Miten innostua ruoanlaitosta?
Minulla on lapsia, joille on ruoka tehtävä päivittäin mutta ei tuo kokkaus vois vähempää kiinnostaa! Onko teillä vinkkejä, kuinka innostuisin asiasta?
Kommentit (8)
mihinkään muuhun kuin kanaan ja riisiin tai jauhelihaan ja makarooniin. Joskus teen keittoja. Joka päivä on kuitenkin jotakin ruokaa lapsille laitettava. Ranskalaisia koetan syöttää korkeintaan kerran kahdessa viikossa...
Ruokablogit ei taida auttaa. Surffailen hyvin sujuvasti erilaisilla kakkusivuilla, joissa myös ruokaakin laitetaan.
Onko lisää vinkkejä?
Se minua hieman lohduttaa että en ole ongelman kanssa yksin...
-ap-
Eipä tuo arkiruoan väsääminen mitään kauhean kivaa ole. Sitten viikonloppuna on kiva kokkailla jotain parempaa ja erikoisempaa.
että jauheliha/kanatortillat ovat nopea ruoka ja lapset tykkää ainakin meilä kun saavat itse koota mieleisensä.
aivan kuten esim. kouluissa kuukaudeksi tai vaikkapa kahdeksi viikoksi, suunnittelet etukäteen mitä ruokaa teet minäkin päivänä. Auttaa kummasti kun ei tarvi joka päivä miettiä että mitähän tänään keksis.
päiväkotien ja koulujen valmiita ruokalistoja. Noi kaikki ruuat on helppoja, nopeita ja lapsille maistuvia. Sit vaan teen niitä, ostan kaikki tarvikkeet hyvissä ajoin etukäteen. Ei tartte miettiä mitä laittais, sekin helpottaa. :)
Saman "ongelman" kanssa painin. Nykyään syön itsekin jo ihan mielelläni nakkeja ja muussia.
Saan viikossa tehtyä ehkäpä yhden ruuan! Muuten syödään mäkkärillä tai kotona valmisruokia tyyliin ranskalaiset ja lihapullat tai nakkeja ja salaattia ja leipää.
Nytkin pitäis ruveta laittaa ruokaa mut en millään jaksa.
Mä kyllä tykkään kokata, mutta sellainen arkinen ruoanlaitto ei oikein sytytä.
Ruokablogeista olen saanut valtavasti inspiraatiota. Alkaa itsekin haluta kokeilla uutta edes silloin tällöin, vaikka perjantain kunniaksi tai viikonloppuna. Aloita vaikka Pastanjauhantaa-blogia seuraamalla. Pastanjauhajat ovat ilmeisesti lapseton pariskunta, mutta useimmat heidän laittamansa ruoat toimivat lapsiperheessäkin. Kun yhteen blogiin tutustuu, saa sata linkkiä muualle...