Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka moni palstalla on lastensuojelun hampaissa ja miksi?

Vierailija
18.01.2009 |

päihteet

ero

mielenterve. ongelmat

sossun asiakkuus

syinä

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ilmottaudun ensimmäisenä.

Vierailija
2/26 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt syksyllä koitti vapaus.

et kertonut itse miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaa noiden lastensuojelutyyppien kanssa on, varsinkin kun itse käyttävät lain vastaisia keinoja!

Vierailija
4/26 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lastensuojelu ole kimpussa millään tasolla vaikka on toimeentulotuen piirissä, ei ole ollut missään vaiheessa.

Lastensuojelun piiriin pääsee jos on mielenterveydellisiä ongelmia, päihteiden käyttöä tai oma halukkuus hankalan elämäntilanteen vuoksi tai jos tarvitsee tukiperhettä.

Vierailija
5/26 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanavalinnat kertoo sen, ettet haluaisi perheellenne apua.. varmaan jos koittaisit suhtautua myönteisemmin voisitte päästä sieltä "hampaista" nopeammin..

Vierailija
6/26 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen pitänyt lastensuojelua auttajana hädässä

Vierailija
7/26 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen joka on sieltä apua hakenut ja saanut, tukitoimia lapsilleen eivätkä ole hampaissa, perhe on vain ylikuormitettu lasten runsaiden sairastelujen vuoksi.

Vierailija
8/26 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sossun hampaissa vanhempieni eron ja päihteidenkäytön takia.

Vierailija
9/26 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaa noiden lastensuojelutyyppien kanssa on, varsinkin kun itse käyttävät lain vastaisia keinoja!

Kannattaa kuitenkin katsoa peiliin.

Vierailija
10/26 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman ylpeytensä alttarilla. Ja moiset vielä väittävät lapsiaan rakastavansa... hyi helvetti ap. ja kaltaisensa.

Vierailija
11/26 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidätkin on lastensuojelu tarkistanut, ja ei olisi tullut mieleenkään alkaa mekkaloida, jos olisivat olleet sitä mieltä, että apua tarvitaan. Mutta katsoivat, että selviämme oikein hyvin omillammekin.

oman ylpeytensä alttarilla. Ja moiset vielä väittävät lapsiaan rakastavansa... hyi helvetti ap. ja kaltaisensa.

Vierailija
12/26 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes meidän yksinhuoltajien.

Lastensuojelu puuttuu jos on ongelmia tai sieltä voi itsekin pyytää apua ja se on fiksua jos omat voimavarat ehtyy.

Vierailija
13/26 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäämme vaikeana aikana.

Vierailija
14/26 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu pariskunta erosi pari vuotta takaperin, lapset äidille.

Äiti muutti lasten kanssa uuteen asuntoon, isä jäi entiseen uuden vaimon kanssa. Äidillä synnytyksen jälkeinen masennus sekä hoitamaton diabetes (selvisi minulle vastikään), lisäksi hän oli pitkäaikaistyötön. Isä yksityisyrittäjä, hoiti lasten elatusmaksut sangen runsaskätisesti.

Isä harkitsi pitkään pitäisikö äidistä tehdä lastensuojeluilmoitus, mutta jätti sen kuitenkin tekemättä. Nyt yllättäen ex-vaimo kuoli (lapset olivat hänen kanssaan kotona äidin mentyä huonoon kuntoon, isä matkoilla) lasten nähden kotona. Lasten isää, joka siis tapahtuma hetkellä oli ulkomailla, uhattiin lasten huostaanotolla... Odotan pelolla mitä lapsille nyt tullaan tekemään, isä kun haluaisi nyt olla lähivanhempi äidin kuoltua.

Kenelläkään kokemusta tai tietoa miten näissä tilanteissa lastensuojelu toimii?

Vierailija
15/26 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt kuollut äiti jätti lapset säännöllisesti keskenään yksin kotiin kertomatta lapsille minne hän lähti tai milloin hän tulisi kotiin (tilanne alkoi siis kuopuksen synnyttyä). Vanhin lapsista hoiti nuorempansa, joista nuorin alle kouluikäinen, äiti kun tähän ei ollut kykenevä. Isä sääli entistä vaimoaan, eikä tästä syystä halunnut ilmoitusta tehdä. Lapset kävivät säännöllisesti isällä, eikä heiltä materiaalisesti puuttunut mitään (ts. ruokaa ja vaatetta oli riittävästi). Ruokahuollosta vastasi vanhin lapsista, joskin syötävä oli pääsääntöisesti ns. roskaruokaa, koska lapset eivät osanneet itse käyttää hellaa tai uunia.

Vierailija
16/26 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen aloitukseen.

HETI SIITÄKIN PÄÄTELLÄÄN omiaan että jaahas, ap haluaa niistä eroon..hohhoi.

Vierailija
17/26 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko täällä normaaleja äitejä ollenkaan?

Vierailija
18/26 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/26 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin omasta mielestäni. paha mieli tuli.

Vierailija
20/26 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään yli puoleen vuoteen. Kävivät kerran viikossa tsekkauskäynnillä, heidän mielestä kaikki pielessä, saimme toisenlaista apua ja sieltä tuli päätös ettei juuri minkäänlaista huolenaihetta. Nyt eivät ole käyneet pitkään aikaan enää.

Kaverilta huostaanotettiin lapset, eikä edes kerrottu kunnon syytä että miksi.

Ei se aina ole niin hyvä juttu että ne ovat kimpussa. Ihanaa olla vaan eikä miettiä noita asioita IHAN kokoajan. Oppisimpahan ainakin sen ettei niille kannata puhua ihan kaikkea, eikä todellakaan pitää perhetyöntekijöitä "kavereina"

Mä en saanut ainakaan mitään konkreettista apua, jos johonkin tilanteeseen pyysi neuvoa niin eivät osanneet sanoa yhtään mitään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi