Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kovaääniset ja puheliaat ihmiset

Vierailija
22.03.2010 |

paljastuvat usein todella itsekkäiksi ja muutenkin ikäviksi ihmisiksi? Porukassa ollaan reippaita ja itsevarmoja ja naureskellaan, mutta jonkun ajan päästä käy ilmi, että nuo ihmiset eivät oikeastaan tunne itseään, yrittävät vain peitellä omia traumojaan sillä itsevarmalla esityksellä ja saavat ihmiset ajattelemaan, että no tuollapa on hyvä itsetunto, se on varmaan tosi huippu tyyppi..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ilmoittanut että sosiaaliset ihmiset ovat pääsääntöisesti huonompia kuin muut, ja että on yleisesti ottaen parempi kun pitää suunsa kiinni. Puheliaisuus on inhottava piirre ihmisessä ja kertoo itsekkyydestä.

Vierailija
2/17 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ilmoittanut että sosiaaliset ihmiset ovat pääsääntöisesti huonompia kuin muut, ja että on yleisesti ottaen parempi kun pitää suunsa kiinni. Puheliaisuus on inhottava piirre ihmisessä ja kertoo itsekkyydestä.

sosiaalisuudesta. Ei sosiaalisuus ole sitä, että pälätetään omia ajatuksia kovaan ääneen huomioimatta ympärilläolijoita. Mun kaverini äiti on juuri sellainen, että vieraille hymyillään maireasti ja asiaa on hirveästi, mutta jälkeenpäin jokaikinen niistä vieraista haukutaan lyttyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ainakaan huomannut tuollaista piirrettä ikinä. kyllä ikävä ihminen on ikävä ihminen, ihan sama puhuuko kovalla vai hiljaisella äänellä.

Vierailija
4/17 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä koe esittäväni erityisemmin mitään, mutta myönnän kyllä että itsekäs olen. ei hirveästi vaivaa että mitä muut minusta ajattelevat tai että onko mielipiteeni korrekti tai muiden hyväksymä jne. Itsekäs pitää siis hyvin paikkaansa ainakin minun kohdalla liittyen kovaan ääneen ja puheliaisuuteen.

Vierailija
5/17 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka vaikuttaa isossa porukassa ujolta ja sulkeutuneelta, onkin usein lojaali ja luotettava ystävä, kunhan häneen pääsee tutustumaan. Sen sijaan puhelias tyyppi,joka on jatkuvasti suuna päänä, saattaa möläyttää vahingossa asioita, joita ei tarkoita sanoa tai paljastaa toisten salaisuuksia (esim. raskaus-uutinen tms)

Sosiaalinen "hyvä tyyppi", joka tulee muka kaikkien kanssa toimeen, on usein pinnallinen takinkääntäjä. Hiljainen pohdiskelija voi olla syvällisempi.

Ei se aina mene näin, mutta tämmöisiä kokemuksia minulla on.

Vierailija
6/17 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä koe esittäväni erityisemmin mitään, mutta myönnän kyllä että itsekäs olen. ei hirveästi vaivaa että mitä muut minusta ajattelevat tai että onko mielipiteeni korrekti tai muiden hyväksymä jne. Itsekäs pitää siis hyvin paikkaansa ainakin minun kohdalla liittyen kovaan ääneen ja puheliaisuuteen.

Hiljaiset hissukat ovat jotenkin itsestään epävarmoja, eivätkä uskalla oikein olla mitään mieltä mistään. Eli booooring.

Vierailija
7/17 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai toki tuollaisiakin on, mutta itse olen hiljainen hissukka ainakin isommassa/äänekkäämmässä seurassa mutta tasan en ole itsestäni epävarma ja mielipiteitä kyllä on. Ei ole vain tarvetta kailottaa niitä ympäriinsä väkisin.

Hiljaiset hissukat ovat jotenkin itsestään epävarmoja, eivätkä uskalla oikein olla mitään mieltä mistään. Eli booooring.

Vierailija
8/17 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse seisoskelin tänään pakon edestä yhdessä puolitutussa porukassa, jossa oli näitä kovaäänisiä tyyppejä. Ajattelin että pitäisi kai sanoa jotain välillä, mutta niiden kovaan ääneen huutelemat mielipiteet ja puheenaiheet oli niin tylsiä, etten jaksanut keksiä mitään sanottavaa vain tavan vuoksi. Enkä halunnut puhua omista asioistani, koska olimme niin erihenkisiä. Ne varmaan nyt ajattelee, etten vain uskaltanut sanoa mitään. Mutta so not.

Vierailija
9/17 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaikki olisivat niin kuin te? Kaikki vaan mietittäisiin muka niin syvällisiä, emmekä haluaisi puhua omista asioistamme koska muut ovat erihenkisiä. News flash: Kaikki ihmiset ovat erihenkisiä.

Vierailija
10/17 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse seisoskelin tänään pakon edestä yhdessä puolitutussa porukassa, jossa oli näitä kovaäänisiä tyyppejä. Ajattelin että pitäisi kai sanoa jotain välillä, mutta niiden kovaan ääneen huutelemat mielipiteet ja puheenaiheet oli niin tylsiä, etten jaksanut keksiä mitään sanottavaa vain tavan vuoksi. Enkä halunnut puhua omista asioistani, koska olimme niin erihenkisiä. Ne varmaan nyt ajattelee, etten vain uskaltanut sanoa mitään. Mutta so not.

Jossain toisessa porukassa olen puhelias.

Vierailija
11/17 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (kasi) nimenomaan tykkään puheliaista ihmisistä.

jos kaikki olisivat niin kuin te? Kaikki vaan mietittäisiin muka niin syvällisiä, emmekä haluaisi puhua omista asioistamme koska muut ovat erihenkisiä. News flash: Kaikki ihmiset ovat erihenkisiä.

Vierailija
12/17 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain sitä omien asioiden kovaan ääneen jaarittelua. Vastavuoroisuutta siis.

Vierailija
13/17 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä, että liian usein niillä ominaisuuksilla varustetut ovat oikeasti kylmiä ja itseään täynnä olevia ilkeilijöitä.

Ei onneksi todellakaan aina!

Minä olen myös tuntenut liian monta tyyppiä, joille oma ääni on se maailman rakkain ääni ja se kuvastuu sitten luonteessakin. Muilla ihmisillä ei ole niin arvoa. Sellainen pahansuopa erihenkisyys saisi kyllä puuttua kokonaan, en yhtään surisi.

Mutta ap: jos ihminen on päällepäsmäri, jonka on pakko olla esillä joka hetki ja tyyppi, joka ei osaa arvostaa muita ollenkaan, hänhän juuri toimii kuten kuvasit: on koko ajan äänessä ja esillä. Sen sijaan äänekkyys on toisinaan vain persoonallisuuspiirre, eikä yksinään tee kenestäkään pahaa.

Vierailija
14/17 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minäkin olisin jossain toisessa seurassa avannut suuni, nyt se ei kiinnostanut. Selitin vain, miksi jotkut joskus saattavat olla hiljaa, vaikka kaikki muut puhua pälpättäisivät. Kyllähän sen nyt huomaa, milloin tuntee olonsa kotoisaksi ja että muut ovat samanhenkisiä. Ja todellakin toiset ovat samanhenkisempiä kuin toiset. Ja koska ne kovaääniset ovat niin itsevarmoja, niin niitä tuskin haittaa, jos yksi läsnäolijoista on hiljaa.

Vierailija
15/17 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen papattaa taukoammatta, puhuuu koko ajan itsestään, miehestään, koirastaan jne. Toinen myötäilee ja yrittää joskus johonkin väliin sanoa jotain.

Tämä hiljaisempi vaikuttaa kymmenen kertaa fiksummalta kuin se kälättäjä. Säälittää ihan kun se joutuu joka aamu kuuntelemaan sitä taukoamatonta puhetulvaa.

Vierailija
16/17 |
05.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa anoppisi olla länsisuomalainen tai hämäläinen?

[quote author="Vierailija" time="22.03.2010 klo 22:52"]

[/quote]

Vierailija
17/17 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä blokkaan sellaiset elämästäni. Pitää osata puhua hiljaa.