oletteko jo allekirjoittaneet adressin kotihoidontukea korotettava?
Kommentit (92)
Ja jos on useampia alle kouluikäisiä lapsia esim 3-4 niin pitää kyllä olla helkatin hyvä palkka että vie kaikki tarhaan!
ite en veis alle kouluikäistä lasta tarhaan vaikka maksettaisiin!Kuka se käskee niitä lapsia tekemään niin paljon, ettei rahat riitä elämiseen. Jos haluaa olla kotona, niin kustantaa sen ilon itse. Jos ei ole varaa olla kotona, menee töihin. Ja perhe tekee laskelmia, ennen kuin tekee neljä lasta vuoden välein, kuinka moneen lapseen on varaa.
Osa tähän ketjuun vastanneista ei ole lukenut koko ketjua läpi. Aiemmin selostettiin hiukan päivähoidon hintoja kunnille. Se ei suinkaan ole 1200 euroa/lapsi/kk.
Lähempänä summa on (Suomessa keskimäärin) 800 euroa/lapsi/kk kunnallisessa, yksityisellä hoito maksaa kunnalle vähemmän.Jos äiti on kohtuullisesti palkattu, hän maksaa kyllä kunnallisveroja hoitopaikan edestä. Kunnalla on muitakin menoja juu, mutta tässähän puhuttiin vain hoitopaikan kustannuksista (ja muut kuntien kulut jakautuvat aika tasaisesti kaikkien asukkaiden osalle, kotiäitienkin).
että lapsen päivähoito tarhassa tms tulee kunnalle paljon kalliimmaksi kuin kotihoito vaikka maksettaisiinkin kuntalisää! lukekaa aiheesta niin tiedätte mistä puhutte! säästöt ovat satoja tuhansia parin vuoden aikana tietysti riippuen kunnasta ja kuntalisän määrästä!!!!
meidän kunnassa lapsen päivähoito maksaa n 1200€/kk, josta hyvätuloiset vanhemmat maksavat itse n.200€ (TEKIN KÄYTÄTTE VERORAHOJAMME KUN VIETTE LAPSENNE TARHAAN)
Oletko tosissasi, vai haluatko vain nostattaa ärsyyntymistä?
Saa olla hyvin pieni palkka, jos maksaa kunnallisveroa niin vähän, että jos päivähoidon kustannuksesta kunnan kontolle jäävästä osuudesta vähennetään kuntalisä pois, ettei tuo loppu kuittaantuisi niillä veroilla. Useimmilla menee varmasti ylikin sen summan kuukausittain maksetut kunnallisverot.
Ja että käytämme verorahojanne kun viemme lapset tarhaan? Hahhaa.
että lapsen päivähoito tarhassa tms tulee kunnalle paljon kalliimmaksi kuin kotihoito vaikka maksettaisiinkin kuntalisää! lukekaa aiheesta niin tiedätte mistä puhutte! säästöt ovat satoja tuhansia parin vuoden aikana tietysti riippuen kunnasta ja kuntalisän määrästä!!!!
meidän kunnassa lapsen päivähoito maksaa n 1200€/kk, josta hyvätuloiset vanhemmat maksavat itse n.200€ (TEKIN KÄYTÄTTE VERORAHOJAMME KUN VIETTE LAPSENNE TARHAAN)
Oletko tosissasi, vai haluatko vain nostattaa ärsyyntymistä?
Saa olla hyvin pieni palkka, jos maksaa kunnallisveroa niin vähän, että jos päivähoidon kustannuksesta kunnan kontolle jäävästä osuudesta vähennetään kuntalisä pois, ettei tuo loppu kuittaantuisi niillä veroilla. Useimmilla menee varmasti ylikin sen summan kuukausittain maksetut kunnallisverot.
Ja että käytämme verorahojanne kun viemme lapset tarhaan? Hahhaa.
saattaahan se sitten olla että ne valehtelee!!!!!
ja tuki on pieni.
Eläkettä kertyy vuodessa varmaan 5 euroa.
Jos haluaa isompaa eläkettä, voi mennä töihin.
Tuostahan saa sen käsityksen, että on verrattu vain kotihoitoa ja päivähoidon maksuja, huomioimatta, että vanhemmat käyvät töissä.
Voihan se olla, että noilla laskelmilla puolletaan kuntalisää ja tottahan tuo onkin, mikäli verrataan tilannetta että kotona olevan vanhemman lapset ovat päivähoidossa tai toisaalta jos ovatkin kotona. Kuntalisällä halutaan siis subjektiivisen hoidon käyttäjiä pois päivähoidosta.
näin luki meidän kunnan tiedoissa!
saattaahan se sitten olla että ne valehtelee!!!!!
jokainen rahoittakoon itse omaa harrastustoimintaansa.
Itse haluaisin olla edes vähän aikaa kotona, en toki 3 vuotta..
harrastustoimintana. Itse tykkään kyllä työstäni (sh), mutta töitä kerkee tehä koko loppuelämänsä. Lapset on pieniä vain pienen hetken.
ap
että joku vaan haluaa jotakin. Itse asiassa mun mielestä korotettu tuki olisi paikallaan siihen asti, että lapsi on 1,5-vuotias. Ei koko kolmelta vuodelta, siihen ei ole mitään perusteita.
2
että joku vaan haluaa jotakin. Itse asiassa mun mielestä korotettu tuki olisi paikallaan siihen asti, että lapsi on 1,5-vuotias. Ei koko kolmelta vuodelta, siihen ei ole mitään perusteita.
2
Että vanhemmat eivät voisi saada rahaa samanverran kuin vaikka työttömät? Eivätkös he saa enemmän rahaa? Tai vaikka alkoholistit! He nyt vasta nielevätkin valtion rahaa.
Enkä käy.
Jos ei omat rahat riitä kotona olemiseen, niin sitten ei kun vain töihin. Ei ole mitenkään monimutkaista.
Kyllä sitä rahaa tarvitaan moniin muihinkin ja tärkeämpiinkin asioihin.
kotiäiti ei ole menossa töihin vaan HALUAA olla kotona. Minäkin haluaisin vaikka mitä, yleensä joudun itse kustantamaan. Voi jäädä työttömäksi tai mennä töihin, jos ei rahat riitä.
2Että vanhemmat eivät voisi saada rahaa samanverran kuin vaikka työttömät? Eivätkös he saa enemmän rahaa? Tai vaikka alkoholistit! He nyt vasta nielevätkin valtion rahaa.
Jos olisi adressi, missä vaadittaisiis vaikkapa 5+5+5 vanhempainvapaan mallia, niin sen kirjoittaisin alle. Nykyinen kotihoidontuki aiheuttaa sen, että useimmiten äiti jä kotiin hoitamaan lapsia, jonka vuoksi suuressa mittakaavassa naisia syrjitään työmarkkinoilla.
Periaatekysymys siis.
Jos olisi adressi, missä vaadittaisiis vaikkapa 5+5+5 vanhempainvapaan mallia, niin sen kirjoittaisin alle. Nykyinen kotihoidontuki aiheuttaa sen, että useimmiten äiti jä kotiin hoitamaan lapsia, jonka vuoksi suuressa mittakaavassa naisia syrjitään työmarkkinoilla.
Periaatekysymys siis.
Olen sitä mieltä, että naisten eteneminen työelämässä on huonoa juuri sen vuoksi, että me naiset olemme niin kiivaasti tukkanuottasilla keskenämme. Eli kannatan parempia mahdollisuuksia yhdistää työ- ja perhe-elämä myös nuorille naisille, samoin sitä ettei naisen palkkaus ole riski työnantajalle. Eli sen takia tämä malli.
kannatan ennemmin sisarkorotusta kunhan ne sisaruksetkin on kotona
Terveisin: kotiäiti, jonka perheelle kotihoidontuen perusosa piisaa aivan hyvin miehen tulojen lisäksi ja jolla kerttyy oman yritystoiminnan ansiosta myös eläkettä.
Hoisin itse 4 lasta kotona. Parhaassa vaiheessa kaikki olivat alle kouluikäisiä. Rahoitin homman säästöillä ja elimme tiukasti.
En allekirjoita siksi, että on epäoikeudenmukaista, että äiti saa viedä isommat hoitoon ja maka yhden lapsen varjolla kotona 3 vuotta ja saa saman summan käteen, mitä toinen, kenellä on 4 alle kouluikäistä.
Eli jos haluaa hoidattaa isommat lapset muualla ja harrastaa kotiäitiyttä yhden kanssa niin maksaa homman sitten itse.
Tisittekö arvon vastustajat mitä tulee maksamaan kunnalle yhden alle kolme vuotiaan hoito? Alle kolme vuotias maksaa kunnalle 1700 euroa kk, jos äiti hoitaa 2 alle 3 vuotiasta kotona säästää kunta jo tässä tapauksessa 3400 euroa - kotihoidontuki n. 300 euroa on säästö vielä huima 3100, ja näinpä säästyy teidänkin verorahoja, AJATTELEPPA SITÄ!
Enkä käy.
Jos ei omat rahat riitä kotona olemiseen, niin sitten ei kun vain töihin. Ei ole mitenkään monimutkaista.Kyllä sitä rahaa tarvitaan moniin muihinkin ja tärkeämpiinkin asioihin.
Ei tietyn ryhmän kotona olemista kuulu maksaa verovaroista. Joko ollaan kotona ja rahoitetaan se itse tai sitten mennään töihin.
ja siellä luki n. 1200€/kk!
"Osa tähän ketjuun vastanneista ei ole lukenut koko ketjua läpi. Aiemmin selostettiin hiukan päivähoidon hintoja kunnille. Se ei suinkaan ole 1200 euroa/lapsi/kk.
Lähempänä summa on (Suomessa keskimäärin) 800 euroa/lapsi/kk kunnallisessa, yksityisellä hoito maksaa kunnalle vähemmän. "