu valitettavasti vaatia ja odottaa nuorempana tuota itsenäisyyttä kuin kuopukselta.

Vierailija
15/16 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hoidellut pissareissut itse noin puoli vuotta, mutta isomman tarpeen jälkeen aikuinen pyyhkii. Tytön isoveli oli näissä asioissa vähän hitaampi, mutta rupes siinä 5-6-vuoden välillä hoitamaan kaikki vessa-asiat itse.

Vierailija
16/16 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynyt itse pöntöllä pissalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi