Apua, verta seksin jälkeen??
Ihan alkuraskaus menossa, ja tänä aamuna tuli hieman ruskeaa vuotoa. Äsken harrastettiin miehen kanssa seksiä ja sen jälkeen huomasin, että musta on tullut vähän ihan kirkkaan punaista verta. Mihinkään ei satu enkä huomannut seksin aikana, että olisi ollut paikat kuivat tms. Mitä tämä siis voi olla?
Kommentit (5)
mutta kyseessä voi olla myös keskenmeno.eikä siis välttämättä liity seksiin.mulla oli keskenmeno viikolla 7,alkoi pienellä vuodolla,sitä jatkui 4-5päivää,ei runsasta ja välillä ei vuotanut ollenkaan kunnes noiden päivien jälkeen tuli isompi verihyytymä ja sen jälkeen runsaampaa vuotoa.eikä kipuja missään vaiheessa.ja kesken meni.mutta yhtä hyvin voi olla harmitonta vuotoa,seuraavassa raskaudessa oli vuotoa,pientä,viikolla 9 ja kaikki oli kunnossa.
Sikiöllä oli kaikki ok, mutta haluttiin ottaa varman päälle asia. jos enempi tulee vuotoa, niin mene ihmeessä tarkistuttaan ultraan tilanne. Jättäkää nyt hommat pois hetkeksi, kokeiltaa paremmilla viikoilla uudestaan.
Mulla ihan sama juttu ollut. Ruskeaa tai vähän punertavaa verta tuli seksin jälkeen alkuraskaudessa. Keskenmenossa verta tuli enemmän ja punaisena. Mutta jos vuoto jatkuu enemmän kuin päivän, sitten ehkä kävisin lääkärissä tarkistamassa. Kaikista todennäköisin vaihtoehto silti on ihan vaan pari rikkoontunutta hiussuonta limakalvolla seksin takia.
soitan vielä neuvolaan iltapäivällä, kun on soittotunti.
Verta tulee siis edelleen, tosin nyt paljon vähemmän. Eilen illalla ja yöllä sitä esim. hulahti pönttöön. Ja se on tosiaan ihan kirkkaanpunaista, siis tuoretta.
Pelottaa hirveästi, jos meidän pavulla ei olekaan kaikki hyvin. :(
Ap
mulla oli kanssa, kävin gynellä ja hän vakuutti että kyse on usein ns. staassisesta ärsykkeestä. Otti uä;n jossa sikiö näkyikin ja hyvin liikkuva olikin, vastasi viikkoja, verta tuli jokaisen yhdyntä kerran jälkeen, aina viikolle 14. Nyt touhukas sikiö on jo touhukas 1 vuotias.