Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työnteko ei kannata?

Vierailija
26.03.2010 |

Voiko tämä olla tottakaan???

Olen kotona lasteni kanssa. Nuorimmainen on 2,5-vuotias, joten töiden etsiminen on alkanut tuntua ajankohtaiselle. Minulle on tarjottu kahta työtä, molemmat suurinpiirtein samalla palkalla. Mahdollisuus olisi tehdä täyttä tai vajaata työaikaa, ts. lapset kokoaikaisesti hoidossa tai vähän vähemmän hoitopäiviä.

Vaikka on tiedossa, että olen pienipalkkainen (kaupan alalla töissä), silti olen aika järkyttynyt siitä, että tulot pienenevät, jos laitan lapset hoitoon ja lähden töihin! Miehenikään palkka ei ole suuri, joten päivähoitomaksujen suuruus lähinnä kauhistuttaa, kuinka se voi olla niinkin iso, kun maksimimaksuun ei ole kovinkaan suuri matka ja sen maksaa ne tuplasti tai triplasti meitä enemmän tienaavat.

Näyttää siltä, että taloudellisesti minun kannattaa olla kotona niin pitkään kuin kotihoidontukea kestää. Mutta se onkin toinen juttu, tarjotaanko minulle töitä sitten loppuvuodesta kun nuorimmainen tulee 3v. Onkohan täällä meillä päin liian hyvä kuntalisä kotihoidon tukeen vai mikä mättää?? Olen ymmälläni!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi