tehdäkö ls-ilmoitus? (ov)
seinän takana asuu äiti ja poika, n.11-v. Hyvin usein omat lapseni joutuvat käymään nukkumaan hirveään huutoon ja paiskomiseen. Naapurin poika huutaa äidilleen mm. MÄ TAPAN SUT SAATANA JUMALAUTA VITUN ÄMMÄ! VITTU SÄ OOT KUOLLU! Tätä siis miltei joka ilta.
Pikkasen minulla meinaa mennä hermot huonoon kuntoon, koska omat lapset joutuvat tällaista reality-iltasatua kuuntelemaan. Joo, ja meillä ei ole toista huonetta minne mennä nukkumaan. En halua muuttaa, olemme asuneet tässä vasta 6kk. Olen jo naiselle nätisti kertonut, että seinät meidän välillämme on kuin paperia. Siitä oli se hyöty, ettei poika enää tappele siellä klo 23 jälkeen :(
Mielestäni tuo pojan käytös ei kuitenkaan ole normaalia, ei edes kotona omalle äidille huudettuna. Voidaan vain kuvitella tilanne muutaman vuoden päähän, mutsilla mustana silmät, tai pahempaa... Ties vaikka olisi jo ollutkin.
Mielipiteitä arvon av-raati, ilmoitanko lastensuojeluun vai en?
Kommentit (28)
Kannattaa pitää mielessä että lastensuojelun päällimmäinen tarkoitus ei ole huostaanottaa lapsia vaan auttaa heitä. SUOJELLA lapsia.
Tuo äitikin kaipaisi varmasti apua mutta voi itse olla niin väsynyt ettei enää näe tai ajattele järkevästi asioita. Tuossa tapauksessa ilmoitus voi olla toivottukin ajatus. Että joku tulisi ja auttaisi.
Eihän sitä ilmoitusta tai mitään tietoja tarvitse heti antaa vaan selittää tilanne ja kysyä onko huolestuttavaa.
ls ilmoitus olisi ok. Äiti tarvitsee apua, lapsi on matkalla itsetuhoon. Äiti ei välttämättä ole hakenut apua tai kynnys avun hakemiseen liian suuri. Nyt oikeasti jotain olisi tehtävä ennen kuin poika on narkkarina kulmilla.
Kuka haluaa vielä niskaansa kaiken päälle hullut sossutkin ja loputtoman piinan?
tätä esi murrosiän uhmakkuutta.
En osaa sanoa kannattaako ilmoittaa vielä, vaan odottele vähän aikaan.
Meidän naapurin poika sai kilareita tuossa iässä ja ne meni kesän aikana ohi, mutta verbaalista uhmakkuutta ei ollut.
Sai kuitenkin aika raivokkaita kohtauksia.
Kuuluu kyllä ihan ikään. Ja kun on kielellisesti lahjakas lapsi, se näkyy sitten myös mielenilmauksissa.
Meinaan että kannattaako kovin hanakasti ilmoitella, koska tuskin sinäkään ilman huuteluja ja episodeja lapsiasi kasvata?
Meidän naapuri oli kovinkin kasvattajaa ja katseli kaikkia nenänvartta pitkin. Kunnes oma lapsi varasti naapuristi 450 euroa ja olikin itse tosivaikeuksissa.
olla rauhassa! tämmösien naapureiden pitää muuttaa okt keskelle metsää, ettei naapureiden elämä häirittis!