8kk vauva menee jo kahdeksalta päikkäreille ja
vieläkin vetelee partsilla sikeitä :( Herää aina auringon kanssa, joten tänäänkinjo ennen puol kuutta oli pirteä kuin peipponen, ei saatu enää millään nukkumaan. Sitten kahdeksalta kun muut lapset heräilee, menee tämä jo päikkäreille.
Hitsi, miten sais rytmin vaihdettua? Pimennysverho on jo asennettu, mutta falskaa reunoista ja se pieni valo jo riittää vauvan heräätämään.
Kommentit (13)
on esikoinen kyseessä. Pistän vauvan kasilta parvekkeelle, nukkuu 3-4 tuntia, jolloin meen itse itkuhälyyttimen kanssa sänkyyn jatkamaan unia :)
Kauhulla odotan, kun päivät vaan pitenee, herääkö sitten jo neljältä, kolmelta, kahdelta... huh.
Toisina päivinä saan venytettyä ekoja päikkäreitä niin että nukahtaa vasta 10 aikaan, kuten tänäänkin.Ja nyt nukkuu, veikkaisin, kahteentoista asti.
Toisina päivinä taas nukahtaa jo kahdeksalta ekoille unille.
Nyt kun nukkuu tähän aikaa, ei välttämättä nuku illalla enään..Nukahtaa yöunille 19-21 välissä.
Aamuisin jos nukkuu ekat päikkärit 8-9 aikaan, nukkuu myös toiset päiväunet joskus iltapäivällä.
Ei ole itkuisuutta, rutinaa tms.Tuntuu tuo unimäärä kuitenkin riittävän.Vaikkakin päiväunet välillä jää yhteispituudeltaan 1-3h.Toisina päivinä nukkuu sitten taas pidemmät päikkärit.
olleet ihan samanlaisia. Kokeile tepata joka ilta maalarinteipillä reunat. Sitä kokeiltiin itse ja ehkä vähän auttoi. Kesäaikaan siirto auttaa hetkellisesti. Sit aamun torkut tosi lyhkäsiksi. Herätät kesken kaiken...Ikäjuttu. Kasvaa siitä onneksi ohi.
t.äiti jolla lapset aloitti aikanaan päivän jopa 4.30
ps. ei muuten tippaakaan auta jos laittaa myöhemmin nukkumaan
Miksi se sitten haittaa jos nukkuu ne aamu-unet pitkänä? Meillä 2kk herää ennen seiskaa ja monesti kasin jälkeen laitan jo partsille. Siellä saattaa koisata 12-13 asti ja todellakin annan nukkua.
Minä pidin vauvan "väkisin" hereillä klo 11 asti. Leikittiin, laulettiin ja pidin vauvaa sylissä, hyvin se sujui. Lounas syötiin klo 10.30 ja sen jälkeen unille.
kokeilkaa tuota hereillä pitämistä, se voi toimiakin.
Onko aamulla nälkä/ pissahätä? Vai herääkö todella vain tuohon valoon.
kun vauvan rytmi on hieman sekaisin. Hänelle on normaalia herätä 5.30, koska 8.00 pääsee kuitenkin pitkille torkuille. Ja tätä jatkuu sitten iäisyyden. Oikeasti, jos on perheessä muitakin lapsia ja yksi herää äidin kanssa 5.30, niin lopputulos on väsynyt äiti. Aina kun ei pääse nukkumaan klo. 21.00. Minusta aikaisempi herätys oli pahempi kuin muutama syöttökerta yössä. Kun siis puhutaan omasta väsymyksestä.
Jos aikaisemman ehdottama 11.00 (se kyllä oikeasti voisi auttaa) asti hereillä pitäminen ei onnistu, niin kokeile vain tehotorkkuja. 20 min ja ylös.
t. se 4.30 heräillyt
Miksi se sitten haittaa jos nukkuu ne aamu-unet pitkänä? Meillä 2kk herää ennen seiskaa ja monesti kasin jälkeen laitan jo partsille. Siellä saattaa koisata 12-13 asti ja todellakin annan nukkua.
meillä teipataan parista kohtaa verho seinään niin ei valskaa niin paljoa :)
Nauttikaa nyt hyvät äidit vaan siitä, että vauva ylipäätään nukkuu noin pitkiä päiväunia! Oon vähän katkera joo, mutta mua harmittaa, kun äidit ei osaa arvstaa sitä, että niille jää noin monta tuntia ns. omaa aikaa päivässä joka päivä. Ei se ole mikään itsestäänselvyys. Meidän vauva nukkui aina tasan puoli tuntia kerrallaan päiväunia (tuossa iässä päivittäin kahdet 30 min päikkärit), ja tätä jatkui siihen asti kun 10-kuukautisena siirryttiin yksiin uniin. Nauttikaa!!!
on vaikea katsoa toisen silmin miltä tuntuu. Minä taas olisin mieluummin ottanut ne kahdet 30 minuutin päikkärit kuin sen, että miltei 1v:n unisaldo oli itsellä 5-6h/yö.
Nauttikaa nyt hyvät äidit vaan siitä, että vauva ylipäätään nukkuu noin pitkiä päiväunia! Oon vähän katkera joo, mutta mua harmittaa, kun äidit ei osaa arvstaa sitä, että niille jää noin monta tuntia ns. omaa aikaa päivässä joka päivä. Ei se ole mikään itsestäänselvyys. Meidän vauva nukkui aina tasan puoli tuntia kerrallaan päiväunia (tuossa iässä päivittäin kahdet 30 min päikkärit), ja tätä jatkui siihen asti kun 10-kuukautisena siirryttiin yksiin uniin. Nauttikaa!!!
lyhyeksi, kun alkaa jo puolen tunnin päästä väsyä ja kitistä...