Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oletteko jo allekirjoittaneet adressin kotihoidontukea korotettava?

Vierailija
25.03.2010 |

Itse kävin juuri..

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullisia kunnalle ovat nuoret tai keski-ikäiset lapsettomat palkansaajat.

Lisäksi nettomaksajia ovat useimmat yhden lapsen perheet, joissa vanhemmat käyvät töissä.

Vierailija
82/92 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1400 euroa kuussa (oikeasti enemmän, koska lapset ovat "kalliita") eli pitäisi palkkasumman josta kuntavero maksetaan olla väh. 7000 euroa/kk (eli ei edes bruttopalkka vaan vähennysten jälkeinen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä voi allekirjoittaa. Kylläpä oli negatiivisia vastauksia. Jos minulla olisi pieni vauva ja esim 2- ja 3-vuotiaat, niin en minä heitä hoitoon veisi. On tämä AV ihme palsta! Ensin haukutaan kaikki, jotka käy töissä ja kehtaa viedä lapset hoitoon, sitten ne, jotka ei vie..ja nyt tämä. Ja näillä yhteiskunnan tuilla pääseekin rikastumaan. Kun kysyin tässä joku aika sitten hoitopaikoista, niin päivähoidon esimies oikein korosti, että pienen kanssa on hyvä olla kotona alkuun! Kuntalisää myös suunnitellaan tänne. Itse aion olla kotona sen verran, että vauva ehtii täyttämään vuoden. Sen kauempaa ei ole taloudellisesti mahdollista (tai olisi varmaan, jos maksaisi pelkkiä korkoja, ja se nyt ei kannata). Huomio kaikki kotiäidit, hakekaa heti lapsillenne hoitopaikkaa, katsotaan koska uutisissa sanotaan, että hoitopaikoista on huutava pula :D

ap

Vierailija
84/92 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katkera, että "yhteiskunnan tuilla ei pääse rikastumaan"? Tältä veronmaksajalta katkeaa kohta verisuoni päästä...

Tietysti täällä saa milloin minkäkinlaisia vastauksia. Eiväthän täällä nyt samat ihmiset jatkuvasti kirjoita.

Vierailija
85/92 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että päivähoidon johtajat näkevät vain "oman tonttinsa". Heillä on ainainen stressi siitä, että kysyntä ja tarjonta kohtaavat sopivasti.

Oikeastaa kunnan kannalta paras olisi, jos jokaiselta päivähoitopaikan kyselijältä kysyttäisiin ensimmäiseksi tulotiedot, vastauksetn voisi sorvata sen pohjalta ->pienituloiset pitäköön lapsensa kotona, hyväpalkkaiset töihin ja lapset hoitoon.

Vierailija
86/92 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden mielestä kotihoidontukea ei tarvitsisi maksaa tai subjektiivisen päivähoito-oikeuden voisi poistaa. Ihmettelen sitä..

Kyllä minusta kotihoidontukea voisi maksaa esim. "pääluvun mukaan", edellytyksellä että lapset ovat kotihoidossa. Ja mielellään korotettua osaa ainakin 1,5-vuotiaaksi. Lapsi on kuitenkin todella pieni menemään hoitoon 9 kk ikäisenä. Vielä ihan vauva..

Parasta olisi, jos ihmisillä olisi aito vapaus valita meneekö töihin vai jääkö kotiin hoitamaan lasta. En ymmärrä miten kukaan voi pitää tuomittavana, jos hoitaa lapsen kotona esim. 1,5-vuotiaaksi. On sitten aivan eri asia "makoilla" kotona 20 vuotta yhteiskunnan elättinä, mutta hyvin voitaisiin kannustaa (rahallisestikin) vanhempia olemaan kotona lasten kanssa pikkuisen pidempään kuin 9kk.

Mutta nykyisellääkin systeemi on melko ok, 9 kk ansiosidonnaista ja sen jälkeen kotihoidon tuki plus itse tein osa-aikatöitä, niin ihan hyvin pärjättiin. Kunhan ei tästä huononisi, niin sekin olisi kiva.

Mutta en kyllä ihan heti olisi ensimmäisenä karsimassa perhevapaiden tukia ja muitakaan lapsiperheille tarkoitettuja palveluja, enkä oikein ymmärrä miten jotkut niin kiihkeästi vastustavat niitä.

Vierailija
87/92 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitamista kotona vaan sen, että halutaan yhteiskunnan tukevan sitä kotihoitoa entistäkin enemmän. Minäkin hoidin lapseni kotona 3-vuotiaaksi, olin säästänyt sitä varten töissä ollessani ja pidimme kulutuksen minimissä. Ymmärrän että ilmainen raha houkuttaa, mutta kun se raha on aina jostain pois; yhteiskunta ei ole mikään pohjaton säkkin, josta voi jatkuvasti vaatia lisää.

Te lisärahan mankujat ette taida tajuta miten järjettömiä teidän argumentit on. Yksikin valitti että ei kannata maksaa lainasta pelkkiä korkoja ja siksi tuen pitäisi olla isompi. Anteeksi? Yhteiskunta tukee omistusasumista jo korkovähennyksellä ja nyt pitäisi kotihoidontukea nostaa, että saat velan maksettua mahdollisimman nopeasti? Ottakaa nyt vähän vastuuta omista valinnoistanne ja ymmärtäkää, että jostain on joskus luovuttava että saa jotain muuta.

Vierailija
88/92 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi Kelan pitäisi maksaa siitä, että hoidatte omia lapsianne? Kertokaa samalla, että monessa muussa maassa on asiat yhtä hyvin kuin Suomessa? Mun mielestä pitäisi olla tyytyväinen siihen, että Kelalta saa lapsilisän ja kotihoidontuen, mitkä jo yhteensä ovat yli 400€ ja siihen päälle kuntalisä jos sattuu sellaisessa kunnassa asumaan missä sitä saa. Ihan oikeesti, vastatkaa mulle minkä takia yhteiskunnan pitää elättää teidän lapset???

Mulle jää 291€ ja hilut verojen jälkeen kht:stä. eli saan kuussa 391€ kuntalisä lopetettiin. Sillä mennään mitä on. Nyt tosin aloitan ilta työt. Muutamatunti viikossa ja mies hoitaa lapsen kotona sillä aikaa.

Vierailija
89/92 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruspalveluiden ylläpitämiseen, valitettavasti.

Ei täällä kukaan tuomitse lasten hoitamista kotona vaan sen, että halutaan yhteiskunnan tukevan sitä kotihoitoa entistäkin enemmän. Minäkin hoidin lapseni kotona 3-vuotiaaksi, olin säästänyt sitä varten töissä ollessani ja pidimme kulutuksen minimissä. Ymmärrän että ilmainen raha houkuttaa, mutta kun se raha on aina jostain pois; yhteiskunta ei ole mikään pohjaton säkkin, josta voi jatkuvasti vaatia lisää. Te lisärahan mankujat ette taida tajuta miten järjettömiä teidän argumentit on. Yksikin valitti että ei kannata maksaa lainasta pelkkiä korkoja ja siksi tuen pitäisi olla isompi. Anteeksi? Yhteiskunta tukee omistusasumista jo korkovähennyksellä ja nyt pitäisi kotihoidontukea nostaa, että saat velan maksettua mahdollisimman nopeasti? Ottakaa nyt vähän vastuuta omista valinnoistanne ja ymmärtäkää, että jostain on joskus luovuttava että saa jotain muuta.

Vierailija
90/92 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuen pitäisi olla sen takia suurempi (siis että voitaisiin maksaa laina nopeemmin pois). Omistusasuminen on vapaaehtoista, vaikkakin mieluummin asun (pankin)omistusasunnossa. Tiedän ,ettei tämä adressi tule mihinkään johtamaan, mutta nimeni kävin kuitenkin laittamassa (ja yli 13300 muuta)

ap

Lukekaahan seuraava teksti (ko. adressin alkuteksti)

Kotihoidontukea nostettava !!!

Vaadin tällä adressilla, että kotihoidontuki nostetaan samalle tasolle kuin peruspäiväraha. Minimiäitiyspäiväraha (22,04 €) on nostettu samansuuruiseksi kuin peruspäiväraha (25,63 €) , joten nyt on tärkeää saada myös kotihoidontuki samalle tasolle!

Kotihoidontuki on tällä hetkellä vaivaiset 314,28 €/kk.

Kotihoidontuen nostaminen samaan kuin minimivanhempainraha sekä peruspäiväraha takaisivat jokaiselle tasapuolisen ja reilun kohtelun. Minimit olisivat aina ne samat. Näin voisi olla mahdollista että jokaiselle kotona olevalle äidille (ja isälle) saataisiin samansuuruiset kuukausitulot. Kaikki kelan minimit tulisivat olla samansuuruisia.

Lasten hoitaminen kotona pitää olla vaihtoehto sitä haluaville! Siksi sitä pitää myös tukea rahallisesti! Kyse on kuitenkin loppujen lopuksi niin lyhyestä ajasta.

Pelkkää kotihoidontukea saavan vuositulot ovat 3 771,36€/vuodessa, kansanedustajan kuukausipalkka on 5 860€. Miksi kotiäidin pitää tulla toimeen niin pienellä rahalla? Vuositulot ovat pienemmät kuin kansanedustajan kuukausipalkka!

Tukia korotettaessa ja parannettaessa tulee ottaa huomioon, että tuen korotus menee oikeasti niitä tarvitseville ja ovat oikeudenmukaisia!

Kiitoksia kaikille jotka allekirjoittavat tämän adressin. Toimitan taas adressia eduskunnan suuntaan kun nimiä on riittävästi!

HUOM! Asiasta on jätettu toimenpidealoite eduskuntaan ja sata-komitealle, nyt odotamme asian etenemistä!

Facebookissa on ryhmä : "Kotihoidontukea korotettava",

käy katsomassa ja liity, pääset mukaan keskustelemaan asiasta!

Vierailija
91/92 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mua sapettaa, että tossa adressin tekstissä puhutaan kotiäideistä. Kotiäidit saavat niin ja niin vähän ja kansanedustajat niin ja niin paljon.

Kansanedustajat tekevät töitä, josta he saavat palkan. Kotiäidit saavat sosiaalietuutta.

En allekirjoita tätä juuri tuon kotiäitiyden korostamisen takia. Tämä ei ainakaan missään nimessä lisää tasa-arvoa naisten ja miesten välillä työmarkkinoilla ja perheessä. Päivähoitojärjestelmä on luotu nimenomaan siksi, että naisetkin pääsevät töihin. Suomessa 3-5-vuotiaista on päivähoidossa 60%, kaikissa muissa pohjoismaissa 97%. Eli ei kiitos enää yhtään enempää kotiäitien tukemista.

Vierailija
92/92 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää tarvitse korottaa. Minä en ole enää jäämässä kotihoidontuella kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän