Millaiset naiset tekee paljon lapsia?
Luetelkaa ominaispiirteitä niille naisille joilla on 4 lasta tai enemmän! :)
Kommentit (35)
mihin 2 perustaa tietämyksensä?
mulla on 4 lasta ja olen kyllä ihan koulutettu, ja helvetin kielitaitoinen, teen työni vierailla kielillä. Palkkakin on kiva. Nyt olen hoitovapaalla mutta töihin menen ensi syksynä kun nuorin täyttää 2,5v.
Itse olen kyllä tosi rempseä, ja olen aina halunnut olla äiti. :)
-olen koulutettu
-kielitaito on hyvä (Suomi, Englanti, Ruotsi Latina ja Espanja)
-vanhempani on koulutettuja
-asun perheineni ulkomailla
-omistan toimivan yrityksen
-niin ja haaveilen viidennestä =)
Sosioekonomisiin ja demografisiin tilastoihin. Oletko maisteri? Oliko oma äitisi korkeasti koulutettu? Eipä taida. Onko palkka yli 4000 euroa kuussa? Eipä taida.
4 vielä jatkaa että omat vanhemmat ovat joo huonosti koulutettuja kuten aika moni 40-luvulla syntynyt, mutta molemmat tienaavat enemmän kuin minä tai mieheni. vaikka meillä on huomattavasti parempi koulutus ja ihan kivat tulot.
t. 4
ei paljoa koulutusta kysellä. Yleensä lestadiolaisnaiset ainakin hyvinkoulutettuja, esim. opettajia. jne.
Ihmiset, jotka haluavat jakaa äidillistä rakkauttaan monelle ja kokevat hyvien ihmisten kasvattamisen tähän onnettomaan maailmaan eläntehtäväkseen, jotta tulevaisuudessa täällä olisi edes muutama fiksu ja omilla aivoillaan ajatteleva aikuinen.
Näin sen ainakin pitäisi olla.
Tuntemani 4 lapsen tai enemmän äidit ovat omia persooniaan, ihan tavallisia naisia.
Meillä täällä päin missä asumme (= Espoota, ns. hyvä asuma-alue) 3-5 lapsen perheet ovat suhteellisen tavallisia. Tilastotietoja juuri tältä alueelta ei minulla toki ole, mutta lasten kaveripiiriin kuuluu useitakin perheitä, joissa on 3-7 lasta.
Neljä lasta on täällä ihan normaalia. Meillä itsellämme on 5 lasta.
Itse olen akateemisesti koulutettu, kohtuullisen uraorientoitunut (mutta toki perhekeskeinen).
Onko jollain oikeesti peruspalkka 4000e??
Itse olen kuvitellut olevani ok palkkainen, 2800e, ja nainen olen siis.
Sinänsä en palkkaan enkä koulutukseen perusta kukin arvojensa mukaan eläköön.
Enemmän arvostan elämää ja elämän kokemusta kuin palkkaa tms..
- alhainen koulutustaso - omat vanhemmat huonosti koulutetut - alhainen tulotaso - huono kielitaito
Ns. suurperheet ovat viime vuosien aikana olleet kasvussa erityiseti ns. korkean tulotason perheissä.
Eli jos ja kun on varaa hankitaan useampi lapsi.
t. se espoolainen, jolla on 5 lasta, siellä ns. hyvällä asuma-alueella, jossa ainakin osa suurperheellisistä on kyllä koulutettuja + hyvätuloisia
En tiedä mistä sinä johtopäätöksesi teit, mutta itse ainakin olen käyttänyt lapsillani kestovaippoja ja aina ajatellut muussakin kulutuksessani ekologisuutta. Saanen huomauttaa, että myös yritykseni ulkomailla perustuu ekologisuuteen.
Numero 5 vai lisäilee =)
en tunne yhtään jolla olisi enemmän kuin 2 lasta =)
niin ylivertaista, että sitä pitää levittää oikein monen lapsen voimalla.
Sosioekonomisiin ja demografisiin tilastoihin. Oletko maisteri? Oliko oma äitisi korkeasti koulutettu? Eipä taida. Onko palkka yli 4000 euroa kuussa? Eipä taida.
Minä olen maisteri. Oma äitini ei tosin ollut korkeasti koulutettu, mutta isäni oli. Äitini suvun muut naiset olivat puolesatan sitten korkeasti kouluttuja, kuten myös puolisonsa.
Palkkani ei ole yli 4000 eur kuussa, mutta eipä ihan hirveän paljon allekaan. Siihen kun on vaikuttanut myös lapsilukuni - se ihan niiden tilastojen mukaan - eli työurani aikana kotona vietetyt vuodet.
Puolisoni sitä vastoin tienaa reilusti yli tuon mainitsemasi 4000 eur kuussa. Hän ei tosin sitten ole maisteri ;-)...
Maailma on muutenkin ylikansoitettu.
Meillä on pihapiirissä (rivitaloyhtiö) 6 asuntoa. Yhtä lukuunottamatta kaikissa yli 2 lasta :), ja siihen yhteenkin heitä tulee kyllä lisää.
Lasten kaveripiiriin kuuluu myös vino pino kavereita, joilla on 2-8 sisarusta :).
Emme asu alueella, jossa olisi uskonnolinen syy lapsilukuihin ;-), vaan ihan pääkaupunkiseudulla. Täällä päin 3 lasta näyttää olevan melko vakio. Enemmänkin usein.
perhe. Saattavat käydä töissä ym, mutta se perhe on se juttu.
oli hyvä mies, ja halusimme rakastella ja rakkauden hedelmiähän lapset on.Ja ei ole tarvinnut katua, olemme saaneet kolme tyttöä ja pojan .rakkaita kaikki. Kaikki saaneet koulutuksen ,ja ovat tulevia ja ovat jo olleet veron maksajia, siis yhteikunta kelpoisia.
On kyllä ahdasmielisiä ihmisiä, jotka ajattelee että lapsia ei sais olla ja se on epäegologista yms. Varmaan sinkut ja lapsettomat mm. matkustelee enemmän, syö ravintoloissa, juhlii enemmän, ostelee vaatteita enemmän yms. Väitän että mitä enemmän lapsia, sitä enemmän tehdään itse ja kierrätetään. Ja tämä maailma loppuu joskus, ihminen itse tuhoaa sen. Ja turha luulla että jos lasten teko lopetetaan niin maailma pelastuis...
- alhainen koulutustaso
- omat vanhemmat huonosti koulutetut
- alhainen tulotaso
- huono kielitaito