Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein isäsi haisi viinalta, kun olit lapsi?

Vierailija
27.03.2010 |

Mitä tunteita se sinussa herätti?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloinkin vain haiskahti. Oli ottanut rohkaisuryypyn kun myi meidän perintötilan, ja lupui maanviljelyksestä.

Vierailija
22/36 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen nähnyt isäni vähän hiprakassa, kun olimme tutun 50-vuotis juhlissa mutta olin jo silloin täysi-ikäinen. Isä oli oikeastaan silloin aika hauska :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt isän juovan edes mitään saunakaljaa, enkä muista koskaan nähneeni mitään alkoholi-juomia meidän jääkaapissa tai talossa.

Äitini ei juonut myöskään koskaan.

En tiedä, oliko isäni jonkin sortin "absolutisti" vai mitä (ei olla siitä tarkemmin juteltu).

Mutta onnellinen lapsuus mulla on ainakin ollut! :)

Jonkin verran uskonnollisia vanhempani myös olivat, mutta en tiedä olisko sillä mitä vaikutusta asiaan ollut?

Tästä johtuen ns. suomalainen alkoholikulttuuri on jäänyt mulle aina kovin VIERAAKSI, enkä ole koskaan täysin ymmärtänyt sitä...

Vierailija
24/36 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aina kun meillä oli illanistujaisia, niin isä tuoksui konjakille. Hyviä muistoja, kaikki olivat iloisella tuulella ja me lapsetkin saimme valvoa usein pitkään.

Vierailija
25/36 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehenikään ei voi juoda kuin yhden korkeintaan kaksi, sille tulee huono olo. kerran olen nähnyt sen juovan 4 tuoppia, oli kuuma ja sen ystävä oli käymässä, jota ei ollut nähnyt 15 vuoteen. Joivat samaa tahtia.

Mieheni oksensi ja tärisi, kasvot ja pää oli ihan märkinä hikoilusta ja valitti että sydän hakkaa ihan hulluna. Hänellä oli ainkain tosi huono olo.

Kyllä hän juo silloin tällöin yhden, mutta siihen se jää.

Vierailija
26/36 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut elämässäni kovinkaan aktiivisesti läsnä.

Vierailija
27/36 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme kertaa viikossa, pe-la- su, ja oli ihan ympärikännissä. Muuttui ihan toiseksi ihmiseksi. Masensi, ahdisti, pelotti, vitutti.

Vierailija
28/36 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi kyllä joskus juhlimassa, ehkä kerran vuodessa

Vierailija
29/36 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joi oikeasti, mutta lapsena en sitä tajunnut.

Vanhempani juovat (ja joivat silloinkin) joka iltaiset saunakaljat (tai "parit"...), mutta olen tajunnut sen vasta isona. Lapsuudesta muistan kun isä osti joskus kaljaa lauantaisaunaa varten, mutta minulle se oli vain "aikuisten saunalimppari". En tiedä joivatko lasten nukkumaan menon jälkeen vai muuten vaan huomaamatta, mutta en tosiaan tiennyt silloin mitään.

Humalassa näin isäni ensimmäisen kerran teininä, kun omatkin humalat oli jo koettu. Ja senkin jälkeiset kerrat on yhden käden sormilla laskettavissa. Äitiäni en ole nähnyt koskaan, äiti ei juurikaan lonkeroa vahvempaa juo.

Vierailija
30/36 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun isä täytti 50 v. ja oli paljon iloisempi ja mukavampi humalassa kuin selvinpäin.

Vierailija
31/36 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka sunnuntaiaamu.

Vierailija
32/36 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten äitinikin. Edes "saunakaljaa" ei kotonani koskaan ollut. Ja minusta se on hienoa! Onneksi mieheni on yhtä hyvä ja turvallinen isä meidän lapsille :)

Vierailija
33/36 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- siis vähän liioiteltuna. Mutta 3-5 päivänä viikossa haisi vahvasti viinalle. Lopetti vuonna 90 ja ollut nyt 20 vuotta raittiina! Onneksi.

Isäni oli aina humalassa iloinen, mutta silti minua ahdisti suunnattomasti välillä. Kaikki rahat menivät isän juomiseen, tädeiltä saimme lahjaksi vaatteet ja vähät lelumme.

Nykyään en pahemmin jaksaisi katsoa juopottelevaa miestä.

Vierailija
34/36 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haisee edelleen... valitsi alkoholin perheen sijasta...

Vierailija
35/36 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haju jatkui yleensä sunnuntai-iltaan mutta kysyin kuitenkin paikoillaan. Isä valvoi ja jutteli itsekseen pe- ja la-yön läpeensä ja nukkui sitten sunnuntaipäivän.

Vierailija
36/36 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai-aamuisin ei, kun ei ollu siihen aikaan kaupat tai viinakaupat sunnuntaisin auki. Hirvittävä häpeän tunne ja ahdistus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi