Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko yhteen uskonnolliseen totuuteen vai oletko avoin eri uskontojen totuuksille?

Vierailija
23.03.2010 |

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitellakaan lopettavani ajattelemista ja alkavani seuraamaan jonkin systeemin tiukkoja sääntöjä siitä, mikä on totuus juuri heidän mielestään. Minusta se on jotenkin käsittämättömän kapeaa ja silmälaput silmillä kulkemista. Miten voidaan vaan "unohtaa" se, että kaikissa uskonnoissa ihmiset kokevat, että tämä on just se oikea totuus.

Uskonnot lähinnä tukevat ihmisen taipumusta itsekkyyteen: MINÄ olen oikeassa ja tämä ja tämä systeemi todistaa tämän väittämäni oikeaksi.

Vierailija
2/45 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden uskontojen totuuksille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauran tasapuolisesti kaikenlaisille hihhuleille -käänteistä ekumeniaa, nääs.

Aivan sama uskotko Allahiin, Shivaan, Jumalaan, Joulupukkiin....

Vierailija
4/45 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silti usko yhteenkään niistä.

Vierailija
5/45 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jumalan läsnäolon ja rakkauden tunne ja rukous/meditointi tai millä nimellä sitä haluaakin kutsua. On ihan sama minkä uskonnon kautta jumalaa lähdestyy. Kukin kulttuurinsa mukaan.

Vierailija
6/45 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon vielä raamatun sanomaan

ja siihen että totuuksia on monta

ja en näe tässä ristiriitaa

se vain sopii minulle näin

Vierailija
7/45 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/45 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeastihan on vain yksi totuus

Vierailija
9/45 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikan intiaanien uskonnoissa.

Vierailija
10/45 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vakaumuksesta tämä humaani asenteesi nousee?

Opetatko lapsesikin nauramaan pilkallisesti toisille ihmisille?

Minä nauran tasapuolisesti kaikenlaisille hihhuleille -käänteistä ekumeniaa, nääs. Aivan sama uskotko Allahiin, Shivaan, Jumalaan, Joulupukkiin....

Vierailija
11/45 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskontoaloituksia? Mitä tarkoitusta varten: oletko toimittaja tai opiskelija tai vain henkilökohtaisesti kiinnostunut aiheesta?

Uskotko yhteen uskonnolliseen totuuteen vai oletko avoin eri uskontojen totuuksille?

Vierailija
12/45 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa yhtä ainoaa uskonnollista totuutta samankaan uskonnon sisällä, kuin pinnallisella otsikkotasolla. Jokainen muodostaa oman persoonallisen totuuskäsityksen elämänkokemuksensa kautta.

Itse olen kristitty, mutta olen kovasti kiinnostunut eri uskonnoista ja niiden harjoittajien kokemuksista omasta uskostaan.

Vierailija
13/45 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erot johtuvat ajallisista, maantieteellisistä, kulttuurillisista ja persoonallisista (siis vaikuttajahahmojen persoonista) eroista.

Vierailija
14/45 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuuksia on käistykseni mukaan joka asiasta tasan yksi.

Vierailija
15/45 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon vielä raamatun sanomaan ja siihen että totuuksia on monta ja en näe tässä ristiriitaa se vain sopii minulle näin

Ihan oikeastihan on vain yksi totuus

olen se ap jooka tuon kummalluksen kirjoitti

ja aika kauan aikaa olen ollut kristillisissä piireissä ja uskossa

väsyin siihen tuomitsevaisuuteen mitä siellä on, mutta uskon vielä kuitenkin.

tällä tavalla olen loytänyt rauhan. Ehkä uskon että vain on yksi totuus koska en uskalla harhaoppiin syyllistyä.

Ja hyväksyn eri uskonnot ja uskomukset totuuksina niille jotka niihin uskovat. Ja varmaan minäkin niistä jotain irti saisin jos jaksaisin uskoa ja niitä kaivella

olen vain väsynyt, mutta loytänyt rauhan.

Vierailija
16/45 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 17:08"]

Jumala, Allah... mitä näitä nyt on. Kuka määrittää, mikä jumala on juuri se "oikea"? Tässä ihmiset menevät mielestäni harhaan. Kuvitellaan, että joku voi sen määrittää. Joku ihminen korotetaan jumalaksi. Raamattu on ihmisen kirjoittama, tulkinta Jumalan sanasta. Mutta emme me voi asettua Jumalan asemaan puhumaan hänen puolestaan. Siksi kaikki uskonnot ym. ryhmittymät ovat harhaanjohtavia. Jumala on olemassa, vaikka kaikki papit, uskonnot ym lakkaisivat olemasta. Kuvitteletteko te, että Jumalaan saa yhteyden vain kirkon kautta?

[/quote]

Allah on arabiankieltä, suomeksi Jumala. Ei mikään eri Jumala. Myös kristityt arabiankielisissä maissa kutsuvat Jumalaa Allahiksi. Okei ?

Toiseksi, oletko koskaan ajatellut että uskonnoissa (juutalaisuus,kristinuksu ja islam) on myös todisteellista perää ? Joka tutustuu rehellisesti näihin kaikkiin huomaa helposti mikä on oikea totuus.

Vierailija
17/45 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kristinuksu=kristinusko

Vierailija
18/45 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko mihinkään uskonnollisiin totuuksiin. Pidän ihmisiä, jotka niihin uskovat, keskenkasvuisina ja vastuuttomina. Eivät uskalla kohdata omaa itseään ja ottaa vastuuta elämästään, tehdä omia tietoisia ratkaisujaan, vaan sysäävät vastuun "jumalan" harteille. Mikä lie isäkompleksi monella naisella on, kun tarvitsevat kaikkivoipaista maskuliinista henkiolentoa ohjaamaan elämäänsä.

Minua vain säälittää, miten hukkaan moni heittää elämänsä, kun tuhlaa aikaansa satuolentojen palvontaan ja vielä rajaa elämäänsä näiden satujen vaatimusten mukaisesti.

Vierailija
19/45 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 16:49"]

Totuus on se joka kukin ihminen kohdaltaan totuudeksi havaitsee

[/quote]

Vierailija
20/45 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katos hallelujaa, EI oo uskontoja. On vain erimielisten mielipiteitä olemassaolosta.