oletteko jo allekirjoittaneet adressin kotihoidontukea korotettava?
Kommentit (92)
Ota huomioon että palkkatuloistanne menee vain kuntaveroprosentin mukainen osuus kunnalle.
joita EN käytä. Meidän perheemme kuitenkin maksaa yhteensä kunnallisveroja miltei nelinkertaisesti sen, mitä lapsemme päivähoito kunnalle kustantaa. Luulen, että maksamme kaiken kaikkiaan oman osuutemme kuntamme menoista.
Esim, pelkkä keisarileikkaus jo yli 3000 €.
Jokainen äitiyspolikäynti n. 100 € (seulonnat, esim. rakenneultra, enemmän).
kaikki neuvolakäynnit, verikokeet, ym. ym. maksavat aika tavalla...
josta maksoimme viime vuonna ennakko veroa joka toinen kuukausi 600€ veroa! + muista töistä tulevat verot.
Kotiin jäänti on valintakysymys, ja valinnan tehneet maksakoot kulut itse.
Minulla on tylsä työpaikka. Kun sain vakituisen paikan, tulin heti raskaaksi. Olin 3 vuotta kotona.
Viimeisenä vuotena tein toisen ja sain olla taas kotona 3 vuotta. Esikoisen panin päiväkotiin saamaan kaveriseuraa.
Kolmannen tein myös ja en ole ollut töissä nyt 7 vuoteen. Aion tehdä myös neljännen niin, että ei tarvitse käydä töissä välillä.
Saamme maksuttoman päivähoidon, koska mies työttömänä ja minä kotihoidontuella.
Miksi en käyttäisi hyväksi yhteiskunnan etuja kun se on laillista. Kotihoidontuen voisi nostaa, mutta ei niin paljoa, että joutuu maksamana päiväkotipaikasta jotain.
niin tietäisitte että nykyinen valtion ja kuntien verotulo ei riitä edes kattamaan nykyisiä peruspalveluja (kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle)!
35 koska maksetaan törkeän paljon veroja miehelläkin veroprosentti yli 40% Mihin meidän verorahat sitten pitäisi käyttää?+ MAmuihin??? EI kiitos.
Mieheni maksaa niin törkeästi veroja, että kyllä saa valtio elättää muutaman vuoden minua kotona.
Et varmaankaan itse edes tajua.
Ota huomioon että palkkatuloistanne menee vain kuntaveroprosentin mukainen osuus kunnalle.
Lapsi (yksi kappale) on yksityisellä hoidossa, sen kustannus kunnalle vajaa viisisataa. Meidän perheemme maksaa kunnallisveroa miltei nelinkertaisesti hoitopaikkakustannuksiin nähden.
kuin pelkästä päivähoidosta, joka ei loppujen lopuksi ole mikään iso menoerä.
Kadut, koulut, kiinteistöt, koko systeemin pyöritys kaikkine virastoineen ym. maksaa...
Kuntaveroista ei paljoon riitä, siinä on isot vähennykset ja kuntahan saa veronsa aina tasaverona, ette te maksa progressiivista veroa kunnalle.
Lapsi (yksi kappale) on yksityisellä hoidossa, sen kustannus kunnalle vajaa viisisataa. Meidän perheemme maksaa kunnallisveroa miltei nelinkertaisesti hoitopaikkakustannuksiin nähden.
Mulla on tässä edessäni Espoon päivähoitolasku, jossa lukee, että kokopäivähoidon kustannukset ovat keskimäärin 1.076 eur/kk/lapsi.
Enkä muuten allekirjoita minäkään. Ette sattumalta ole huomanneet, että tämä yhteiskunta on jo nyt korviaan myöten velkaantunut? Nyt ollaan tilanteessa, jossa pitää miettiä, mistä leikataan, ei todellakaan sitä, minne voitaisiin syytää lisää rahaa.
Ottakaa hyvät ihmiset vastuu omasta elämästänne ja itse hankkimistanne lapsista.
tuloa kunnalle. Joopajoo.
Ei taida olla monella aavistustakaan mitä yksi kuntalainen kunnalle maksaa.Ja vaikka kuinka käyttäisi muuten työterveyshuoltoa niin kaikki julkisen puolen sairaalakulut (esim. synnytys!) tulee kuitenkin kotikunnan maksettavaksi.
Tässäpä olisi linkki tilastoon, jossa mainitaan mm. kaupunkimaisten kuntien nettokustannukset (poislukien liiketoiminta) / asukas / vuosi. Luku on 4230 € /asukas vuonna 2007.
Tästä saadaan kuukausittainen rasite/asukas 352,50 euroa. Osa ihmisistä siis kuluttaa kunnan rahoja enemmän, osa vähemmän...
kuin pelkästä päivähoidosta, joka ei loppujen lopuksi ole mikään iso menoerä.
Kadut, koulut, kiinteistöt, koko systeemin pyöritys kaikkine virastoineen ym. maksaa...
Kuntaveroista ei paljoon riitä, siinä on isot vähennykset ja kuntahan saa veronsa aina tasaverona, ette te maksa progressiivista veroa kunnalle.Ota huomioon että palkkatuloistanne menee vain kuntaveroprosentin mukainen osuus kunnalle.
Tässä keskustelussa oli kaiketi kysymys siitä, maksaako joku kunnallisveroillaan edes lapsen hoidon takaisin. Joku kun näin väitti, ettei kukaan voi töissäkäydessään hyödyttä kuntaa edes tuota vertaa.
En missään väittänyt, että maksaisimme progressiivista kuntaveroa, vaan se on tuo 20% aina.
Edullisia kunnalle ovat nuoret tai keski-ikäiset lapsettomat palkansaajat.
Ei taida olla monella aavistustakaan mitä yksi kuntalainen kunnalle maksaa.Ja vaikka kuinka käyttäisi muuten työterveyshuoltoa niin kaikki julkisen puolen sairaalakulut (esim. synnytys!) tulee kuitenkin kotikunnan maksettavaksi.
Tässäpä olisi linkki tilastoon, jossa mainitaan mm. kaupunkimaisten kuntien nettokustannukset (poislukien liiketoiminta) / asukas / vuosi. Luku on 4230 € /asukas vuonna 2007.
Tästä saadaan kuukausittainen rasite/asukas 352,50 euroa. Osa ihmisistä siis kuluttaa kunnan rahoja enemmän, osa vähemmän...
http://hosted.kuntaliitto.fi/skriptit/tilastot/talouskortti.asp
mutta en ole allekirjoittanut enkä tule allekirjoittamaan. Mielestäni kotihoidontuki on jo nykyisellään riittävä ja sitä tulisi maksaa vain jos kaikki alle kouluikäiset ovat kotihoidossa.
Itse olen hoitanut esikoisen 3v ja kuopuksen 1½v asti tuon turvin ja ihan hyvin onnistui, tein samalla keikkatyötä koska en ole laiskaa kotona makaavaa sorttia ja halusin myös pysyä kiinni työelämässä. Kuopuksenkin kanssa olisin voinut rahallisesti kyllä olla 3v asti mutta en halunnut koska olin jo ollut mielestäni riittävän pitkään kotona tuolloin.
(jotka kyllä todellisuudessa kuluttavat kunnanrahoja paljon enemmän kuin aikuiset)
Jos olisi adressi, missä vaadittaisiis vaikkapa 5+5+5 vanhempainvapaan mallia, niin sen kirjoittaisin alle. Nykyinen kotihoidontuki aiheuttaa sen, että useimmiten äiti jä kotiin hoitamaan lapsia, jonka vuoksi suuressa mittakaavassa naisia syrjitään työmarkkinoilla.
Periaatekysymys siis.
kukaan ei voi pakottaa millään "mallilla" päättämään, että minä hoidan tietyn ajan, isä tietyn ja kolmas jakso miten vaan. Paskat naisia tämän takia syrjitään työmarkkinoilla. Periaatekysymys siis.
1400 euroa kuussa (oikeasti enemmän, koska lapset ovat "kalliita") eli pitäisi palkkasumman josta kuntavero maksetaan olla väh. 7000 euroa/kk (eli ei edes bruttopalkka vaan vähennysten jälkeinen).
Jos olisi adressi, missä vaadittaisiis vaikkapa 5+5+5 vanhempainvapaan mallia, niin sen kirjoittaisin alle. Nykyinen kotihoidontuki aiheuttaa sen, että useimmiten äiti jä kotiin hoitamaan lapsia, jonka vuoksi suuressa mittakaavassa naisia syrjitään työmarkkinoilla.
Periaatekysymys siis.
kukaan ei voi pakottaa millään "mallilla" päättämään, että minä hoidan tietyn ajan, isä tietyn ja kolmas jakso miten vaan. Paskat naisia tämän takia syrjitään työmarkkinoilla. Periaatekysymys siis.
Tuossahan on ideana se, että äiti saisi pitä itse halutessaan sen 10 kk, mutta lisäksi isä saa korvamerkittyä osuutta 5 kk. Jos isä ei käytä sitä, sitten se jää pois heiltä. Isä saa käyttää myös vaikka 10 kk perheen näin halutessa.
Antaisi enemmän vaihtoehtoja ja lapsi saisi olla kotihoidossa 15 kk.
Oikeesti pikkuset söpöliinit, koittakaas nyt tajuta ettei se ole yhteiskunnan tehtävä ruokkia teidän perhettä.
Jokaisessa maassa maksetaan veroja ja uskallan silti väittää edelleen, että suomalaiset saisivat olla iloisia, että yhteiskunta tukee näinkin paljon.