Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi ei, toi ketju missä puhutaan 30v mammoista..

Vierailija
26.03.2010 |

minä kyllä olen ainakin ollut ystävällinen kaikkia kohtaan. ei se äitiys ikää katso... vai katsooko muiden mielestä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suurin osa yli 30-vuotiaista äideistä todella ystävällisiä ja kohteliaita ihmisiä! Älä tuollaisista kirjoituksista pahastu! Ei ne sinua koske :)

Vierailija
2/5 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkisestä kuin fyysisestä iästä :)

En minäkään esim kypsässä 9v iässä suostunut enää leikkimään 5v pikkusiskoni kanssa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kaikki ei muuta mielipiteitään...

Vierailija
4/5 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyse. Toinen voi olla kypsä äidiksi jo 19 vuotiaana, kun joku toinen taas täysin epäkypsä kolmekymppisenä.

23 vuotias toisen ketjun aloittaja vaikutti vielä aivan teiniltä kompleksisuudessaan. Ja jo äiti, voi voi. :-(

Vierailija
5/5 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja edelleen ystävällinen 31-vuotias äiti. Olen kyllä sitä mieltä, että vaikka yritin 21-vuotiaana odottajana ja äitinä päästä mukaan kymmenen vuotta vanhempien kuvioihin, ei se vain onnistunut. Tuntui siltä, että pienellä rahalla kituuttava, avoliitossa elävä opiskelija eli ihan eri elämää kuin vakitöissä käyvät naimisissa olevat, hyvin tai kohtalaisesti toimeentulevat mammat. Ei vain natsannut.

Nyt 31-vuotiaana odottajana ei ole mitään vaikeuksia mennä samanlaisten kanssa perhekahvilaan jne. ja kykenen myös ymmärtämään niitä, jotka elävät esim. työttömyystuella tai opiskelevat uutta alaa. Tulen toimeen sekä nuorten että vanhempien äitien kanssa, mutta kaikki vanhemmat (siis me 30-40 -vuotiaat ikäloput :) ) eivät osaa suhtautua 20-vuotiaaseen äitiin kovin luontevasti.

Eihän se äitiys ikää katso, mutta elämäntilanteet, elämänkokemus, oma kasvun vaihe jne. vaikuttavat siihen, millaisessa seurassa tuntee olonsa kotoisaksi. Jos minun pitäisi nyt mennä johonkin nuorten, 18-24 -vuotiaiden äitien ryhmään mukaan ainoana 30-vuotiaana, voisi kyllä tulla hiukan ulkopuolinen olo. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan