Kotihoidontuiden varassa kotona olevat: Paljonko on miehenne nettopalkka ja
montako lasta teillä on ja miten sujuu taloudellisesti?
Kommentit (47)
Eli ollaan 5 henkinen perhe. Pärjätään ihan ok, vaikka lainaakin on. 3 vuotta oon ollut lasten kans kotona putkeen.
mies saa kotihoidontukea 369e nettona.
lapsia on kolme
miehen tulot vaihtelevat. Kelalta kuitenkin ollaan aina saatu täysimääräinen tulosidonnainen osa. Olis voinut tienata enemmänkin eikä olis vielä tippunut. Lapsia 4. Lainoja löytyy. pärjätty ollaan ihan kivasti. Kotona olen ollut koko ajan mitä mahd
mies on työttömyystuella eli n. 500e/kk ja 3 lasta, ei velkaa, hyvin pärjätään, ei mistään puutetta eikä ihmeellisiä kaivatakaan.
3600 e/kk ja bonukset 2 krt/vuosi, minä saan kotihoidontuen, kuntalisän ja lapsilisät. Lapsia on 5, asuntolainaan menee 1200 e/kk, muita lainoja ei oo. Ihan kohtuullisesti pärjätään arjessa. Tosin nyt ei paljoakaan matkustella tai uusita sisustusta ym. ennenkuin palaan työelämään.
Lapsia 3, kolmatta kertaa hoitovapaalla. Asumiskulut tonnin luokkaa. Meillä on säästöjä ja toisaalta sekä minulla että miehellä mahdollisuus lisätuloihin kotoa käsin, joten tiukan paikan tullen voidaan myös nostaa tulotasoa. Ei ole tarvinnut, tuostakin jää jopa säästöön.
5 lasta, joista nuorin täytti syyskuussa vuoden ja lisäksi on 5v, 7v, 8v ja 12v.
Taloudellisesti olemme aika tiukoilla, saamme kaiken oikeasti tarpeellisen ostettua ja laskut + asuntolainan maksettua, mutta yhtään, YHTÄÄN ei jää yli. Silti aion olla kotona kunnes kuopus on 2,5-vuotias, aiemmin en lapsia hoitoon ole koskaan laittanut enkä laita.
Itselläni vakipaikka ryhmiksessä, jossa 12 0-3 vuotiasta lasta.
Olin kotona 1,5 vuotta, taisin saada valtion lisän 250+Vantaa-lisän 200+hoitolisän 140(- verot) +lapsilisän 210. Tiukkaa teki välillä ja joskus oli pakko rokottaa säästötiliä. Minä menin töihin ja mies jäi kotiin kunnes tytär täytti 3v. ,mies kun pystyi heittämään viikonloppukeikkaa töihinsä. Pärjättiin sitten ihan ok.
Taloudellisesti menee ihan ok. Yritetään lyhentää asuntolainaa mahdollisimman nopsaan, autolaina on maksettu ensi syksynä.
Kaksi lasta ja hyvin tullaan toimeen. Ei asuta kalliisti tuloihin nähden vaan aika vaatimattomasti. Säästöön saadaan joka kuukausi ja lainatkin kohta maksettu. Kotona aion olla pitkään.
kolme lasta on ja kotona olen ollut nelisen vuotta -kolme aion vielä olla jotta saan ipanat koulutielle. ihan hienosti pärjätään.
pärjätään ihan mukavasti, ei valittamista.
Hyvin menee talaoudellisesti, joka kuukausi menee säästöönkin 50-100€.
Miehellä kotihoidontuki Helsinki- ja sisaruslisineen. 2 lasta. Asumismenot reilut 900. Pärjätään oikein hyvin, kun ostetaan enimmäkseen alesta/kirppikseltä. Matkustetaankin vuosittain jonnekin Euroopan ulkopuolelle lomalle.
sellasen käsityksen noista kirjoituksista saa. Meillä ainakin noiden yllämainittujen lisäksi menee rahaa vakuutuksiin, bensaan, auton korjaus silloin tällöin, harrastukset (ei paljon mutta vähän kuitenkin)...Miehen kuukausi tulot on 2000€ ja kyllä oltaisi todella tiukilla jos olisin kotihoidontuella.
menoja on asumisen ja ruuan lisäksi ainakin hevonen, vakuutukset, auton "ylläpito" ja bensat, vaatteet ja muut pakolliset... mutta silti alle 1500 euroa nettona ja kotihoidontuki kahdesta lapsesta riittää ihan mainiosti ja säästöönkin jää joka kuukausi. "Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot!"
Netto 1700e,kolme lasta..ihan ok pärjätään.
Kaksi lasta ja tukia en saa. Lainaa on paljon, mutta kyllä pärjätään.
Meillä eiole autoa, ja vakuutuksina on ainoastaan koti- ja matkavakuutus. Lapset ovat vielä niin pieniä, ettei heillä vielä ole harrastuksia ja samasta syystä itse ei ehdi pahemmin harrastaa. Yhdessä käydään uimassa, ulkoilemassa jne.
2 aikuista ja 2 lasta