Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan nukutus, kyljellään vai selällään?

Vierailija
23.03.2010 |

Ihmettelen tätä ristiriitaa suosituksissa.. Nimittäin kaikissa opuksissa jne. sanotaan, että nykysuositusten mukaan vauvat pitäisi nukuttaa selällään, ja neuvolassa minulle neuvottiin nukuttamaan vauva aina kyljellään.. Joten mitä mieltä olette/ miten teillä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska osastolla siihen suositeltiin. Muutenkin kivempi, koska vauvani pulautteli aika paljon myös unissaan, ja kyljellään puklu nyt sentään varmasti valuu pois nielusta.

Vierailija
2/8 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä paitsi, selällään nukutetuilla lapsilla on ruma pää. Painuu takaraivo lyttyyn eikä tule kaunista kallon mallia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan saa nukuttaa. tukehtumisvaara..

Vierailija
4/8 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan saa nukuttaa. tukehtumisvaara..

Taukki!

Vierailija
5/8 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mä nukutin lasta niin, että laitoin illalla toiselle kyljelle, ja sitten syötön jälkeen toiselle kyljelle jne. Tällä tavalla lapsikin saa vaihtaa vähän asentoa. Ja mun mielestä lapsi nukkui paremmin kyljellään - nukkuu siis nytkin yleensä aina kyljellään kun voi jo vapaasti valita asentonsa.

Kakkonen

Vierailija
6/8 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä ristiriitaa suosituksissa.. Nimittäin kaikissa opuksissa jne. sanotaan, että nykysuositusten mukaan vauvat pitäisi nukuttaa selällään, ja neuvolassa minulle neuvottiin nukuttamaan vauva aina kyljellään.. Joten mitä mieltä olette/ miten teillä?

Tässä tiivistelmä wikipediasta:

Kätkytkuolemaa ei voida ennustaa, mutta tilastollisesti se on hieman harvinaisempaa tytöillä, kylkinukutuksessa ja selällään nukkuneilla imeväisillä. Kätkytkuolemia tapahtuu Suomessa alle 20 vuodessa. Suomessa vauvojen nukutusohjeet muutettiin 1980-luvun lopulla. Uusissa ohjeissa vauvat kehotettiin nukuttamaan selällään toisin kuin vanhoissa ohjeissa, joissa suosittiin vatsallaan nukuttamista. Kätkytkuolemat vähenivät neljännekseen.

Vierailija
7/8 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi mielestäni kylkiasento oli turvallisempi kuin selällään. joka syötön jälkeen vaihdoin kylkeä. lisäksi selällään nukutetuilla on todella litteä takaraivo-> ei kaunis.

Vierailija
8/8 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan normaalin mallinen pää ja terve poika :)