Onko kukaan selviytynyt uudessa työpaikassa aloittamisesta ja IVF-hoidosta samalla?
Mulla olisi ko. tilanne edessä. Hirvittää selviääkö siitä. Onko punktion jälkeen pakko olla saikulla?
Kommentit (7)
hoito aikanaan, ja muistaakseni punktiosta joutuu olee jotain 3 päivää saikulla,kannattaa keskustella lääkärin kanssa vielä siitä.. aika rankka operaatio elimistölle kuitenkin.
mielialoihin ne hormoonimäärät vaikuttaaa aika mukavasti.. itse en ollu silloin töissä, mut sen muistan että tosi paljon joutuu lekurissa ultrassa yms. käymään kun munasolujen kasvua seuraillaan ettei tule sitä hyperstimulaatiota
Olin sopinut 2 vapaapäivää itselleni, eli punktiopäivä ja sitä seuraava päivä. Hyvin selvisin kertomatta töissä.
Harvinaisiahan ne on, mutta esim hyperstimulaatiosta voi tulla pitkä sairaalakeikka.
En sano, että lykkää hoitoja, mutta sanon, että ole kaukaa viisas ja koita varautua asioihin.
tuli loistava työpaikka ja lähdin samantien. Ja sitten sain ajan hoitoihin.
Hormoonihoidot ja sitten saikku, josta tietty saa helposti syyn selville tarkoitti ettei työsopimusta jatkettu. Käyttäytymiseni meni ylös alas = ylläri ylläri.
No, kävi hyvin, pääsin vanhaan paikkaani takaisin ja siitä 2,5 vuoden päästä jäin äityslomalle.
Suosittelen lämpimästi älä ekaa hormoonihoitoa aloita uudessa paikassa koeajalla. Jokaiseen meihin hormoonit vaikuttaa eri tavalla ja muhun kyllä vaikutti.
Mä en ole ekaa kertaa asialla, yksi IVF on tehty ja yksi lapsi meillä on.
Eli henkinen paine tuosta hoidosta ei ole niin valtava, mutta eihän se niiden hormoonipiikkien vaikutusta poista.
Kovasti mietin täällä että miten toimisin. Työpaikan haluaisin, mutta en myöskään haluaisi hoitoja siirtää, kun vuodet vaan vierii.
ap
noita muita vastauksia: mulle on tehty kolme kertaa punktio eikä kertaakaan tullut mitään kipua tms. oiretta, minkä takia olisin tarvinnut yhtään saikkua :o
Mulle on tehty punktio kolme kertaa ja siitä tosiaan tulee viiden päivän saikku. Ei tietenkään ole pakko olla, mutta ei ainakaan kovin fyysistä työtä pysty tekemään. Maha on aika turvoksissa ja kipeähkö, mutta olen mä kipeämpikin ollut.
Munasarjat ovat turvoksissa ja kipeät, joten istuminen ja liikkuminen voi pari ekaa päivää olla aika hankalaa.
Mulla on se tilanne, että teen työtä yleensä asiakkaan tiloissa. En halunnut aikoinaan noista mitään sanoa, joten jäin sitten aina vähän "yllättäen" saikulle. Yleensähän punktion ajankohtaa pystyy kohtuullisesti ennustamaan, mutta toki se riippuu ihan siitä kuinka ne munarakkulat kypsyvät.
Kannattaa ottaa huomioon, että kaikki työnantajat eivät anna palkallista sairaslomaa tuosta ja varsinkin jos olet koeajalla, niin sairasloma on helposti palkatonta. Omalla kohdallani sairasloma on ollut palkallista.