Erään tutun FB-päivitys:
se ois sitte saikun eka päivä... tiedosa ois siivousta, pyykkäystä, ruoan laittoa, tallin siivous ja erittäin pitkästä aikaa oikein ratsastusta
Kommentit (34)
Keksi parempi juttu:). Tällä "oikeella" saikkulaisella ei oo kännyssä nettiä. Mutta varmaan teitä lusmuja on useampia.
ja kännykällä tässä surffailen ja katsoin s-postit, en ole kotona juuri nyt.
niin mikäs sen parempaa hoitoa kuin puuhailu eläinten parissa? En lähtis tuomitsemaan, jos kyseessä on vaikkapa työuupumus.
Keksi parempi juttu:). Tällä "oikeella" saikkulaisella ei oo kännyssä nettiä. Mutta varmaan teitä lusmuja on useampia.
ja kännykällä tässä surffailen ja katsoin s-postit, en ole kotona juuri nyt.
Tai sitten sinä et edes ole ap!
kaupan kassalle tietenki vähän huonompi juttu. Kerran oli aika paha silmätulehdus ja esimieskin sanoi että "et kyllä tule tuonnäköisenä töihin, luulevat asiakkaat että itketetään täällä työntekijöitä" :D Nämä ei tietenkään hirveästi vaikuttaneet muuhun toimintakykyyn.
Mutta silti en kehdannut kotoa liikkua sinä aikana, kun sairaslomaa oli. Meilläkin joutuu aina joku muu paikkaamaan toisen vuorot, niin tuntuisi jotenkin epäreilulta heitä kohtaan huidella normaalisti kun he tekevät minun työni.
Olen huomannut tosin että noita "saikkuilijoita" löytyy yllättävän paljonkin. Sitä en vaan tajua miten löytyy niin paljon lääkäreitä saikkutodistuksia kirjoittamaan? Vai eikö vain ole vaihtoehtoja? Jos menet lääkäriin ja sanot että sulla on oksennustauti, niin mitenpä sen todistaa onko vaiko eikö. Tai klassinen selkäkipu. Saati sitten henkisen puolen ongelmat.
oletko itsekin saikulla, kun on aikaa av:lla roikkua, vai lusmuiletko työttömänä kotona kaikki päivät? :)
Mun moraali ei vain antaisi periksi olla turhaan pois töistä. Ja niinäkin päivinä, kun lapset on olleet kipeinä, olen tehnyt hommia etänä, kun en minä silloin kipeänä ole.
Tässä tapauksessa ei ole kyse työuupumuksesta. Kuten sanoin, kyseinen henkilö alkaa olla jo legenda kaveripiirissä saikkuineen.
Ja ei ole saikkuilijalla kännyssä nettiä. Minulle on ihan sama, uskotteko vai ei.
Näin moni tuntuu hyväksyvän turhat saikut. Siitä on aina kustannuksia työnantajalle. Joku, jolla olisi oikeasti työhaluja, on turhanpanttina työttömänä, kun lusmut laiskottelee. Sitten kiukutellaan, kun tukia ei leikataan jne. vaikka mitään ei haluttaisi tehdä yhteiseen pottiin. Saamapuolella ollaan kyllä mielellän
Ja ei ole saikkuilijalla kännyssä nettiä. Minulle on ihan sama, uskotteko vai ei.
Ei uskois että minullakaan mitään nettiä olis, enkä ole kenellekään puhunut että on netti.
Kun toisten saikut ja niiden syyt vaivaa näin paljon!
niin printtaa tuo sivu ja vie se pomolle näytille. Pomon ei tarvitse maksaa palkkaa saikulta, jos se on perusteeton, vaikka olisikin lääkärintodistus.
Tosin epäilen, ettei kukaan tuolllaista päivitystä laittaisi, joten ap yrittää provoilla.
t. esimies
ostin viime viikolla uuden kännykän, olen maininnut vain yhdelle ystävälleni. Pelkäksi tutuksi tunnut muuten tietävän yllättävän paljon minun henk.koht asioistani, kuten ettei olisi nettiä kännykässä. No nyt on. Minulla muuten on vain 30 kaveria facebookissa, joten helpottaa kummasti jyvien poimimista akanoista, eli tosiystävien ja ilkeämielisten pikkusielujen haravoimista.
Ja kyllä, minulla on paha työuupumus ja masennus.
jos on paha työuupumus ja masennus niin tuskin jaksaa mitään tehdä...
Eli kuka on ap?