Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synttärit ja kutsumatta jätetyt..

Vierailija
22.03.2010 |

Tämän vuoksi emme mekään osallistuta kyseisen henkilön synttäreille! Mä en kutsu sua kun et ole mun kaveri on todella pöyristyttävää...eikö lapsia voisi opettaa tulemaan toimeen erilaisten lasten kanssa ja kohtelemaan toisia lapsia hienotunteisemmin... se että lapsi itse päättää ketä kutsutaan on minusta todella naurettavaa..ei pienet lapset siihen pysty. Kaveri saattaa olla vielä sellainen jolle on sanonut moi. Ujoja ei edes rohkaista tutustumaa toisiin lapsiin jättämällä ne jo heti ulkopuolelle. Jos ei kaikkia kutsuta kutsutaan pari parasta ja sillä selvä. Meillä ei osallistuta synttäreille, joissa ujot jätetään pois..vaikka olis kuin hyvä ystävä meidän likalle..sorry..

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en loukkaa ketään erityisesti.

Minun kutsutapani lähtee siitä, että ensin katsotaan, ketkä ovat kutsuneet itse lapseni ja sitten mietitään, kutsutaanko muita.

Vierailija
2/40 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole muuten tekemisissä kuin päivähoidossa vain. Olisi eri asia jos tyttöni saisi synttärikutsun vaikka harrastuksen kautta löytämältään kaverilta, silloin menisi vain tyttäreni kun poikani ei tyttöä tunne.

T:14

Kutsutko aina lastenkutsuille jokaisen vieraan siskot ja veljet myös? Siis vaikka päiväkotikaverin isoveljen tai pikkusiskon? Meillä on muutenkin rajattava kavereita, kun ei ne kaikki 30 mahdu meille, joten en voi mitenkään kutsua vielä jokaisen siskoja ja veljiäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta myös muiden huomioon ottaminen! Ja se, että eristetään nämä ujot pirskeitten ulkopuolelle ei opeta lapselle huomioon ottamista vaan nämä ennestään herkät lapset, joutuvat kokea näitä pettymyksiä lisää.. Kyllä ujot lapset saavat jokakerrasta lisää varmuutta ja itseluottamusta, kun heidät otetaan joukkoon mukaan..joten kyllä niillä synttärikutsuilla on vaikutusta..

Vierailija
4/40 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ujo ja hiljainen, jolla ei ole kaveria ja joka ei ole vielä koskaan saanut kutsua mihinkään ja joka ehdottomasti pitäisi kutsua? Oma 5-vuotiaani ei osaa tällaista asiaa vielä kertoa tai tunnistaa.

Vierailija
5/40 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei minun lapseni olisi kuin sen toisen kaksosen kaveri. Eli jos tyttöni olisi kaksostytön kaveri, muttei tämän veljen niin kuitenkin pitää kutsua koska ovat kaksoset? Eihän tyttöni kutsu muidenkaan kavereiden veljiä.

Vierailija
6/40 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun ovat eri sukupuoltakin. Meillä ainakin 4-6 v on tyttö halunnut pitää vaan tyttöjen juhlia prinsessa teemalla ja poikia ei silloin ole halunnut mukaan.

Mielestäni kaksosuus ei tee sen ihmeempää eroa kuin veljeys ja ei tosiaan kutsuta kaikkien sisaruksia vaikka on pienillä ikäeroilla.

Vierailija
7/40 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytölle tuli kutsu päiväkotikaverin synttäreille muttei mennyt sinne. Minusta oli outoa että tyttöni kutsuttiin mutta samassa päiväkotiryhmässä olevaa kaksoisveljeään ei. Samassa ryhmässä on toisetkin kaksoset ja kyllä minä ainakin kutsuisin heistä molemmat.

aivan outoa minusta. Ei synttäreiden tarkoitus ole tarjota vanhemmille "lapsivapaata"

Vierailija
8/40 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on matkaa yli 5km tuon päiväkotikaverin luo, joten autolla hänet olisi pitänyt viedä ja hakea. Kaksoseni ovat aina olleet niin tiivis paketti aina yhdessä joka paikassa että poikani (ja myös tyttäreni)olisi varmasti pahoittanut mielensä kun toinen ei olisi saanut juhliin mennä.

Vierailija
9/40 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei minun lapseni olisi kuin sen toisen kaksosen kaveri. Eli jos tyttöni olisi kaksostytön kaveri, muttei tämän veljen niin kuitenkin pitää kutsua koska ovat kaksoset? Eihän tyttöni kutsu muidenkaan kavereiden veljiä.

Meillä on kaksoset (tyttö ja poika) ja heillä n. 1,5 vuotta nuorempi pikkusisko. Parin vuoden ajan lapsemme olivat kaikki samassa päiväkotiryhmässä, jossa oli lapsia n. 3-vuotiaista eskarilaisiin asti. Toisinaan kutsu tuli ainoastaan pojalle, toisinaan molemmille tytöille, joskus ainoastaan nuoremmalle tytölle, joskus kutsuttiin ainoastaan kaksoset mutta ei nuorinta... Joku kutsui kaikki kolme, mutta silloin olikin kyseessä lähinaapurustossa asuva synttärisankari, jonka kanssa kaikki lapsemme leikkivät myös vapaa-ajalla.

En tosiaankaan loukkaantunut siitä, että kaksosparin molempia osapuolia ei aina kutsuttu (tai itse asiassa kutsuttiin aika harvoin)! Ja lapset itsekin tuntuivat ihan hyvin tajuavan, että kutsuja on jotenkin joutunut rajoittamaan kutsuttavien määrää esim. iän tai sukupuolen perusteella eikä ole voinut kutsua koko parikymmenpäistä ryhmää... Me teimme niin pari kertaa, kun oli kaksosten (yhteis)synttäreistä kyse, mutta ymmärrän täysin, jos monikaan ei halua tai pysty tekemään niin.

Kun lapseni aloittivat päiväkodissa, ihan alkusyksyllä poikani sai synttärikutsun ikäiseltään samassa ryhmässä olevalta pojalta, jota ei juurikaan tuntenut. Olimme iloisen yllättyneitä asiasta (sekä vanhemmat että poika itse) ja poikaa kutsuille viedessäni huomasin, että paikalla näyttivät olevan kaikki pk-ryhmän pojat mutta ei yhtään tyttöä. Olisiko tuolloin pitänyt loukkaantua, kun kaksossiskoa ei oltu kutsuttu ja jättää menemättä...?

Vierailija
10/40 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä miksi kaksosveli olisi pitänyt kutsua. Kun kyseessä oli tytön juhlat ja luultavasti oli kutsunut päiväkodista vain tyttöjä.

En ymmärrä sitäkään, että esim kymmenestä jätetään kaksi kutsumatta. Joko kutsutaan kaikki luokan/ryhmän tytöt tai sitten muutama, mutta ei tosiaankaan niin, että muutama jätetään ulkopuolelle. Minusta tärkeämpää on opettaa omalle lapselleni muiden huomioon ottamista, hyviä tapoja ja kaikkien kanssa toimeen tulemista kuin opettaa toisen lasta kestämään pettymyksiä.

Vierailija
11/40 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Luulin hetken, etät kaksoset,joista puhutaan ovat kolmivuotiaita. Sen ikäiset eivät vielä oikeni jaksa ymmärtää jos toinen kutsutaan ja toinen ei. Mutta kuusivuotiailla on jo aivot. Ja jonkinlainen pettymyksensietokykykin pitäisi olla hommattuna.

En ymmärrä miksei muka voisi kutsua vain yhden kaksosista. Ihan samalla lailla meillä on kutsuttu isosiskoa synttäreille, pikkusiskoa ei vielä kertaakaan. Pikkusisko on ollut käärmeissään, mutta olen vain selittänyt, että näin asia on. Nyt on isomman vuoro kulkea, kyllä sinunkin aikasi tulee.

Jos minulla olisi kaksoset, vaikka samaa sukupuoltakin, käyttäisin juuri tällaiset hetket kasvatuksellisesti hyväkseni. Juuri sitä pettymyksen sietokykyä kasvattamaan. Aina ei ole kivaa, aina ei mene asiat tasan. Elämä on sellaista. Pienillä asioilla kannattaisi kuitenkin harjoitella sitä, kuin että isoilla sitten aikuisena aloitella pettymisensietokykyään harjoittamaan. Ehdoin tahdoinhan näitä ei tarvi järjestää, jos elämä muutenkni ne jo hanskaa.

Mutta minäkin kutsuin lapseni synttäreille koko eskariryhmän, sillä muuten kutsuttujen ulkopuolelle olisi jäänyt vain yksi poika ja kaksi tyttöä. Tytöistä toinen vielä sellainen, jota ei koskaan kutsuta minnekään. Arvelin, että kolme lasta lisää ei minun elämääni hetkauta minnekään. Mutta toivoin, että varsinkni tälle ei-koskaan-kutsuttuna olevalle lapselle tulisi siitä kiva muisto. Ainakin hän näytti viihtyvän.

Vierailija
12/40 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä en ainakaan pysty kutsumaan kuin joku 5-6 kaveria kerralla, pienessä asunnossa yksin en päjää isomman lauman kanssa. Moni ei siis saa kutsua ikävä kyllä.

Vierailija
13/40 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko kaikki lapsen tarha (vai koulu-) kaverit niin hyvin että tiedät mitä on kutsumisten ja kutsumatta jättämisten taustalla? Ei kaikkia VOI kutsua... Eri asia tietty jos kutsuu koko ryhmän paitsi yhtä.

Vierailija
14/40 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttäritkö on ainoa paikka tutustua? Etteivät siellä hoidossa/eskarissa/koulussa tutustu sitten ollenkaan?

En minäkään haluaisi kutsua omiin juhliini sellaisia, joiden kanssa juttu ei oikein luista, vaikka hyvän päivän tuttuja oltaiskin. Johonkin se raja on vedettävä, ettei tarvi koko kylää pyytää mukaan :D

Vierailija
15/40 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kutsun lapseni synttäreille noin puolet luokasta. Lapsi saa päättää kutsuttavat, mutta teen kyllä muutaman korjauksen.

Vierailija
16/40 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kutsutaan kuopuksemme tarharyhmästä vain yksi lapsi synttäreille.

Lapsemme on ryhmän ainoa poika eikä hirveästi välitä mistään prinsessajutuista. Ryhmässään on kuitenkin yksi tyttö jonka kanssa ovat löytäneet yhteisiä leikkejä. Tämän tytön kanssa ovatkin parhaat kaverit.

Ollanko me nyt kamalia ihmisiä jos ei kutsuta kaikkia ryhmän prinsessoita poikamme synttäreille?

Vierailija
17/40 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kutsuttu..muut kutsuttiin...joo kyllä tutustuu eskarissa mutta minusta reilua ettei jätetä noita ujoja kutsumatta..ei rohkaise heitä tutustumaan jos jätetään ulkopuolelle. Lapsille vois opettaa, että miltä näistä ei kutsutuista tuntuu, ja ei he itse ole ujoiksi halunneet. Joskus olis hyvä opettaa lapsille muutakin, kuin itsekkyyttä. Mutta kyllähän se elämä sit opettaa...ainakin ei minun luokalla olleelle itsekkäälle likalle hyvin elämässä käynyt...

Vierailija
18/40 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsuttiin kaikki muut bileisiin, paitsi kaksi tyttöä. Olisivat kyllä halunneet mennä ja pahoittivat kovasti mielensä. Toisen näistä tytöistä tunsin paremmin. Hän oli hieman epämuodikas, mutta se oli ihan hänen erikoisen leskiäitinsä syytä.

Tämä tyttö sitten sairastuikin skitsofreniaan. Kurjaa, kun ei huolittu porukoihin. Puhui usein jälkeenkin päin tästä syrjimisestä

Eli sama voi toistua isompanakin. Jättää syvät arvet.

Vierailija
19/40 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun muksu ei ainakaan jättänyt muutamia pois ujouden tms. takia. Paremminkin on kaveria niiden ujojen ja rauhallisten kanssa. Jos muutamilla on vain ollut oma piirinsä, johon tyttöni ei kuulu, niin ei todellakaan tarvi kutsua sellaisia, joiden kanssa ei muutenkaan ole tekemisissä.

Vierailija
20/40 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvattaa lapsistanne suvaitsevaisia ja ajattelevia ihmisiä. Lopettakaa oman navan kaivelu ja katsokaa ympärillenne mitä tapahtuu. Miten voisit tehdä tästä maailmasta vielä paremman? Miten voisit auttaa naapuriasi vielä enemmän. Antamisen ilo on puhtainta maailmassa. Antakaa lastenkin kokea se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi