Kuinka paljon täällä on "normaaleja" äitejä ja perheitä?
Eli sellaisia jotka eivät kamppaile minkään kummempien ongelmien kanssa. Päihteet, avioero sotkut, sossu ym.
Eli siis sellaisia ydinperheitä joissa kaikki asiat on ihan hyvin ja mallillaan?.
Kommentit (42)
täälläkin, äiti, isä, kolme poikaa, hyvin kasvatettuja, omaa taloa rakennetaan.
Ekan synnytyksen jälkeen tosin sairastuin masennukseen, mutta se on taakse jäänyttä aikaa.
Akteemisia ollaan, ydinperhe, ei käytetä päihteitä tms.
Kaksi 30+ vanhempaa ja kaksi lasta. Omakotitalo hyvässä helsinkiläisessä lähiössä. Hyvät työt ja urat vanhemmilla. Ei mitään ongelmia. Tavallista perhe-elämää elellään ja tasapainollaan perheen ja työn välillä.
isä, äiti ja kaksi poikaa. molemmat työssä, yksi auto ja kotina uusi kerrostaloneliö hyvällä asuinalueella.
aattelin ensin että me ollaan ihan normaali perhe, kaikki hyvin. toisiaan ja lastaan rakastavt vanhemmat jne.. mutta eipäs sitten ap:n mittapuulla olutkaan. mies sairautensa vuoksi työttömänä, saadaan toimeentulotukea eli ollaankin sitten ongelmaperhe.
hyvä tietää :D
isä,äiti. kaksi tytärtä, maastoauto, hyvät työpaikat. Perhekeskeistä elämää.
Mutta minä luen tavisperheet jotenkin hieman yksinkertaisiksi ja tyhmiksikin. Jos on älyä ja viisautta, sitä haluaa toteuttaa kaikenlaisia erikoisia ihania juttuja, mutta jos on pikkusen yksinketainen, joutuu tyytymään tavalliseen äiti, isä, 2 lasta, molemmat töissä, farmariauto yms juttuun.
Ehkä se johtuu siitä että hieman ketterämmin ajattelevat arvostaisivat ehkä vähän eri asioita ja toisi itsestään esiin niitä muita manööverejä kuin nuo perus setit (vaikka heillä nämä olisi siunaantuneetkin).
Mitä mieltä olette?
T: Selibaatti-Selma
Tämä oli jännä mielipide.
Mitkä ovat noita erikoisia ja ihania juttuja? Kerro joku esimerkki??
Itse en koe, että meidän perusperhe, jossa isä, äiti, kaksi lasta, rivariasunto ja farmariauto olisi jotenkin tyhmää... Itse en henk.koht. vaihtaisi tätä mihinkään ihmellisyyksiin, vaan olen onnellinen näin :)
Taloustilanne on vakaa, mahdollistaa muutamat ulkomaanmatkat vuodessa, harrastukset ym. Ja asuntolainakin on alle 40 vuoden iässä maksettu pois.
Ennemmin sanoisin, että ollaan pyritty elämään elämää järkevästi... tyhmä on toinen juttu...
Olemme olleet pitkään naimisissa, useampi lapsi, omakotitalo, pari autoa ja vakituiset työpaikat molemmilla. Olemme varmaan olleet keski-ikäisiä 25-vuotiaasta alkaen. Mutta ihan onnellisia sellaisia. Ja on meillä ongelmia, kaikenlaista, mutta sekin lienee aika tavallista.
Olemme kahden eri sukupuolta edustavan vanhemman ja kahden lapsen muodostama perhe, ei avioeroa takana eikä edessä, ei päihdeongelmia... mutta lapsemme ovat adoptoituja, eli emme ole taviksia. (Luojan kiitos ;D)
Äiti, isä ja yksi lapsi. Meillä kk-tulot noin 17 000, 340 m2 ok-talo, 2 sijoitusasuntoa, kolme autoa, moottoripyörä, vene, huvila ulkomailla.
Äiti,isä ja yksi lapsi,tosin adoptoitu ja toinen tulossa maailmalta kotiin ihan näinä päivinä :D.
Olemme ONNELLINEN perhe :-).
että yhteiseloa takana 17 vuotta,nyt ollaan kolmivitosia molemmat.
Äiti, lapsi ja koira. Vuokralla asumme kerrostalossa ja varattomia olemme. Auto sentään pihasta löytyy. Mutta vakityötäkään ei, sillä äiti on opiskelija.
tarkoiteta äitiä,isää ja lapsia?
Niin minä ainakin sen käsitän!?
äiti, isä ja kaksi lasta. Rivitalo Espoossa ja maasturi. Hyvät työpaikat molemmilla ;-)
Äiti, isä, tyttö ja poika. Omakotitalo ja farmariauto.
voi mua ja numeropäätäni. Eli 34 onnitteli 36:a.
Miehellä ikää 30, itsellä pari vuotta alle, lapsia 2, tyttö ja poika. Omistamme rivarinpätkän, autona perus farmari, molemmilla työt (paitsi nyt olen hoitovapaalla). Lapset ns. normaaleja, ei ainakaan toistaiseksi käytöshäiriöitä yms. Eikä perheessäämme alko-mielenterveys yms ongelmaa. Läheiset välit sukulaisiin. Kaikki asiat ihan mallillaan. Kun ympärilleen katselee niin välillä tuntuu että ns. perusperheitä joissa ei isompia ongelmia ole on ikävä kyllä vähän...
asiat hyvin, oikein mallillaan, töitä on, terveyttä on ja perheessä rakkautta, minusta olemme ihan normaaliperhe.