G: Mitä Jeesus teille merkitsee? Kuulutteko kirkkoon?
Kommentit (37)
Uskon Jeesuksen olevan historiallinen henkilö, jonka opetuksissa on paljon hyvää. Se miten ihmiset ovat niitä opetuksia tulkinneet on eri asia. Niinä aikoina, kun Jeesus eli hänen opetuksensa olivat melko ainutlaatuisia.
kelpuutettu Raamttuun ja siellä oli vakuuttavia opetuksia. Niitä samoja, joista puhuu esim. buddha ja muut "valaistuneet". Se opetus on oikeasti universaalia, sääli että on jätetty pois Raamatusta.
Jeesuksen mallia on hyvä yrittää seurata jokapäiväisessä elämässä joka päivä niissä puiteissa miten se meiltä epätäydellisiltä ihmisiltä onnistuu. En kuulu kirkkoon. Enää.
En ole koskaan kuulunut luterilaiseen kirkkoon, enkä haluaisikaan. En halua muutenkaan lokeroida uskoani mihinkään kirkkoon.
Pidätkö kirkon ammattilaisia tosiaan niin tyhminä, että laittavat tällaisia kysymyksiä keskustelupalstoille ihmisiä ärsyttämään? Kuule keskustelun taso on kirkon ammattilaisten piirissä vähän toisella tasolla. Tämän aloituksen teki todennäköisimmin joku ihan tavallinen tallaaja.
ammattipropaganda. Tekisi mieleni sanoa suorastaan että perse!
Ihmisten Jeesus-tulkinnoilla on merkitystä vaikkapa siten, että minut on vastoin tahtoani kastettu enkä saa toimitusta purettua ja minut on pistetty koulussa opettelemaan Jeesuksen väitettyjä oppeja.
Jeesus historiallisena henkilönä jää historian hämärään. Hän voisi olla aikansa Uri Geller tai mitä vain, paitsi ei jumalallinen millään muotoa.
Jeesuksesta on yhtä vähän todisteita kuin Väinämöisestä. Siitäkin kiistelään, oliko Väinämöinen joku historiallinen henkiö alunperin, josta myytti on syntynyt.
Jeesuksesta kertova raamattu vertautuu Kalevalaan.
hän oli sellainen profeetta joita oli paljon muitakin, ei mitenkään muista profeetoista poikkeava. En kuulu kirkkoon, olen muslimi.
joka kummittelee ärsyttävänä lisänä muuten jeesuksettomassa elämässäni.
En.
Jeesus kantoi ihmisen synnin ja kuoleman
Jumalan tapa vastata synnin ja kuoleman uhkaan oli lähettää Poikansa maailmaan. Raamatun mukaan Jumala tuli ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa. Samalla hän tuli yhdeksi meistä. Hän kantoi koko ihmiskuntaa itsessään, ja siksi hän kärsiessään ja kuollessaan ristillä kantoi meidän kärsimyksemme ja kuolemamme.
Jeesuksen sovitustyön kautta olemme myös osallisia hänen ylösnousemuksestaan, elämästään ja ilostaan. Siksi kirkko tunnustaa uskonsa Jeesukseen Kristukseen Lunastajana ja sovittajana, parantajana, joka on pelastanut ja vapauttanut ihmisen synnin ja kuoleman vallasta.
siinä missä vaikka Peter Pan tai vaikka Aku Ankka.
Ei merkitse meille mitään, ja emme kuulu kirkkoon.
Biologinen isäni ei merkitse minulle mitään. Ja kyllä, olen aina kuulunut kirkkoon, kasteesta asti.
älykkäästi sanottu!
Ja ei merkitse minulle mitään. En kuulu kirkkoon, mutta uskon kyllä Jumalaan.
muinoin Jeesus ratsasti aasilla, nykyään aasit ratsastaa jeesuksella.
En tiedä onko hän jumalan poika eikä se ole minulle olennainen tieto. Oli asia niin tai näin, minun tehtäväni lienee jokatapauksessa elää elämäni hyvin eikä hukata aikaa sellaisen asian miettimiseen, joka selviää jokatapauksessa kun aika minusta jättää.
En kuulu kirkkoon.
että en kuulu kirkkoon.. kirkko ei edusta Jeesusta eikä jumalaa eikä myöskään tunnusta opeissaan edes Raamattua, siitä syystä.
on minun Jumalani, Pelastajani. Joku, joka on antanut minulle kaiken, mutta ei pyydä mitään.
En kuulu kirkkoon.