Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, että jotkut ihmiset ärsyttävät HETI, vaikka eivät olisi ehtineet kahtaa sanaa sanoa?

Vierailija
24.03.2010 |

...eilen oltiin LKS:n päivystyksessä ja siinä muutaman tunnin aikana olin tilassa erään toisen lapsen äidin kanssa ja ajattelin, etten ikinä haluaisi olla enemmissä tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa.

Ihan aluksi kun menin, niin se puheskeli kovaan ääneen lapselleen, sellaiseen että varmasti muutkin kuulevat. Sitten se bongasi meidät, aina kun hänen lapsensa sanoi jotain "hassua" hän vilkaisi meihin tyyliin: "Eikös mun lapsi olekin aivan valloittavan hassu". Itse en todellakaan jaksanut kiinnittää muihin huomiota huonosti nukutun yön jälkeen.

Sitten tämä äiti julisti isoon ääneen lapselleen kirjaa lukiessaan, että: "tupenrapinat sille, joka tästä kirjasta on sivuja repinyt". Tämäkin kertoi paljon siitä ihmisestä. Juuri sellainen, että meidän lapset ja muiden kakarat.

Kun huomasin tämän äidin ärsyyntymispisteet, aloin vedättää häntä aivan tosissaan. Ensin hän kertoi lapselleen, että "kohta päästään sinne lääkärisedän luo". Kysyin häneltä, että mistäs tiedät että se on lääkärisetä, voihan se olla tätikin...

Sitten hän alkoi vuodattaa huonosti nukutusta yöstä. Ja kerroin meillä olleen samanlaista, mutta että täytyy taas opetella valvomaan, koska meille on syntymässä vauva kohta. Samalla kerroin, että pitäisi opettaa tuo 5v. nukkumaan omassa sängyssään läpi yön. Siitäkös tämä innostui ja kertoi että heillä nukutaan perhepedissä. Sanoin, että juu, meillä ei. Sitä varten jokaisella on omat sänkynsä, että niissä nukutaan. Ja kerroinpa vielä senkin, että perhepeti on ok, jos jokainen kokee pystyvänsä nukkumaan, mutta jos omat unet häiriintyvät, niin silloin on parasta että jokainen nukkuu omissa sängyissään.

Olipa kokemus!

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
42/68 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
31.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivonnut edes tästä äidistä ystävää itselleen ja lapseleen.

Älä ärsyynny niin helposti ap, niin saanet ystäviä. Parempaa uutta vuotta!

Vierailija
44/68 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alittajalla on mielenterveysongelmia kun projisoi omia juttujaan muihin. Ärtymystä, kateutta jne. Tasapianoinen ihminen ei tuollaisest atilanteestä ärsyynny.

Vierailija
45/68 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostaa tää vanha ketju? Oliko itsekeksimäsi provo tämä aloitus aikanaan? ;)

Vierailija
46/68 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmistyyppi kuin hän itse. Näki siis omat virheensä siinä toisessa.

Vierailija
47/68 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:lle,

Minusta tuossa ei ole hirveästi ärsyttävää, sitä silmällä pitäen, että ihminenhän oli sulle outo, joten eihän sen kans tarvii enempäänsä olla tekemisissä.

ymmärrän mitä tarkoitat ja tunnistan tuollaisen ihmisen ärsyttävyyden. mutta, mutta ajattelen aina tuollaisen seurassa, että juuri ne asiat mitä henkilö korostaa ovat vain hänelle jotenkin tärkeämpiä.

Siis jotenkin olisi syytä ajatella ihmisläheisemmin, että osais myötäillä hieman ja kuitenkin kertoa oman mielipiteensä myös.

Joillekin elämä oikeasti on niin pientä, että ne lapsen sanomiset ym. periaatteet on aivan yliasioita. Annetaan ihmisten olla omanlaisiaan. Minulle se että antaa kaikille vapauden persoonasta huolimatta on vastaavasti itselleni vapauttavaa. Mieluummin hymyilee ja nyökyttelee tuollaiselle. se voi merkitä henkilölle enemmän kuin arvaatkaan.

Vierailija
48/68 |
24.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on oma ystäväpiiri jonka kanssa olen tekemisissä.

Muihin en luota pätkän vertaa.

Vierailija
49/68 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

öööööööööööö................ mitä sitten ihan tavallista jos toinen alkaa juttelemaan sillä ei ehkä vaan oo muuta tekemistä ja siis jos sä et jaksa kuunnella niin sanot vaan että et jaksais nyt oikein vaan kuunella kun oot nukkunu huonosti ja vaikka pahoittelet että et jaksa kuunnella kyllä nyt fiksun pitäs ymmärtää se 

Vierailija
50/68 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

öööööööööööö................ mitä sitten ihan tavallista jos toinen alkaa juttelemaan sillä ei ehkä vaan oo muuta tekemistä ja siis jos sä et jaksa kuunnella niin sanot vaan että et jaksais nyt oikein vaan kuunella kun oot nukkunu huonosti ja vaikka pahoittelet että et jaksa kuunnella kyllä nyt fiksun pitäs ymmärtää se 

Vierailija
51/68 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aloitus ärsyttää ennenkuin sen avaakaan ja tämä oli juuri sellainen.

Vierailija
52/68 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tupenrapinat sille, joka nostaa monta vuotta vanhoja aloituksia. 

Vierailija
53/68 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2010 klo 14:12"]

"Kun huomasin tämän äidin ärsyyntymispisteet, aloin vedättää häntä aivan tosissaan. Ensin hän kertoi lapselleen, että "kohta päästään sinne lääkärisedän luo". Kysyin häneltä, että mistäs tiedät että se on lääkärisetä, voihan se olla tätikin..."

Ja anteeks vaan, mutt toi kappale kertoi susta KAIKEN.

[/quote]

Niinpä, just sellainen vittumainen muka-älykkäämpi saivartelija, joka minuakin ärsyttäisi HETI.

Vierailija
54/68 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2010 klo 14:56"]

No, tuo ei minua sinänsä haittaa. Olen sinut itseni kanssa enkä edes halua kaikkia miellyttää. Peräänkuuluttaisin kyllä ap:llekin sitä jonkun keskustelijan mainitsemaa jutustelun taitoa. Se parin sanan vaihto satunnaisessa tilanteessa kun ei tarkoita mitään. Ei tarvitse alkaa ylimmiksi ystäviksi. Ei edes tuttaviksi. Se on vain inhimillistä kanssakäymistä!

[/quote]

Samat sanat.

Suomalaisille sellainen arkinen jutustelu tuntuu olevan joskus tosi vaikeaa. Hulluinta on sellainen (en tarkoita ap:ta), jos pitää ensin olla kamalan töykeä, ennen kuin ollaan tavattu pari kertaa. Sitten kyllä mielistellään ja nöyristellään, ja ollaan ihan imelän ystävällisiä. Sitä en käsitä ollenkaan, mikä siinä asiallisessa käytöksessä on niin vaikeaa? Huonot käytöstavat?

Joka tapauksessa, arkinen, ystävällinen jutustelu ei tosiaankaan tarkoita yhtään mitään. Vaihdan usein naapureiden kanssa muutaman sanan ja nautin niistä keskusteluista, mutta ei me silti sen kummemmin tapailla tai soitella. Ei ystävällisyyden osoittaminen ole minulta pois, minulla on niin hyvä itsetunto, että voin hymyillä vieraalle ihmiselle ja jutustella hänen kanssaan. En kuitenkaan kuvittele, että olisimme parhaita ystäviä, sehän on vain pelkkää kanssakäymistä.

Joskus minun on todella vaikea ymmärtää suomalaisten kanssakäymistapoja. Ehkä se vaikuttaa, että minulla on karjalainen sukutausta ja minulle on lapsesta saakka opetettu, että ihmisille ollaan ystävällisiä, ihmisiä tervehditään. Kaikkien kanssa on tultava toimeen, vaikka ihmisten kanssa ei ystävä olisikaan tai edes haluaisi olla. Se on sydämen sivistystä.

Vierailija
55/68 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun huomasin tämän äidin ärsyyntymispisteet, aloin vedättää häntä aivan tosissaan. Ensin hän kertoi lapselleen, että "kohta päästään sinne lääkärisedän luo". Kysyin häneltä, että mistäs tiedät että se on lääkärisetä, voihan se olla tätikin..." Ja anteeks vaan, mutt toi kappale kertoi susta KAIKEN.

itsekkin saatan joskus vähän vedättää, mutten ikinä tekisi sitä LKS:n päivystyksessä jossa äiti on sairaan lapsensa kanssa. Todella mauton olet ap.

Vierailija
56/68 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai intuitio

Vierailija
57/68 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka "et todellakaan jaksanut kiinnittää muihin huomiota huonosti nukutun yön jälkeen."

Kauheasti teit johtopäätöksiä ja aloit sitten vielä vittuillakin, ilman mitään kummempaa syytä. Huokaus sinun kanssasi, taitaa nyt raskaushormonit heiluttaa?

Minä en ärsyynny ihmisiin tuolla lailla. Saatan ajatella, että synkkaa ei ole löytynyt jonkun kanssa (kun olen pidempään tuntenut), mutta en luule, että toisessa on sen takia jotain olennaista vikaa - emme vain ole yhteensopivia ihmisinä.

Tuo ajattelutapa säästää minut monelta turhalta vitutukselta ja riidalta.

Vierailija
58/68 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähdet jo kättelyssä tutustumaan johonkin ihmiseen sillä asenteella että tuosta en takuulla tule pitämään niin siinä käy just niin ettette tule toimeen koska tavalla tai toisella se nuiva asenne välittyy toisellekin ja sitten kohtelette toisianne sillä tavalla että ette tule ystävystymään.

Kun taas ajattelet positiivisesti että vau, varmaan mukava ihminen niin toinenkin saa susta hyviä viboja ja tulette tulemaan hyvin toimeen.

Ja sama vahvistuu jos molemmat on sillä mielellä että varmaan tullaan hyvin toimeen jee.

tuosta en jostain syystä pidä ja tuon kanssa minulla tulee synkkaamaan tosi hyvin. Tämä kai oli ap:n pointti. En tiedä, mistä tuo ensivaikutelma syntyy, mutta usein se on paikkansapitävä.

Esim. edellisessä työpaikassa oli yksi työkaveri, josta vaistosin ihan heti, että tuosta en pidä. Ihmisessä ei ollut mitään "vikaa", hoidimme työasiat yhdessä ihan ok, mutta koskaan en oikein pitänyt ko. ihmisestä. Eräästä toisesta taas vaistosin heti kätellessä, että olemme samalla aaltopituudella, ja niin se olikin. Myöhemmin selvisi, että tunne oli molemminpuolinen. Ja kaikki henkilöt olivat naisia, eli tässä ei ollut taustalla mitään ihastumista tai muuta sellaista.

Vierailija
59/68 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jyrkkä ja itseriittoinen.

Minua ei kukaan heti ärsytä. Enkä todellakaan tuputa kenellekään mielipiteitäni missään teekoon aulassa...

Vierailija
60/68 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on kyllä nähnyt melkoisesti vaivaa saadakseen kontaktia.

Ilmeisesti siis tykkäät siitä että sua ärsyttää muut ihmiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän