Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tekisit tokaluokkalaisen kanssa?

Vierailija
23.03.2010 |

A)antaisit kerrata tokaluokan jolloin pyritään siihen että säilyy peruskoulussa yleisopetuksessa?

B)vaatisit siirtymistä kolmannelle mutta riskinä on jatkossa että siirtyy mukautettuun opetukseen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en edes tiedä, mitä on mukautettu opetus

mitä se on, voiko sellainen opiskella yo:ksi asti?

Vierailija
2/6 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukautettu opetus pitää kiertää kaukaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin opettaisin lasta paljon itse. Jos lapsi ei oppisi syksyyn menessä riittävästi, niin voisi siirtyä erityisluokalle, koska mielestäni tavallinen luokka ei silloin olisi se paras vaihtoehto.

Vierailija
4/6 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudolta kuulostaa, että nuo olisivat vaihtoehdot. Me haettiin poikaa erityisopetuksen piiriin juuri toisen luokan keväällä, mutt vaihtoehtona ei olut luokan kertaaminen. Yleensä nuo vaikeudet ovat sellaisia, että ei niihin kertaaminen auta. Meillä oli loistava päätös tuo haku erityisopetukseen. Käytännössä opiskelee samassa yleisopetksen luokassa kuin ennenkin eikä mikään opiskelussa muuttunut. Ainoastaan äidinkilessä saa mukautettua opetusta, koska on motorisesti hidas kirjoittamaan. Eli kokeissa joissa on apljon kirjoitettavaa, saa sanella vastaukset ja luokan avustaja kirjoittaa ne. Näin saanut kaikista kokeista ysiä. Päätös auttoi myös koko luokkaa silä sen ansioista luokkaan myönnettiin avustaja, joka siis hyödyttää kaikkia apua tarvitsevia. Opilas ei le millään lailla leimautunut ja sai jatkaa omassa lähikoulussa, tutulla normaaliluokala.

Vierailija
5/6 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä samalla touhuan muutakin.

Vierailija
6/6 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi pääsee helpommalla itse kun ei kaikki mene yli hilseen.

Itse olen seurannut työssäni erästä lasta 5 vuotta. Tuli kouluumme tokalle ja kertasi tokan. Jos ei olis kerrannut olis tehty HOJKS. Nyt hän viidennellä ja oppii ihan kuin kuuluisikin. Ei pärjäisi vuotta vanhempien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan