Mistä johtuu, että jotkut ihmiset ärsyttävät HETI, vaikka eivät olisi ehtineet kahtaa sanaa sanoa?
...eilen oltiin LKS:n päivystyksessä ja siinä muutaman tunnin aikana olin tilassa erään toisen lapsen äidin kanssa ja ajattelin, etten ikinä haluaisi olla enemmissä tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa.
Ihan aluksi kun menin, niin se puheskeli kovaan ääneen lapselleen, sellaiseen että varmasti muutkin kuulevat. Sitten se bongasi meidät, aina kun hänen lapsensa sanoi jotain "hassua" hän vilkaisi meihin tyyliin: "Eikös mun lapsi olekin aivan valloittavan hassu". Itse en todellakaan jaksanut kiinnittää muihin huomiota huonosti nukutun yön jälkeen.
Sitten tämä äiti julisti isoon ääneen lapselleen kirjaa lukiessaan, että: "tupenrapinat sille, joka tästä kirjasta on sivuja repinyt". Tämäkin kertoi paljon siitä ihmisestä. Juuri sellainen, että meidän lapset ja muiden kakarat.
Kun huomasin tämän äidin ärsyyntymispisteet, aloin vedättää häntä aivan tosissaan. Ensin hän kertoi lapselleen, että "kohta päästään sinne lääkärisedän luo". Kysyin häneltä, että mistäs tiedät että se on lääkärisetä, voihan se olla tätikin...
Sitten hän alkoi vuodattaa huonosti nukutusta yöstä. Ja kerroin meillä olleen samanlaista, mutta että täytyy taas opetella valvomaan, koska meille on syntymässä vauva kohta. Samalla kerroin, että pitäisi opettaa tuo 5v. nukkumaan omassa sängyssään läpi yön. Siitäkös tämä innostui ja kertoi että heillä nukutaan perhepedissä. Sanoin, että juu, meillä ei. Sitä varten jokaisella on omat sänkynsä, että niissä nukutaan. Ja kerroinpa vielä senkin, että perhepeti on ok, jos jokainen kokee pystyvänsä nukkumaan, mutta jos omat unet häiriintyvät, niin silloin on parasta että jokainen nukkuu omissa sängyissään.
Olipa kokemus!
Kommentit (68)
ihan helevetillisen ärsyttäviä. Varsinkin aamusta kun olet itse unisena ja äkäisenä töihin menossa. Hirveä lässytys lapselle koko ajan.
23: jos sä olet jo valmiiksi äkäinen niin sehän on kiva että sulla on joku syy ärsyyntyä vielä enemmän. Jotkut vaan tykkää olla pahantuulisia, ehkä sä olet yksi heistä?
Itse en todellakaan jaksanut kiinnittää muihin huomiota huonosti nukutun yön jälkeen.
Ai et jaksanu kiinnittää huomiota? Miten sitten noin hyvin kuulit ja muistat kaiken mitä se toinen äiti puhui? :D Kyylä.
ihmistyypistä, mutta tasan tarkkaan toi ap:n kirjoituskin kaikessa ristiriitaisuudessaan antaa välittömästi sen kuvan, että en pitäisi ap:n kaltaisesta ihmistyypistä.
p.s. yleensä ne, joista oikeasti pidetään tosi paljon, eivät joudu sitä itse kertomaan ympäristölleen. Mutta tunnen myös tämän ihmistyypin, joka tietää "että minusta pitävät kaikki"
sietäisin. Miestäni ja lapsiani siedän. Muita en voi sietää hetkeäkään. Monesti vain nyökyttelen päätä ja vähempää ei voisi kiinnostaa muiden jutut.
Ja joskus tuntuu siltä, ettei tarvitse puolta sanaa sanoa, niin toinen on naama vääränä ja katsoo olan yli että olisiko joku mielenkiintoisempi keskustelukumppani.
No, tuo ei minua sinänsä haittaa. Olen sinut itseni kanssa enkä edes halua kaikkia miellyttää. Peräänkuuluttaisin kyllä ap:llekin sitä jonkun keskustelijan mainitsemaa jutustelun taitoa. Se parin sanan vaihto satunnaisessa tilanteessa kun ei tarkoita mitään. Ei tarvitse alkaa ylimmiksi ystäviksi. Ei edes tuttaviksi. Se on vain inhimillistä kanssakäymistä!
Kun monet täällä tunnistaa sen. Ihan pihalla, voitteko valaista.
Mutta tunnen myös tämän ihmistyypin, joka tietää "että minusta pitävät kaikki"
ja yleensä näistä ihmisistä kaikki pitävätkin - näennäisesti. Mutta ei välttämättä oikeasti. Suurin osa ihmisistä haluaa välttyä joutumasta lauman hyljeksimäksi, siksi.
samassa työpaikassa :) Tiedoksesi vaan, että se näkyy kyllä päältäkin, ettet siedä ketään. Ja oltiin kaikki onnellisia, kun vaihdoit työpaikkaa.
sietäisin. Miestäni ja lapsiani siedän. Muita en voi sietää hetkeäkään. Monesti vain nyökyttelen päätä ja vähempää ei voisi kiinnostaa muiden jutut.
kanssa ei vain tule toimeen. Lapseni kaverin äiti on sellainen, että aikanaan vuosia sitten mietin, että hirveä tyyppi. Nyt tullaan kohteliaasti toimeen, mutta vieläkin on niin vaikeaa sopia moni juttu.
Toisen lapsen kaverin äidin kanssa taas alkaa heti "aurinko paistaa", kun tulee esim. vanhempain iltaan ja juttu luistaa. Näin se vain on.
Joistakin työkavereista oikein toivoo, ettei osallistuisi esim. pikkujouluhin, kun ovat niin rasittavia, eikä niiden kanssa voi pitää hauskaa.
Olen se kolmas tarkkaileva ihmistyyppi. Häpesin molempien puolesta. Poikani ja minä. Emmehän me miehet ota tosissaan kanalauman nokkimajärjestystä. Huomasin että koko show oli järjestetty minua varten. Ap ja se toinen nainen kilpailivat molemmat minun huomiosta. No tilanne laantui kun paikalle tuli vaimoni hakemaan pojan. No näitähän näkee kohtalaisen usein. Ei se mitenkään poikkeuksellista ollut. T: 11cm mies
miksi ihmeessä olet valinnut tuollaisen nimimerkkisi tänne palstalle joka kuhisee naisia? saadaksesi huomiota?
tämä avaus, kaikki tähän vastanneet (poislukien minut).
Todella ärsyttää!
Sieluni silmin näen kuivakan, kolmekymppisen naisen, jolla hieman laineilla blondit hiukset, hailakan väriset siniset silmät, hieman tönkköä ripsiväriä ja poskipuna, vaatteina joku "muoti-juttu" jossa merkki näkyy selvästi ulospäin. Ja tämä nainen kuvittelee olevansa kovinkin fiksu ja sanavalmis, sinkoilee "nuoliaan", eikä tajua, että kuulostaa naurettavalta ja vain syventää epäedullista vaikutelmaa muiden silmissä. Kanssaihmiset kun tuntevat lähinnä myötähäpeää, mutta nainen ei tätä huomaa. "Kyllä se lääkärisetä voi olla tätikin." :D
Koska kun tiivistää tähän sun kirjoituksen, niin:
- sä näit ihmisen joka oli hyvin epävarma ja innokas miellyttämään sekä selvästi hyvin herkkä miettimään ympäristön reaktioita. Sä huomasti ton epävarmuuden ja ärsyynnyit
- sä mietit mitkä on tuon ihmisen arimmat kohdat, mikä ei varmaan ollut vaikeaa jos toinen on noin epävarma. Sit sä iskit niihin kohtiin, tarkoituksenasi pahoittaa ton toisen äidin mieli. Todennäköisesti nautit siitä vallan tunteesta kun sait ton toisen hermostumaan ja loukkaantumaan.
Jokainen joka on käynyt peruskoulun tunnistaa ton ärsyke-reaktio-ketjun. Siinä helppoa uhria pompottaa tyyppi joka tykkää dominoida. Tää on inhimillistä, vaikkakin tuota käytöstä on vaikea arvostaa.
Mutta sitten, sitä mä en ymmärrä, että minkä tähden sä otsikoit ton tapahtuman niin, että teillä ei kemiat kohdanneet? Teillä ei selvästikään ollut kummallakaan aivan huiput sosiaaliset taidot, mutta sä et edes yrittänyt tulla toimeen. Toinen yritti. Miksi sä et vaan sanonut suoraan, että sä olit jo valmiiksi vireystilassa, jossa halusit purkaa sun turhautumisen johonkuhun, ja siinä sattumalta oli sulle hyvä kohde? Se kuvaa noitten tapahtumien kulkua paljon rehellisemmin.
olen kyllä kaikkein pahin! Molemmat ärsytti; sekä ap että tuo toinen mamma, josta juttu kertoi.
Ja minulla on tänään oikein positiivinen ja iloinen olo muuten...
- sä näit ihmisen joka oli hyvin epävarma ja innokas miellyttämään sekä selvästi hyvin herkkä miettimään ympäristön reaktioita. Sä huomasti ton epävarmuuden ja ärsyynnyit
- sä mietit mitkä on tuon ihmisen arimmat kohdat, mikä ei varmaan ollut vaikeaa jos toinen on noin epävarma. Sit sä iskit niihin kohtiin, tarkoituksenasi pahoittaa ton toisen äidin mieli. Todennäköisesti nautit siitä vallan tunteesta kun sait ton toisen hermostumaan ja loukkaantumaan.Jokainen joka on käynyt peruskoulun tunnistaa ton ärsyke-reaktio-ketjun. Siinä helppoa uhria pompottaa tyyppi joka tykkää dominoida. Tää on inhimillistä, vaikkakin tuota käytöstä on vaikea arvostaa.
Mutta sitten, sitä mä en ymmärrä, että minkä tähden sä otsikoit ton tapahtuman niin, että teillä ei kemiat kohdanneet? Teillä ei selvästikään ollut kummallakaan aivan huiput sosiaaliset taidot, mutta sä et edes yrittänyt tulla toimeen. Toinen yritti. Miksi sä et vaan sanonut suoraan, että sä olit jo valmiiksi vireystilassa, jossa halusit purkaa sun turhautumisen johonkuhun, ja siinä sattumalta oli sulle hyvä kohde? Se kuvaa noitten tapahtumien kulkua paljon rehellisemmin.
Mitä se toinen nainen nyt siis tekikään väärin? Puhui lapselleen? Katsoi sinua, kun lapsi sanoi jotain hauskaa? Ehkä se nainen yritti saada jotain juttelua aikaiseksi (kuten normaaleihin käytöstapoihin kuuluu).
Eikös sekin nyt ole itsestään selvää, että perhepedissä ei kannata nukkua, jos kaikki eivät saa unta. Oliko toi toteamus ap:n mielestä jotenkin hurja sivallus toista naistta kohtaan? Vai miksi mainitsit sen tässä?
- sä mietit mitkä on tuon ihmisen arimmat kohdat, mikä ei varmaan ollut vaikeaa jos toinen on noin epävarma. Sit sä iskit niihin kohtiin, tarkoituksenasi pahoittaa ton toisen äidin mieli. Todennäköisesti nautit siitä vallan tunteesta kun sait ton toisen hermostumaan ja loukkaantumaan.Jokainen joka on käynyt peruskoulun tunnistaa ton ärsyke-reaktio-ketjun. Siinä helppoa uhria pompottaa tyyppi joka tykkää dominoida. Tää on inhimillistä, vaikkakin tuota käytöstä on vaikea arvostaa.
En usko olevani tuon ap:n inhoaman naisen kaltainen, mutta eräs lapseni kaverin äiti on kyllä ihan kuin ap. Sanoo hänelle mitä vaan, niin rouva vaan tuijottaa pahan suovasti tai jopa tuhahtaa. En tiedä yhtään, mitä sille ihmiselle pitäisi oikein puhua, kun joka ainoa asia tuntuu osuvan johonkin ärsytyspisteeseen! :O
ihan helevetillisen ärsyttäviä. Varsinkin aamusta kun olet itse unisena ja äkäisenä töihin menossa. Hirveä lässytys lapselle koko ajan.