Onko sinulla lempimaata? Tykkäätkö jostain maasta enemmän kuin muista?
Mikä maa ja miksi se on suosikkisi? Miten tykkäämisesi ilmenee?
Kommentit (26)
Mutta nyt olen ihan rakastunut Viroon! Joo, kuulostaa kummalta, mutta koska historia on pääharrastukseni, Viro on hyvä kohde. Se on "saavutettavissa" edullisesti eikä tarvitse uhrata paljon aikaa matkoihin. Sitä paitsi Viron historia on omassa sarjassaan dramaattinen ja vaiherikas. Siksipä se on kiinnostava.
Myös kieli on kiehtova. Niin samalainen kuin suomi, mutta yhtä aikaa niin erilainen.
Joo, Eesti on my mind..
Mäkin tykkään hirveästi Virosta, oon asunutkin siellä ja puhun kieltä. Euroopan maista tykkään tosi paljon Tanskasta, siellä on hirmu kaunista. Tahtoisin matkustella enemmän Ruotsissa, siellä olen käynyt aikuisena oikeastaan vain Tukholmassa ja Tornionjokilaaksossa, joka kyllä ehdottomasti on yks mun suosikkipaikkoja. Toivottavasti pääsen sinne taas ens kesänä...
En jaksa edes luetella kaikkia maita, joista erityisesti tykkään...Suomessa rakastan Lappia, mutta tykkään kyllä matkustella muuallakin kuin Suomessa. Harrastan moottoripyöräilya, mutta rahaa ei ole kauheasti, joten tulee ajeltua vain näissä lähimaissa.
Sellainen maa, jossa en ole käynyt, mutta joka on alkanut kiinnostaa, on Romania. Ehkä joskus sinnekin!
Suomessa rakastan Lappia, mutta tykkään kyllä matkustella muuallakin kuin Suomessa.
muuallakin Suomessa.
Tykkääminen ilmenee siten, että en halua täältä minnekään, edes käymään, paitsi Mongoliaan.
ja joo, nimen omaan Liverpool. Se on kuin oma maansa, vaikka sijaitseekin Englannissa. Mahtava paikka, mahtavat ihmiset!
Koska tykkäsin koulussa aina opiskella kieltä. Helppo käydä ja kiva päästä käyttämään joskus oppimaansa kieltä. Vähän kyllä on ruostunut mutta saa kuitenkin itsensä ymmärretyksi. En ole mikään extreme-matkailija enkä halua kovin erikoisiin kohteisiin mutta viikon reissu kesäisessä Ruotsissa on ihan virkistävää.
Rakastan kieltä ja murteita, etenkin niitä pohjoisempia murteita. Ihana brittiläinen elämäntapa (poislukien ne raggarit), osaavat jonottaa, on huumorintajua, kaupoista saa juorulehtiä ja suklaata, arvostetaan perinteitä ja kulttuuria... Ei voi mitään, muuttaisin sinne taas, jos vain mahdollista.
Tykään siitä elämäntyylistä ja ennekaikke aihmisitä. Hauskoja, fiksuja ja sanavalmiita. Lisäksi upeat, vaihtelevat maisemat, hienot rannat ja hyvää kalaruokaa.
Olen käynyt siellä yli 15 kertaa.
Naisten ei tarvi olla niin ladyja, vaan vähän saa olla jopa homssuisuutta ja pakkelia niin vähän, että naama saa olla vaikka vähän kirjava. Ihanan vapauttavaa..Ilmapiiri siellä on rento ja mukava.
Kyllä se on se Suomi se minun lempimaani. Jos asuisin Suomessa, se olisi Irlanti, tietenkin. MUTTA: vain Länsi- ja Etelä-Irlanti, ei esim. Dublinin seutu. En voi sietää Dublinia, mielestäni se ole "oikeaa" Irlantia nähnytkään!
Kyllä tämä Atlantin rannikko on niin käsittämättömän upeaa maisemiltaan ja ihmisten yhteisöllisyys lämmittää sydäntä. Kivat lähipubit, joissa voi käydä ihan koko perheen voimin ja tavat tuttuja, ovat myös ihania.
olen 2 krt käynyt. Ekalla kerralla vain Sydneyssä ja tokalla kerralla asuttiin asuntoautossa ja ajettiin 8 tuhatta km ylös ja tultiin takas.
Ihana, ihana matka.
Heti kun poika on sen verran vanha että voi istua 24 h koneessa, lähdetään uudestaan.
giggeli sentään, opetelkaa vastaamaan kysymykseen.
Laskimme mieheni kanssa, että 9 kertaa on reissu tehty Turkkiin ja sitä ennen kävin omieni vanhempieni kanssa useasti siellä.
Nyt niin ihana maa lasten kannalta.
ja nykyisin ja ehkä jo lähes ohikin on päässyt Itävalta. Kreikassa on ihania ihmisiä, kauniita paikkoja, hyvää ruokaa ja tietenkin kiehtova historia. Itävalta on erilainen, ns. sivistysvaltio, mutta etenkin Alppiseudut ovat sydäntäni lähellä, pidän kielestä, vuorista ja maisemista siellä. Mikään ei vedä näille kahdelle vertoja! JA mä olen matkustellut paljon. Suomea en oikein laske mukaan, koska oma maa kuinetnkin mansikka :)
olen asunut siellä, ja siellä on sukuakin. Tykkään todella paljon!
Se on ollut mun maani jo lapsesta lähtien. Nyt matkoja takana n. kymmenen ja kieli hallussa. Muuttaisin heti sinne, jos ei olisi perhettä täällä...
Vanha kotimaa, jossa on kaikkea kaikille ja valtavasti löydettävää. Ja mukavat ihmiset.
lähinnä ilmaston ja ihmisten takia. Olen asunut muualla ulkomailla, mutta aina kun on mahdollisuus lomailla, menen Kreikkaan.
Tai ehkä ensi kerralla Etelä-Afrikkaan vaihteen vuoksi.
kulttuurin, sivistyksen, kansallisuuksien yms nykyaikainen sekoitelma.