Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä Jeesus teille merkitsee? Kuulutteko kirkkoon?

Vierailija
27.03.2010 |

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on minun Jumalani, Pelastajani. Joku, joka on antanut minulle kaiken, mutta ei pyydä mitään.

En kuulu kirkkoon.

Vierailija
22/37 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jeesuksen olevan historiallinen henkilö, jonka opetuksissa on paljon hyvää. Se miten ihmiset ovat niitä opetuksia tulkinneet on eri asia. Niinä aikoina, kun Jeesus eli hänen opetuksensa olivat melko ainutlaatuisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelpuutettu Raamttuun ja siellä oli vakuuttavia opetuksia. Niitä samoja, joista puhuu esim. buddha ja muut "valaistuneet". Se opetus on oikeasti universaalia, sääli että on jätetty pois Raamatusta.

Vierailija
24/37 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen mallia on hyvä yrittää seurata jokapäiväisessä elämässä joka päivä niissä puiteissa miten se meiltä epätäydellisiltä ihmisiltä onnistuu. En kuulu kirkkoon. Enää.

Vierailija
25/37 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuulunut luterilaiseen kirkkoon, enkä haluaisikaan. En halua muutenkaan lokeroida uskoani mihinkään kirkkoon.

Vierailija
26/37 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö kirkon ammattilaisia tosiaan niin tyhminä, että laittavat tällaisia kysymyksiä keskustelupalstoille ihmisiä ärsyttämään? Kuule keskustelun taso on kirkon ammattilaisten piirissä vähän toisella tasolla. Tämän aloituksen teki todennäköisimmin joku ihan tavallinen tallaaja.

ammattipropaganda. Tekisi mieleni sanoa suorastaan että perse!

Vierailija
27/37 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten Jeesus-tulkinnoilla on merkitystä vaikkapa siten, että minut on vastoin tahtoani kastettu enkä saa toimitusta purettua ja minut on pistetty koulussa opettelemaan Jeesuksen väitettyjä oppeja.

Jeesus historiallisena henkilönä jää historian hämärään. Hän voisi olla aikansa Uri Geller tai mitä vain, paitsi ei jumalallinen millään muotoa.

Jeesuksesta on yhtä vähän todisteita kuin Väinämöisestä. Siitäkin kiistelään, oliko Väinämöinen joku historiallinen henkiö alunperin, josta myytti on syntynyt.

Jeesuksesta kertova raamattu vertautuu Kalevalaan.

Vierailija
28/37 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän oli sellainen profeetta joita oli paljon muitakin, ei mitenkään muista profeetoista poikkeava. En kuulu kirkkoon, olen muslimi.

Vierailija
29/37 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kummittelee ärsyttävänä lisänä muuten jeesuksettomassa elämässäni.

En.

Vierailija
30/37 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulun kirkkoon

Vierailija
31/37 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus kantoi ihmisen synnin ja kuoleman

Jumalan tapa vastata synnin ja kuoleman uhkaan oli lähettää Poikansa maailmaan. Raamatun mukaan Jumala tuli ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa. Samalla hän tuli yhdeksi meistä. Hän kantoi koko ihmiskuntaa itsessään, ja siksi hän kärsiessään ja kuollessaan ristillä kantoi meidän kärsimyksemme ja kuolemamme.

Jeesuksen sovitustyön kautta olemme myös osallisia hänen ylösnousemuksestaan, elämästään ja ilostaan. Siksi kirkko tunnustaa uskonsa Jeesukseen Kristukseen Lunastajana ja sovittajana, parantajana, joka on pelastanut ja vapauttanut ihmisen synnin ja kuoleman vallasta.

Vierailija
32/37 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun kirkkoon.

Vierailija
33/37 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä missä vaikka Peter Pan tai vaikka Aku Ankka.

Ei merkitse meille mitään, ja emme kuulu kirkkoon.

Vierailija
34/37 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologinen isäni ei merkitse minulle mitään. Ja kyllä, olen aina kuulunut kirkkoon, kasteesta asti.

Vierailija
35/37 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älykkäästi sanottu!

Ja ei merkitse minulle mitään. En kuulu kirkkoon, mutta uskon kyllä Jumalaan.

muinoin Jeesus ratsasti aasilla, nykyään aasit ratsastaa jeesuksella.

Vierailija
36/37 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko hän jumalan poika eikä se ole minulle olennainen tieto. Oli asia niin tai näin, minun tehtäväni lienee jokatapauksessa elää elämäni hyvin eikä hukata aikaa sellaisen asian miettimiseen, joka selviää jokatapauksessa kun aika minusta jättää.

En kuulu kirkkoon.

Vierailija
37/37 |
20.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en kuulu kirkkoon.. kirkko ei edusta Jeesusta eikä jumalaa eikä myöskään tunnusta opeissaan edes Raamattua, siitä syystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi