Ärsyttää akateemiset mammat
Miksi korostatte akateemisuuttanne?
Opiskelunne syö valtion varoja ja ainoa mitä akateemisuudellanne saa näköjään aikaan, niin tullaan pätemään jonnekin vauva-palstalle, vaikka olisi oltu vuosia koti-äitinä :)
Itse en ole akateeminen, olen toiminut 5 vuotta yrittäjänä ja tienaan ihan ok eli 5000-6000e/kk, ai niin ja olen 26v. Mieheni sen sijaan on akateeminen ja korkeassa asemassa (tj), eikä hänkään korosta akateemisuuttaan missään, koska ei ole tarvetta.
Oman ikäiseni juuri valmistuneet akateemiset tuttuni ovat melkein jokainen työttöminä tällä hetkellä.
Kommentit (40)
akateemisuus on mediahuoruutta.
mediahuoruus on asia jolla roska lepää.
Akateeminen naputtaa 24h tauokoamatta.
Varokaa.
Byderswertzhgebert nuorempi väitti, ettei kenenkään ylin tietoisuus ole sen ylempää kuin itse lukija itse.
Kyllä voi NYKYÄÄN hakea yliopistoon ammattikoulusta.
(akateeminen) mieheni ei arvostele ihmisiä sen perusteella, onko joku akateeminen vai ei, hänen ei tarvitse akateemisuuttaan korostaa.
Hän on uransa aikana rekrytoinut kymmeniä ellei satoja ihmisiä ja on moneen otteeseen sanonut minulle, ettei koulutus kerro ihmisestä työntekijänä mitään.
toimitusjohtaja rekrytoi väkeä? Jos on kyseessä isokin firma, niin siihen hommaan on palkattu omat henkilönsä (henkilöstöjohtaja, -päällikkö, -assistentti, -konsultti, etc.). Sun ukkos taitaa olla tj:na pikkufirmassa, eikö?
On kyllä ihan totta, että reality harvemmin kiinnostaa akateemisia. Kun esim. toi "Maajussille morsian" on vain tosi junttia eikä sille tosiasialle mitään oikein mahda. On tietty hienoa OMATA paljon kavereita ja olla kaunis, joten noista pojot ap:lle.
Jännä, kuinka paljon ap arvostelee akateemisia retostelusta ja egoismista, kun ottaa huomioon sen, että ap itse jonkin verran alleviivaa omaa menestystään. Mitä lie projisointia tämäkin.
akateemisuus on mediahuoruutta.
mediahuoruus on asia jolla roska lepää.
Akateeminen naputtaa 24h tauokoamatta.
Varokaa.Byderswertzhgebert nuorempi väitti, ettei kenenkään ylin tietoisuus ole sen ylempää kuin itse lukija itse.
Siin se o
paskantärkeetä läppää
vitun hienoon pakettiin kääritty, vitu. siinä se o akateemine paskajauhaja. itseään katsova ja itselleen runkkaava otus. eikö kukaan halua hänen kanssaan aktia?
näitä tärkeilijöit o koko maa täynnä, eik ne tuota mitää, ne ei edes sikiä kute duunarit. koska 7 miljardia populaatiota... siin?
T. punkår äiti
Hän on keskisuuressa yrityksessä, jossa henkilöstöä muistaakseni noin 150 ja liikevaihto lähentelee 400 miljoonaa euroa. Tietyt (ylemmät/esimiesas.)työntekijät joutuvat rekrytoinnin loppupuolella myös toimitusjohtajan haastatteluun, varmastikin tässäkin on eroja eri yrityksissä. Toki jos takana on 10vuoden ura, niin varmasti uran alkutaipaleelle on mahtunut myös pienempiä yrityksiä tai en ole varma, mutta näin olettaisin.
Akateemisistako ei löydy juntteja :D
Miten tällainen asia voi olla jäänyt huomioimatta? Tästähän on puhuttu ties miten paljon. Tuntuu että edelleen monet elävät siinä maailmassa, että ammattikoulu on vain huonojen oppilaiden koulu ja sinne mennään kun ei muualle päästä.
Nykyään ammattikoulu antaa samanlaisen jatko-opintokelpoisuuden kuin lukiokin.
Minulle on yhden tekevää onko ihminen akateeminen vai ei, mutta olen törmännyt jo monta kertaa otsikkoon, joissa akateemiset mammat mollaavat ei-akateemisia.Mä oon taas törmännyt tosi monta kertaa otsikkoon, jossa mollataan akateemisia, aivan kuin me olisimme joku ihmisrotu, jolla on yksi ominaisuus. Yliopistolla pyörii aika paljon erilaista jengiä, edelleen. Kuinkahan monta kertaa tämäkin pitää sanoa?
Kuka vain ammattikoulun käynyt tai yo voi hakeutua yliopistoon, joten itseään ei kannata pelkkien yliopistossa notkuttujen vuosien perusteella kovin korkealle nostaa :)
Mun käsityksen mukaan kyllä ammattikoulun käynyt ei voi hakeutua yliopistoon. Siis ei sillä, että se olisi joku tän ketjun pääpointti.
Mä en ymmärrä, miksi jonkun pitäisi ylipäätään nostaa itseään korkealle, eiköhän jokainen ihminen ole arvokas ihan omana itsenään, vai onko sulla toinen mielipide? Muuten, mun mielestä sä olet kyllä tässä ketjussa se, joka on nostanut itseään vähän korkeammalle kuin muut, kerrataanpas:
olen toiminut 5 vuotta yrittäjänä ja tienaan ihan ok eli 5000-6000e/kk, ai niin ja olen 26v.
Oman ikäiseni juuri valmistuneet akateemiset tuttuni ovat melkein jokainen työttöminä tällä hetkellä.
Akateemiset on monesti ns.seinäkukkasia, pidättäytyviä, varauksellisia ja kaavoihin kangistuneita ihmisiä, kuten on miehenikin.
Minä taas olen paljon kavereita omaava, avoin, iloinen, reipas, kaunis ja ennakkoluuloton ihminen.
Anteeksi, jos ylitulkitsen, mutta mun mielestä noissa sun viesteissä on PIKKASEN sellaista itsekorostuksen ja itseään parempana pitämisen makua. Vai onko niin, että se on sitten ok, jos ei ole "notkunut vuosia yliopistolla"?
Mä vähän luulen, että tietty ihmistyyppi pitää itseään parempana, ja sitä ihmistyyppiä löytyy kaikenlaisista ihmisistä koulutuksesta riippumatta.
Olis kiva saada sun näkökulma tähän, ap!
Hän on keskisuuressa yrityksessä, jossa henkilöstöä muistaakseni noin 150 ja liikevaihto lähentelee 400 miljoonaa euroa. Tietyt (ylemmät/esimiesas.)työntekijät joutuvat rekrytoinnin loppupuolella myös toimitusjohtajan haastatteluun, varmastikin tässäkin on eroja eri yrityksissä. Toki jos takana on 10vuoden ura, niin varmasti uran alkutaipaleelle on mahtunut myös pienempiä yrityksiä tai en ole varma, mutta näin olettaisin.
Happamia ovat sanoi...
Tama aviomies taitaa olla keksitty roolihahmo jos et edes tieda hanen tyohistoriaansa.
nauraa röhönaurua tälle aloittajalle! XD
eniten palstalla hämmästyttäneistä asioista on tämä akateemiset - ei-akateemiset-skisma, joka ei ota loppuakseen. Koko akateeminen-sana naurattaa, minulle se tarkoittaa Akateemista Kirjakauppaa :) Jos joku korkeasti koulutettu on itsekäs, niljakas vittuilija, sen katsotaan johtuvan hänen tutkinnostaan - miten ihmessä? Ja jos ei ole ystäviä, niin sekin johtuu koulutuksesta, niinhän ainakin ap väittää. En oikein usko.
Mikä siinä korkeakoulutukinnossa ottaa joitakin ihmisiä niin päähän? Sekö, ettei sitä ole itsellä? Miksi pitäisi olla, jos ei ole lukupäätä? Ehkä se sitten on vain niin, että vain kadehtimalla ja muita ylenkatsomalla tietää olevansa elossa, kadehtii sitten toiselta omaisuutta, ulkonäköä, elämänkumppania tai tutkintoa. En minä kyllä sitäkään haluaisi uskoa.
Minulta on mennyt ohi otsikot, joissa akateemiset mollaavat ei-akateemisia. Millaisia ne ovat, jos löytyisi joku ketju ja esimerkki.
En katso tosi-tv-ohjelmia koska ne ovat minusta kiusaannuttavia ja surullisia. Seuraan niitä palstan kautta :) Täällä realityjen tosiluonne ja tarkoitus selviää. Pyrkimys on koukuttaa katsojat vahingonilolla ja ylenkatseella, katsoja saa istua sohvassaan ja tuntea olevansa parempi kuin joku julkisuustyrkky. En usko että moinen tekee ihmiselle hyvää.
erinomaisuuttasi tällä palstalla? Miksi ylipäätänsä joku valittaa tästä samasta aiheesta vähän väliä?
hakeudu iltaopiskelijaksi jos kadehdit
ukkosi lapsenlikaksi
alemmuudentunne se on mahtava voima :D
t. Akateeminen, joka tienaa reilusti enemmän kuin sinä ja jonka akateeminen mies on vielä korkeammassa asemassa kuin sinun ja tienaa enemmän kuin sinä ja miehesi yhdessä
Koulutus ja kauneus ovat eniten kadehditut asiat suomessa.
Olleet aina. Tässtä kertoo jo kaikki sananlaskutkin, joiden mukaan älykäs ja kouluttautunut on sitten sisäisesti moukka ja kaunis sisäisesti ruma jne. Eli noita kateellisten keksimiä ´panettelupuheita.
Luulen, että itseni lailla moni muu akateeminen varoo tarkkaan kertomasta akateemisuuttaan kenellekään, ja jopa suoraan kysyttäessä yrittää vaihtaa puheenaihetta. Sen verra kateellista kansaa suomessa on, vaikka akateemisten palkatkin on kateellisten vuoksi puolet siitä mitä muualla tienaa. Mutta kateellisille ei mikään riitä.
juuri näin.
Kuten jo joku sanoikin, kukaan ei pyri opiskelemaan yliopistoon vain päteäkseen AV-palstalla. Palkkaa saa muillakin aloilla, syvempi kiinnostus tutkimiseen ja sivistykseen on ihan eri asia. Usein se tuo myös hyvän toimeentulon, aina ei. Harvoin se kuitenkaan ihmistä tyhmentää ja näkökulmia kaventaa. En tiedä, millaisesta ikkunasta ap maailmaa katselee, mutta kovin pieneltä vaikuttaa...
Tää on siis niin tyyyylsä aihe. Keskustellaan mieluummin vaikka uuskolonisaatiosta afrikkalaisessa kontekstissa? Vai vaatisiko joku oikea aihe liikaa vaivaa?
Itse asiassa mitä pitemmälle akateemisella urallaan pääsee, sen kapeammaksi muuttuu katsantokanta. Lopulta tietää kaiken ei yhtään mistään. Ellei sitten ole filosofi, jonka kehitys on päinvastainen.
T: huumorilla varustettu akateemikko