Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, että jotkut ihmiset ärsyttävät HETI, vaikka eivät olisi ehtineet kahtaa sanaa sanoa?

Vierailija
24.03.2010 |

...eilen oltiin LKS:n päivystyksessä ja siinä muutaman tunnin aikana olin tilassa erään toisen lapsen äidin kanssa ja ajattelin, etten ikinä haluaisi olla enemmissä tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa.

Ihan aluksi kun menin, niin se puheskeli kovaan ääneen lapselleen, sellaiseen että varmasti muutkin kuulevat. Sitten se bongasi meidät, aina kun hänen lapsensa sanoi jotain "hassua" hän vilkaisi meihin tyyliin: "Eikös mun lapsi olekin aivan valloittavan hassu". Itse en todellakaan jaksanut kiinnittää muihin huomiota huonosti nukutun yön jälkeen.

Sitten tämä äiti julisti isoon ääneen lapselleen kirjaa lukiessaan, että: "tupenrapinat sille, joka tästä kirjasta on sivuja repinyt". Tämäkin kertoi paljon siitä ihmisestä. Juuri sellainen, että meidän lapset ja muiden kakarat.

Kun huomasin tämän äidin ärsyyntymispisteet, aloin vedättää häntä aivan tosissaan. Ensin hän kertoi lapselleen, että "kohta päästään sinne lääkärisedän luo". Kysyin häneltä, että mistäs tiedät että se on lääkärisetä, voihan se olla tätikin...

Sitten hän alkoi vuodattaa huonosti nukutusta yöstä. Ja kerroin meillä olleen samanlaista, mutta että täytyy taas opetella valvomaan, koska meille on syntymässä vauva kohta. Samalla kerroin, että pitäisi opettaa tuo 5v. nukkumaan omassa sängyssään läpi yön. Siitäkös tämä innostui ja kertoi että heillä nukutaan perhepedissä. Sanoin, että juu, meillä ei. Sitä varten jokaisella on omat sänkynsä, että niissä nukutaan. Ja kerroinpa vielä senkin, että perhepeti on ok, jos jokainen kokee pystyvänsä nukkumaan, mutta jos omat unet häiriintyvät, niin silloin on parasta että jokainen nukkuu omissa sängyissään.

Olipa kokemus!

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä kaikkein pahin! Molemmat ärsytti; sekä ap että tuo toinen mamma, josta juttu kertoi. Ja minulla on tänään oikein positiivinen ja iloinen olo muuten...

Vierailija
62/68 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisen kohtaaminen päivystyksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Sitten tämä äiti julisti isoon ääneen lapselleen kirjaa lukiessaan, että: "tupenrapinat sille, joka tästä kirjasta on sivuja repinyt". Tämäkin kertoi paljon siitä ihmisestä. Juuri sellainen, että meidän lapset ja muiden kakarat.

Mä voisin hyvinkin itse sanoa jotain tollasta ja olen joskus sanonutkin kun olen huomannut jonkun vandalismin jälkiä jossain "ohhoh kukas tuhmeliini on piirtänyt tonne seinään eihän tollasta saa tehdä" ja siinä on taustalla se että omilla lapsilla lipsuu aina välillä (tänään vimeksi piirsivät seinään) ja niitä täytyy silloin tällöin muistuttaa kasvatustarkoituksessa että tietyt asiat on väärin. Se on ehkä ulkopuolisten mielestä ärsyttävää mutta musta on mukavampi kasvatustilanne kun niitä sääntöjä saa kerrattua sen kautta että joku toinen tuntematon on tehnyt tuhmasti ja lapsen kanssa yhdessä sitä kauhistellaan kuin niissä tilanteissa että puidaan omia pahoja tekoja.

Tuli vähän sekava lause mutta pointtini on siis se että jos joku sanoo että tupenrapinat sille joka on tätä kirjaa repinyt niin ei se aina tarkoita että tuhmat toisten kakarat, ei meidän vaan ikinä vaan kyse voi olla juurikin päinvastaisesta että meidän kakaratkin on kirjoja joskus repineet ja haluttais kitkeä se pois.

Vierailija
64/68 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtaamisesta.

Henkilökemiat eivät aina kohtaa, mutta on turha jäädä vellomaan ohimenevän kohtaamisen aiheuttamassa ärsyyntymisessä.

Onneksi ei ollut kyse uudesta työkaverista tai naapurista, jonka kanssa tulisit olemaan tekemisissä jatkuvasti. Joutuisit oikeasti tutustumaan toiseen ja kuuntelemaan häntä, ellet haluaisi olla jatkuvassa riitatilassa.

Vierailija
65/68 |
21.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Toimin samoin. En ymmärrä suomalaisia. Ajattelen ihmisistä neutraalisti. Juttelen ja hymyilen, eikä se merkitse sen enempää, kuuluu mielestäni normaaliin kuvioon ihmisten välisissä kanssakäymisissä. Enkä ymärrä näitä " henkilökemioita", enkä ymmärrä, miksi joku ihminen " ärsyttää", vaikka ei ole loukannut minua mitenkään. Enkä ymmärrä, miksi " ärsytän" jotakin, jos käyttäydyn sivistyneesti ja asiallisesti. Jos joku käyttäytyy erityisen törkeästi, voin möläyttää vaivihkaa hänelle jotakin, jotta hän tajuaisi miten typerästi käyttäytyy. Olen tosin huomannut, että typerästi käyttäytyvät eivät tajua sitä. Suomalaiset ovat outoja. Erään sukututkimuksen mukaan tosin sukujuureni menevät Ruotsiin ja sitä kautta Eurooppaan. Ulkomaalaisten kanssa on helppo tulla toimeen. Syynä: hyvät käytöstavat. Se helpottaa ja keventää kaikkea kanssakäymistä, eikä ystävällisyys ja juttelu  merkitse sen enempää. Mikä teitä oikein vaivaa???

Vierailija
66/68 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kun tiivistää tähän sun kirjoituksen, niin:

- sä näit ihmisen joka oli hyvin epävarma ja innokas miellyttämään sekä selvästi hyvin herkkä miettimään ympäristön reaktioita. Sä huomasti ton epävarmuuden ja ärsyynnyit

- sä mietit mitkä on tuon ihmisen arimmat kohdat, mikä ei varmaan ollut vaikeaa jos toinen on noin epävarma. Sit sä iskit niihin kohtiin, tarkoituksenasi pahoittaa ton toisen äidin mieli. Todennäköisesti nautit siitä vallan tunteesta kun sait ton toisen hermostumaan ja loukkaantumaan.

Jokainen joka on käynyt peruskoulun tunnistaa ton ärsyke-reaktio-ketjun. Siinä helppoa uhria pompottaa tyyppi joka tykkää dominoida. Tää on inhimillistä, vaikkakin tuota käytöstä on vaikea arvostaa.

Mitä inhimillistä tuossa nyt on? Osoittaa ainoastaan jollain tavalla häiriintynyttä pätemisen tarvetta esitellä täälläkin sitä miten "tyhmä" toinen ihminen oli kun ei nyt sattunut olemaan just sellainen kuin aloittaja olis halunnut, ja kaikkienhan pitäis luonnollisesti olla sellaisia.

Ei tasapainoisilla ihmisillä ole edes tarvetta jaotella ihmisiä tuolla tavalla mustavalkoisesti niihin jotka ovat kivoja ja niihin joita pitää päästä kurmottamaan.

Vierailija
67/68 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli sellainen olo et sää taidat oikeasti olla se ärsyttävä besserwisser? ehkä vaan luulet olevasi mukava. ei kaikkien ihmisten edes kuulu pitää toisistaan. varmaan se toinen äiti saattoi miettiä susta ihan samaa. jos nyt heräät siihen totuuteen et kaikki ei oikeasti pidä susta eikä yleensäkään kaikkia voi miellyttää eikä pidäkkään. sulla on liikaa tyhjää aikaa miettiä moisia. huolehdi itsestäsi ja ole ystävällinen jos toiset ei pidä susta silti niin unohda ne.

Vierailija
68/68 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi pitänyt mölyt mahassaan jos ei kerran pitänyt siitä toisesta eikä hänellä ollut mitään hyvää sanottavana

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi