Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntalisä ?????

Vierailija
26.03.2010 |

"Siilinjärven kunnalla ei ole vapaita päivähoitopaikkoja. Tästä syystä Siilinjärvi maksaa kuntalisää huhti-ja toukokuussa niille perheille joissa molemmat vanhemmat käyvät tälle hetkellä ansiotyössä, mutta toinen vanhemmista jää kotiin hoitamaan lapsia ta järjestää lasten hoidon niin ettei kunnalista päivähoitopaikkaa tarvita.

kuntalisä on 314 euroa."

Eli jo nyt kotona olevat kotiäidit/isät eivät saa tuota kuntalisää. Ainoastaan ne joilla on nyt lapset päivähoidossa ja ottavat heidät pois huhti- ja toukokuun ajaksi.

Onkohan tämä nyt laillista?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää saada rahat.

Vierailija
2/6 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan näin?

Kyllä pitäisi maksaa kaikille.

Muutenhan kaikki äidit, jotka ovat kotona tällä hetkellä, käyttävät hyväkseen subjektiivista päivähoito oikeuttaan ja laittavat lapset hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tää olla totta?

Onko porvoosta?

Vierailija
4/6 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppia.

Vierailija
5/6 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien joilla ei ole oikeutta kuntalisään pitäisi hakea yhtä aikaa hoitopaikkoja, siinäpähän miettisivät mistä paikat järjestäävät. Eihän paikkaa sitten mikään pakko ole lopulta vastaanottaa..

Vierailija
6/6 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siilinjärven kunnalla ei ole vapaita päivähoitopaikkoja. Tästä syystä Siilinjärvi maksaa kuntalisää huhti-ja toukokuussa niille perheille joissa molemmat vanhemmat käyvät tälle hetkellä ansiotyössä, mutta toinen vanhemmista jää kotiin hoitamaan lapsia ta järjestää lasten hoidon niin ettei kunnalista päivähoitopaikkaa tarvita. kuntalisä on 314 euroa." Eli jo nyt kotona olevat kotiäidit/isät eivät saa tuota kuntalisää. Ainoastaan ne joilla on nyt lapset päivähoidossa ja ottavat heidät pois huhti- ja toukokuun ajaksi. Onkohan tämä nyt laillista?

Ei se nyt ihan suoraan noin mennyt.

Kuntalisää olisi maksettu niille, jotka ovat työelämässä, mutta hoitovapaalla työstä ja heille olisi mahdollistettu hoitovapaan jatkaminen kotona, jotta suma lasten päivähoitoon hakjoista olisi saatu purettua.

Eiväthän ne jotka kotona ovat lastensa kanssa (ja aikovat vielä olla) ole täyttämässä päivähoitopaikkoja, vaan ne jotka ovat lähdössä takaisin töihin ja heille olisi tuki suunnattu. Tästä asiasta on nyt tämä hirveä haloo syntynyt ja (tästä syystä tai jostakin muusta) koko loppuvuoden kuntalisä laitettiin nyt sitten jäihin. Tämän kielteisen päätöksen myötä jatkan edelleen päivähoitopaikan hakemista ja tilanne on se, että minulla odottaa työpaikka, mutta hoitopaikkaa en pienelle lapselleni saa, joten en pääse lähtemään töihin.

Ja sellainen asia, että minä en TODELLAKAAN uskaltaisi ottaa nyt lasta päivähoidosta pois jos paikka olisi vaikka saisin minkälaisen summan jos se ei olisi kuukautta paria pidemmältä ajalta, sillä takaisin en lapsiani enää hoitoon mitenkään voisi saada, olen nyt itse odottanut paikkaa lapselle marraskuusta lähtien, onneksi minulla oli vielä tähän asti mahdollisuus sopia työnantajan kanssa asiasta. Jos olisin itsekäs, kannustaisin jokaista ottamaan lapsensa pois päivähoidosta kesän ajaksi, silloin voisin itse saada lapselleni edes jokin päivähoitopaikan, mutta yritän kuitenkin säilyttää vielä inhimillisyyteni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme