Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennus/Unettomuus iski kun tulin raskaaksi. Käytössä Opamox ja Seroguel...

Vierailija
23.03.2010 |

Olin kunnossa ennen raskautta ja nyt vajosin syvälle masennukseen. Masennusta on ollut aiemminkin ja lääkehoito ei ole toiminut, siis masennuslääkitys. Pääsin kumminkin terapian avulla kuntoon ja raskaus oli toivotto. Mutta vähitellen olo huononi. Nyt en nuku kuin muutaman tunnin vuorokaudessa ja olen äärettömän ahdistunut =( =( =( Ja kohta koko avioliittoni hajoaa tähän. Viikkoja vasta 10.

Lääkäri määräsi Seroguelia nukkumiseen ja Opamoxia ahdistukseen/nukkumiseen. Mutta olo edelleen kurja. Seroguelista tulee hirveät sydämmen tykyyksen mitkä haittaavat nukkumista ja Opamoxi ei auta. Olen ihan hajalla ja tunnen itseni narkkari äidiksi noiden lääkkeiden takia.

Mitä teen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärille että tuo lääkitys ei toimi.

Vierailija
2/11 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ihan varma että raskaana olevalle toi on ok?

kokeilisit vaikka ihan tavallista cipalexia, miks helvetisssä lekuri on määränny sulle seroguelia? en vaan voi tajuta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sanoo ettei paljoa muita vaihtoehtoja kun raskaana olen. Olen jo alkanut katumaan koko raskautta =( Soitin myös Jorviin mutta eivät ottaneet kantaa... Olen ihan hajalla =(

Vierailija
4/11 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten itsellesi ambulanssi. Tarvit hoitoa ja ilmeisesti ihan valvotuissa oloissa.

Vierailija
5/11 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Itselläni on myös masennusta ja ahdistusta taustalla. Olen nyt 9kk ollut äitinä. Mielestäni sinun kannattaa ajatella nyt vain sitä että saisit itsesi kuntoon. Eli päivä kerrallaan. Jos olo on kamala ja lääkkeet auttavat, niin sitten niitä. Jos lääkkeet eivät auta niin laitat nyrkkiä pöytään ja sanot että et pärjää yksin ja tarvitset ulkopuolista apua. Minä sain avoimen lähetteen psykiatriselle puolelle viikonlopuksi lääkäriltäni kun vauva oli 2-3 kk:n ikäinen. Pelkkä tieto siitä että sinne olisi voinut mennä vauvan kanssa, auttoi minua enkä sitten koskaan käyttänyt tuota mahdollisuutta. Olisiko sinulla mahdollisuus käydä jollain toisella lääkärillä? Monesti lääkäreilläkin on keskenään hyvin erilaiset konstit riippuen heidän kokemuksestaan ja kokemuksistaan. Raskaus on vielä melko alussa ja oireet varmaankin helpottuvat kun mennään vähän eteenpäin ja hormoonisi tasoittuvat. Terveyskeskuksesta voisit myös yrittää saada aikaa psykologille, psykiatriselle sairaanhoitajalle tms. jollekin jonka kanssa voisit vain jutella. Minulla ainakin alkuraskaus oli aika hankalaa mutta helpottui loppua kohden.

Lähde ulos kävelylle jos vaan mitenkään pystyt. Varsinkin kun aurinko paistaa, se kummasti nostaa mielialaa. Voimia sinulle.

Vierailija
6/11 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teratologisesta sanoivat että seroguel on turvallinen... Masennuslääkkeet eivät toimi kun saan pienestäkin määrästä serotoniinisyndrooman oireet. Monesti kokeiltu vuosia sitten ja papereissanikin lukee ettei niitä missään tapauksessa.

Kolme aiempaa raskautta takana ja en tarvinnut mitään lääkkeitä. Olo oli hyvä ja nyt olen ihan pohjalla =( =( =(

Vierailija
7/11 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

serotoniinisyndrooma? Haluaisin tietää.

Jos kerran olet soittanut teratologiseen tietopalveluun HYKS:iin, niin siellä on kyllä sitten paras tieto Suomessa noista lääkkeiden sikiövaikutuksista.

(Pitäisikö sun pyytää lääkäriäsi soittamaan sinne teratologiseen ja kysymään, onko muita sopivia lääkkeitä. Lääkärit eivät aina tiedä, että joku lääke kumminkin sopiikin.

Esim. mulle sanoi ihan neurologi, että panacod ei sovi raskaana olevalle sen sisältämän kodeiinin vuoksi. Olin kauhuissani, kun se on mun migreeniin ihan välttämätön. Onneksi ne teratologisessa sanoi mulle, että kyllä saa pienissä pätkissä käyttää.)

Vierailija
8/11 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

serotoniinisyndrooma on. Vieläkin haluaisin tietää.

Vierailija
9/11 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan kokeillut myös kalaöljyjä (tupla-annos) ja soijaa? Raskaudessa estrogeenitasot romahtavat ja saattavat herkimmille aiheuttaa masennusta ja ahdistusta. Käy ostamassa kaupasta SoyaApetit soijajauhoa (1,55e/pss), banaania ja soijamaitoa. Sitten sekoitat itsellesi niistä "pirtelön" aamuin illoin niin että käytät noin ½dl soijajauhoja, 1 banaani (vähemmänkin voi laitaa) ja soijamaitoa. Myös hedelmäsokerilla tai tavallisella voi makeuttaa jos tuntee tarpeelliseksi. Sitten sauvasekoittimella sekaisin. Parissa viikossa pitäisi auttaa.

Vierailija
10/11 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/11 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota Xanor!!