Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jääkö vain kaikki tosi urpot syntymäkaupunkiinsa, vaikkapa Tyrnävälle?

Vierailija
26.03.2010 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyyhä joittenki jäähä pitämään kyllää pystysä. niinku se kylän kerma nääs.

Vierailija
2/9 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse toivoisin että olisin jäänyt, nyt olen rakentanut elämäni kauas kauas, eikä paluu kotiseudulle ole enää mahdollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eihän Tyrnävä ole kaupunki vaan kunta. Vuosittainen väestönkasvu on yli 2 prosenttia ja Tyrnävän muuttotase on positiivinen. Kaikki eivät jää kotiseudulleen. Kansanedustaja Tapani Tölli matkaa välillä Helsingissä.

Vierailija
4/9 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinne kotiseuvulle se veri vettää kuitenni.

Vierailija
5/9 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kapunti

Reps ja kops :D

Jos pitäisi valita Tyrnävä vai esim. Hesa, lähtisin viivana viljelemään niitä pottuja! Maalla on mukavaa.

Vierailija
6/9 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa Tyrnävällä asuu paljon lapsiperheitä :)

Mutta asiaan! Mielestäni syntymäkuntaan/-kaupunkiin jäävät voi jakaa kolmeen ryhmään:

1) Luuserit, jotka ovat jo nuoruudessaan jämähtäneet joko päihteisiin tai muuten epätoivoiseen elämään. Eletään yhteiskunnan tuilla jne.

2) Perinteikkäät, jotka kouluttautuvat jonkin verran ja haluavat jäädä esim. jatkamaan sukutilaa / -yritystä.

3) Paluumuuttajat, jotka lähtevät torvet soiden opiskelemaan muualle - mahdollisimman kauas nurkkakuntaiselta kotiseudultaan. Ajan myötä muistot kultautuvat, ja palataan mahd. perheellisinä takaisin kotipaikkakunnalle lähelle tukiverkkoja ja lapsuuden idylliä.

Näin se vain menee :)

Vierailija
7/9 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

urpo jää syntymä kaupunkiinsa(esim: Helsinkiin) ja on vielä ylpeä siitä

Vierailija
8/9 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv. Terskanperäläinen

Vierailija
9/9 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv. Terskanperäläinen

... Sieltähän me kaikki ollaan...

Tiedän, että Terskanperä on ennen Kestilää, kun ajellaan Oulusta Jyväskylän suuntaan, mutta en ole sitä kylttiä ikinä pongannut. Ja vielä pitäs olla nelostien oikealla puolella.

Mihis sitten muuten jää ne, jotka ei ole mistään kotoisin, eli on asuneet vähän siellä sun täällä, ja tuolla syntymäkylässä lähinnä vain syntyneet? Jos e ole mihinkään juurtuneet lapsena, niin voiko juurtua aikuisena?

Terv. 10 muuttoa ennen 20-v, ja 6 sen jälkeen, eli periaatteessa 2-v yhdessä paikassa. Olen varmaan siis luuseri, mutta ainakin työtön.