Millon teidän n. 15v pitää tulla illalla (arkena ja vkl) kotiin? Entä millon mennä nukkumaan?
Kiinnostais tietää miten teillä muilla on nämä säännöt. Meillä tyttö 15v ja hänen mielestään hänen pitäisi saada olla pidempään kaupungilla tai poikaystävänsä meillä niin arkisin kun viikonloppuisinkin. En ole ollut tähän kauhean myöntyväinen, periaatteessa voisin joustaa, mutta tytön käytös ollut viime aikoina sellaista, että tuntuu että jos nyt joustan kotiintulo ym. ajoissa niin tyttö olettaa, että käytöksensä on ihan ok. Ei siis tälläkään hetkellä pidä annetuista säännöistä kiinni ja olen muutamaan otteeseen sanonut, että suostun keskustelemaan aikojen muuttamisesta heti kun neiti ensin noudattaa näitä nykyisiä.
Tämän takia tyttäreni on minulle kiukkuinen ja luulen, että tästä syystä ei noudata nykyisiä aikoja, vaikka sillä tekee hallaa vain itselleen.
Kommentit (8)
tulee kotiin ysin kieppeillä ja yleensä treeneistä. Poika on kotirotta,ei vielä liehu missään kartsoilla,vaikka kova murrosikä päällä onkin.
täällä viimeistään klo 21-21.15 riippuen mistä suunnasta on bussilla tulossa. Arki-iltaisin meidän teineillä on hiljaisuus klo 22.30.
Viikonloppuisin tulee yleensä samoihin aikoihin, koska meille kulkee busseja niin huonosti etten halua hänen enää klo 22 aikaan liikkuvan yksin ulkona. Useimmiten viikonlppuisin on kuitenkin jo aiemmin kotona ja joku kaveri meillä yötä tai sitten jää poikaystävälleen yöksi.
kyllä meillä 15-v. esim. hiihtolomalla tuli kotiin klo 12, viikonloppuisin voi olla yhteenkin asti kaverilla (kahteen en suostunut). Joskus myös yötä kaverilla. Arkena on mun mielestä tärkeää, ettei hilluta myöhään vaan kotona viimeistään 21.30. Ei ole kyllä joka vkl tai ilta menossa vaan harvemmin
se neuvotellaan joka kerta erikseen. Yleensä se on siinä 20:30-21:30, kymmeneltä pitää olla nukkumakunnossa omassa huoneessa, mutta toki saa lukea jms. Mut siis riippuu myös siitä, missä ollaan ja koska viimeksi on oltu myöhään. Joka ilta samalla viikolla ei voi olla yhdeksään ulkona.
Viikonloput neuvotellaan myös samalla periaatteella. Voi saada toisena iltana luvan olla kaverilla kahteentoista, muta toisena pitää sitten olla yhdeksältä kotona. Ulkona "missäsattuu" ei saa olla kuin puoliyhteentoista.
Ja juu, tiedän, että meitä voidaan huijata siitä, missä hän oikeasti on. Mut tähän asti ei ole ollut syytä olettaa niin.
Kundi (15 v - tänä vuonna 16) kotiin arkena klo 20.
Vklopuista ei ole tarvinnut vielä vääntää, kun istuu joko kotona tahi on kaverilla yökylässä.
Ole jämpti ja pysy sanassasi. Jos tyttö pitää huolta kotiintuloajoista, voit neuvotella joustoista. Mutta jos ei neiti suvaitse saapua sovittuna aikana kotiin, kiristät aikoja.
Anna olla kiukkuinen. Munkin teini kiukutteli yhden illan, kun laitoin nettiin teinivahdin. Yhteys sulkeutuu, kun netissä on olut 2 h.
ja viikonloppuna klo 22. Nukkumaan pitää viikolla mennä klo 22, viikonloppuna saa valvoa pidempään. Kuulemman kaikki muut pyörivät kylillä klo 12 asti viikolla, en ihan usko.
etukäteen kysymällä voi välillä saada luvan olla 21.30asti. Jos taas ovat poikakaverinsa kanssa meillä arkena niin poikakaverin on lähdettävä viimeistään 21.00. Viikonloppuna yleensä kotiintuloaika on 22.00-22.30, joskus olen antanut olla 23asti, mutta tämä harvemmin. Nukkumaanmenoajat on arkena 22.00 ja viikonlopulla viimeistään puolilta öin. Viikonlopulla tytön poikakaveri on meillä monesti yötä.
Tosin nyt viimeisimmällä kerralla kun tästä keskusteltiin niin sanoin tytölle, että jos ei noudata nykyisiä aikoja, niin jokaisesta lipsumisesta lyhenee puoltuntia kotiintuloajat ja jos taas noudattaa niin keskustellaan siitä mahdollisuudesta, että kotiintuloaikoja hieman pidennettäis.
Tyttö siis haluaisi, että arkena saisi olla 22.00-22.30 ulkona ja viikonlopulla puolille öin tai jopa yhteen asti.
ap
välillä voidaan vähän joustaa. Varsinaisia nukkumaanmeno aikoja meillä ei ole ollut nyt vähään aikaan. Menee ihan ajoissa nukkumaan niin että jaksaa nousta kouluun.