Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko yhteen uskonnolliseen totuuteen vai oletko avoin eri uskontojen totuuksille?

Vierailija
23.03.2010 |

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuit ihan samaan tulkintaan totuudesta kuin minäkin. Minä uskon siihen suurimpaan minkä ihminen ymmärtää ja omin silmin näkee. Minun Jumalani on elämä itsessään. Joka tarkoittaa koko Telluksella olevaa elämää, kasveineen, puineen, eläimineen ja ihmisineen. Elämään liittyvänä pidän aurinkoa, jota ilman ei olisi maapallolla sitä elämää jonka me elämällä ymmärrämme. Meidän elämällämme on myös kosminen ulottuvuus, kun aringosta ja kuustakin saamme elämän voimamme. suurempaa Jumalaa ei minulla ole kuin elämä jo on. Jotta ymmärrät mitä tarkoitan, niin me kaikki jo olemme osa Jumalaa, samoin kuin kaikki olevainen muukin on

Vierailija
22/45 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että on olemassa yksi totuus, mutta uskon, että kaikissa uskoinnoissa ja filosofioissa ja ihmisten omissa pohdinnoissa on osia tuosta totuudesta sekä myös osia, jotka eivät ole tosia. Jossain vaiheessa jokainen kuitenkin tulee tietämään tuon totuuden ja seisomaan sen totuuden edessä ja silloin voi valita ottaako sen vastaan vai eikö. (Pääsääntöisesti kuoleman jälkeen). Pyrin mahdollisimman lähelle totuutta kaikessa. Jumala on totuus. Henkilökohtaisesti tietysti uskon, että se uskonto, johon itse kuulun on kaikista eniten totta, lähimpänä totuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että on olemassa yksi totuus, mutta uskon, että kaikissa uskoinnoissa ja filosofioissa ja ihmisten omissa pohdinnoissa on osia tuosta totuudesta sekä myös osia, jotka eivät ole tosia. Jossain vaiheessa jokainen kuitenkin tulee tietämään tuon totuuden ja seisomaan sen totuuden edessä ja silloin voi valita ottaako sen vastaan vai eikö. (Pääsääntöisesti kuoleman jälkeen). Pyrin mahdollisimman lähelle totuutta kaikessa. Jumala on totuus. Henkilökohtaisesti tietysti uskon, että se uskonto, johon itse kuulun on kaikista eniten totta, lähimpänä totuutta.

Vierailija
24/45 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 17:02"]

Uskon korkeampaan. Sen sijaan uskontoa tai muuta lahkoa en siihen tarvitse. Uskominen on sydämen asia. Seurakunnat, uskonnot ym ovat ihmisen keksimää huuhaata. Vahva ihminen ei tarvitse oman uskonsa pönkittämiseksi mitään instituutiota, jolle vielä pitää maksaa rahaa. Olen suurimmaksi osaksi nähnyt pelkkää negatiivista erilaisten himouskovaisten taholta, tervettä tuollaiset liikkeet eivät ole.

[/quote]

Vierailija
25/45 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua moittia ja panetella uskovia mutta jo raamattu sanoo, että uskon voi omia vain lapsen mieliset. Raamattu: "Kiitos, että olet salannut sanasi viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut sen lapsen mielisille." Tämä on Jeesuksen oma sanoma. Toinen samankaltainen sanoma on niinkään Jeesuksen oma sana. "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, sillä heidän kaltaisten on taivasten valtakunta". Vielä yksi Jeesuksen oma sana. Raamattu: "Joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan kuten lapsi ei hän pääse sinne sisälle".

Onko nyt näin, että uskovat ovatkin jotenkin lapsen omaisia. Siis aikuinen ei voi ottaa uskoa vastaan, koska aikuisen logiikka ei voi omia uskon käsitystä. Siis jotain mielikuvitukseen perustuvaa JUmala käsitysta. Siis jo Jeesus itse tuhansia vuosia sitten käsitti, ettei usko ole aikuisten asia, vaan jotenkin lapsen mielisten ja lapsien.

Vierailija
26/45 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota...totuuden määritelmään kuuluu se, että niitä on vain yksi joten kysymys on mielestäni vähän outo. Toki ihmisillä on erilasia käsityksiä ja mielipiteitä mutta ne eivät ole totuuksia vaikka jotkut niitä sellaisiksi kutsuvatkin.

Vierailija
27/45 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2010 klo 17:35"]

En voisi kuvitellakaan lopettavani ajattelemista ja alkavani seuraamaan jonkin systeemin tiukkoja sääntöjä siitä, mikä on totuus juuri heidän mielestään. Minusta se on jotenkin käsittämättömän kapeaa ja silmälaput silmillä kulkemista. Miten voidaan vaan "unohtaa" se, että kaikissa uskonnoissa ihmiset kokevat, että tämä on just se oikea totuus.

Uskonnot lähinnä tukevat ihmisen taipumusta itsekkyyteen: MINÄ olen oikeassa ja tämä ja tämä systeemi todistaa tämän väittämäni oikeaksi.

[/quote]

Vierailija
28/45 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2010 klo 17:35"]

En voisi kuvitellakaan lopettavani ajattelemista ja alkavani seuraamaan jonkin systeemin tiukkoja sääntöjä siitä, mikä on totuus juuri heidän mielestään. Minusta se on jotenkin käsittämättömän kapeaa ja silmälaput silmillä kulkemista. Miten voidaan vaan "unohtaa" se, että kaikissa uskonnoissa ihmiset kokevat, että tämä on just se oikea totuus.

Uskonnot lähinnä tukevat ihmisen taipumusta itsekkyyteen: MINÄ olen oikeassa ja tämä ja tämä systeemi todistaa tämän väittämäni oikeaksi.

[/quote]

Vierailija
29/45 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot ovat harhaa kaikki. Se on mielestäni totuus.

Vierailija
30/45 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon jumaluuteen, joka on periaatteessa sama häiskä jokaisella uskonnolla jotka johonkin tyyppiin uskovat, jumala on myös luonnossa. Mulle jumala on kristittyjen jumala, rakastava ja anteeksi antava, joka voi jopa auttaa joskus. Eniten mun uskoa pönkittää kaikki kaunis mitä maapallolla on, jota ei voi tieteellisellä järjellä selittää. Uskon myös että ihmisellä on sielu. En ole "uskovainen", enkä usko että raamattu on sanasta sanaan jumalan sanaa, raamatusta löytää kyllä jumalan läsnäolon, mutta jumala ei ole sitä kirjoittanut, vaan aikansa miehet, ja vielä myöhempien aikojen miehet on sitä kirjaa muokannut aikansa ja mielensä mukaiseksi. En usko että jumala on luonut miehen ja naisen epätasa-arvoisiksi kuten monet vanhoilliset uskovaiset uskovat. Minun jumalani on luonut myös homot, eikä tuomitse heitä.

Vierailija
31/45 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon lähinnä kristin opin mukaisesti, että kaikki mikä on hyvää lähimmäisteni ja itseni parhaaksi ovat ja olisivat oikeita ratkaisuja. raamatun neuvoman ja meidän kristin uskon opettama rakkaus olisi tie ihmiskunnan hyvin vointiin ja onneen, sitä ei kai kukaan kiellä jos se vaan toteutuisi koko maaliman laajuisessa mittakaavassa. Tämä on niin oikein kuin voi olla ja sen jokainen ymmärtää hetken ajateltuaan.

Minun näkemykseni kuitenkin poikkeaa kristin opin jumala näkemyksestä Minun Jumalani on kaikkeus, siis kaikki ihmiset, kaikki eläimet kasvit ja puut ym.. palaneetat. kuu aurinko on kanssani sitä samaa Jumalaa. Esm kaikki pienimmätkin bakteerit on osa Jumalaa, kuten sinäkin olet. Sinulla on on osasi tässä valtavassa olemassa olon kokonaisuudessa. Samoin kuin jollakin heinän korrella on taas oma osansa. Jos ajattelet tätä mitä sinulle koetan viestiä, niin voitko mitään suurempaa edes kuvitella kuin elämä yleensä on. Tarvitsemmeko enää mitään muita Jumalia kuin sen minkä näämme ja tiedämme olevan olemassa.

Meille tarjotaan jossakin taivaassa istuvaa Jumalaa, mutta miksi siitä puhutaan, koska kaikki se mikä näkyy on jo Homosabinesille (ajattelevalle ihmiselle) kyllin suurta. Nyt puuttuisin ns synti kysymykseen. Jos valehtelet paljon, niin lähimmäisesi ei luota sinuun. tai varastat, niin varkaaseen ei luoteta.. jne. Elämältä itseltään tulee siis rangaistus pahoista teoistasi. Jos olet muuten paha niin pahuutesi muokkaa peroonaasi siten, että se vie sinulta elämän ilon. Kuolema kuuluu minun mielestäni elämän yhteyteen ja se on elämän laki mitään kuolematonta ei maailmassa ole, jopa tähtien tiedetään kuolevan. Jumala eli elämä on antanut ihmisille sekä eläimille kuoleman pelon, koska kuoleman pelko suojelee elämää. Monta uskon perustusta on luotu tälle tunteelle, kuoleman pelolle, niin on myöskin kristin usko. Ihminen kuvittelee välttävänsä kuoleman uskomalla kristittyjen Jumalaan ja elämällä kristin opin kirjan raamatun mukaan.

Vierailija
32/45 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään voi olla avoin muille uskonkäsityksille, Jeesus on ainoa tie.

Tietenkin kunnioitan muidenkin uskontokuntien jäsenten uskoa ja on hienoa että Suomessa on uskonnonvapaus.

Vierailija
33/45 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2010 klo 20:57"]

uskon vielä raamatun sanomaan ja siihen että totuuksia on monta ja en näe tässä ristiriitaa se vain sopii minulle näin

Ihan oikeastihan on vain yksi totuus

olen se ap jooka tuon kummalluksen kirjoitti
ja aika kauan aikaa olen ollut kristillisissä piireissä ja uskossa
väsyin siihen tuomitsevaisuuteen mitä siellä on, mutta uskon vielä kuitenkin.
tällä tavalla olen loytänyt rauhan. Ehkä uskon että vain on yksi totuus koska en uskalla harhaoppiin syyllistyä.
Ja hyväksyn eri uskonnot ja uskomukset totuuksina niille jotka niihin uskovat. Ja varmaan minäkin niistä jotain irti saisin jos jaksaisin uskoa ja niitä kaivella

olen vain väsynyt, mutta loytänyt rauhan.

Vierailija
34/45 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on se joka kukin ihminen kohdaltaan totuudeksi havaitsee

Vierailija
35/45 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 vastaa siihen että uskova eläisi harhassa eikä ajattele itse omilla aivoillaan.... Ajattelen juuri päinvastoin!

Olen sitä mieltä että muut kuin Jeesukseen uskovat elävät harhassa! Kukin milläkin tavalla... Jollekin materia tuo näennäisen tyydytyksen elämässä, jollekin työ, perhe tai harrastukset, päihteet tms...Toivon että heidän silmänsä aukeaisivat ja että heräisivät, ennen kuin on liian myöhäistä. Tietenkin itsellenikin perhe, ystävät, harrastukset jne. ovat tärkeitä, mutta usko on kaiken perusta. Se on ainoa asia, johin voin turvata ja joka antaa tarkoituksen elämälle.

uskova ev.lut äiti 35v.

Vierailija
36/45 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islam on ainut totuus ja sen puolesta löytyy hyvin vahvat todisteetkin. On vain yksi Jumala ja Mooses, Jeesus, Muhammed ja kaikki muut lähettiläät ovat tuoneet samaa sanomaa ihmisille kautta aikojen. Raamattu on vain kokenut aikojen saatossa ihmisten muokkausta omien tarkoitusperien mukaiseksi, kun taas Koraani, joka on viimeinen Jumalan ilmoituksista on säilynyt kaikilta muutoksilta tähän päivään asti ja tulee säilymään, Jumala lupaa sen Koraanissa jossa kerrotaan myös se kuinka ihmiset ovat muuttaneet totuutta aiemmin.

Ei voi olla kuin yksi totuus. Ihmettelen suuresti kuinka joku voi sanoa olevansa kristitty, mutta silti kieltämättä etteikö joku muu voisi ollakin totuus. Usko on uskoa. eikä epäilyksiä.

Vierailija
37/45 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon korkeampaan. Sen sijaan uskontoa tai muuta lahkoa en siihen tarvitse. Uskominen on sydämen asia. Seurakunnat, uskonnot ym ovat ihmisen keksimää huuhaata. Vahva ihminen ei tarvitse oman uskonsa pönkittämiseksi mitään instituutiota, jolle vielä pitää maksaa rahaa. Olen suurimmaksi osaksi nähnyt pelkkää negatiivista erilaisten himouskovaisten taholta, tervettä tuollaiset liikkeet eivät ole.

Vierailija
38/45 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaan mieltä 27 kanssa, juuri uskovat ajattelevat aivoillaan ja epäuskovat eivät, en voi ymmärtää kuinka joku voi olla uskomatta Jumalaan kun evoluutioteoriakaan ei millään kerro kaikkea.

Vierailija
39/45 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala, Allah... mitä näitä nyt on. Kuka määrittää, mikä jumala on juuri se "oikea"? Tässä ihmiset menevät mielestäni harhaan. Kuvitellaan, että joku voi sen määrittää. Joku ihminen korotetaan jumalaksi. Raamattu on ihmisen kirjoittama, tulkinta Jumalan sanasta. Mutta emme me voi asettua Jumalan asemaan puhumaan hänen puolestaan. Siksi kaikki uskonnot ym. ryhmittymät ovat harhaanjohtavia. Jumala on olemassa, vaikka kaikki papit, uskonnot ym lakkaisivat olemasta. Kuvitteletteko te, että Jumalaan saa yhteyden vain kirkon kautta?

Vierailija
40/45 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uskonnollinen totuus"... Wrahahaha!