Mitä mieltä olet sunnuntaiaukiolosta?
Tarvitsetko kauppoja sunnuntaisin, miksi, miksi et?
Kommentit (45)
periaatteesta sunnuntaisin kaupoilla!! Koska mun mielestä kaupan kassojenkin olisi kohtuullista saada yksi vapaapäivä edes!! Tiedän todella monta kaupassa töissä olevaa ystävää ja en kyllä haluaisi, että kaupat saavat olla sunnuntaisin auki. Mutta tämähän oli ainoastaan mun mielipide. Me vietetään viikonloput perheen kanssa ja kaupoissa käydään arkena!!!!
Jääkaappi tyhjä ja suuri ollaan kauppaan lähdössä. Huoltikseltakin saisi mutta vaikoima on pieni ja hinnat kalliimmat, eli supermarketti kutsuu.
Ja tiettekste hei mitä? Vapaapäivä voi olla muukin kuin sunnuntai. (Joku oli kuulemma käynyt saunassakin tiistaina! Ajatella!)
ja meillä ei ole koskaan ollut vaikeuksia löytää sunnuntaivuoroihin tekijöitä. Kyllä useimmille kelpaa se, että samasta työstä saa tuplasti palkkaa.
Meihin tuo muidenkin kauppojen sunnuntaiaukiolo on vaikuttanut niin, että meillä ei ole enää sunnuntaisin pitkiä jonoja marketissa, joten ei tarvitse niin paljon työntekijöitäkään. Aika moni on tätä harmitellut, koska sunnuntaivuorot ovat olleet monelle juuri niitä mitä haluaa tehdä.
periaatteesta sunnuntaisin kaupoilla!! Koska mun mielestä kaupan kassojenkin olisi kohtuullista saada yksi vapaapäivä edes!!
Jos sunnuntai on töissä, saa reilun palkanlisän ja jonkun muun viikonpäivän vapaaksi.
periaatteesta sunnuntaisin kaupoilla!! Koska mun mielestä kaupan kassojenkin olisi kohtuullista saada yksi vapaapäivä edes!! Tiedän todella monta kaupassa töissä olevaa ystävää ja en kyllä haluaisi, että kaupat saavat olla sunnuntaisin auki. Mutta tämähän oli ainoastaan mun mielipide. Me vietetään viikonloput perheen kanssa ja kaupoissa käydään arkena!!!!
kyllä kaupan kassoillakin on kaksi vapaapäivää viikossa, ihan kuten muillakin ihmisillä. Luuletko sä että kaupan kassa on töissä seitsemänä päivänä viikossa?
enkä kannata koko touhua. Mun mielestä sen maitopurkin saa jostain huoltsikalta tai pikkukaupasta, jos tarvii sunnuntaina jotain. Mieluummin vähän suunnitelmallisuutta viikkoon ja viettää perheen kanssa rauhallista viikonloppua.
Nyt vasta aletaan ehkä heräämään siihen, miten kalliiksi sunnuntaiaukiolo tulee. Leipomot joutuu työskentelemään viikonloppuisin, autonkuljettajat joutuu ajamaan viikonloppuisin... lähes kaikki sidosryhmät alkavat kohta painaa töitä viikonloppuisin.
Mua ei kiinnosta maksaa kaikki nousseita kustannuksia. Ja välikäsiä on monta. Kukas muu ne maksaa kuin asiakas?
Itse työskentelen siistissä sisähommassa 8-16 arkisin. Odotan vaan kauhulla, koska mun pitää olla viikonloppuna käsittelemässä tilauksia, jotta saadaan kauppaan tavaraa. Sitten mun pitää hankkia lapsille hoito viikonloppuiksi. Kuka senkin maksaa. Minä tietty ja vaan sen takia, että joku haluaa haaveilla rautakaupoissa viikonloppuisin rauhassa. Ei käy mun tajuntaan.
se on vain mun mielipide asiasta. Mä en käy sunnuntaisin kaupoilla, vaan haluan sen ajan viettää perheeni tai ystävieni kanssa!! Ystävissäni on paljon sellaisia, joiden perhe-elämä kärsii, kun toinen vanhemmista joutuu olla sunnuntait töissä. Meillä lapset haluaa viettää aikaa mieluummin kotosalla, kun ostareissa sunnuntaisin. Mutta jos joku mieluummin viettää perheen kanssa aikaa kaupoilla, niin sehän on jokaisen oma valinta!! Jokainen tehköön niin kun haluaa. :)
Mut näin hoitovapaalla ihan sama ku en käy la-su kaupassa. Ku alotan työt oon sit töis la-su.
sairaanhoitajien, lääkäreiden, poliisien, palomiesten tai tehdastyöläisten elämää. Hekin joutuvat olemaan töissä viikonloppuisin ja myös yöllä ja juhlapyhinä.
Ethän vaan sairastu koskaan sunnuntaina, tai jos sairastut niin pysyt vaan tiukasti kotona vaikka henki menis. Ja perheesi vannotat tilaamaan ruumisauton vasta maanantaina, ettei kuljettaja joudu sunnuntaina töitä tekemään =o
sunnuntaina kaupoolla. eikö perheet osaa olla rauhassa kotona, kun ainoa harrastus on kaupoilla pyöriminen?. On varmaan vanhemmilla hauskaa, kun lapst kiukuspäissään kiljuvat kaupassa, kun heillä ei ole kivaa.
Meillä vietetään perheen kanssa yhteistä aikaa ja ladataan akkuja ja itse tilaan paljon netistä vaatetta ym.. ettei tarvitse kaupassa ravata.
itse tilaan paljon netistä vaatetta ym.. ettei tarvitse kaupassa ravata.
sunnuntaiaukiolon kustannuksia? Se on kuulkaas kilinpissi,että kauppias joutuu maksamaan tuplapalkkaa.Tietty yksi hyvä syy nostaa tuotteiden hintoja.
Lisäksi tuottajan/tukkurin/maahantuojan/kuljettajien yms logististen työntekijöiden täytyy olla työssä viikonloppuisin. Ainakin tuoretuotteiden kanssa on näin.
Mitä ihmettä tämä tulee maksamaan? Ketjun jokainen lenkki nostaa hintoja. Ja kukas sen maksaa? Asiakas tietty. Onko mitään järkeä? Mä en halua maksaa siksi, kun joku talonrakentaja haluaa käydä sunnuntaisin kaupassa koko perheen voimin laatuaikaa viettämässä.
Yrittäkää nyt nähdä vähän pidemmälle. Kyllä se jossain vaiheessa osuu omaan nilkkaan. Tavalla tai toisella melkein jokainen osallistuu tähän ketjuun, jossa tuotteita tuotetaan, ostetaan, myydään, kuljetetaan...
On sitä muutki töissä sunnuntaisin ja kaikille siitä ei edes tuu ylimääräisii vapaapäiviä viikolle.
Sehän on ammatinvalintakysymys, jos ei haluu olla töissä sunnuntaisin niin ei sit mee kaupan kassaksi. Opiskelee vaik opettajaksi.
kun ainoa harrastus on kaupoilla pyöriminen?. On varmaan vanhemmilla hauskaa, kun lapst kiukuspäissään kiljuvat kaupassa, kun heillä ei ole kivaa..
Hei te jotka jeesustelette perheen yhteisestä ajasta, muistattehan että Suomessa on noin miljoona sinkkua. On katsokaas muitakin kuin te perheet. Kuten minä joka hoidan ruokaostokseni nykyään vain ja ainoastaan sunnuntaisin ihan vaan koska haluan.
Ja ei kai kukaan ole niin tyhmä että kuvittelee sunnuntaiaukiolojen tarkoittavan sitä että kaupan työntekijöille ei ole enää vapaapäiviä? Ottakaa nyt järki käteen ja miettikää hiukan.
jotta henkilökunta ja asiakkaat voisivat pyhittää lepopäivän. Minä olisin saanut kaupan alalta työpaikan, mutta siihen olisi kuulunut myös sunnuntaityötä kaupassa, niin en ottanut sitä vastaan. Minulle sunnuntai on pyhäpäivä enkä halua viettää sitä kaupassa.
Te jotka boikotoitte sunnuntaikaupassakäyntejä perheen yhteiseen aikaan vedoten, kai boikotoitte myös sairaala- ja lääkärireissuja sunnuntaisin? Tai tulipaloja ei saa sytyttää sunnuntaisin jotta palomiehet voi viettää viikonloput perheensä kanssa.
Vai mikä tekee kaupan työntekijöistä jotenkin niin spesiaaleja että juuri heidän perhe-elämänsä on säilyttämisen arvoista?
Monella vielä osaksi arkisin iltavuoroa.
Ei koululaista voi jättää kotiin esim. tiistaina kun vanhemmalla satuu olemaan se vapaapäivä.
Teen pitkiä päiviä töissä, samoin mies, ja kaupasta on usein kaikki loppu kun sinne ehtii. Toisekseen ei ehdi mitään isompia hankintoja oikein kuin viikonloppuisin, nytkin meillä on rakennusprojekti menossa ja pitää etsiä kaikenlaista kaakeleista keittiökoneisiin.