Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kodin

Vierailija
25.03.2010 |

siivoukseen liittyviä töitä teet joka päivä?

Miten ehdit?

Mä en oikein ehdi kuin viikata kuivat pyykit kaappeihin ja laittaa uudet pyykit kuivumaan sekä tyhjentää ja täyttää tiskikoneen.

Meillä ei myöskään aina muisteta laittaa tavaroita käytön jälkeen omille paikoilleen, eli sotkuista on aina jonkin verran.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltapäivällä töistä tullessani teen ruokaa tai käyn kaupassa, pesen pyykkiä ja viikkaan, imuroin kaksi kertaa viikossa, joka toinen viikko vaihdan petivaatteet ja pölyjä pyyhitään silloin tällöin, lapset laaittavat tavarat paikoilleen joka ilta. Ihan hyvin ehdin.

Vierailija
2/5 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin siivoan pöytäpinnat, leluja kerätään. Siis ihan katson että on siistiä.

Olen asennoitunut että elämä on jatkuvaa järjestelyä, enkä ota tästä paineita. Sisustamisella olen koittanut saada arjesta mielekkäämpää.

Saatan miettiä vaikka hiusharjoilleni (niille kahdelle jotka seilaa pitkin taloa) vessaan jotain mukavaa säilytyspaikkaa, tommosiin pieniin asioihin olen alkanut kiinnittää huomiota.

Eli eipä ole meillä kaikelle vielä omaa paikkaa, niin se vaikuttaa heti siisteyteen! ;)

Imuroin alakertaa useammin kuin yläkertaa jossa makkarit. En päivittäin, joskus saatan imuroida vaikka vaan olkkarin jossa polttopuita ja eteisen. Ja jättää keittiön ja alakerran yhden huoneen sekä vessan imuroimatta, kun ei tarvetta.

Pyykkiä en pese päivittäin. Meillä on iso kone jolla pesee myös pikapesuna tunnissa. Joten vaatteita saa paljon päivässä jos urakoi.

Siivoilen vähän pitkin päivää. Tiskit koitan laittaa yöksi pesuun. Ne nostetaan koneeseen kun on syöty.

Vaatteita viikailen kun lapset päiväunilla/rauhottuu sängyssä lukemassa tai vasta illalla kun nukahtavat niin puuhailen pyykit viereisessä huoneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käyn ja ruuan teen.

Vierailija
4/5 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan keittiön joka ruokailun jälkeen (astiat, pöydät, roskat, lattia), täytän tiskikonetta sitä mukaa kun astioita tulee ja tyhjennän sen pesun loputtua. Nostelen tavaroita paikoilleen pitkin päivää, lapset siivoavat lelunsa leikin päätyttyä. Iltaisin järjestelen vielä kerran alakerran "näkyvät huoneet" kun lapset menevät nukkumaan: haluan olla illan rauhallisen ja hiljaisen hetken siistissä ympäristössä. Se on oma tapani nollata päivän tohinat.

Imuroin pari kertaa viikossa, lakaisen keittiön lattiaa varmaan joka päivä. Pyykkiä pesen ehkä koneellisen päivässä, siinä yhteydessä viikkaan edelliset pyykit kaappeihin. Vessat siivoan tarpeen mukaan, ehkä kerran viikossa paremmin.

Minä viihdyn niin paljon paremmin suht siistissä ympäristössä, että käytän sen hyväksi aikaani. Ehkä lapsetkin tottuvat paremmin pitämään paikat siistinä... tai sitten ei. Mikään neuroottinen siivoaja en ole, leikkiä ja askarrella saa kyllä, mutta monia romppeita en halua yhtäaikaa levälleen.

Vierailija
5/5 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä tyässäkäyvät? Mitä te ehditte/ teette päivässä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän